Урок "Незвичайні небувалиці"

Про матеріал

Тема: Незвичайні небувалиці.

Матеріал уроку: П. Воронько. «Картина», Т.Коломієць «Диваки» Т. Коломієць «Лічилка-небувалиця». Грицько Бойко «Скоромовка- небувалиця», З народного «Приказка- небувалиця». Підсумок теми.

Мета: сприяти вдосконаленню швидкості читання, формувати елементи виразного

читання; розширювати словниковий запас учнів;

розвивати логічне мовлення, уміння міркувати;

виховувати інтерес до читання.

Обладнання: схема до гри «Плутанка», презентація, чистомовка

Тип уроку: комбінований

Перегляд файлу

12.02.13

Вівторок

До уроків допускаю:

 

 

Читання

 Тема: Незвичайні небувалиці.

Матеріал уроку: П. Воронько. «Картина», Т.Коломієць «Диваки» Т. Коломієць  «Лічилка-небувалиця». Грицько Бойко «Скоромовка- небувалиця», З народного «Приказка- небувалиця». Підсумок теми.

 Мета: сприяти вдосконаленню швидкості читання, формувати елементи виразного

читання; розширювати словниковий запас учнів;

розвивати логічне мовлення, уміння міркувати;

виховувати інтерес до читання.

 Обладнання: схема до гри «Плутанка», презентація, чистомовка

Тип уроку: комбінований

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

ΙΙ. Актуалізація опорних знань

 

  1. Гра «Весела хвилинка».

— Прочитайте веселинку з дошки повільно і тихо, а потім швидше і голосніше.

  Знайдіть, якими словами передається веселість.

Складне завдання

Оля виправити двійку

Намагалася давно.

Дав учитель їй лінійку

Й каже: «Виміряй вікно».

Спалахнули в Олі щоки,

Оля руки розвела.

— Це вікно таке широке,

А лінієчка — мала...

 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

- На уроці ми продовжимо працювати над віршами-небувалицями.

 

1.  Читання вірша П. Воронька «Картина» вчителем.

— Хто намалював картину?

2.  Робота над віршем П. Воронька.

а) Читання-гра «Дочитай рядок».

  Які небувалиці зобразив хлопчик?

— З якою інтонацією треба прочитати опис картини хлопця?

  • Який настрій викликає вірш?

 

б) Читання вірша окремими учнями.

в) Зіставлення малюнка з текстом вірша.

Розгляньте малюнок. Доберіть рядочки вірша, які відповідають цьому малюнку.

— Чим відрізняється картина у вірші від малюнка?

г) Читання-гра «Читаймо разом».

— Якими словами хлопчик описує своє ставлення до картини? (Краща від усіх; ця картина — дивина; от картина, так картина.)

 

3.Читання вчителем вірша Т. Коломієць «Диваки» (с. 36—37).

— Про кого йдеться у вірші? Як їх звуть?

4.  Робота над віршем Т. Коломієць.

а) Словникова робота.

Витівник — розбишака, чиї дії виходять за межі звичайних норм.

Дивак — той, хто своєю поведінкою і вчинками викликає здивування.

— Чи можна ці слова назвати словами, однаковими за значенням?

б) Читання-гра «Дочитай рядок».

— Де жив Рогеллі? А Рогатті?

— Що незвичайного робили Рогеллі та Рогатті?

в) Читання вірша «ланцюжком».

— Які рядки вірша, на вашу думку, найсмішніші?

г) Вибіркове читання.

— Прочитайте, де зустрілись Рогеллі та Рогатті.

— На чому вони їхали? Що було між ними спільного?

— Прочитайте, як автор описує веселий, гучний сміх.

д) Читання-гра «Читаймо разом».

— Чи можна назвати хлопців братами? Доведіть.

е) Читання вірша окремими учнями.

Перед читанням учитель звертає увагу учнів на розділові знаки.

ж) Зіставлення малюнків з текстом вірша.

— Доберіть рядочки з вірша до малюнків, які створив художник.

 

ІV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  • «Лічилка-небувалиця» — такі назви мають вірші, які написала для вас...

 

  1. Гра «Плутанка».

Розгадайте плутанку, прочитайте ім’я та прізвище автора цих віршів.

