Урок "Ніколи не втрачай віри у свої сили"

Про матеріал
Конспект уроку читання з різними видами діяльності та вправами для розвитку мовленнєвої компетентності школярів
Перегляд файлу

Жовкинівська гімназія

 

 

 

 

 

 

 

Урок на тему:

«Ніколи не втрачай віри

 у свої сили»

  Українська мова та читання

 2 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            Підготувала

вчителька початкових класів

                                           Мамчик Н.М.

 

 

 

Тема : Ніколи не втрачай віри у свої сили .

           В.Сухомлинський « Як Павлик списав у Зіни задачу »; « Найкраща

            лінійка »

Мета : Вчити орієнтуватися у структурі тексту ; формувати вміння визначати    головну думку твору ; давати характеристикуголовних дійових осіб , порівнювати вчинки і поведінку персонажів ; розвивати зв’язне

            мовлення ; виховувати віру у свої сили .

Обладнання : портрет В.О.Сухомлинського , виставка книг , презентація

 

                                               Хід   уроку :

І Організаційний  момент

          1.Висловлювання побажань на урок (коло очікувань)

-Діти, чого ви очікуєте від уроку?

-А я очікую від вас плідної праці. Сподіваюся ви будете активними, дружними, будете виразно читати, фантазувати, творчо

працювати.Прочитаймо завдання уроку:

           Знати

  • Відомості про автора;
  • Зміст твору;
  • Головних персонажів;
  •  основну думку твору.

                Вміти

  • Визначати своє ставлення до героїв твору;
  • Працювати в групах;
  • Визначати моральні правила;
  • Порівнювати вчинки і поведінку героїв

           3. Складання асоціацій до слова школа

Почнемо урок грою «Назви одним словом»

 -вересень,жовтень,листопад  - ....

-букви,слова,сторінки -...........

-урок,парта,дзвінок - ...........

-А які у вас виникають асоціації до слова школа ?Назвіть їх

            4.Перевірка домашнього завдання

Чи можна додати до названих слово дружба?Отож перевіримо домашнє задання.

Діти виразно читають вірш

Гра «Хто швидше знайде»

Я буду читати відповідь,а ви знайдіть яким було питання до неї

«І почуєш: - Неохота!»

«Славко: - Нехай!»

«Потім! – кине він сердито»

Сформулюйте правила справжніх друзів і порадьте їх однокласникам.

(квітка  дружби)

ІІ Повідомлення теми уроку

            1.Повторення відомостей про письменника (вправа «Куб»)

  Останні слова цієї людини були :«Знову вересень...Дзвоник.Діти йдуть до школи, а я іду з життя...»(помер 2 вересня 1970 року)

             презентація

ІІІ Опрацювання оповідання В.Сухомлинського «Як Павлик списав у Зіни задачу »

             1.Робота над заголовком твору - передбачення

-Прочитайте назву оповідання . Чи можете ви передбачити , про кого у ньому йдеться ? Чому могла трапитися така ситуація , що Павлик списав задачу ?

             2.Виразне читання оповідання вчителем

-Де відбулися описані події ?

-Чому Павлик списав задачу у Зіни ?

             3. Словникова робота .

А)Прочитайте швидко , без помилок , змінюючи слова .

У Зіна                                                              у Павлика

над задача                                                         дія у зошит

 Б)Читання пірамідок слів «луною» за вчителем , потім –мовчки

 

                 тож                                                                         дома

                питає                                                                      питань

               помилка                                                                  похнюпив

             учителька                                                               почервонів

            стурбований                                                           розв’язувати

-Які слова є спільнокореневими ? Доберіть спільнокореневі слова до слів помилка (помилитися , помилковий ) ,почервонів (червоний , червоніти )

-Доберіть синоніми до слова стурбований (схвильований , збентежений , знервований )

               4.Повторне читання оповідання мовчки

-Скільки дійових осіб у творі ? Назвіть головних і другорядних персонажів

               5.Окотренінг

               6.Аналіз змісту твору

-Чому Павлик прийшов до школи стурбований ?

-Чому хлопчик не розв’язав домашньої задачі ?

-З яким проханням він звернувся до Зіни?

-Що школяр помітив у зишиті дівчинки ?

-Чи сказав він про помилку ? Як ви гадаєте чому він так вчинив ?

-Які оцінки отримали діти за домашнє завдання ?Прочитайте як вони відреагували на них .

-Які риси характеру Павлика виявилися у його вчинку ?

-Як далі можуть скластися стосунки дітей ?

-Чи знайома вам ситуація , описана в оповіданні ? Чи доводилось вам потрапляти в подібну ситуацію ? Чим все скінчилося ?

            6.Читання твору за особами (діалог)

            7.Характеристика героїв твору (робота в групах)

Виберіть риси характеру властиві героям твору –

І-Зіні; ІІ-Павлику

Працелюбність

Надійність

Невідповідальність

Заздрість

Непорядність

Невдячність

Самостійність

Лінь

Бажання вчитися

Нечутливість

 

            7.Робота з ілюстрацією до оповідання

-Розгляньте малюнок до твору . Зачитайте уривок , який  зобразив художник
          8. Творчий переказ тексту (хлопчики –від імені Павлика;дівчатка – від імені Зіни )

Фізкультхвилинка

ІV Опрацювання оповідання « Найкраща лінійка »

  1. Підготовка до самостійного читання (робота в парах)

Письмові                                     праці

Найкращі                                    лінійка

Ручної                                          роботи

Кострубата                              оцінки

Гладенька

-Що спільного у словах кожного стовпчика? (прикметники , іменники )

-Утворіть словосполучення , з’єднавши слова двох стовпчиків

-Поясніть значення слова кострубата(з нерівною поверхнею , шорстка )

              2.Самостійне читання твору учнями

                3.Тестування

              4.Повторне читання оповідання вголос

-Поспостерігайте за зміною настрою у хлопців

              5.Вибіркове читання

-Які уроки згадуються у творі ?

-Яку оцінку отримав Роман за диктант ? Який настрій мали хлопці на уроці рідної мови ?

-Прочитайте , які лінійки вийшли у хлопців на уроці праці ? Як учитель оцінив їхні роботи ?

-Як змінився настрій у Миколи та Романа ?

-Які здібності виявили хлопчики ?

               6.Розвиток зв’язного мовлення

-Продовжте це оповідання ще кількома реченнями (Наприклад , про те , як хлопці допомогли один одному підвищити свої оцінки з того предмета , який викликав у них певні труднощі )           

  7.Хвилинка творчості

Я пропонує тест,який допоможе визначити головну думку оповідання (робота в парах)

1.Цей твір є:

б)казкою         в)оповіданням

2.Герої оповідань  були:

і)однокласниками                   к)сусідами

3.За письмові роботи кращі оцінки отримував:

    п)Роман            р)Микола

4.Помилку в задачі допустили:

и)Павлик                          у)Зіна

5.Найкраща лінійка вийшла у:

с)Миколи               т)Романа

6.Для чого Роман взяв свою лінійку до класу?

а)йому шкода було залишати її у майстерні

и)хотів показати,що і він може щось робити дуже добре.

Відповідь: ВІРИТИ

У що повинні вірити герої оповідань?

-Продовжіть речення : Ніколи не втрачай віри ...в......

Підберіть потрібні слова і прочитайте повчальні вислови.

Розумом ти не хвались,а знаннями .................................................

Усім,хто просить – помагай ,і носа вверх не .................................

Не будь ніколи ти байдужим,а краще стань сміливим й ........................

З неправдою ти не дружи,правду всім завжди .........................................

У житті не байдикуй,а багато ти ...............................................................

Не втрачай ніколи віри у свої,дитино, ......................................................

Кому з героїв і які з цих порад порекомендували б?

 

V Підсумок  уроку

-Поміркуйте , що автор схвалює , а що - засуджує у своїх творах .

-Від чого автор намагається застерегти читача ? До чого заохочує ?

 

VІ Домашнє завдання

Оберіть своє домашнє завдання :

І варіант

Підручник,ст.112-113 .

-Дайте відповіді на питання.

-Підготуйте переказ оповідання

*Складіть діалог між Павликом і Зіною,що відбувся на перерві після уроку .

ІІ варіант

Підручник,ст.113-114

-Дайте відповіді  на питання.

-Підготуйте переказ оповідання.

*Продовжіть оповідання ще кількома реченнями

                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                        Група І

Виберіть риси характеру властиві Зіні

Працелюбність,надійність,безвідповідальність,заздрість,непорядність,

невдячність,самостійність,лінь,бажання вчитися,нечутливість.

 

                        Група ІІ

Виберіть риси характеру властиві Павлику

Працелюбність,надійність,безвідповідальність,заздрість,непорядність,

невдячність,самостійність,лінь,бажання вчитися,нечутливість.

 

Підберіть потрібні слова і прочитайте повчальні вислови.

Розумом ти не хвались,а знаннями .................................................

Усім,хто просить – помагай ,і носа вверх не .................................

Не будь ніколи ти байдужим,а краще стань сміливим й ........................

З неправдою ти не дружи,правду всім завжди .........................................

У житті не байдикуй,а багато ти ...............................................................

Не втрачай ніколи віри у свої,дитино, ......................................................

Кому з героїв і які з цих порад порекомендували б?

 

Підберіть потрібні слова і прочитайте повчальні вислови.

Розумом ти не хвались,а знаннями .................................................

Усім,хто просить – помагай ,і носа вверх не .................................

Не будь ніколи ти байдужим,а краще стань сміливим й ........................

З неправдою ти не дружи,правду всім завжди .........................................

У житті не байдикуй,а багато ти ...............................................................

Не втрачай ніколи віри у свої,дитино, ......................................................

Кому з героїв і які з цих порад порекомендували б?

 

 

 

                Прочитайте слова . Виконайте завдання:

  • Що спільного у словах кожного стовпчика?

 

Письмові                                      праці

Найкращі                                     лінійка

Ручної                                          роботи

Кострубата                                 оцінки

Гладенька

 

 

 

                Прочитайте слова . Виконайте завдання:

  • Що спільного у словах кожного стовпчика?

 

 

Письмові                                     праці

Найкращі                                    лінійка

Ручної                                         роботи

Кострубата                                 оцінки

Гладенька

 

 

                Прочитайте слова . Виконайте завдання:

  • Що спільного у словах кожного стовпчика?

 

Письмові                                      праці

Найкращі                                     лінійка

Ручної                                          роботи

Кострубата                                  оцінки

Гладенька

             

 

                Прочитайте слова . Виконайте завдання:

  • Що спільного у словах кожного стовпчика?

 

Письмові                                      праці

Найкращі                                     лінійка

Ручної                                          роботи

Кострубата                                  оцінки

Гладенька

 

 

 

 

 

 

 

               

Випишіть букви,що позначають правильні відповіді, знизу в рядочок і прочитайте слово

 

1.Цей твір є:

б)казкою         в)оповіданням

 

2.Герої оповідань  були:

і)однокласниками                   к)сусідами

 

3.За письмові роботи кращі оцінки отримував:

    п)Роман            р)Микола

 

4.Помилку в задачі допустили:

и)Павлик                          у)Зіна

 

5.Найкраща лінійка вийшла у:

с)Миколи               т)Романа

 

6.Для чого Роман взяв свою лінійку до класу?

а)йому шкода було залишати її у майстерні

и)хотів показати,що і він може щось робити дуже добре.

 

 

 

Випишіть букви,що позначають правильні відповіді, знизу в рядочок і прочитайте слово

 

1.Цей твір є:

б)казкою         в)оповіданням

 

2.Герої оповідань  були:

і)однокласниками                   к)сусідами

 

3.За письмові роботи кращі оцінки отримував:

    п)Роман            р)Микола

 

4.Помилку в задачі допустили:

и)Павлик                          у)Зіна

 

5.Найкраща лінійка вийшла у:

с)Миколи               т)Романа

 

6.Для чого Роман взяв свою лінійку до класу?

а)йому шкода було залишати її у майстерні

и)хотів показати,що і він може щось робити дуже добре.

 

 

 

 

 

doc
Додано
18 червня 2023
Переглядів
149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку