Урок не тему " Довжина кола .Площа круга "

Про матеріал

Урок проведений у нестандартні формі .Це урок у 6 класі на тему "Довжина кола . Площа круга " . Урок проведений у формі подорожі містами України. На кожні зупинці діти дізнавалися і відкривали для себе щось нове про міста України

Перегляд файлу

Тема:  Розв’язування вправ.(Довжина кола. Площа круга.)

 

Мета:

  •  Навчальна:закріпити вміння та навички учнів обчислювати довжину кола за радіусом , діаметром , знаходити радіус та діаметр за довжиною кола , обчислювати площу круга;
  •  Розвивальна : розвивати логічне мислення учнів ;
  •  Виховна : виховувати наполегливість  , працьовитість , інтерес до математики .

Тип уроку: Урок формувань умінь і навичок.

 

Форма проведення: урок - подорож.

 

Обладнання: девіз уроку , роздатковий матеріал ( завдання для роботи в групах , завдання для роботи в парах , картки самоконтролю), сигнальні картки ,карта України , комп’ютер .

 

Девіз: «« Міркуй . Обчислюй . Відгадуй .»                                                                                                                             

 

                           Хід уроку

І. Організаційний момент.

 

Доброго дня! Хто відсутній в класі? Подаруймо чарівну посмішку один одному  і присутнім гостям на уроці. Пам’ятайте, що вона збагачує тих, хто її отримує, і не робить біднішими тих, хто її дарує. Вона триває мить, а в пам’яті, часом, залишається назавжди. Від неї добре, тепло, стає гарним настрій. От з таким настроєм ми й будемо працювати упродовж усього уроку.

А свою  роботу  на різних етапах  ви будете оцінювати у картках самоконтролю, які лежать на ваших партах.

 

 Вчитись нелегко буває

  Та наука завжди хороша

   Кожна в світі людина знає

    Що ЗНАННЯ – найцінніша ноша .

 

Так не звично я почала урок , бо сьогодні  у нас не просто урок , а урок – подорож по містах України . Ми побуваємо у різних містах і дізнаємось про них дещо важливе , перевіримо і закріпим знання по темі : «Довжина кола . Площа круга.»  А девізом нашого уроку будуть слова : « Міркуй . Обчислюй . Відгадуй .»                                                                                                                             

 

II. Перевірка домашнього завдання.

Розпочинаємо нашу  подорож із перевірки домашнього завдання   і дізнаємось кількість міст в Україні.  ( На дошці написано розвязок домашнього завдання із помилками . Один учень знаходить помилки і вставляє на це місце карточку із правильною відповіддю , а на іншій стороні цієї карточки є число , яке вказує нам на відповідь до поставленого завдання ). Усі решта дітей обмінюються зошитами і перевіряють одим одному.

 Отже ми дізналися , що в Україні  460 міст

 

III. Актуалізація опорних знань.

Зараз ви дізнаєтесь у яке місто ми будем подорожувати і у якій області найбільше міст . Це ми  дізнаємось за допомогою математичного диктанту. Кожна правильна відповідь оцінюється 0,5 бала. Після перевірки не забутьте  виставити бали у картку самоконтролю. Як я вже сказала вам , що урок сьогодні незвичайний тож і математичний диктант незвичайний – казковий.  Записуєм  дату , класна робота ,тема уроку.   

 

І так, будьте уважні!  Математичний диктант-казка

«Як Коло подружилося з геометричними фігурами»

У місті Геометричних фігур жило самотнє Коло.

Чому самотнє? «Не схожа ця фігура на нас, - міркували Чотирикутники й Трикутники, у нас кути, сторони, а це якась

  1.  (замкнена) лінія».

 І тому всі тримались осторонь від Кола.

Одного разу в гості до Кола завітала звичайна Лінійка. «Давай я зніму твої розміри, і замовимо тобі наймодніший одяг, - запропонувала вона. – Ти така цікава фігура: поглянь, усі твої точки віддалені від твого

2.( Центра)на  однакову відстань.

 Мені ти дуже подобаєшся. Я жодної такої фігури не бачила, хоча все своє життя займаюсь вимірюваннями».

Лінійка розповіла іншим фігурам про таку цікаву властивість Кола. Тоді фігури вирішили ближче познайомитися з ним. Першими з’явились Відрізки: «О, скільки ти маєш точок, чарівне Коло! Їх же можна сполучати по-різному».

Перший Відрізок сполучив центр Кола і точку на Колі, так утворився

3.(Радіус).

Другий сполучив дві точки на Колі і пройшов через Центр – утворився

4.(Діаметр).

Третій сполучив просто дві точки Кола, не проходячи через центр, - утворилася

5.(Хорда).

Дві Точки А і В весело поділили Коло на дві частини, які назвали

6.(Дугами).

Всіх своїх нових друзів разом на розмову за чашкою чаю  Колу допомогла  зібрати площина.

Так утворилася нова фігура, яку назвали

7.(Кругом).

І тут з’явився  відрізок, що пройшов через центр кола і розділив його на дві частини, які називаються

8. (Півкруги)

Зразу повеселіло наше Коло, тому що зрозуміло що воно не самотнє, що у нього дуже багато друзів!

 

Записали. А тепер  взяли прості олівці і  звірте з відповідями на дошці.(Біля кожної відповіді буква.). Утворилося слово « Донецька »  Підрахуйте кількість правильних відповідей і виставте бали  у картку самоконтролю  за теоретичний матеріал. Отже ми прибули у місто Донецьк .

(відмічаємо на карті  ) .


  1. Замкнена  лінія ( Д )
  2. Центра            ( О )
  3. Радіус              ( Н )
  4. Діаметр           ( Е )
  5. Хорда               ( Ц )
  6. Дугами             ( Ь )
  7. Круг                 ( К )
  8. Півкруг            ( А )

      ДОНЕЦЬК


 

 

 Подорожуємо далі.

ЗУПИНКА У МІСТІ……

 (Робота в групах ) .

 А зараз ми з вами побуваємо у декільках містах одразу.  Ділимося на три групи. Перша група дізнається яке найменше місто в Україні за населенням , друга -  яке найбільше за населенням , а третя - яке найбільше за  площею. Протягом 2-3 хвилини  ви повинні виконати завдання . ( задачі на знаходження довжини кола , площі круга ) . Після виконання ви знаходите правильну відповідь у мене , а з іншої сторони відповіді буде написане місто про яке вам потрібно дізнатися .Учні виконують завдання. Завдання оцінюється 2 балами .

 

1 – група : Обчисліть довжину кола і площу круга обмеженого  цим колом , якщо діаметр цього кола дорівнює 16 см.

 

 Розв’язання: l = πd   l = 3,14 * 16=50,24 ( см. )   - довжина коло.  S= πr2   r =16 : 2 =8 ( см. ) – радіус .S = 3,14* 64 = 200,96 (см2. ) – площа круга.

 

 2- група : Довжина кола дорівнює 100,48 см. Знайдіть площу круга , обмеженого цим колом.

 

 Розв’язання : l= 2πr   l= πd  d =100,48 : 3,14 = 32 (см.) – діаметр . r = 32 : 2 = 16 (см.) – радіус . S =πr2    S = 3,14*256 =803,84 (см2 ) – площа круга .

 

 3- група : Обчисліть довжину  кола і площу круга обмеженого цим колом , якщо діаметр цього кола дорівнює 12 см.

 

 Розв’язання : : l = πd    l = 3,14 * 12=37,68 ( см. )   - довжина коло.  S= πr2   r =12 : 2 =6 ( см. ) – радіус .S = 3,14* 36 = 113,04 (см2. ) – площа круга.

 Отже ми дізналися , що найменше місто за населенням  це місто  Угнів , а найбільше за населенням і за площею це наша столиця України – Київ . Виставте свої бали у картку самоконтролю. (відмічаєм на карті ) .

 

КИЇВ

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ( Звучить ритмічна музика під яку учні виконують вправи )

 Подорожуємо далі.

ЗУПИНКА У МІСТІ ……….

 Розв’язавши наступне завдання ми дізнаємось  місто у якому був  перший  університет в Україні . На дошці  записані формули з пропусками вам потрібно заповнити ці пропуски .  Це завдання оцінюється  в 2 бали.

 l= π….   

 …..= πr2    

 d = …r 

 S = π…..     

  l =…..r  

 r=… : 2 Перевіряємо  завдання. Декілька учнів виходять до дошки і шукають карточку яку потрібно вставити у пропуски  ( на кожній карточці буква ) . Отже це місто – Острог . – А що означає перша формула ? Друга формула ? – А що означає число «π» ? ( Відповідь дітей ). Молодці. Не забуваймо виставити бали за це завдання у картки самоконтролю. Подорожуємо далі.

ОСТРОГ

 

 

 

 

 

      Хвилинка релаксації  « Лісова галявина »

 

ЗУПИНКА У МІСТІ…. ( Робота в парах ) . Наступне наше завдання допоможе нам дізнатися   яке найкраще місто України . У кожного з вас на парті є завдання яке ви повинні виконати із своїм сусідом і знайти ключ відповіді.


 

 

 

r

d

l

S

1.

2

 

 

 

2.

 

 

 

см2

 

КЛЮЧ   ВІДПОВІДІ

3см

4см

4πсм2

6см

А

К

Х

В

Р

І

 

 

  • Отже найкраще місто України це місто Харків. За   правильну відповідь хто її знайшов ставим 2  бали   у картки.

 

 

 

 

ХАРКІВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV


IV Підсумок уроку.

 Ось і добігла кінця наша подорож. Ми побували сьогодні у різних містах України і дізнались про них дещо нове , цікаве. Разом з тим ми закріпили знання про  довжину кола , площу круга.  А зараз ми проведемо підсумки нашого уроку . Інтерактивна  вправа  « Незакінчене речення »

 Сьогодні на уроці я ……

Мені сподобалось…..

 Усі свої завдання і картки самоконтролю вкладаєте в зошити і черговий учень збере . Я їх перевіру і на наступний урок скажу вам ваші оцінки.

 

V. Домашнє завдання . Повторити формули ,розв’язати завдання № 743,№ 745.

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
3 липня 2018
Переглядів
1885
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку