Урок. НУШ 1 клас. Я досліджую світ. "Язик - орган смаку".

Про матеріал
Матеріал містить детальний конспект уроку, доступний, простий і цікавий для дітей.
Перегляд файлу

Ранкове коло

  • Пролунав шкільний дзвінок,

           Всіх покликав на урок.

           Тож мерщій, часу не гайте,

           В коло з друзями ставайте.

Вчитель. Доброго ранку!

Діти. Доброго ранку, вітаємо вас!

Радісний настрій дарує наш клас.

Хай привітна усмішка звеселяє,

А зимові холоди не лякають.

              Вчитель. Хто прийшов із гарним настроєм – рукою махніть.

                                          Хто чує мене – головою кивніть.

                                          Хто бачить мене – прошу, оком моргніть.

Хто найвеселіший – ви всім усміхніться.

Хто ввічливий – сусідові злегка вклоніться.

Похитайте головою праворуч-ліворуч, раз, іще раз.

Хто вміє дружити – поплескайте у долоні, хочу побачити я вас.

Визначення настрою. Бачу всіх, і бачу ваш настрій. А хто чимось засмучений, то я сподіваюся, що після нашого уроку все зміниться у кращу сторону.

Щоденні новини. Спостереження за погодою.

-Сьогодні 15 грудня, середа, пора року зима. Подивимося у віконечко, чи дійсно зима? Чому? Яке небо, ясне чи похмуре? А опади сьогодні є? А хтось цікавився температурою повітря?

15 грудня – міжнародний день чаю. Що ви знаєте про чай? (напій, заварюють, п*ють зі смаколиками) Це один з найпопулярніших напоїв у світі. Саме слово «чай» прийшло до нас із китайської мови, там використовувалося слово «ча», що має переклад «молодий листок».

-Хто любить пити чай? А з чим його можна пити? ( з лимоном, з бутербродом, з цукерками, з печивом, із тістечками, із тортиком) Висновок: чай п*ємо із різними смаками.

- А що люблять усі діти до чаю? (цукерки) Які вони на смак? А як ви про це дізнаєтеся?

А допомагають нам дізнаватися про все наші органи чуття, які ми продовжуємо сьогодні вивчати.

Гра «Розгадай і покажи»

-побачити світлофор допоможуть….

-дізнатися про смачний обід вдома допоможе….

-відшукати в темному приміщення двері допоможуть…

-дізнатися, що поряд проїхала автівка допоможуть….

-солодке відрізнити від гіркого можна за допомогою…

В гру ми пограли, а тепер за парти тихенько посідали.

УРОК . ЯЗИК — ОРГАН СМАКУ

Мета: формування предметних компетентностей: формувати уявлення про язик як орган смаку людини; ході практичних дослідів ознайомити дітей із функцією органу смаку та його значенням; розвивати допитливість, логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати дбайливе ставлення до свого організму; формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Освітні галузі: соціальна і здоров’язбережувальна, мовно-літературна, природнича.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційний момент

2. Мотивації навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми поговоримо про такий орган нашого організму, який уміє дихати, кусати, жувати, змочувати їжу слиною, зігрівати чи охолоджувати їжу, ковтати, дізнаватися, солона вона чи солодка, гірка чи кисла, гаряча чи холодна. Крім того, він уміє боротися з мікробами, а також співати, сміятися. Хто здогадався, що це за орган? (Рот.)

— У нашому ротику, схожому на будиночок, також сидить вартовий –язик.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Вивчення нового матеріалу

Два хлопчики їдять . (слайд №1)

Як дізнатися, кому смачно, а кому ні?

Нам допоміг їхній вираз обличчя. А що допомогло хлопчикам?

Так, визначити смак  їм допоміг язик.

Отже, смак ми визначаємо за допомогою язика. Переконаємося у цьому.

2. Дослід

-Всі ви зараз будете експертами, дослідниками і допоможете нам визначити, що ж у скляночках.

На тарілці дві гірки з кристаликами.

Аналіз: колір, форма, вигляд – однакові.

Діти визначають на смак, де сіль, де цукор.

Вам очі допомогли відчути смак? Шкіра?

Що допомогло вам відчути смак? (Язик.)

Так, язик.

!!! А чи можна куштувати щось невідоме і незрозуміле? Чому? Запам*ятайте, якщо хтось пропонує вам скуштувати щось, а особливо якщо це ще й незнайома вам людина, то ні в якому разі не можна нічого брати. Це може бути небезпечно!!!

3. Дослід із зошита (3 склянки з теплою водою, розмішати сіль, цукор, сік лимона)

Проаналізувати: колір змінився? Вигляд? Як дізнатися де що? ( спробувати )

Отже, за допомогою язика ми відчуваємо смак. ( слайд №2) Людина розрізняє основні смаки: солодкий, солоний, кислий, гіркий. Їх 4. (слайд №3)

Ділимося на 3 команди рядами: солоний, солодкий, кислий – називаємо, що має такий смак (граємося)+ показ картинок, а діти забирають ці смаки у свої команди. Картинки проблемні: яблуко, огірок, перець.

-зошит с.50, завдання 3.

Фізкультхвилинка (чому 2 ока, 2 вуха і 1 язик?)

4. Знайомство з язиком. Дітки, а чи можна показувати язичок один одному?

Дістаємо люстерко і спробуємо роздивитися наш язичок. Що можна про нього сказати?

-рожевий, рівненький, довгенький, має маленькі цяточки. Саме ці цяточки і допомагають нам розрізняти смаки.

На язичкові є смакові зони. Саме вони і допомагають нам розрізняти смаки.( слайд №4, аналіз)

!!!(практична робота)намалювати язичок із зонами смаку. ( приклеїмо їх у щоденники вражень).  А ще на язиці є терморецептори, які розрізняють температуру нашої їжі.(слайд №5)

5. Артикуляційна вправа ( зарядка для язичка) Ох і вправні ваші язички!

Зарядку всі для язичка зробили, а як ви думаєте, догляд якийсь потрібен язичку чи ні? Який? (показати зубну щітку із щіточкою для язичка) У кого є така? У кого немає – то під ялиночку.

6. Творчі вправи.

А) вгадай продукт за описом – слайди №6,7,8,9.

Б) А чи вся смачна їжа нам корисна? Гра «Обери корисну їжу».(хлопок-топаємо ніжкою)

Слайди з фруктами, овочами і чіпсами, цукеркою, колою. ( слайд №10)

7. Хвилинка-цікавинка.(слайд №11)

Змії висувають язик для того, щоб усе скуштувати

Риба може розрізняти смак всім своїм тілом

Закінчення язиків в більшості птахів дуже тверді, зароговілі, але вони здатні розрізняти солодке, солоне й гірке.

Кішки не відчувають солодкого смаку.

А коні дуже полюбляють солодке.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ(з допомогою рук і знаків)
Ромашка Блума
— Чи правда, що язик — орган дотику? (Ні.) Чому?
— Чи правда, язик — орган смаку? (Так.) Чому?
— Чи правда, що є 8 основних смаків? (Ні.) Чому?
— Чи правда, що кожна людина має свій улюблений смак? (Так.) Чому?
— Чи правда, що людина відчуває смак продуктів, узявши їх до рук? (Ні.) Чому?

- Чи правда, що у тварин свої смаки?

Щоденник вражень – наклеїмо туди наші розфарбовані язички!

Оцінювання роботи.

  • Оцініть себе. Чи сподобалась вам ваша робота на уроці чи, можливо,

Вам би хотілося працювати краще. Зафарбуйте своє яблучко червоним якщо все вдалося і я працював прекрасно, зеленим якщо були помилки, але я буду старатися і все буде добре, жовтим, якщо було чимало помилок, але я буду старатися і все у мене вийде!

 

docx
Додано
21 березня 2022
Переглядів
744
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку