Урок: "Навички спілкування"

Про матеріал
Цей урок розроблений для учнів шостого класу за підручником І. Д. Бех: Т. В. Воронцова; В. С. Пономаренко; С. В. Страшко. матеріал допоможе учням об'єднатися у групи і творчо працювати дасть можливість кожному учаснику.
Перегляд файлу

Тема: Навички спілкування (Основи здоров’я 6 клас.)

Мета: Розвивати базові комунікативні навички, виховувати доброзичливу, чемну і впевнену манеру спілкування.

Тип уроку: комбінований

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть: оцінювати рівень своєї упевненості у спілкуванні з незнайомими людьми; пояснити, як може зашкодити сором’язливість; продемонструвати вміння правильно знайомитися, починати, підтримувати і завершувати розмову, казати компліменти.

ХІД УРОКУ

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Які бувають види спілкування?

Який стиль спілкування доречно використовувати в громадському місці? Чому?

Який стиль сприяє дружбі? Чому?

Як ти розумієш вислів «Краще визнати власні помилки, ніж викрити чужі»?

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя: «Багато людей почуваються невпевнено, коли спілкуються із незнайомими людьми. Через це вони нервують і можуть справляти негативне враження. Іноді вони думають, що з цим нічого не поробиш. Але ситуацію можна виправити, розвинувши у собі важливі соціальні навички».

Мозковий штурм: «Назвіть ситуації, за яких ви можете опинитись у незнайомій компанії».

ІV. Вивчення нового матеріалу

Оцініть, як діти почуваються серед незнайомих людей. Для цього проведіть у класі умовну лінію. З одного боку стануть ті, хто вільно почувається будь-де, а з іншого — ті, хто дуже сором’язливий. Решта стають ближче до того чи того краю.

Об’єднатися у дві групи:

група 1 — ті, хто впевнено почувається у незнайомій компанії;

група 2 — ті, хто соромиться.

На аркушах паперу записати почуття, що виникають у них в таких ситуаціях.

Обговорення, висновки.

Як  подолати  невпевненість

Чимало  людей дуже  сором’язливі  від  народження.  Через  це  вони багато  втрачають.  Тож якщо  соромишся вітатись  із  знайомими твоїх батьків,  розпитувати  продавця  про  товар,  запитувати  дорогу  чи телефонувати у довідку,  якщо завжди скутий у компанії незнайомих людей,  тобі  слід  тренувати  навички  упевненої  поведінки  і  подолання  сором’язливості.

Почни з  простого:  потренуйся,  наприклад,  розпитувати  про товар  у  магазині.

Уяви себе  актором,  що  грає  роль  упевненої  і  розкутої людини,  для  якої  покупки  звична  річ.

Напиши сценарій, як ти  покличеш  продавця  і  що  запитаєш.

Потренуйся спочатку  перед  дзеркалом,  а  потім  з  близькими дорослими  чи  другом.

Зроби це!  Похвали  себе  і  рухайся  далі,  щоразу ускладнюючи  ситуації.

Вправа «Пінг-понг»

Об’єднатись у 3 групи.

За допомогою підручника (с. 120 – 121) розіграти сценки, що демонструють уміння спілкуватись  у незнайомій компанії:

група 1 — «Як познайомитись»;

група 2 — «Як підтримати розмову»;

група 3 — «Як завершити спілкування».

Демонстрації груп. Щоб наголосити на внеску обох учасників розмови, під час демонстрації вони перекидають одне одному м’ячик або іграшку.

Обговорення.

V. Закріплення знань учнів

Уміння  спілкуватися  допомагає  уникати  непорозумінь  і налагоджувати  стосунки.

Об’єднайтесь у  групи.  На  картках  запишіть  навички, необхідні  для  ефективного  спілкування  (мал.  43).

Розкладіть картки  у  вигляді  трикутника.  На  його вершині  —  картка,  на  якій  записано  найважливіші,  на вашу  думку,  навички.  У  другому  рядку  —  дві  картки з  менш  важливими,  а  в  третьому  —  три  з  найменш важливими  навичками.

Порівняйте трикутники  у  різних  групах.

Поясніть свій вибір.

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати § 21

Підсумки

Чимало  людей страждають  від  сором’язливості  у  спілкуванні з  незнайомими  людьми.

Якщо  почуваєшся  невпевнено  у  незнайомій  компанії,  соромишся  розмовляти  з  батьками  друзів  чи  з  друзями  твоїх батьків,  тобі  слід  тренувати  навички  уміння  знайомитися, починати,  підтримувати  і  завершувати  спілкування.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 квітня 2021
Переглядів
767
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку