Урок математики за науково-педагогічним проектом “Інтелект України», 2 клас
Тема: Нумерація трицифрових чисел. Таблиця множення числа 6. Віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Многокутник. Види многокутників
Мета: продовжити роботу над нумерацією трицифрових чисел в межах 1000, зосередити увагу учнів на значенні цифр у числі залежно від місця в запису числа; вчити таблицю множення числа 6; вдосконалювати навички письмового віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд; формувати поняття многокутника, учити розпізнавати многокутники,моделювати многокутники та наводити приклади їх застосування у житті;розвивати пізнавальні інтереси, пам'ять, увагу, кмітливість, спостережливість, уміння логічно мислити, порівнювати, аналізувати, узагальнювати, збагачувати словниковий запас математичними термінами й висловами; виховувати старанність, самостійність, упевненість в свої сили.
Обладнання: аудіо файли, відео файли до уроку за НПП «Інтелект України», плакати, картки для роботи в парах, групах, матеріали для дослідження многокутників (пластилін, шпажки, коктейльні трубочки), дитячі іграшки (мозаїка, кубики, калейдоскоп), малюнки, фото (застосування многокутників у житті)
І Організація класу
-Пролунав дзвінок.
Починаємо урок.
Налаштуємося на роботу:
Психологічне налаштування
-Важко знайти людину, яка б не прагнула успіху, щоб бути щасливим та корисним собі та людям. Я бажаю вам сьогодні отримати задоволення від власної праці, а здобуті знання та вміння стануть корисними у подоланні вершини успіху.
Посміхніться один одному, побажайте добра та успіху собі та іншим долоньками.
ІІ Повідомлення теми і мети уроку
-
Розгорніть підручники урок 8. Прочитайте тему уроку.
-
Яка інформація вже відома? Які інформація для нас нова?
-
Отже, ми продовжуємо знайомитися із нумерацією трицифрових чисел, повторимо алгоритм письмового віднімання; ознайомимося із таблицею множення числа 6; попрацюємо над задачею; спробуємо себе у якості дослідників многокутників.
-
На вашу думку, як застосуємо ці знання у житті?
ІІІ Планування діяльності на уроці
-
Сплануємо свою діяльність на уроці:
-
Повторюю
-
Осмислюю (розумію)
-
Вивчаю нове
-
Аналізую
-
Застосовую
-
Ділюсь з іншими
-
На кожній сходинці ми маємо оцінити власну діяльність, а вкінці уроку проаналізувати власний поступ вперед.
IV Актуалізація опорних знань
-
Будиночок чисел
-
Хто хоче зі мною відчути успіх на вершині? Бути чемпіоном для себе?
-
Вирушаємо із Будиночка чисел.(с.31, завд.1) Прочитай числа від 321 до 330 в прямому порядку, від 331 до 340 – у зворотному.
-
Пригадайте назви розрядів трицифрового числа, скориставшись таблицею розрядів.
-
Обведіть числа, у яких цифра розрядів сотень дорівнює розряду десятків. Назвіть їх.
-
Робота в парах
Попрацюйте в парах. Завдання 3
3 сот. 4 дес.
|
304
|
3 сот. 4 од.
|
330
|
3 сот. 2 дес. 2 од.
|
340
|
3 сот. 3 дес.
|
322
|
-
Назвіть числа в порядку зростання.
-
Назвіть число, в якому розряд десятків позначений цифрою 0.
-
Назвіть круглі числа.
-
Усні обчислення
-
Виконаємо усні обчислення з круглими числами. Завд.4(ланцюжком)
-
Підсумок.
-
Назвіть розряди трицифрових чисел (справа наліво): розряд одиниць, розряд десятків, розряд сотень. Це – важливо знати, щоб правильно записувати числа під час письмового віднімання.
-
Самооцінка
-
Хвилинка здоров’я. Вправа для покращення зору
-
Щоби очки не боліли, виконаємо вправи.
V Повторення вивченого матеріалу
-
Алгоритм письмового віднімання Завд.7 (екран)
-
Самостійна робота Завд.7
-
Самоперевірка
-
Чи виникали труднощі під час виконання завдання? Що необхідно зробити, щоб їх подолати?
-
Самооцінка
VI Вивчення нового матеріалу
1.Вивчення таблиці множення числа 6 (4 разове запам’ятовування)
- Які приклади вже відомі?
1.1 Таблиця на екрані (колективно)
1.2 Таблиця у підручнику. Завд.6 (самостійно, пошепки)
1.3 Таблиця в парах (один одному)
1.4 Таблиця на екрані (без відповідей)
2. Самооцінка ПЛАНУВАННЯ
3. Завдання від Кнопочки. Робота над задачею Завд.9
- Наступну сходинку здолаємо, виконавши завдання від Кнопочки. Її друг Вінні-Пух дуже передбачливий, на зиму запасає мед – не тільки смачний, але й корисний продукт. У ньому дуже багато вітамінів, які підтримують організм у холодну негоду.
Алгоритм роботи над задачею
-
Прочитай задачу.
-
Підкресли дані й шукане.
-
Розв’яжи задачу.
-
Запиши відповідь.
-
Самооцінка
-
Хвилинка-цікавинка
-
До речі, всі ми знаємо, що мед роблять бджоли. А вони є природними математиками. Соти, які будують бджоли, мають міцну конструкцію геометричної фігури. Якої – дізнаємось пізніше.
-
Фізкультхвилинка
-
Приємно, коли тебе оточують добрі друзі. Щоби мати таких, треба самому бути добрим. Нагадує Кнопочка. (Руханка і пісенька «Добрим будь»)
-
Ознайомлення із многокутником. Хвилинка Знайка Завд.10
-
Наступний етап уроку «Вивчаю нове» та наступна сходинка «Многокутник». Для ознайомлення звернемось до Знайка. (екран)
-
Перевіримо, чи зрозуміли інформацію
-
Що таке многокутник? (замкнена ламана)
-
Що є вершинами многокутника? (вершини ламаної)
-
Що є сторонами многокутника? (ланки ламаної)
-
Робота в групах. Дослідження
-
Проаналізуємо нові знання. Попрацюємо в групах.
Алгоритм дослідження многокутника
-
Побудуйте многокутник, використавши необхідні матеріали.
-
З’ясуйте, скільки вершин має многокутник?
-
З’ясуйте, скільки сторін має многокутник?
-
З’ясуйте, скільки кутів має многокутник?
-
Результати дослідження запишіть.
-
Назвіть многокутник.
-
Підсумок
-
Отже, фігура, яка має три вершини, три сторони, три кути, називається….
-
Фігура, яка має чотири вершини, чотири сторони, чотири кути, називається….
-
Скільки вершин, сторін, кутів має п’ятикутник? А шестикутник?
-
Завдання Знайка
-
Застосуємо знання в дії. Назвіть многокутники, подані у підручнику, математичною мовою.
-
Виконаємо завдання Знайка: обведіть на рисунку всі многокутники.
-
Взаємоперевірка. Надання допомоги при необхідності. Етап ДІЛЮСЬ З ІНШИМИ
-
Самооцінка
VII Узагальнення та систематизація знань
-
Застосування знань у житті
-
Як гадаєте, як ці знання застосуємо у житті?
-
Побудувати міст, будинок, стадіон, меблі, придумати нову модель сукні чи прикраси, пригостити друзів смачним тортом чи печивом. Для цього необхідні математичні знання.
-
Виставка предметів
-
Многокутники зустрічаються і у живому світі. Бджолині соти мають форму шестикутника, морські мешканці, зірки - форму п’ятикутника, квіти – різної форми геометричних фігур. У дитячих забавках – кубики, мозаїки, калейдоскопи.
-
Розв’язання завдань сторінки чемпіонів
-
Чи погоджуєтеся ви з тим, що ІІ задача – це задача на знаходження суми? Чому? Варто звернути увагу на питання задачі «На скільки більше…?». Отже, вид задачі? (задача на порівняння)
-
ІІІ задача, подана в підручнику. Вид задачі визначений правильно? (Ні, це задача на збільшення числа на кілька одиниць)
VIII Підсумок уроку
Я повторив…
Я знаю…
Я зрозумів…
Я навчу інших…
IX Рефлексія
-Хто відчуває себе щасливим на вершині успіху?
- Хто може поділитися, що вчора не виходило, а сьогодні вдалося?
- Яке завдання було цікаво виконувати?
- Я вам дякую за урок. Будьте завжди працьовитими, організованими, охайними, відповідальними, старанними, наполегливими, рішучими. І тоді ви обов’язково здолаєте свою вершину успіху!