Тема уроку: Назви компонентів і результатів дій множення та ділення мета: формувати поняття арифметичних дій додавання й віднімання (дистанційне навчання).
- Вітаю вас діти і батьки! Продовжуємо навчатися!
До уроку математики приготуйте:
* підручник;
* робочий зошит;
* чернетку.
Крок 1. Повторимо з вами те, що вчили раніше. Дайте ПОВНУ відповідь на питання своїм батькам.
1. Які арифметичні дії ви знаєте?
2. Як називаються числа при додаванні? при відніманні?
- Правильно, ви це добре знаєте! А як називаються числа при множенні? при діленні?
- Ви про це дізнаєтесь сьогодні, якщо буде уважними і сумлінно працюватимете на уроці. Отже, до роботи!
- А тепер, відкрийте робочий зошит та запишіть:
14 квітня
Домашня робота
Крок 2. Усна лічба.
- Вам потрібно порахувати приклади і записати ТІЛЬКИ відповідь. Якщо тобі буде зручно, то можеш рахувати у чернетці, а у робочий зошит записувати відповіді в один рядок через клітинку.
36 + 14
66 – 29
38 + 44
43 – 13
57 + 28
Крок 3. Виконаємо математичний диктант. Для цього в зошиті посередині запиши:
М.д.
- Записуй знову тільки відповіді через одну клітинку.
1) Скільки разів у 32 вміщується по 16?
2) Скільки буде, якщо по 18 взяти 3 рази?
3) 7 помножити на 9.
4) 56 розділити по 8.
5) Знайдіть добуток чисел 13 і 3.
6) Знайдіть частку чисел 48 і 24.
Крок 4. Будемо вчитися читати добутки і частки трьома способами.
- Прочитайте вирази трьома способами своїм батькам.
Наприклад, 3*5.
Я можу прочитати так:
1) По 3 взяти 5 разів.
2) 3 помножити на 5.
3) Добуток чисел 3 і 5.
- А тепер прочитай ти!
4 • 6 7 • 5 9 • 9 17 • 2
Крок 5. Ознайомимося із назвами компонентів дії множення.
- Якою дією слід замінити множення, щоб знайти результат добутку?
- Що спільного між діями додавання і множення? (Множення визначається через додавання).
- На підставі цього у дій додавання і множення, віднімання й ділення повинно бути багато спільного. По-перше, спільне можна побачити у назвах компонентів цих дій: при додаванні й множенні компоненти, з якими виконують ці дії, називаються за характером дії (додають — доданок, множать — множник) однаково, лише зазначають порядок — перший доданок , другий доданок . У множенні: перший множник, другий множник. В результаті додавання і множення отримуємо більше число, і воно називається відповідно значенням: сума, добуток.
- На підставі конкретного змісту арифметичної дії множення (множення можна замінити сумою однакових доданків) перший множник показує, яке число є однаковим доданком, а другий — скільки разів його слід додати.
Крок 6. Закріпимо це. Відкрий підручник на сторінці 110 №2.
- Прочитай вирази називаючи компоненти дії. (усно)
Крок 7. Познайомимося із назвами компонентів дії ділення.
- Якою арифметичною дією можна замінити ділення? (Ділення можна замінити відніманням).
- Віднімання і ділення мають багато спільного. По-перше, спільне можна побачити у назвах компонентів цих дій: при відніманні й діленні числа, з якими виконують дію, називаються по-різному: більше число, яке зменшується в результаті віднімання й ділення, називають зменшуване (ділене), а число, яке віднімають або на яке ділять,— називають відповідно дії, яку виконують,— від’ємник або дільник. В результаті віднімання й ділення отримаємо менше число порівняно з вихідним, і воно називається значенням різниці, частки.
Крок 8. Закріпимо це. Відкрий підручник на сторінці 110 №3.
- Прочитай вирази називаючи компоненти дії. (усно)
Відпочинемо!!! Включи відео фізхвилинку!!!
Крок 9. Потренуємося ще називати компоненти і результати дії.
Усно з батьками виконай №4 сторінка 110.
Крок 10. Закріпимо вміння розв’язувати задачі на розкриття суті арифметичних дій множення та ділення.
- Виконай задачу №5 сторінка 110. (письмово)
Крок 11. Трішки пограємо в гру на розвиток логічного мислення.
Сашко, Катя, Петро та Олена грали у теніс. Усі вони зіграли одне з одним по одній партії. Які пари гравців були?
- Про що йдеться в задачі? Як звали дітей? Скільки дітей могли одночасно грати?
- Тобто вони грали парами. Скільки партій зіграв кожний?
- Чому ви так вважаєте?
- Поставте стільки крапок, скільки дітей грали у шахи, та підпишіть їхні імена.
- З ким із дітей міг зіграти Сашко? Поєднайте крапку, що позначає Сашка, з крапками, що позначають дітей, з якими він зіграв, за допомогою ліній.
- Тепер розглянемо, з ким грав Петро. Чи є в нас вже якась лінія від його імені? З ким він грав? З ким ще грав Петро? Поєднаємо лініями його ім’я з цими дітьми.
Сашко
Катя
Петро
Олена
- Відшукайте крапку біля Катиного імені. З ким із дітей, що вже позначені, грала Катя? Поєднай її з іншими дітьми.
- Хто в нас ще залишився? Скільки усього партій зіграла Олена? Яких її партнерів ми вже знаємо?
- З ким ще вона могла зіграти? Поєднайте лінією.
- Уважно розгляньте лінії, що поєднують імена дітей. Що цікавого ви помітили? Скільки ліній виходить з кожної крапки? Чи усі вершини вони поєднують?
- Підрахуйте кількість ліній на рисунку. Скільки їх? Скільки всього партій зіграно? У математиці схеми, схожі на використану, називають графами.
Крок 12. Ось і закінчується наш урок. Сфотографуй сторінку робочого зошиту. Те, що ти писав сьогодні на уроці. Надішли мені!!!
Згадаємо:
1. Про що ви дізналися на уроці? Що спільного в арифметичних дій додавання й віднімання?
2. Що спільного в назвах компонентів арифметичних дій додавання і множення?
3. Як називаються числа при додаванні? при множенні?
4. Що показує перший множник? другий множник?
5. Що спільного в арифметичних дій віднімання й ділення?
6. Що спільного в назвах компонентів арифметичних дій віднімання й ділення?
7. Як називаються числа при відніманні? при діленні?
Ти молодець! Я радію будь-якому твоєму успіху!