Урок математики
2 клас
Тема: Нумерація трицифрових чисел. Таблиця ділення числа 6. Рівняння. Корінь рівняння. Задачі на зменшення числа в кілька разів.
Мета: Розвивати знання учнів з нумерації чисел; закріплювати таблицю ділення числа 6, застосовувати під час обчислення виразів та розв’язуванні задач на зменшення числа в кілька разів; ознайомити з рівнянням як рівністю, яка містить змінну, вчити знаходити корінь рівняння; вдосконалювати вміння визначати вершини та сторони многокутника(трикутника); розвивати пам᾿ять, окомір та точність вимірювання при кресленні геометричної фігури; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.
Обладнання: комп᾿ютер, телевізор, мультимедійна презентація, таблиці по темі уроку, зошит - підручник за науково-педагогічним проектом «Інтелект України». (Автори І.В. Гавриш та С.О.Доценко.)
І Організаційний момент
Вже дзвінок нам дав сигнал, працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо, всі трудитись починаймо.
Сідайте тихо, дітвора, для математики настала пора
II Оголошення теми уроку
-
Розгорніть зошити, прочитайте тему уроку. Яка інформація для нас відома? З якою інформацією новою ми ознайомимося?
-
Отже, ми продовжуємо знайомитися із числами першої тисячі, повторимо, які числа називають натуральними, використаємо знання таблиці ділення числа 6 при обчисленні виразів та задачі на зменшення числа в кілька разів, а також дізнаємося, що таке рівняння, навчимося знаходити корінь рівняння та виконаємо завдання на сторінці чемпіонів.
ІІI Розвиток математичних знань
-
Робота з таблицею чисел від 501 до 660
-
Прочитайте числа від 401 до 420 в прямому порядку.
-
Прочитайте числа від 421 до 440 – у зворотному порядку.
-
Обведіть в таблиці числа, у яких цифра розряду сотень на 2 більша від цифри розряду десятків. Назвіть їх.
-
Повторення правила про натуральні числа. Правило Мудрої Сови
-
Повторимо, які числа називають натуральними. ( Звучить аудіозапис, діти читають за диктором, потім хором, потім відтворюють правило з пам᾿яті)
-
Позначимо на числовому промені «сусідів» найбільшого одноцифрового числа.
3. Робота із картою знань 10 про місяці
-
До речі, Мудра Сова запитує, скільки місяців у році? Назвіть їх, скористаємося картою знань 10.
-
Вирішимо задачу (Завд.4)
-
Які одиниці вимірювання часу ми знаємо ще? Виконаємо тренувальну вправу на с.38
-
Який рік зараз? Який сьогодні день? Місяць?
-
Повторення таблиці ділення на 6.
-
Діти, підніміть свої очі на екран, ми повторимо таблицю ділення на 6. ( Демонстрація таблиці ділення на 6 на екрані телевізора)
-
А тепер попрацюйте в парах. ( Виконується вправа «Учитель - учень»)
-
На вашу думку, для чого знати необхідно таблицю? Де застосуємо ці знання у нашому житті?
-
Фізкультхвилинка
ІV Вивчення нового матеріалу
-
Ознайомлення із поняттям «Рівняння. Корінь рівняння»
Діти читають хором за диктором; самостійно; відтворюють з пам’яті.
-
- Що таке рівняння?
-
- Із скількох частин складається рівняння?
-
- Яка рівність є правильною?
-
- Що означає розв’язати рівняння?
-
2. Тренувальні вправи
-
3. Робота в групах. Складання рівнянь у робочому зошиті
-
4. Складання задач вивчених видів. Завдання від Кнопочки
-
V Повторення та закріплення вивченого матеріалу
-
1.Робота над задачею на зменшення числа в кілька разів
-
- Повторимо, які задачі називають задачами на зменшення числа в кілька разів. (Діти читають за диктором, самостійно, відтворюють з пам’яті в парах)
-
2.Розв’язання задачі за алгоритмом
Прочитайте задачу. Підкресліть дані й шукане обведіть. Визначте зайві дані. Закресліть їх. Який вид задачі? Яку дію виберемо для розв᾿язання?
( Діти записують розв᾿язання задачі у зошит)
ѴI Закріплення вивченого матеріалу
-
1. Робота над правилом про трикутник. Карта знань 18
-
- Який многокутник називаємо трикутником?
-
2. Виконання завдання 10 в зошиті.
-
Подивіться на малюнок. Наш Хвалько розгубився і не може виконати завдання. Допоможемо з’єднати точки так, щоб утворився трикутник.
-
Запишіть вершини трикутника. Запишіть сторони трикутника. (Взаємоперевірка)
3.Розв’язання завдань сторінки чемпіонів
- А зараз виконаємо завдання сторінки чемпіонів. Кожний з вас на уроках старався, не лінився і з успіхом виконаєте всі завдання.
( Діти за 4 хв самостійно розв᾿язують 4 задачі. Фіксуючи свій час, витрачений на виконання завдання)
-
Чи були допущені помилки у визначенні виду задач та записів короткої умови?
-
Що спільного в умовах І і ІІ задач? Чим задачі відрізняються?
-
Проаналізуємо розв’язання І задачі складеної. Чи можемо зразу відповісти на питання задачі? Що спочатку знайдемо у першій дії? Яку дію застосуємо? Знаючи, суму двох доданків, можемо тепер знайти ІІІ доданок? Яким чином?
VII Підсумок уроку
-
Рефлексія
-Хто відчуває себе чемпіоном?
- Хто може поділитися, що сьогодні має краще результати, ніж учора?
- Яке завдання було цікаво виконувати?
- З яким завданням ви впоралися швидше і впевнено?
2. Підсумок
Складемо пазл нашого уроку
Я повторив…
Я знаю…
Я зрозумів…
Я навчу інших…
3.Пісенька «Добрим будь»
-
Приємно, коли тебе оточують добрі друзі. Щоби мати таких, треба самому бути добрим. Про це наша пісенька (Руханка і пісенька «Добрим будь»)