Права й обов’язки дітей
Мета: систематизувати знання учнів про основні права та обов’язки учнів , закріпити в їхній пам’яті. Навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини. Розвивати культуру дітей, акторські здібності. Виховувати дисциплінованість, повагу до законів України, товаришів та друзів.
Обладнання: квітка з пелюстками «Права дітей» та «Обов’язки дітей», чарівна скринька, мікрофон, конструктор «6 цеглинок», « Шість капелюхів» , « Квітка Блума» мультфільм про толерантність, плакат «Чергування учнів 1 класу».
Хід уроку
Організаційна частина.
Вчитель. У цей ранковий, добрий час
Я рада, діти, бачить вас.
Треба всім нам в коло стати
Ранкову зустріч розпочати.
Треба разом привітатись, дружно й весело сказати:
Добрий день! Добрий день!
Сюди – туди повернутись. Добрий день! Добрий день!
Один одному всміхнутись. Добрий день! Добрий день!
Можна трішки пострибати. Добрий день! Добрий день!
І в долоні поплескати. Добрий день! Добрий день!
В коло дружно всі ставаймо і заняття починаймо.
Вчитель. Сьогодні в наш клас завітали гості щирі.
Привітаєм в добрий час гостей усмішкою і миром.
Діти. Ми вам раді, дуже раді і вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво на урок у 1 клас!
(Діти заглядають у скриньку і бачать там себе).
3.Об’єднання в групи для роботи.
Вправа «Кольорові долоньки»
- А ще до нас завітало в гості Сонечко. Погляньте, як засяяло промінням у нашому класі! Воно радіє всім вам і дарує кожному учневі кольорову долоньку. А зараз я пропоную сісти за столи з долоньками обраного кольору.
Складання правил роботи в групі
(орієнтовні правила)
1.Працювати злагоджено.
2.Слухати один одного.
3.Говорити по черзі.
4.Говорити слід по суті.
5.Поважати почуття інших.
6.Приниження гідності неприпустиме.
7.Виражати своє незадоволення спокійно і тихо.
8.Розподілити обов’язки в групі.
9.Кожен виконує свої обов’язки.
10.Обговорювати отримані результати.
11.Робити висновки.
4.Мотивація учнів
Вправа «Всі ми – різні»
Я хочу запропонувати одну цікаву вправу. Для цього нам потрібні кольорові олівці, ручка та паперові чоловічки. Зверніть увагу саме на цих паперових чоловічків. Які вони? (всі білі) Уявіть, що ці чоловічки - це ви. Оживіть їх, розфарбувавши в яскраві кольори, які вам подобаються. Напишіть на голові ваші мрії, на руках – улюблені страви, на ногах - чим вам подобається займатися у вільний час. (Діти виконують завдання) А зараз подивіться на отриманих чоловічків в своїй групі, покажіть іншим і подумайте: «Чи вони всі однакові? Чим саме відрізняються один від одного?» (Відповіді дітей)
Перегляд мультфільму.
- Звичайно, у нас багато є спільного, але й багато особливого. Пропоную до вашої уваги фрагмент мультфільму.
https://www.youtube.com/watch?v=E-EW2DzswH8
Вправа «6 капелюхів»
Білий – інформація ( Коротко опишіть, що відбувалося у мультфільмі.)
Жовтий – логічний позитив (Що зробив зелений чоловічок для того, щоб не відрізнятися від інших?)
Чорний – критика (Які погані вчинки зробили білі чоловічки? Чи гарно так себе поводити?)
Червоний – почуття та інтуіція ( Які почуття охоплювали героя на початку мультфільма та наприкінці?)
Зелений – креатив (Кого побачив зелений чоловічок на краю скелі? Що вона зробила? Навіщо вона це зробила?)
Синій – висновок (Який висновок можна зробити?)
-Не бійтеся бути не такими, як усі. Треба поважати один одного, навіть якщо інша людина зовсім не схожа на тебе.
Висновок: « Усі люди мають недоліки – хто більші, хто менші. Ось чому і дружба, і допомога, і спілкування були б неможливими, якби не існувало між нами взаємної терпимості» Г. Гвіччардіні
Оголошення теми і мети уроку.
.Очікування
- Що ж ви очікуєте від уроку? Вам треба взяти свого паперового чоловічка, висловити думку та прикріпити його на дошку.
(Діти виконують завдання)
ІІ.Основна частина
1.Інформаційне повідомлення.
-Подивіться на плакат, який ми отримали. Всі різні і неповторні. В нас усіх різні мрії, різні захоплення, різні бажання, але ми всі люди, яким необхідно постійне спілкування. А робить нас людьми не народження, не країна, в якій ми народилися, а те, що ми живемо, зростаємо в людській спільноті. Кожна людина має почуття, здібності, характер.
Як же зробити так, щоб такі різні, несхожі між собою люди жили в мирі та злагоді? Для цього існують правила, що визначають стосунки між людьми. Життя змусило людей установити багато різних правил, і ми повсякчас з ними маємо справу.
2.Метод «Ромашка Блума»
-Щоб з’ясувати, які правила постійно нас оточують, і чи потрібні вони, нам необхідно відповісти на запитання, що заховалися на пелюстках ромашки.
2. Переглянути відео про права та обов’язки дітей.
https://www.youtube.com/watch?v=zRR0XiriGp4
Вправи з цеглинками.
А зараз подивимось,наскільки ви розумієте свої права . Треба побудувати вежу із прав дитини.Я зачитую речення, а ви уважно слухаєте і покажіть стільки цеглинок, скільки прав дитини ви почули. Є тут і забаганки, дитячі примхи.
1. Кожна дитина має право на життя.
2. Всі діти мають право їсти лише хот-доги та чіпси.
3. Любов і піклування від своїх батьків.
4. Власна думка.
5. Навчатися в школі.
6. Всі діти повинні говорити образливі слова.
7. Дитиною вважають людину, якій 25 років.
8. Діти повинні прогулювати заняття в школі.
9. Дитина може розвивати свої таланти.
Відповідь: 5 цеглинок.
8.Руханка «Чим ми схожі»
Вправа «Доповни речення (риму)»
Ось, ось народиться маля,
Воно має право на … життя.
( діти мають право на життя)
Після народження дитя
Має право на … ім’я.
( діти мають право на ім’я)
Доки ви ще дітлахи,
Про вас піклуються… батьки.
(право на любов і піклування)
Хто про здоров’я подбає дітей,
Той своєчасно звертається до…лікарів.
(право на медичну допомогу)
Щоб мандрувати вам по Світу,
Всім треба отримати середню…освіту.
( право на освіту)
Гарно друзям зустрічатись,
Разом добре …спілкуватись.
(право на спілкування)
Всім, хто любить працювати,
Треба ще й …відпочивати.
( право на відпочинок і дозвілля)
Хтось танцює, хтось співає,
Ну а хтось вірші…складає.
( право на розвиток таланту)
1.Усі діти мають право на любов і піклування.
2.Усі діти рівні в своїх правах.
3.Кожна дитина має право їсти тільки цукерки, морозиво і чіпси.
4.Усі діти мають право на повноцінне харчування.
5.Усі діти мають право відмовлятися від обіду.
6.Усі діти мають право на освіту.
7.Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
8.Кожна дитина повинна їсти в ліжку.
9.Жодна дитина не повинна мити посуд.
10.Усі діти мають право на медичну допомогу.
11.Діти мають право на інформацію.
12.Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.
13.Діти мають право висловлювати свою думку.
14.Діти мають право на життя.
15.Кожна дитина має отримати в магазині все, що їй заманеться.
Фізкультхвилинка
ІІІ. Заключна частина
ІV.Підсумок уроку
Гра « Заселимо будиночки»
В 1 будиночку живуть дівчатка і хлопчики, які люблять сваритися, ображають друзів, не слухають дорослих.
В 2 будиночку живуть дівчатка й хлопчики, які добрі, розумні, слухняні, поважають дорослих.
А в 3 будиночку живуть такі дівчатка й хлопчики, які можуть бути слухняними , але не хочуть; можуть не сваритися з іншими, але їм більше подобається бути забіяками.
Заселіть своїми серцями той будиночок, в якому ви хотіли б жити.