Урок "Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга."

Про матеріал
Урок з теми "Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга". Даний урок має низку вказаних компетентностей учня які повинен розвинути вчитель на уроці біології з даної теми.
Перегляд файлу

Урок

Конспект уроку з біології    для учнів 8 класу

Тема: Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.

Мета уроку: практично спрямувати мету уроку як особисто значущого для кожного учня, використати в процесі навчання здобутого життєвого досвіду учнів, їх спостережень, зв’язок матеріалу з процесами, які відбуваються в організмі людини, сформувати, що таке рефлекси і рефлекторні дуги; навчити складати схеми рефлекторних дуг; розглянути, що таке рецептори і які види рецепторів бувають.

Формування ключових та предметних компетентностей: 

компетентності у галузі природничих наук,  міжпредметна, здоров’язбережувальна компетентність, інформаційна компетентність, техніки і технологій; соціальні компетентності, культурна компетентність;

Актуалізація

Фаза актуалiзацiї

Методи:

«Дерево припущень»

Обгрунтувати визначення

Спинний мозок –

Головний мозок-

Чутливий нейрон-

Мязове волокно-

Рецептори-

Значення нервової системи -

«Кластер-образ»

https://www.youtube.com/watch?v=oVDA6sLHTgc

Переглянувши відео вказати частини рефлекторної дуги.

 

«З-Х-Д«Знаю-хочу знати-дiзнався»

Нервові волокна, що утворюють нерви, поділяють на доцентрові й відцентрові.

Доцентрові- аферентні, що передають інформацію від рецепторів до ЦНС.

Відцентрові – еферентнф, що передають інформацію від ЦНС до іненвованого органу.

Із переліку слів обрати потрібні (вставні нейрони, периферичну нер­вову систему (ПНС),  відцентрові )

Рухові (_____________) нейрони передають команди від головного мозку виконавчим органам, піс­ля чого виникаєпевна реакція людини на таке подразнення. Зв’язок між чутливими й руховими нейронам здійснюють_____________________. За анатомічними ознаками розрізняють цент­ральну нервову систему (ЦНС), куди входять головний і спинний мозок,)та___________________________________, що включає нерви, які від­ходять від ЦНС, нервові вузли і сплетіння.

Фаза побудови знань

Методи:

«OЗЧПП» (огляд-запитання-повторний огляд-повторення)

4 групи

Пригадайте 4 основних типи нервових систем тварин.

Дифузна, дифузно-вузлова, трубчаста, вузлова.

Показати чотири типи нервових систем для різних видів тварин.

Дані записати до таблиці

Картинки по запросу 4 основних типи нервових систем тварин

Картинки по запросу 4 основних типи нервових систем тварин

 

 

 

 

 

ІІ. «Ажурна пилка»(кооперативне навчання)

Будова нейрона. Нервові клітини (нейрони) здійснюють прийом, обробку та передачу інформації. Нейрон складається з тіла і відростків.

Дендрити - короткі розгалужені відростки, що передають інформацію до тіла нейрона. Аксон - довгий відросток, що передає інформацію від тіла нейрона. 

Картинки по запросу будова нейрону

Дати назви всім частинам нейрона.

Картинки по запросу нервова клітина

Види нейронів і їх функції Чутливі Вставні Рухові Збір (трансформація) інформації і передача нервового імпульсу від органів чуттів до ЦНС Аналіз інформації . ЦНС. Передача імпульсу до органів руху. Виконавчі органи Нервовий імпульс - електрична хвиля, що біжить по нервовим волокнам.

ІІІ. Різноманітність рецепторів

Метод:

Fishbone (Рибна кістка)

 

 

ІV. Рефлекс, рефлекторна дуга. 

Рефлекс - реакція організму на будь-яке подразнення, що здійснюється за участю нервової системи. Рефлекс е основною формою діяльності нервової системи організму і в перекладі з латинської означає "відбиття". Звичайно, рефлекс - не механічне відбиття, а вища форма біологічного відбиття із складними процесами обробки інформації - аналізу й синтезу.

Методи: «Обмiркуйте- Об'єднайтесь у пари-Обмiняйтесь думками»

Складання схем в двох групах. Кожна група з 5 осіб.

  5-7 хвилин.

Периферична нервова система із чого складається?

— Нерви — скупчення довгих відростків нейронів, що зв’язують нер­вову систему з усіма органами.

  • Нервові вузли (ганглії) — скупчення тіл нейронів за межами ЦНС.

Фаза консолiдацiї

Метод:

   «Кубування»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
28 жовтня
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку