Урок "Нумерація трицифрових чисел. Таблиця множення числа 6. Віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Многокутник. Види многокутників"

Про матеріал
Урок з математики для 2 класу розроблений за науково-педагогічним проектом "Інтелект України" , авт. І.В. Гавриш, С.О. Доценко
Перегляд файлу

Урок математики за науково-педагогічним проектом “Інтелект України», 2 клас

Тема: Нумерація трицифрових чисел. Таблиця множення числа 6. Віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Многокутник. Види многокутників

Мета: продовжити роботу над нумерацією трицифрових чисел в межах 1000,  зосередити увагу учнів на значенні цифр у числі залежно від місця в запису числа; вчити таблицю множення числа 6; вдосконалювати навички письмового віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд; формувати поняття многокутника, учити розпізнавати многокутники,моделювати многокутники та наводити приклади їх застосування у житті;розвивати пізнавальні інтереси, пам'ять, увагу, кмітливість, спостережливість, уміння логічно мислити, порівнювати, аналізувати, узагальнювати, збагачувати словниковий запас математичними термінами й висловами; виховувати старанність, самостійність, упевненість в свої сили.

Обладнання: аудіо файли, відео файли до уроку за НПП «Інтелект України», плакати, картки для роботи в парах, групах, матеріали для дослідження многокутників (пластилін, шпажки, коктейльні трубочки), дитячі іграшки (мозаїка, кубики, калейдоскоп), малюнки, фото (застосування многокутників у житті)

І Організація класу

-Пролунав дзвінок.

Починаємо урок.

Налаштуємося на роботу:

Психологічне налаштування

-Важко знайти людину, яка б не прагнула успіху, щоб бути щасливим та корисним собі та людям. Я бажаю вам сьогодні отримати задоволення від власної праці, а здобуті знання та вміння стануть корисними у подоланні  вершини успіху.

Посміхніться один одному, побажайте добра та успіху собі та іншим долоньками.

ІІ Повідомлення теми і мети уроку

  • Розгорніть підручники урок 8. Прочитайте тему уроку.
  • Яка інформація вже відома? Які інформація для нас нова?
  • Отже, ми продовжуємо знайомитися із нумерацією трицифрових чисел, повторимо алгоритм письмового віднімання; ознайомимося із таблицею множення числа 6; попрацюємо над задачею; спробуємо себе у якості дослідників многокутників.
  • На вашу думку, як застосуємо ці знання у житті?

ІІІ Планування діяльності на уроці

  • Сплануємо свою діяльність на уроці:
  1. Повторюю
  2. Осмислюю (розумію)
  3. Вивчаю нове
  4. Аналізую
  5. Застосовую
  6. Ділюсь з іншими
  • На кожній сходинці ми маємо оцінити власну діяльність, а вкінці уроку проаналізувати власний поступ вперед.

IV Актуалізація опорних знань

  1. Будиночок чисел
  • Хто хоче зі мною відчути успіх на вершині? Бути чемпіоном для себе?
  • Вирушаємо із Будиночка чисел.(с.31, завд.1) Прочитай числа від 321 до 330 в прямому порядку, від 331 до 340 – у зворотному.
  • Пригадайте назви розрядів трицифрового числа, скориставшись таблицею розрядів.
  • Обведіть числа, у яких цифра розрядів сотень дорівнює розряду десятків. Назвіть їх.
  1. Робота в парах

Попрацюйте в парах. Завдання 3

3 сот. 4 дес.

304

3 сот. 4 од.

330

3 сот. 2 дес. 2 од.

340

3 сот. 3 дес.

322

 

  • Назвіть числа в порядку зростання.
  • Назвіть число, в якому розряд десятків позначений цифрою 0.
  • Назвіть круглі числа.
  1. Усні обчислення
  • Виконаємо усні обчислення з круглими числами. Завд.4(ланцюжком)
  1. Підсумок.
  • Назвіть розряди трицифрових чисел (справа наліво): розряд одиниць, розряд десятків, розряд сотень. Це – важливо знати, щоб правильно записувати числа під час письмового віднімання.
  1. Самооцінка
  2. Хвилинка здоров’я. Вправа для покращення зору
  • Щоби очки не боліли, виконаємо вправи.

V Повторення вивченого матеріалу

  1. Алгоритм письмового віднімання Завд.7 (екран)
  2. Самостійна робота Завд.7
  3. Самоперевірка
  • Чи виникали труднощі під час виконання завдання? Що необхідно зробити, щоб їх подолати?
  1. Самооцінка

VI Вивчення нового матеріалу

1.Вивчення таблиці множення числа 6 (4 разове запам’ятовування)

- Які приклади вже відомі?

1.1 Таблиця на екрані (колективно)

1.2 Таблиця у підручнику. Завд.6 (самостійно, пошепки)

1.3 Таблиця в парах (один одному)

1.4 Таблиця на екрані (без відповідей)

2. Самооцінка ПЛАНУВАННЯ

3. Завдання від Кнопочки.  Робота над задачею Завд.9

- Наступну сходинку здолаємо, виконавши завдання від Кнопочки. Її друг Вінні-Пух дуже передбачливий, на зиму запасає мед – не тільки смачний, але й корисний продукт. У  ньому дуже багато вітамінів, які підтримують організм у холодну негоду.

Алгоритм роботи над задачею

  1. Прочитай задачу.
  2. Підкресли дані й шукане.
  3. Розв’яжи задачу.
  4. Запиши відповідь.
  5. Самооцінка
  6. Хвилинка-цікавинка
  • До речі, всі ми знаємо, що мед роблять бджоли. А вони є природними математиками. Соти, які будують бджоли, мають міцну конструкцію геометричної фігури. Якої – дізнаємось пізніше.
  1. Фізкультхвилинка
  • Приємно, коли тебе оточують добрі друзі. Щоби мати таких, треба самому бути добрим. Нагадує Кнопочка. (Руханка і пісенька «Добрим будь»)
  1. Ознайомлення із многокутником. Хвилинка Знайка Завд.10
  • Наступний етап уроку «Вивчаю нове» та наступна сходинка «Многокутник». Для ознайомлення звернемось до Знайка. (екран)
  • Перевіримо, чи зрозуміли інформацію
  • Що таке многокутник? (замкнена ламана)
  • Що є вершинами многокутника? (вершини ламаної)
  • Що є сторонами многокутника? (ланки ламаної)
  1. Робота в групах. Дослідження
  • Проаналізуємо нові знання. Попрацюємо в групах. 

Алгоритм дослідження многокутника

  1. Побудуйте многокутник, використавши необхідні матеріали.
  2. З’ясуйте, скільки вершин має многокутник?
  3. З’ясуйте, скільки сторін має многокутник?
  4. З’ясуйте, скільки кутів має многокутник?
  5. Результати дослідження запишіть.
  6. Назвіть многокутник.
  1.  Підсумок
  • Отже, фігура, яка має три вершини, три сторони, три кути, називається….
  • Фігура, яка має чотири вершини, чотири сторони, чотири кути, називається….
  • Скільки вершин, сторін, кутів має п’ятикутник? А шестикутник?
  1.  Завдання Знайка
  • Застосуємо знання в дії.  Назвіть многокутники, подані у підручнику, математичною мовою.
  • Виконаємо завдання Знайка: обведіть на рисунку всі многокутники.
  1.  Взаємоперевірка. Надання допомоги при необхідності. Етап ДІЛЮСЬ З ІНШИМИ
  2. Самооцінка

VII Узагальнення та систематизація знань

  1. Застосування знань у житті
  • Як гадаєте, як ці знання застосуємо у житті?
  • Побудувати міст, будинок, стадіон, меблі, придумати нову модель сукні чи прикраси, пригостити друзів смачним тортом чи печивом. Для цього необхідні математичні знання.
  1. Виставка предметів
  • Многокутники зустрічаються і у живому світі. Бджолині соти мають форму шестикутника, морські мешканці, зірки -  форму п’ятикутника, квіти – різної форми геометричних фігур. У дитячих забавках – кубики, мозаїки, калейдоскопи.
  1. Розв’язання завдань сторінки чемпіонів
  • Чи погоджуєтеся ви з тим, що ІІ задача – це задача на знаходження суми? Чому? Варто звернути увагу на питання задачі «На скільки більше…?». Отже, вид задачі? (задача на порівняння)
  • ІІІ задача, подана в підручнику. Вид задачі визначений правильно? (Ні, це задача на збільшення числа на кілька одиниць)

VIII Підсумок уроку

Я повторив…

Я знаю…

Я зрозумів…

Я навчу інших…

IX Рефлексія

-Хто відчуває себе щасливим на вершині успіху?

- Хто може поділитися, що вчора не виходило, а сьогодні вдалося?

- Яке завдання було цікаво виконувати?

- Я вам дякую за урок. Будьте завжди працьовитими, організованими, охайними, відповідальними, старанними, наполегливими, рішучими. І тоді ви обов’язково здолаєте свою вершину успіху!

 

doc
Додано
27 лютого
Переглядів
156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку