9 клас
Тема: Нерівності. Розв’язування лінійних нерівностей , систем лінійних нерівностей.
Мета уроку: узагальнення і систематизація знань учнів з вивченої теми, застосування набутих знань, умінь і навичок в практичній діяльності.
Виховання логічного мислення, товариськості, почуття взаємодопомоги, загальної культури учнів.
Обладнання: ІКТ, презентація учнів, картки для перевірки домашнього завдання, картки для виконання письмового групового завдання, слайди для перевірки виконання завдань.
Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань (урок – семінар).
Форма роботи: групова, індивідуальна.
Девіз уроку: Мислити послідовно, судити переконливо,спростовувати неправильні висновки повинен уміти кожний фізик і поет, тракторист і хімік. (Е. Кельман)
Думайте, творіть, не бійтесь помилятись.
Хід уроку.
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.
І Мотивація навчання
Вступне слово вчителя.
Ми закінчили вивчення теми «Нерівності. Лінійні нерівності і системи лінійних нерівностей». Вивчили властивості нерівностей, застосування їх доведення нерівностей, розв’язування задач.
Сьогоднішній урок – це урок – підсумок всього вивченого. Ми проводимо семінарське заняття по цьому матеріалу. Питання по теоретичному матеріалу та деякі практичні завдання ви отримали раніше і мали змогу добре підготуватись до цього заняття, скласти свої проекти.
Деякі учні готували історичну довідку про введення нерівностей. Ми їх заслухаємо в ході заняття. А як ви підготувались до цього заняття, ми побачимо в ході його проведення. То ж починаємо наш семінар.
Клас об'єднаний на 4 групи по 6-7 учнів в кожній.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
До дошки виходять два учні, вони отримують завдання на картках, які подібні до домашнього.
Картка № 1.
1.Оцінити суму х + у, якщо 2
2. Розв’язати систему нерівностей
Картка № 2.
1. Оцінити різницю a-b, якщо 1
2. Розв’яжіть сукупність нерівностей
Поки учні працюють біля дошки, повторимо властивості нерівностей.
Слайд. Теоретична розминка.
1. Нерівність – це два вирази,…..
2. Число більше від числа , якщо….
3. Число менше від числа , якщо…
4. Якщо
5. Якщо
6. Якщо до нерівності 14 додати 7, то…
7. Якщо нерівність
8. Якщо 20 ?. Чому так?
9. Якщо ?
10. Який знак числа , якщо відомо, що: 4
, -11
11. Оцінити суму х + у, якщо
12. Оцінити різницю х - у, якщо
13. Оцінити добуток х ∙ у, якщо
14. Оцінити частку х : у, якщо
15. Наведіть нерівність, множина розв’язків якої є проміжок
(-3;, (-
16. Назвіть числовий проміжок, який є розв’язком нерівності х
х
Ми провели з вами теоретичну розминку, кожен з вас зробить собі самооцінку відповідей і відмітить в бланку самооцінювання. Поставте знак +, якщо знали відповіді на всі питання, або знак якщо ви знали половину з цих питань, і знак - , ви не знали відповіді на більшу частину питань.
А зараз послухаємо учнів, які працювали біля дошки.
Будь ласка, ставте їм запитання.
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ УЧНІВ.
Вам було дано завдання, щоб ви творчо попрацювали з додатковим матеріалом, який виходить за рамки шкільної програми, створити проекти, оформити у вигляді слайдів. Зараз ми прослухаємо ваші повідомлення.
Група 1. Нерівності з модулем.
Група 2. Параметр у нерівностях.
Група 3. Задача на застосування нерівностей.
Група 3. Історична довідка.
Які є доповнення? Питання до виступаючих? Зробіть собі самооцінку. Якщо ви зрозуміли - знак +, не все – знак , нічого не зрозуміли – знак -.
IV. ПИСЬМОВЕ ГРУПОВЕ ВИКОНАННЯ ЗАВДАННЯ.
Учні об'єднані в групи. Кожна група отримує картки із завданням і готує його. По закінченні консультант коротко характеризує роботу учнів і зачитує відповіді. Вмикається слайд з відповіддю до певного завдання і проводиться самоперевірка.
Проводжу підсумок цієї частини уроку. Відзначаємо групу, учні якої вірно виконали завдання і були активні на попередніх етапах уроку.
ПІДСУМОК УРОКУ.
Сьогодні на уроці ви розширили і поглибили свій кругозір, дізнались, що крім нерівностей, які розв’язують елементарним способом і які ви повинні всі розв’язувати, існують нерівності з параметрами, нерівності з модулями, системи нерівностей з двома змінними, які розв’язуються нестандартними способами.
Підведемо підсумок всього уроку.
На уроці були активними учні…
Виступили з повідомленнями …
Ставили питання іншим учням…
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Домашня контрольна робота
Приклад карток до письмового групового завдання.
Картка 1
1.Доведіть нерівність
4ab(a +b)2.
2. Відомо, що
9 Оцінити .
3. Розв’яжіть нерівність
4(1 – х) – 3(х + 2).
4. Розв’яжіть систему нерівностей
5. Розв’яжіть нерівність
(х – 6)(х+4) 0.
Картка 2.
1. Доведіть нерівність
+ 2 a – 4
2. Відомо, що
9 Оцінити 3х – 4у.
3. Розв’яжіть нерівність
3(х = 1) – 2(2 – х)
4. Розв’яжіть систему нерівностей
5. При яких значень a вираз 21 - 7 a набуває додатних значень?
Картка 3.
1. Доведіть нерівність
.
2. Знаючи, що
3. Розв’яжіть нерівність
4. Розв’яжіть систему нерівностей
5. Розв’яжи подвійну нерівність
3
Картка 4.
1. Доведіть нерівність
(у – 2)(у + 2) - 5.
2. Знаючи, що х – у.
3. Розв’яжіть систему нерівностей
4. При яких значень х значення дробу додатні?
5. Вказати область визначення функції у=
Картка 5.
1. Доведіть нерівність
(у -1)(у + 1) – 2.
2. Знаючи, що
4 х – у.
3. Розв’яжіть нерівність
7х – 3
4. При яких значень х має зміст вираз ?
5. Розв’яжіть систему нерівностей