Урок "Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга."

Про матеріал
Урок з теми "Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга". Даний урок має низку вказаних компетентностей учня які повинен розвинути вчитель на уроці біології з даної теми.
Перегляд файлу

Урок

Конспект уроку з біології    для учнів 8 класу

Тема: Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.

Мета уроку: практично спрямувати мету уроку як особисто значущого для кожного учня, використати в процесі навчання здобутого життєвого досвіду учнів, їх спостережень, зв’язок матеріалу з процесами, які відбуваються в організмі людини, сформувати, що таке рефлекси і рефлекторні дуги; навчити складати схеми рефлекторних дуг; розглянути, що таке рецептори і які види рецепторів бувають.

Формування ключових та предметних компетентностей: 

компетентності у галузі природничих наук,  міжпредметна, здоров’язбережувальна компетентність, інформаційна компетентність, техніки і технологій; соціальні компетентності, культурна компетентність;

Актуалізація

Фаза актуалiзацiї

Методи:

«Дерево припущень»

Обгрунтувати визначення

Спинний мозок –

Головний мозок-

Чутливий нейрон-

Мязове волокно-

Рецептори-

Значення нервової системи -

«Кластер-образ»

https://www.youtube.com/watch?v=oVDA6sLHTgc

Переглянувши відео вказати частини рефлекторної дуги.

 

«З-Х-Д«Знаю-хочу знати-дiзнався»

Нервові волокна, що утворюють нерви, поділяють на доцентрові й відцентрові.

Доцентрові- аферентні, що передають інформацію від рецепторів до ЦНС.

Відцентрові – еферентнф, що передають інформацію від ЦНС до іненвованого органу.

Із переліку слів обрати потрібні (вставні нейрони, периферичну нер­вову систему (ПНС),  відцентрові )

Рухові (_____________) нейрони передають команди від головного мозку виконавчим органам, піс­ля чого виникаєпевна реакція людини на таке подразнення. Зв’язок між чутливими й руховими нейронам здійснюють_____________________. За анатомічними ознаками розрізняють цент­ральну нервову систему (ЦНС), куди входять головний і спинний мозок,)та___________________________________, що включає нерви, які від­ходять від ЦНС, нервові вузли і сплетіння.

Фаза побудови знань

Методи:

«OЗЧПП» (огляд-запитання-повторний огляд-повторення)

4 групи

Пригадайте 4 основних типи нервових систем тварин.

Дифузна, дифузно-вузлова, трубчаста, вузлова.

Показати чотири типи нервових систем для різних видів тварин.

Дані записати до таблиці

Картинки по запросу 4 основних типи нервових систем тварин

Картинки по запросу 4 основних типи нервових систем тварин

 

 

 

 

 

ІІ. «Ажурна пилка»(кооперативне навчання)

Будова нейрона. Нервові клітини (нейрони) здійснюють прийом, обробку та передачу інформації. Нейрон складається з тіла і відростків.

Дендрити - короткі розгалужені відростки, що передають інформацію до тіла нейрона. Аксон - довгий відросток, що передає інформацію від тіла нейрона. 

Картинки по запросу будова нейрону

Дати назви всім частинам нейрона.

Картинки по запросу нервова клітина

Види нейронів і їх функції Чутливі Вставні Рухові Збір (трансформація) інформації і передача нервового імпульсу від органів чуттів до ЦНС Аналіз інформації . ЦНС. Передача імпульсу до органів руху. Виконавчі органи Нервовий імпульс - електрична хвиля, що біжить по нервовим волокнам.

ІІІ. Різноманітність рецепторів

Метод:

Fishbone (Рибна кістка)

 

 

ІV. Рефлекс, рефлекторна дуга. 

Рефлекс - реакція організму на будь-яке подразнення, що здійснюється за участю нервової системи. Рефлекс е основною формою діяльності нервової системи організму і в перекладі з латинської означає "відбиття". Звичайно, рефлекс - не механічне відбиття, а вища форма біологічного відбиття із складними процесами обробки інформації - аналізу й синтезу.

Методи: «Обмiркуйте- Об'єднайтесь у пари-Обмiняйтесь думками»

Складання схем в двох групах. Кожна група з 5 осіб.

  5-7 хвилин.

Периферична нервова система із чого складається?

— Нерви — скупчення довгих відростків нейронів, що зв’язують нер­вову систему з усіма органами.

  • Нервові вузли (ганглії) — скупчення тіл нейронів за межами ЦНС.

Фаза консолiдацiї

Метод:

   «Кубування»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Медведєва Лариса Анатоліївна
    очень интересный материал, но правда нет окончания урока и потому нет и оценок, но то что есть мне понравилось, спасибо
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
28 жовтня 2019
Переглядів
4006
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку