Тема: Новорічна листівка.
Мета: удосконалювати навички роботи з папером; навчати учнів складати та згинати папір, дотримуватися послідовності дій під час виготовлення новорічної листівки; розвивати творчі здібності, дрібну моторику пальців рук, охайність; виховувати естетичний смак, уміння робити приємне людям, любов до праці.
- Діти, подивіться хто до нас завітав на урок. До нас на урок завітав Зайчик – наш давній друг.
- Він прийшов не просто так, а за допомогою.
Зайчик запросив на ялинку своїх друзів і не знає, що їм подарувати.
- Спочатку хотів привітати їх смачними цукерками, адже поласувати ними полюбляють усі. Але потім вирішив, що такий подарунок не слід дарувати – його з’їдять, і на згадку нічого не залишиться. І це його його дуже засмутило.
- Діти, порадьте будь ласка, що можна подарувати друзям, щоб залишилося на пам'ять? (іграшки, книги, листівки).
- Де це можна взяти? (купити)
- А який подарунок найдорожчий? (зроблений своїми руками)
- Так, найдорожчий подарунок – зроблений своїми руками, адже у ньому – частинка вашої душі.
- Що можна зробити власними руками? (листівку).
- Діти, Зайчик не знає, як виготовити листівку. А ви? (ні). Сьогодні ми навчимося робити новорічну листівку. Ви згодні допомогти Зайчик?
Вважається, що звичай обмінюватися до Нового року вітальними листівками виник в Англії. Першим відправив новорічне поздоровлення поштою англієць Генрі Коул, поздоровляючи своїх друзів з тим, що наступає 1843 рік.
На ній зображені бідняки, які отримують їжу і одяг від доброчинців. У центрі поштівки – щаслива родина сидить обіймаючись і смакує вино.
Пізніше саме він звернувся до свого друга Джона Герслі з проханням намалювати новорічну листівку. З цього ескіза в Лондоні була надрукована перша партія, що складалася з тисячі екземплярів новорічних листівок.
З тих пір звичай вітати своїх близьких і друзів з Новим роком поштовими листівками став популярним у всьому світі. До нас ця традиція прийшла безпосередньо з Англії. А от японці напередодні Нового року дарують друзям листівки із зображенням тварини, яка символізує Новий рік. У нашій країні майже на всіх різдвяних вітальних листівках початку ХХ ст. — зображення ялинки з подарунками.
Сьогодні ми з вами будемо виготовляти новорічну листівку.
Наша листівка зроблена у формі книжки, всередині якої ялинка, яка складається зі смужок зеленого паперу, які розташовані ярусами, від більшої до меншої.
- Ще нашу листівку прикрашають сніжинки, подарунки.
- Ви можете також намалювати свої улюблені іграшки і написати привітання.
На найширшій смужці я показала вам як потрібно згинати папір, на такій же відстані загортаємо папір на протилежну сторону. Вперед-назад, робимо так зі всіма смужками.
Хлопчики й дівчатка зробимо зарядку
Руки в боки, вгору й вниз
1,2,3 – не помились
У долоні хлоп-хлоп
І ногами топ-топ
Ми годинник зробимо: тік-так, тік-так
Нахилились вліво, вправо
То цього іще замало
Тож піднемем руки вгору
Ніби глянемо на зорі
А тепер всі руки в боки
Як зайчата і сороки: скоки-скоки
Десять, дев’ять, вісім, сім
Це подобається всім
Пострибали, пострибали,
Раз присіли, два присіли
Тихо сіли на стільці
І скажу вам «Молодці»
- Настав час показати наші листівки Зайчику.
- Зайчику усі листівки подобаються. Він уважно спостерігав за вашою роботою і запам’ятав, як треба виготовляти листівки. За вашу допомогу ці листівки ви можете залишити собі, доробити, прикрасити або подарувати рідним чи знайомим.
VI. Підсумок уроку
- Чим ми займалися на сьогоднішньому уроці?
- Яку добру справу ви зробили?
- Як ви привітаєте своїх друзів з Новим Роком?
- На цьому урок закінчено. До побачення!
VII. Прибирання робочого місця