Урок " Закріплення таблиці множення числа 3. Складання прикладів на ділення із прикладів на множення. Розв’язування задач

Про матеріал
Урок на тему "Закріплення таблиці множення числа 3. Складання прикладів на ділення із прикладів на множення. Розв’язування задач "
Перегляд файлу

Тема: Закріплення таблиці множення числа 3. Складання прикладів на ділення із прикладів на множення. Розв’язування задач.

 

Мета уроку:

 - Закріпити знання учнів таблиці множення на 3.

-  Вдосконалювати швидкі обчислювальні навички. На основі взаємозв’язку дії множення і ділення складати рівності на ділення.

 - Розвивати уміння розв’язувати складені задачі, уміння порівнювати, аналізувати, пам'ять, мислення, увагу, спостережливість, пізнавальний інтерес.

 - Виховувати організованість, самостійність, старанність, самоконтроль, активність в роботі, доброзичливість, бажання допомагати іншому , бажання та інтерес до вивчення математики.

Тип уроку: Повторення і закріплення вивченого матеріалу.

Обладнання: малюнки із зображенням козака, дідуся, змія, картки до гри на увагу “Жучок”.

Хід уроку

І. Організація класу

А цікаво вам дізнатись,

Що сьогодні може статись?

Отже,всядьтеся зручніше,

Й попрацюємо скоріше.

 -Сьогодні я хочу розповісти вам казку. Не дивуйтеся, саме на уроці математики. Отож, слухайте уважно.

ІІ. Повідомлення теми уроку

Ген за синіми морями та за темними лісами проти неба на землі жив козак в однім селі. (З’являється малюнок козака) Картинки по запросу малюнок козака

Звали його Іван. Був він сміливий і відважний, завжди допомагав друзям, виручав з біди.

Одного разу вирушив він у подорож.Чи довго їхав, чи ні аж дорога привела його до казкового міста. Навколо була чудова природа, та всі діти ходили в цьому місті сумні. Не чутно було веселого сміху.

- Що ж сталося?- поцікавився козак Іван. Йому розповіли, що лютий Змій налетів одного разу і вкрав у дітей хороші оцінки. І хоч як стараються вони вчити уроки, одержують лише двійки, трійки і одиниці.

Не зміг цього стерпіти козак. Вирішив він битися із змієм і перемогти його. Та от біда – ніхто не знав дороги до царства Змія. Вирішив козак попитати дорогу у столітнього дідуся, який жив у лісовій хатині. Картинки по запросу малюнок  дідусь

Знав Іван, що хоч і вкаже шлях дідусь, нелегко буде перемогти Змія. Потрібні йому вірні друзі, бо одному не впоратись.

ІІІ. Мотивація

- Чи згодні ви стати такими друзями?

- Добре. Сьогодні ви повинні показати знання з вивчених таблиць множення, бути уважними в обчисленнях. Ми будемо розв’язувати складені задачі, складати приклади на ділення з прикладів на множення.

ІV. Актуалізація опорних знань учнів

- Отже, перше випробування - Блискавка”. Перевіримо ваші знання з вивченої таблиці множення 3.

На дошці 10 прикладів на множення 3. По команді вчителя за 1хв учні повинні їх розв’язати. ( В зошит записують в рядочок тільки відповіді) .

Взаємоперевірка. (Обмін зошитами. Взаємооцінювання.)

- Молодці! Вирушаємо в дорогу. А щоб нам швидше дістатися до лісової хатинки дідуся і довга дорога стала коротшою проведемо 2 гри: “Жучок” і ”Я не боюся помилитися – я вчуся!”

Гра на увагу “Жучок” (робота в парі)

По клітинках ігрового поля слід пересуватися з однієї клітинки в другу за командами вчителя. Пересувати “жучка” потрібно тільки очима. Після 3 команд учителя учні залишають”жучка” в тій клітинці, на якій зупиниться вчитель.

 

 

 

 

*

 

 

 

 

Гра ”Я не боюся помилитися – я вчуся!” (мозковий штурм)

- Скільки лапок у 3 вовків?

- Скільки в мишки є хвостів?

- Скільки вушок у 3 зайців?

- Скільки пальців на руці?

- Скільки крил є у лисиці?

- Скільки жаб літає в небі?

- Скільки хвостиків у тебе?

Рефлексія: Ми були уважними і тому давали правильні відповіді на запитання.

V. Закріплення вивченого матеріалу.Розвиток математичних знань.

Виграв козак гру і подарував йому дідусь клубочок, але попередив, що багато прийдеться перешкод подолати, щоб дістатись до царства  Змія. Допоможуть козаку уважність, кмітливість і вірні друзі.

Створення проблемної ситуації:

Покотився клубочок, помчав уперед козак. Під’їхав він до каменя, від якого відходять три дороги. Задумався козак : ”По якій же йти?”. Тут з нірки вискочила мишка. Козак почастував її хлібом, і вона сказала: “Не сумуй, козаче. Розв’яжи ось ці приклади, то може й дорогу знайдеш”.

1. Розв’язування прикладів (робота в групі по 4 учня)

(На картках у стовпчик записані приклади. На картках діти записують тільки відповіді.)

3х5+5=

20

-

П

(27-20)х3=

21

-

Р

3х10+3=

33

-

Я

3х6 -1=

17

-

М

3х4+7=

19

-

О

- Допоможете козаку розв’язати приклади? А знайти дорогу допоможуть літери українського алфавіту за номерами.

Рефлексія: Ми показали знання з вивчених таблиць множення,були уважними в обчисленнях.

- Подякував козак мишці і швидко помчав прямо по дорозі.

Під’їхав козак до високого дуба і вирішив відпочити. Ліг під дубом і заснув. І сниться йому, що дуб говорить до нього людським голосом: ”Годі спати, козаче! Змій не дрімає. Зірви 2 жолуді”. Тільки-но зірвав козак 2 жолуді, як вони розкрились, а з них випали листочки з задачами. Давайте ми разом з козаком розв’яжемо ці задачі.

2. Робота над задачами

Рефлексія: Ми показали,що вміємо розв’язувати прості і складені задачі.

- Молодець, козаче!- прошумів дуб. Я подарую тобі листочок. Куди він полетить, туди і ти йди. Козак далі рушив в дорогу. А ми тим часом відпочинемо.

VІ. Фізкультхвилинка


— Ви втомились?

Саме час — дружно відпочить

І знайому фізхвилинку

В гості запросити.

Ми писали, ми трудились

Наші пальчики втомились

А щоб далі нам писати,

Треба пальці розім'яти.

Руки вгору потягніть

І до сонця підстрибніть!

Всі присядем, встанем враз,

Знов чекає праця нас.


Їхав-їхав козак і під’їхав до озера. Шукав-шукав човна – немає ніде. Сів і зажурився. Раптом щука женеться за сріблястою рибкою. Прогнав козак щуку. Припливла до берега рибка і говорить:

- Дякую тобі, козаче! Подарую я тобі човна, але спочатку виконай мої завдання:

- Склади рівності на ділення з рівностей на множення

3.Самостійна робота  (по варіантах)

І в.            ІІ в. ІІІ в.

3*8=24     3*4=12      3*7=21

24:3=8      12:3=4      21:3=7

24:8=3      12:4=3      21:7=3

Взаємоперевірка (обмін зошитами).

Рефлексія: Ми показали,що вміємо складати і розв’язувати рівності на ділення з рівностей на множення.

- Ну от, з вашою допомогою впорався козак. Переплив він озеро і рушив прямо до палацу Змія.Картинки по запросу малюнок змія горинича

VIІ. Підсумок уроку.

Приповз до нього Змій. У нього - 3 шиї, на кожній – по 3 голови (Скільки голів у Змія?) і заговорив:

- Де тобі мене перемогти, у тебе й меча немає?

А козак і говорить: …

- А щоб дізнатися, що сказав козак, давайте розв’яжемо ось ці приклади:

1.Бліц-опитування:

7х3=21

-

P

20:2+7=17

-

М

3х8-14=10

-

З

3х6+1=19

-

О

9:3+16=19

-

О

3х2-4=2

-

Б

30:3=10

-

З

3х10+3=33

-

Я

3х8-3=21

-

Р

3х8=24

-

У

 

-

 

3х5+4=19

-

О

3х4+5=17

-

М

 

-

 

3х1+30=33

-

Я

(Діти читають: розум – моя зброя).

Рефлексія: Ми показали знання з вивчених таблиць множення,були уважними в обчисленнях.

- Ну добре,- сказав Змій. Зараз перевіримо, які ви розумні. Якщо почую всі відповіді на запитання, то поверну дітям гарні оцінки.

- Скільки днів триває лютий?

- Один кінь пробіг 7км. Скільки пробігла трійка коней?…

2.Оцінювання:

Змій змушений повернути 10,11,12 , а козак Іван  поверне їх дітям. Оцінок хороших так багато, що і нам з вами вистачить сьогодні. Козак щиро дякує вам, а найкмітливіші і найактивніші отримають теж хороші оцінки.(Відзначення активних учнів).

VIIІ. Домашнє завдання.


 

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку