Мета уроку: охарактеризувати спільні ознаки незалежної держави, процес проголошення незалежності України, події революції гідності 2013-2014 ; ознайомити учнів з основним Законом України – Конституцією; розвивати вміння учнів працювати з історичними документами, історичною картою, висловлювати своє ставлення до історичних подій; виховувати в учнів повагу до історії українського народу.
1648-1657 |
|
1914-1918 |
|
1917-1921 |
|
22 січня 1918 |
|
29 січня 1918 |
|
22 січня 1919 |
|
1932-1933 |
|
1939-1945 |
|
28 червня 1944 |
|
9 травня 1945 |
|
1648-1657 |
|
1914-1918 |
|
1917-1921 |
|
22 січня 1918 |
|
29 січня 1918 |
|
22 січня 1919 |
|
1932-1933 |
|
1939-1945 |
|
28 червня 1944 |
|
9 травня 1945 |
|
1648-1657 |
|
1914-1918 |
|
1917-1921 |
|
22 січня 1918 |
|
29 січня 1918 |
|
22 січня 1919 |
|
1932-1933 |
|
1939-1945 |
|
28 червня 1944 |
|
9 травня 1945 |
|
1648-1657 |
|
1914-1918 |
|
1917-1921 |
|
22 січня 1918 |
|
29 січня 1918 |
|
22 січня 1919 |
|
1932-1933 |
|
1939-1945 |
|
28 червня 1944 |
|
9 травня 1945 |
|
1648-1657 |
|
1914-1918 |
|
1917-1921 |
|
22 січня 1918 |
|
29 січня 1918 |
|
22 січня 1919 |
|
1932-1933 |
|
1939-1945 |
|
28 червня 1944 |
|
9 травня 1945 |
|
1648-1657 |
|
1914-1918 |
|
1917-1921 |
|
22 січня 1918 |
|
29 січня 1918 |
|
22 січня 1919 |
|
1932-1933 |
|
1939-1945 |
|
28 червня 1944 |
|
9 травня 1945 |
|
1648-1657 |
|
1914-1918 |
|
1917-1921 |
|
22 січня 1918 |
|
29 січня 1918 |
|
22 січня 1919 |
|
1932-1933 |
|
1939-1945 |
|
28 червня 1944 |
|
9 травня 1945 |
|
1648-1657 |
|
1914-1918 |
|
1917-1921 |
|
22 січня 1918 |
|
29 січня 1918 |
|
22 січня 1919 |
|
1932-1933 |
|
1939-1945 |
|
28 червня 1944 |
|
9 травня 1945 |
|
1648-1657 |
|
1914-1918 |
|
1917-1921 |
|
22 січня 1918 |
|
29 січня 1918 |
|
22 січня 1919 |
|
1932-1933 |
|
1939-1945 |
|
28 червня 1944 |
|
9 травня 1945 |
|
1648-1657 |
|
1914-1918 |
|
1917-1921 |
|
22 січня 1918 |
|
29 січня 1918 |
|
22 січня 1919 |
|
1932-1933 |
|
1939-1945 |
|
28 червня 1944 |
|
9 травня 1945 |
|
1648-1657 |
|
1914-1918 |
|
1917-1921 |
|
22 січня 1918 |
|
29 січня 1918 |
|
22 січня 1919 |
|
1932-1933 |
|
1939-1945 |
|
28 червня 1944 |
|
9 травня 1945 |
|
1648-1657 |
|
1914-1918 |
|
1917-1921 |
|
22 січня 1918 |
|
29 січня 1918 |
|
22 січня 1919 |
|
1932-1933 |
|
1939-1945 |
|
28 червня 1944 |
|
9 травня 1945 |
|
1648-1657 |
|
1914-1918 |
|
1917-1921 |
|
22 січня 1918 |
|
29 січня 1918 |
|
22 січня 1919 |
|
1932-1933 |
|
1939-1945 |
|
28 червня 1944 |
|
9 травня 1945 |
|
1648-1657 |
|
1914-1918 |
|
1917-1921 |
|
22 січня 1918 |
|
29 січня 1918 |
|
22 січня 1919 |
|
1932-1933 |
|
1939-1945 |
|
28 червня 1944 |
|
9 травня 1945 |
|
1648-1657 |
|
1914-1918 |
|
1917-1921 |
|
22 січня 1918 |
|
29 січня 1918 |
|
22 січня 1919 |
|
1932-1933 |
|
1939-1945 |
|
28 червня 1944 |
|
9 травня 1945 |
|
Тема уроку. Проголошення незалежності України
Мета уроку: охарактеризувати спільні ознаки незалежної держави, процес проголошення незалежності України, Революцією гідності 2013-2014 ; ознайомити учні з основним Законом України – Конституцією; розвивати вміння учнів працювати з історичними документами, історичною картою, висловлювати своє ставлення до історичних подій; виховувати в учнів повагу до історії українського народу.
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
Основні дати: 24 серпня 1991р., 1 грудня 1991р., 28 червня 1996р., 2013-2014
Обладнання: карта України, Конституція України, підручник, мультимедійна презентація.
Тип уроку: комбінований з використанням мультимедійної презентації.
Хід уроку. І. Організаційний момент
Добрий день діти. Будь ласка налаштуйтесь отримувати нові знання. Я знаю, що ви працьовиті, допитливі, старанні готові до співпраці у вивченні історії.
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь.
Завдання: поєднати дату і подію
1648-1657 |
|
1914-1918 |
|
1917-1921 |
|
22 січня 1918 |
|
29 січня 1918 |
|
22 січня 1919 |
|
1932-1933 |
|
1939-1945 |
|
28 червня 1944 |
|
9 травня 1945 |
|
ІІІ. Мотивація навчальної живемо? Так в Україні, незалежній державі. Український народ пройшов складний шлях, що ми сьогодні жили в суверенній державі.
Запитання. Знайдіть у вірші слова, якими автор характеризує сучасну Україну. Поясніть їх.
На уроці ми дізнаємося коли і як утворилася сучасна українська держава.
Оголошення теми уроку.
План уроку.
ІV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
Діти як ви розумієте слово – незалежність. (відповідь учнів)
Незалежність – це можливість ухвалювати самостійні рішення без зовнішніх вказівок і наказів.
Робота з підручником. Учні читають 2 абзац.
Запитання: Що означає жити в самостійній державі.
Ознайомлення з ознаками незалежної держави.
Вчитель. Протягом багатьох століть український народ мріяв про свою власну державу, вів боротьбу з іноземними поневолювачами. Прийшов час, середина 80р. ХХ ст. почався новий етап боротьби українського народу за незалежність. Мрія українського народу здійснилася.(Відеофільм «Проголошення незалежності України»)
24 серпня 1991 року – Верховна Рада України прийняла Акт проголошення незалежності України.
(Робота з термінами «Акт», «Верховна Рада»)
Робота з документом «Акт проголошення незалежності України»
Запитання: Які ключові слова, пов’язані з українською державою, ви можете виділити?
Вчитель. Верховна Рада щоб упевнитись, що весь український народ підтримав Акт проголошення незалежності України закликав провести 1 грудня 1991 року – референдум (пояснення терміну). Понад 90% українців висловилося «так».
На референдумі було обрано першого президента незалежної України Леоніда Кравчука. Незалежну Україну визнали всі країни світу. Розпочалася нова сторінка в історії України.
Робота з картою. (Учитель показує кордони території незалежної України і з яким державами межує).
Верховна Рада 28 червня 1996 року утвердила Конституцію України (пояснення терміну – «конституція»)
Робота з документом.
Учитель звертає увагу на Конституції, що лежать на партах і пропонує прочитати: Ст. 52, 53 Конституції України і обговорити.
Робота з підручником. Учні читають 20 статтю Конституції України.
Запитання. 1. Назвіть державні символи України. 2. Описати за текстом Конституції: а) Державний герб; б) Державний прапор; в) Державний гімн.
Чотири року тому розпочалась Революція Гідності, яка дала старт справжнім перетворенням країни.
Першопричинами Революції Гідності були: протест проти узалежнення України від Росії, бажання ліквідувати корупційну систему та відкрити можливості для розвитку країни. Чимало людей усвідомлювали, що підкорення України Росії могло означати фізичне знищення і геноцид українського народу, як це було в ХХ столітті.
21 листопада 2013 р. кілька журналістів вийшли на Майдан Незалежності у Києві та поширили в соціальних мережах заклик до всіх небайдужих приєднатися. На Майдані того дня зібралося півтори тисячі осіб, переважно журналісти та молодь. Першими до Євромайдану долучилися студенти. Спочатку протестувальники вимагали лише підписання Угоди з ЄС, через що акцію було названо «Євромайданом». Перший мітинг на Європейській площі у центрі столиці виявився найбільш масовим за останні кілька років – понад 100 тисяч учасників. Хоча Євромайдан не було заборонено судом, за кілька днів уночі загони міліції «Беркут» напали на студентів, що ночували на Майдані Незалежності. Молодих людей били кийками, переслідували на вулицях, добивали ногами. Було поранено майже сто осіб.
16 січня 2014 року влада ухвалила так звані «диктаторські» закони, названі ще «розстрільними». Було запроваджено арешт за організацію мітингу, тюремне ув’язнення до 2 років за груповий протест, за встановлення намету, арешт до 15 діб за благодійну допомогу протестувальникам. За блокування маєтків можновладців встановлювалося ув’язнення терміном до 6 років.
19 січня протестувальники рушили до Верховної Ради вимагати скасування законів. Проте, вулиця Михайла Грушевського, що вела до парламентувиявилася заблокованою бійцями «Беркуту» та Внутрішніх військ. Вони застосували до мітингарів травматичну зброю, світло-шумові й травматичні гранати, водомети тощо. Мітингарі відповіли «коктейлями Молотова» та підпалили автомобільні шини, аби «беркутівці» не могли влучно стріляти.Початок збройного протистояння.
22 січня було вбито трьох осіб – українця вірменського походження Сергія Нігояна, етнічного білоруса Михайла Жизневського та українця Романа Сеника. 29 січня уряд було відправлено у відставку. 20 лютого зранку снайпери влади відкрили вогонь і по майданівцях
Протягом 18-20 лютого загалом загинули 77 євромайданівців, понад 700 зазнали поранень. А за весь час Революції постраждали 3,5 тисяч мирних громадян, більше ста, яких назвали «Небесною сотнею», було вбито або загинули від ран. Наступного дня Янукович утік, не підписавши зміни до Конституції
Наслідками Революції Гідності стали:
Відвернення безпосередньої загрози знищення України Росією;
Відновлення основних громадянських свобод, порушених «диктаторськими законами»;
Відновлення можливостей для реформування країни
Відновлення руху України до Європи;
Становлення України у світовій громадській думці як держави з власною самобутністю, історією та гідністю;
Зростання самоповаги, патріотизму та солідарності громадян України. Майдан продемонстрував здатність українців до самоорганізації, взаємодопомоги та самопожертви, виявив, що для наших співгромадян, незалежно від регіону проживання, етнічної належності та мови важливими цінностями є свобода, людська гідність, право обирати свою долю.
Сьогодні ми рухаємось вперед, будуючи нову Україну, хоча цей шлях не є простим! Але ми не звернемо з цієї дороги і досягнемо успіху, бо пам'ятаємо тих, хто заплатив власним життям, давши нам цей шанс.
V. Узагальнення і систематизація знань.
1. Назвіть події, що відбулися:
24 серпня 1991 року;1 грудня 1991 року; 28 червня 1996 року., листопад2013- лютий 2014
2.Покажіть на карті кордони території незалежної України і з яким державами межує.
3. Робота з термінами: незалежність держави, Верховна Рада, референдум, президент, Конституція.
VІ. Підсумок уроку
VІІ. Домашє завдання. Прочитати параграф 19. Намалювати поштову листівку для привітань зі Святом незалежності нашої держави