Урок незламності Ми українці: честь і слава незламним

Про матеріал
«Ми українці: честь і слава незламним» Мета: почуття гордості й приналежності до незламного українського народу, який героїчно боронить власну державу, і як наслідок – готовності до посильної участі у справі захисту суверенітету України та відновлення її територіальної цілісності, долучення до волонтерського руху, допомога армії; • глибокої пошани до загиблих героїв і вшанування їх світлої пам’яті; поваги до Збройних сил України й усіх причетних до справи захисту • нашої Вітчизни і вдячності їм; • поглибити знання учнів про кращі риси національного характеру як передумову його сили і незламності;формувати розуміння добра і зла та пробуджувати прагнення обирати добро як основу сили й наснаги;виховувати почуття гордості за рідну землю й державу та високу честь бути їх сином • співчуття до людей, скалічених війною, до родичів тих, хто загинув на війні, тих, хто втратив житло або був змушений його покинути; • стійкості до впливів пропаганди країни – агресора. виховувати глибоку повагу до воїнів, які захищають рідну землю від російського агресора, до волонтерів, зарубіжних партнерів, що допомагають Україні в скрутний час; виховувати співчуття до стражденних;здійснювати реабілітацію емоційної сфери дітей, надавати їм правильні життєві орієнтири у складні часи випробувань війною.
Перегляд файлу

Урок незламності

Ми українці: честь і слава незламним

 

 

 

 

 

 

«Ми українці: честь і слава незламним»

Мета: почуття гордості й приналежності до незламного українського народу, який героїчно боронить власну державу, і як наслідок – готовності до посильної участі у справі захисту суверенітету України та відновлення її територіальної цілісності, долучення до волонтерського руху, допомога армії;

  •               глибокої пошани до загиблих героїв і вшанування їх світлої пам’яті; поваги до Збройних сил України й усіх причетних до справи захисту
  •               нашої Вітчизни і вдячності їм;
  • поглибити знання учнів про кращі риси національного характеру як передумову його сили і незламності;формувати розуміння добра і зла та пробуджувати прагнення обирати добро як основу сили й наснаги;виховувати почуття гордості за рідну землю й державу та високу честь бути їх сином
  •               співчуття до людей, скалічених війною, до родичів тих, хто загинув на війні, тих, хто втратив житло або був змушений його покинути;
  •               стійкості до впливів пропаганди країни – агресора.

виховувати глибоку повагу до воїнів, які захищають рідну землю від російського агресора, до волонтерів, зарубіжних партнерів, що  допомагають Україні в скрутний час;

виховувати співчуття до стражденних;здійснювати реабілітацію емоційної сфери дітей, надавати їм правильні життєві орієнтири у складні часи випробувань війною.

Хід першого уроку:

І. Організація класу. (Слайд 1)

 

Привітання з Днем знань.

Дорогі ліцеїсти ! В усі часи освічена людина користувалася повагою. Навчання – це прихований скарб, це світ знань про людей та їх оточення. Треба навчатися, щоб знати, діяти, жити. Упевнена, що зерна науки зростуть у ваших юних душах урожаєм мудрості та натхнення. Нехай світлим, радісним і плідним буде кожен ваш день, кожен крок. Ростіть здоровими, досягайте високих результатів у навчанні!

 

ІІ. Вступне слово педагога .

Сьогодні ми зустрічаємось у незвичному форматі. Півроку тому з повномасштабним вторгненням російської армії розпочався новий етап російсько-української війни, яка триває з 2014 року.

Вже півроку Україна живе в умовах найжорстокішої війни, яка була розв’язана росією. Для нашої країни вона стала народною війною за незалежність і суверенітет, за цивілізаційний вибір і приналежність до європейської цивілізації. Кожного дня ми платимо занадто високу ціну за свою свободу і незалежність – життя наших захисників і захисниць, життя дітей, зруйновані долі, міста і села.

 (відео «Пливе кача», «Там журавлі летіли клином»)

Новий 2022/2023 навчальний рік розпочинається в умовах війни, у часи, коли Україна вистояла у протистоянні з однією з найпотужніших армій світу, заплативши за це тисячами людських життів, втративши частину своєї території.

  • Отже, тема нашого уроку « Ми українці: честь і слава незламним!» (слайд 2)
  • А девіз нашого уроку: «Може, десь земля є краща й вища, а над нею – небо золоте, та мені найкраща та, де вишня, та, де вишня мамина цвіте!» (слайд 3)

Пропоную розпочати нашу зустріч з вшанування героїв, які заплатили своїм життям за нашу свободу

Хвилина мовчання

(Звук метронома)

(слайд 4)

Стійкість та незламність українців на шляху до Перемоги сьогодні захоплюють весь світ. Ми – українці, наша любов до України за останній час зросла до неймовірних розмірів, а що ж для вас є Україна?

Слайд 4,

вправа «Незакінчене речення – Для мене Україна це …»

(індивідуальна робота учнів)- висвітлення думок на фліпчарті

 Педагог :  (інформаційний відео коментар)  Як сталося так, що у глобалізованому світі XXI століття, коли пам’ять про дві криваві світові війни ще жива, коли на міжнародному рівніцінності гуманізму і визнання життя людини проголошуються найвищою цінністю, стала можливою агресія небачених масштабів?

24 лютого 2022 року рф напала на Україну по всій довжині спільного кордону і з території білорусі. Широкомасштабне російське вторгнення в Україну, відкритий воєнний напад – частина російсько-української війни, розв’язаної рф 2014 року, участь у якій вона постійно заперечувала. Армія ворога обстріляла прикордонні застави, завдала удари з повітря по понад 40 об’єктах військової інфраструктури майже усіх регіонів України. Одночасно розпочався рух танкових колон і живої сили ворога.

Російський масштабний напад на Україну став найбільшим випробуванням для нашої країни за весь час її незалежності. Йдеться про саме існування не тільки незалежної української держави, а й самої української нації. Для українців боротьба проти російської навали – це боротьба за майбутнє самого українського народу.

Інфомаційно - пошукова робота  мережею Інтернет. 

 

Визначення і інформування про події . (за бажанням учнів)

 

Ніколи раніше ми так уважно не стежили за календарем, як сьогодні. Подивіться на ці дати 2022 року та скажіть, які події з ними пов’язані:

24 серпня - Так, це День Незалежності України – найбільше державне свято, бо нарешті здійснилася довгоочікувана мрія українців – жити у власній державі.

 

24 серпня 1991 року Україна стала державою з усіма атрибутами (елементами) незалежності: територією, президентом, урядом, законами, військом, мовою, гімном, гербом, прапором тощо.

24 квітня -24 квітня в церковному календарі – Великдень або Свято Христового Воскресіння. Це одне з найбільших християнських свят, яке в Україні закріплене на державному рівні та святкується згідно українських традицій та національної культури. Цього дня прийнято вітатися "Христос Воскрес!" та чути у відповідь "Воістину Воскрес!

Нас визнали країни Європи і світу.

 

Європа і світ далеко не все знали про українців.(Слайд 9) Знали дуже смачну національну кухню – борщ і вареники. (Слайд 10) Дівчата з різних країн обирали найкращу прикрасу – вишиванки. Але, на жаль, не всі вони чули про видатних українських діячів культури, мистецтва, науки та спорту – тих, щопрославили нашу країну навіки. (Слайд 11)

 

Відео- презенація «Відомі постатті України »

Чи можете ви когось упізнати на цьому колажі з мережі «Інтернет»?

 

Зараз ми розуміємо: наша держава – неймовірна за красою і потенціалом.

Багато цікавого про особливості українського характеру можуть розповісти наші державні символи.

Гра «Склади символи»

Розподілу учнів на пари при виконанні наступного завдання:

 складання пазлів на швидкість.

 

(Герб,прапор, ,калина кооровай, квіти з колосками)

із виконанням поставленої мети відповіді учнів про значення їх символів.

 

Чи знаєте ви, що зображено на Гербі України? (Слайд 12)

Це символ Святої Трійці. (Слайд 13)Українці саме Святу Трійцю обрали до свого Герба. В основу покладенно слово Воля.

Державний прапор – невід’ємний атрибут кожної країни, що уособлює самобутність та спадкоємність її державотворчих традицій. Упродовж історичного становлення Української держави  синьо-жовтий прапор був символом боротьби за національні та соціальні права українського народу і за часів незалежності став Державним Прапором України. У ньому втілені віковічні прагнення до миру, праця, краса і багатство рідної землі.

Український прапор – сьогодні це справжній символ боротьби і незламності країни, національної єдності, честі та гідності!

Калина – символ України. Рубінові ягоди калини, за народними уявленнями, символізують мужність людей, що пролили кров за Батьківщину в боротьбі з ворогами. Калина – це символ рідної землі, отчого краю, батькової хати

Коровай – це є символ добробуту, миру й любові кожній  українській родині. Історія виникнення короваю вельми символічна. У далекі часи пшениця символізувала багатство, процвітання, успіх та випечений у формі сонця хліб золотавого кольору являв собою потужний символ удачі та життя в достатку.

Вінок у житті України

Найдавніший відомий родинний оберіг – дідух, який складався з колосків пшениці нового врожаю, квітів та предметів, що знаменували собою щастя та достаток, як от підкова, монета, шовкова стрічка та інші.

Відео - перегляд  «КРАСА І ВЕЛИЧ НАШОЇ ДЕРЖАВИ!»

Педагог:

Увесь світ знає про особливі пісні України. Народна мудрість стверджує:«Якщо душа коротка – довгої пісні не складеш». Тому наступна риса українського характеру–… (співучість  )

(Слайд 17)

 

(Слайд 18 )Назвіть найспівучіших українців, які в різні роки ставали переможцями Євробачення, де перемогти надзвичайно складно (Руслана, Джамала, «Калуш Orchestra»).

 

Чому, на вашу думку, наші співаки та співачки перемагають на пісенних конкурсах? Чому  такі чарівні українські пісні – іноземці навіть вивчають українську заради них? (чарівні від щирості української душі)(Слайд 19)

До вашої уваги – легендарна пісня

 «Ой у лузі червона калина» у виконанні німецької вокалістки Марлейн Маас чотирма мовами:

https://www.youtube.com/watch?v=iLm7SMljBYo

 

Які саме мови ви почули?

 

Запитання

 (Слайд 20)За 31 рік Незалежності багато українців стали всесвітньо відомими завдяки своїй фізичній силі, витривалості, бійцівському духу, умінню підкорювати вершини, прославляти Батьківщину своїми перемогами.

 

Упізнайте, хто є на цих сучасних світлинах.

 

Дійсно, це чемпіони світу з боксу – Олександр Усик та брати Віталій і Володимир Клички. Які якості, на ваш погляд, допомогли цим видатним українцям бути непереможними? (Слайд 21)(сміливість, рішучість, наполегливість, впевненість, відчайдушність, терплячість, прагнення до досконалості, мужність, гідність).

 

Запитання

(Слайд 22)– Наші співаки та співачки, спортсмени та спортсменки одними з перших сказали своє слово проти війни. А чи можна, на вашу думку, якості цих талановитих людей перенести на весь український народ?

 

Без сумніву, можна. (Слайд 23)Додамо до скарбниці національного духу ще одну рису українського народу – талановитість.

 

Слово педагога

Отже, ми назвали 23 риси національного характеру українців – і це ще далеко не всі. Наша мета – йти далі в пошуках висот українського духу, щоб знайти кожну його перлину.

У наступній частині нашого заходу на нас чекає знайомство ще з 8 якостями українського характеру – тоді їх буде рівно 31. Як ви думаєте, чому саме стільки? (за кількістю років Незалежності України)

 

(Слайд 24) Пригадаймо, які риси українського характеру ми вже визначили у своєму дослідженні:

 

волелюбність, патріотичність, порядність, працьовитість, хазяйновитість, гостинність, чесність, розсудливість, небайдужість, справедливість, побожність, співучість, щирість, сміливість, рішучість, наполегливість, впевненість, відчайдушність, терплячість, мужність, гідність, прагнення до досконалості, талановитість.

 

 

Складаймо асоціативний кущ

 

Кожен українець та українка, що протистоять російським загарбникам, зараз є Давидом, що б’є Ґоліята та ще має багато друзів, які допомагають давати відсіч ворогу. (Слайд 38)Тому особлива риса національного характеру – вміння дружити, об’єднуватися.(Слайд 39)

 

Справжнім чудом кожного дня війни є неймовірна згуртованість та єдність українців, незалежно від віку, статі, мови,релігії, політичних поглядів, походження та регіону проживання. Кожне село та місто, армія та цивільні (як виявилося, навіть тварини) – усі борються проти російського монстра, являють дива стійкості, жертовності, вірності та твердості духу. (Слайд 40)

 

Єдиним поривом стала підтримка армії – кожним та звідусіль. Ніхто не міг очікувати такого духу, єдності та сили українців. Кожен з них – справжній герой, захисник України, цінностей свободи та майбутнього.

 

Слово педагога

 

(Слайд 41)Під час війни підсилилася ще одна притаманна українському народу риса– почуття  гумору, яке завжди робить народ незламним, непереможним. Гумор наш інколи гіркий, але такий, що надає людині моральних сил, аби не думала про погане. Українці не опускають рук й ще примудряються жартувати, щоб підтримати одне одного. (Слайди

Здивувала Укрпошта. На сторінці у Facebook з’явилося таке фото з підписом:

 

Гумор неймовірно допомагає нашим воїнам на фронті. Поясніть, що відображено на світлині  (Фото світлина)

 

 Єдність і здатність до згуртованості всього українського суспільства виявляється в кількох площинах:

Вправа «Розпізнай за значенням»

 волонтерський рух (технічна, фінансова, медична, гуманітарна допомога військовим і цивільним);

 єдність політичних сил (здатність поставити загальнодержавні інтереси вище партійних, позбавлення політичного впливу проросійських сил);

 допомога і надання прихистку мешканцям з окупованих територій та місць бойових дій.

Війна має цивілізаційний вимір, позаяк йдеться про захист демократичних цінностей Західного світу, збереження встановленої після Другої світової війни системи міжнародного права й устрою Європи. Доктрина «русского міра» поставила під загрозу безпеку низки європейських держав. Тому демократичними країнами війна була сприйнята саме як війна проти демократії в цілому. Це зумовило їх активну військову, фінансову гру .

На сьогоднішньому першому уроці  ми окреслили 31 рису національного характеру, що будують незламний український дух, український характер.

Створення колажу «Мої побажання» (учні на жовто-блакитних сердечках пишуть риси характеру із побажаннями для України, побажання зачитують і прикріплюють на фліпчарті.

 (Слайд 47)волелюбність, патріотичність, порядність, працьовитість, хазяйновитість, гостинність, чесність, розсудливість, небайдужість, справедливість, побожність, співучість, щирість, сміливість, рішучість, наполегливість, впевненість, відчайдушність, терплячість, мужність, гідність, прагнення до досконалості, талановитість, вміння дружити й об’єднуватися, стійкість, жертовність, вірність, твердість духу, почуття гумору, почуття прекрасного, прагнення до світла. гуманітарну підтримку.

 

V. Рефлексія

 

(Слайди 50, 51)Сьогодні на уроці- незламності …

 

 – я дізнався/дізналась…

 

– зрозумів/зрозуміла, що …

 

– навчився/навчилась…і запам’ятав/запам’ятала…

 

Я прагну…

 

Тепер я можу пояснитиі ншим …

 

Я хочу запитати…

 

Ця війна стала війною за існування не лише держави, але й українського народу в цілому, поза як є практичним втіленням імперської тоталітарної ідеології путінського режиму – рашизму. Ми переможемо і на нашій землі запанує мир і добробут!

Слава Україні!!!

Героям Слава!

 

doc
Додав(-ла)
ZABLOTSKAYA IRINA
Додано
27 грудня 2022
Переглядів
2635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку