Тема: Найвідоміші об’єкти Африки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.
Мета: сформувати знання про природоохоронні території материка;
виховувати любов до природи;
розвивати пізнавальний інтерес.
Обладнання: комплексна карта Африки, підручники, комп’ютер, атласи.
Тип уроку : комбінований.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-Ніл;
- Конго;
-Замбезі.
6) Які цікаві дані відомі про річку Оранжева?
7) Дати характеристику природних зон материка.
8) Які стихійні лиха характерні для Африки? Як їх подолати?
3. Прийом «Дешифрувальник»
МЕЗАБІЗ – Замбезі
НРІЛАКДІМЖОР – Кіліманджаро
ЯЬСАЛУГ – Агульяс
АІСЛОМ – Сомалі
АААРАДКМГС- Мадагаскар
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Пояснити слова Б.Лепкого:
Все на Землі, все треба берегти –
І птаха, й звіра, і оту рослину,
Не чванься тим, що цар природи ти –
Бо врешті, ти його частина.
IV. Вивчення нового матеріалу.
-Озеро Туркана;
- Атол Альдабра;
-Національний парк Серенгеті;
- Охоронювана область Нгоронгоро;
- Національний парк Кіліманджаро;
- Національний парк Вірунга;
- Кратер Вредерфорт;
- Капська флористична область.
стор.71 «Нотатки до теми» . Про яку проблему йдеться?
V. Закріплення нового матеріалу.
Пояснити слова.
На піраміді Хеопса вчені знайшли такий напис: « Люди загинуть від невміння користуватися силами природи».
VI. Підсумок уроку.
Сьогодні на уроці я...
VII. Домашнє завдання.
Вивчити матеріал на стор.69-71 (підручник В.Ю.Пестушко, Г.Ш.Уварова)