Дата __________ Номер уроку ___________ Українська мова 1 клас
Тема тижня.
Тема дня. Клас. Формування уявлень про діалог без уживання терміну.
Виокремлення з мовлення речень та слів. Складання речень за ілюстраціями.
Мета: закріпити уявлення про номінативну роль слова, речення як засобу
вираження думки; навчати дітей слухати і розповідати казку близько до тексту; дати уявлення про діалог (без уживання терміна); закріплювати вміння будувати графічні моделі речень; розвивати вміння відтворювати діалог; виховувати інтерес до українських народних казок як жанру фольклору.
Формувати групу компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;
- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;
-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)
Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання
Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій
Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту
Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію
Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак
Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі
Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище
Відтворює графічні знаки за зразком
Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів
Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад
Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки
Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків
Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки
Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки
Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Вправа «Намалюй настрій».
Кожен на аркуші малює свій настрій, ділиться емоціями.
ІІ. Етап цілепокладання
Повторення вивченого матеріалу.
— Із чим ми ознайомилися на минулому уроці?
— Що таке слово? речення?
— Як зобразити речення за допомогою схеми?
— Як позначається початок речення?
— Як у схемі показати кінець речення?
Робота зі схемами.
— Розгляньте схеми речень в букварику.
— Скільки речень записано?
— Чи однакові вони?
— Складіть речення до кожної схеми.
— Складіть речення з чотирьох слів. Запишіть його схему.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
Сьогодні ми продовжимо працювати з реченнями. На уроці ми з вами навчимося озвучувати картинки. Цікаво? Тоді мерщій розпочинати урок.
ІІІ. Етап цілереалізації
Робота з художнім твором
Це було в четвертому класі. Всі схилились над зошитами. Учитель дав задачі для самостійного розв’язування, і діти уважно працювали. Віталик сидів на останній парті. Він уже закінчував розв’язувати задачу, як раптом на парту впала записка.
«Це знову, мабуть, від Петрика, — подумав Віталик. — Знову просить ковзани. Що ж я йому весь час даватиму свої ковзани?»
— Іване Петровичу, — сказав Віталик, — мені хтось записку кинув… Хіба ж можна на уроці записки писати?
— Записки на уроці писати не можна, — сказав Іван Петрович. — Але якщо вже тобі хтось написав, то розповідати про неї вчителеві — недобре, Віталику. Записка — це ж таємниця, яка мусить бути відома тільки тобі і твоєму товаришеві. А ти розголошуєш цю таємницю. Візьми записку, заховай, на перерві прочитаєш…
Віталик почервонів. Тепер він зрозумів, що вчинив негарно. У класі запанувала тиша. Дехто з хлопців час від часу підводив голову, дивився на Віталика, і в тих поглядах хлопчик бачив подив і обурення.
Віталик розгорнув записку і прочитав: «Віталику, — писав Петрик, — я намалював вогнегривого коня. Якщо хочеш, дам тобі».
На перерві Віталик підійшов до Петрика.
— Давай коня, — сказав Віталик.
— Утік кінь… — тихо відповів Петрик.
Етична бесіда.
Формування уявлення про діалог (без уживання терміна).
— А тепер давайте пригадаємо, яка розмова відбулася між Віталиком і учителем, між Віталиком і Петриком. Спробуємо їх відтворити.
Учні за бажанням відтворюють або навіть театралізують діалоги.
— Скільки осіб брали участь у розмовах? (Два.)
— Що робив Віталик у першій розмові? (Запитував учителя)
— Що робив учитель? (Відповідав)
— Отже, ми навчалися відтворювати розмову між персонажами?
Фізкультхвилинка
Складання речень за картинками до теми «Клас»
Театралізація з етичною ситуацією.
Як ви гадаєте Петрик образився на Віталика за його вчинок?
Що потрібно зробити Віталику? (вибачитись)
Давайте спробуємо розіграти ситуацію вибачення між Віталиком і Петриком.
Дослідження з лего.
Класні кімнати або класи відрізняються один від одного. Пропоную вам дослідження про наш клас. Я запитую, а ви відповідаєте піднімаючи цеглинки Лего
Так |
Ні |
Не знаю |
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Рефлексія
1