М А Р А Т А М І Є Л О Ц Ь К О

Т А М А Р А К О Л О М І Є Ц Ь

— Які вірші Т. Коломієць ви читали?

(«Подарунок», «Вітрисько», «На роботу», «Хліб».)

Також ми познайомимось із скоромовкою та приказкою-небувалицею. А наприкінці уроку попрацюємо за питаннями «Чи уважно ти читав?».

 

2 .  Читання вчителем вірша Т. Коломієць «Лічилка-небувалиця» (с. 37).

  Чому вірш має таку назву?

3.   Робота на віршем «Лічилка-небувалиця».

а) Читання-гра «Дочитай рядок».

  Зверніть увагу на виділені слова. Як ви їх розумієте? Від яких слів вони утворені?

— У якому вірші ми зустрічалися зі схожими словами? («На роботу», Дбайко.)

б) Читання-гра «Читаймо разом».

— Коли ми користуємося лічилками?

— Які народні ігри ви знаєте? («Ой ходить Іванко», «Рій гуде» тощо.)

— З якою інтонацією треба читати цей вірш? (Перелічування, протиставлення.)

в) Напівголосне самостійне читання лічилки з метою підготовки до виразного

читання вголос.

г) Виразне читання лічилки учнями вголос. Конкурс «Кращий читець лічилки».

— Як ви розумієте слово жмуриться? (Бере учать у грі в піжмурки, не дивиться, куди ховаються інші учасники гри, яких потім треба відшукати.)

д) Гра «Придумай слово».

— Придумайте слова, схожі на ті, які вигадала Т. Коломієць. (Догориніг, За-

ховайко, Обіймалиця, Траплялиця...)

е) Гра «Підбери риму».

Кудикало — (Нікудикало); Неминалицю — (Небувалицю); озивається —

(заливається); хапатиму — (питатиму); зозулиця — (жмуриться).

 

 4.  Читання вчителем скоромовки-небувалиці.

5.  Робота над скоромовкою-небувалицею (с. 38).

а)  Читання-гра «Читаймо разом».

Зверніть увагу на те, що, читаючи, треба робити паузу після слова сто у 2-му та 3-му рядках.

б) Читання «відлунням».

в) Бесіда.

— Які слова мають однакове написання, але різне значення?

— Яке слово або частина слова повторюється у кожному рядку? (Сто.)

г) Гра «Сто».

— Розгадайте ребуси. Складіть слова.

Про 100 (просто). Про 100 та (простота). 100 дола (стодола).

Стодола — будівля для зберіганя снопів, сіна, а також для молотьби; клуня.

д) Самостійне напівголосне читання учнями декілька разів.

е) Читання скоромовки хором, разом з учителем декілька разів у наростаючому

темпі.

ж) Гра-конкурс «Скоромовець».

 

5.  Читання вчителем приказки-небувалиці (с. 38).

— Що несподіваного в цій приказці?

  Скільки співрозмовників спілкуються?

— Як називається такий текст? (Діалог.)

6.  Читання приказки за особами.

Спочатку читає учитель разом з учнями, потім двоє учнів спілкуються між

собою.

7.  Гра «Хто уважний?».

  Послухайте розмову між особами. Про що чи про кого вона?

  Знайдіть слово, яке сховало жарт.

  Ну, хлопці, їдемо.

— Та ще не запрягли.

— Дарма, дорогою запряжемо.

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ З ВИВЧЕНОГО РОЗДІЛУ

1.  Робота за питаннями підручника «Чи уважно ти читав?».

Відповіді на питання:

1) «Сіяв шпак» П. Мовчана, «Переплутанка» А. Григорука.

2)  «Диваки» — Рогеллі та Рогатті.

3) М. Сингаївський. «Що воно за диво?».

На клені — морква, на перчині — сливи,

на вербі — кислиці, на тополі — вишні,

на даху — корова, на ґанку — маківки,

на печі — синиці, на вогні — криниця,

на річці — хата.

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

1. Оцінювання

2. Домашнє завдання

С. 35—38, виразно читати вірші; навчитися, якомога швидше розповідати скоромовку; читати за особами приказку-небувалицю.

docx
Додано
11 листопада 2018
Переглядів
1192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку