Урок проведений у нестандартні формі .Це урок у 6 класі на тему "Довжина кола . Площа круга " . Урок проведений у формі подорожі містами України. На кожні зупинці діти дізнавалися і відкривали для себе щось нове про міста України
Тема: Розв’язування вправ.(Довжина кола. Площа круга.)
Мета:
Тип уроку: Урок формувань умінь і навичок.
Форма проведення: урок - подорож.
Обладнання: девіз уроку , роздатковий матеріал ( завдання для роботи в групах , завдання для роботи в парах , картки самоконтролю), сигнальні картки ,карта України , комп’ютер .
Девіз: «« Міркуй . Обчислюй . Відгадуй .»
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Доброго дня! Хто відсутній в класі? Подаруймо чарівну посмішку один одному і присутнім гостям на уроці. Пам’ятайте, що вона збагачує тих, хто її отримує, і не робить біднішими тих, хто її дарує. Вона триває мить, а в пам’яті, часом, залишається назавжди. Від неї добре, тепло, стає гарним настрій. От з таким настроєм ми й будемо працювати упродовж усього уроку.
А свою роботу на різних етапах ви будете оцінювати у картках самоконтролю, які лежать на ваших партах.
Вчитись нелегко буває
Та наука завжди хороша
Кожна в світі людина знає
Що ЗНАННЯ – найцінніша ноша .
Так не звично я почала урок , бо сьогодні у нас не просто урок , а урок – подорож по містах України . Ми побуваємо у різних містах і дізнаємось про них дещо важливе , перевіримо і закріпим знання по темі : «Довжина кола . Площа круга.» А девізом нашого уроку будуть слова : « Міркуй . Обчислюй . Відгадуй .»
II. Перевірка домашнього завдання.
Розпочинаємо нашу подорож із перевірки домашнього завдання і дізнаємось кількість міст в Україні. ( На дошці написано розвязок домашнього завдання із помилками . Один учень знаходить помилки і вставляє на це місце карточку із правильною відповіддю , а на іншій стороні цієї карточки є число , яке вказує нам на відповідь до поставленого завдання ). Усі решта дітей обмінюються зошитами і перевіряють одим одному.
Отже ми дізналися , що в Україні 460 міст
III. Актуалізація опорних знань.
Зараз ви дізнаєтесь у яке місто ми будем подорожувати і у якій області найбільше міст . Це ми дізнаємось за допомогою математичного диктанту. Кожна правильна відповідь оцінюється 0,5 бала. Після перевірки не забутьте виставити бали у картку самоконтролю. Як я вже сказала вам , що урок сьогодні незвичайний тож і математичний диктант незвичайний – казковий. Записуєм дату , класна робота ,тема уроку.
І так, будьте уважні! Математичний диктант-казка
«Як Коло подружилося з геометричними фігурами»
У місті Геометричних фігур жило самотнє Коло.
Чому самотнє? «Не схожа ця фігура на нас, - міркували Чотирикутники й Трикутники, у нас кути, сторони, а це якась …
І тому всі тримались осторонь від Кола.
Одного разу в гості до Кола завітала звичайна Лінійка. «Давай я зніму твої розміри, і замовимо тобі наймодніший одяг, - запропонувала вона. – Ти така цікава фігура: поглянь, усі твої точки віддалені від твого…
2.( Центра)…на однакову відстань.
Мені ти дуже подобаєшся. Я жодної такої фігури не бачила, хоча все своє життя займаюсь вимірюваннями».
Лінійка розповіла іншим фігурам про таку цікаву властивість Кола. Тоді фігури вирішили ближче познайомитися з ним. Першими з’явились Відрізки: «О, скільки ти маєш точок, чарівне Коло! Їх же можна сполучати по-різному».
Перший Відрізок сполучив центр Кола і точку на Колі, так утворився…
3.(Радіус).
Другий сполучив дві точки на Колі і пройшов через Центр – утворився…
4.(Діаметр).
Третій сполучив просто дві точки Кола, не проходячи через центр, - утворилася…
5.(Хорда).
Дві Точки А і В весело поділили Коло на дві частини, які назвали…
6.(Дугами).
Всіх своїх нових друзів разом на розмову за чашкою чаю Колу допомогла зібрати площина.
Так утворилася нова фігура, яку назвали…
7.(Кругом).
І тут з’явився відрізок, що пройшов через центр кола і розділив його на дві частини, які називаються
8. (Півкруги)
Зразу повеселіло наше Коло, тому що зрозуміло що воно не самотнє, що у нього дуже багато друзів!
Записали. А тепер взяли прості олівці і звірте з відповідями на дошці.(Біля кожної відповіді буква.). Утворилося слово « Донецька » Підрахуйте кількість правильних відповідей і виставте бали у картку самоконтролю за теоретичний матеріал. Отже ми прибули у місто Донецьк .
(відмічаємо на карті ) .
ДОНЕЦЬК
Подорожуємо далі.
ЗУПИНКА У МІСТІ……
(Робота в групах ) .
А зараз ми з вами побуваємо у декільках містах одразу. Ділимося на три групи. Перша група дізнається яке найменше місто в Україні за населенням , друга - яке найбільше за населенням , а третя - яке найбільше за площею. Протягом 2-3 хвилини ви повинні виконати завдання . ( задачі на знаходження довжини кола , площі круга ) . Після виконання ви знаходите правильну відповідь у мене , а з іншої сторони відповіді буде написане місто про яке вам потрібно дізнатися .Учні виконують завдання. Завдання оцінюється 2 балами .
1 – група : Обчисліть довжину кола і площу круга обмеженого цим колом , якщо діаметр цього кола дорівнює 16 см.
Розв’язання: l = πd l = 3,14 * 16=50,24 ( см. ) - довжина коло. S= πr2 r =16 : 2 =8 ( см. ) – радіус .S = 3,14* 64 = 200,96 (см2. ) – площа круга.
2- група : Довжина кола дорівнює 100,48 см. Знайдіть площу круга , обмеженого цим колом.
Розв’язання : l= 2πr l= πd d =100,48 : 3,14 = 32 (см.) – діаметр . r = 32 : 2 = 16 (см.) – радіус . S =πr2 S = 3,14*256 =803,84 (см2 ) – площа круга .
3- група : Обчисліть довжину кола і площу круга обмеженого цим колом , якщо діаметр цього кола дорівнює 12 см.
Розв’язання : : l = πd l = 3,14 * 12=37,68 ( см. ) - довжина коло. S= πr2 r =12 : 2 =6 ( см. ) – радіус .S = 3,14* 36 = 113,04 (см2. ) – площа круга.
Отже ми дізналися , що найменше місто за населенням це місто Угнів , а найбільше за населенням і за площею це наша столиця України – Київ . Виставте свої бали у картку самоконтролю. (відмічаєм на карті ) .
КИЇВ
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ( Звучить ритмічна музика під яку учні виконують вправи )
Подорожуємо далі.
ЗУПИНКА У МІСТІ ……….
Розв’язавши наступне завдання ми дізнаємось місто у якому був перший університет в Україні . На дошці записані формули з пропусками вам потрібно заповнити ці пропуски . Це завдання оцінюється в 2 бали.
l= π….
…..= πr2
d = …r
S = π…..
l =…..r
r=… : 2 Перевіряємо завдання. Декілька учнів виходять до дошки і шукають карточку яку потрібно вставити у пропуски ( на кожній карточці буква ) . Отже це місто – Острог . – А що означає перша формула ? Друга формула ? – А що означає число «π» ? ( Відповідь дітей ). Молодці. Не забуваймо виставити бали за це завдання у картки самоконтролю. Подорожуємо далі.
ОСТРОГ
Хвилинка релаксації « Лісова галявина »
ЗУПИНКА У МІСТІ…. ( Робота в парах ) . Наступне наше завдання допоможе нам дізнатися яке найкраще місто України . У кожного з вас на парті є завдання яке ви повинні виконати із своїм сусідом і знайти ключ відповіді.
|
r |
d |
l |
S |
1. |
2 |
|
|
|
2. |
|
|
|
9πсм2 |
КЛЮЧ ВІДПОВІДІ
4π |
3см |
4см |
6π |
4πсм2 |
6см |
А |
К |
Х |
В |
Р |
І |
ХАРКІВ
IV
IV Підсумок уроку.
Ось і добігла кінця наша подорож. Ми побували сьогодні у різних містах України і дізнались про них дещо нове , цікаве. Разом з тим ми закріпили знання про довжину кола , площу круга. А зараз ми проведемо підсумки нашого уроку . Інтерактивна вправа « Незакінчене речення »
Сьогодні на уроці я ……
Мені сподобалось…..
Усі свої завдання і картки самоконтролю вкладаєте в зошити і черговий учень збере . Я їх перевіру і на наступний урок скажу вам ваші оцінки.
V. Домашнє завдання . Повторити формули ,розв’язати завдання № 743,№ 745.
1