Урок НУШ. "Формування уявлень про діалог без уживання терміну".

Про матеріал
Тема дня.Клас. Формування уявлень про діалог без уживання терміну. Виокремлення з мовлення речень та слів. Складання речень за ілюстраціями. Мета:закріпити уявлення про номінативну роль слова, речення як засобу вираження думки; навчати дітей слухати і розповідати казку близько до тексту; дати уявлення про діалог (без уживання терміна); закріплювати вміння будувати графічні моделі речень; розвивати вміння відтворювати діалог; виховувати інтерес до українських народних казок як жанру фольклору.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________            Українська мова  1  клас

 

Тема тижня.

Тема дня. Клас. Формування уявлень про діалог без уживання терміну.

Виокремлення з мовлення речень та слів. Складання речень за ілюстраціями.

Мета: закріпити уявлення про номінативну роль слова, речення як засобу

вираження думки; навчати дітей слухати і розповідати казку близько до тексту; дати уявлення про діалог (без уживання терміна); закріплювати вміння будувати графічні моделі речень; розвивати вміння відтворювати діалог; виховувати інтерес до українських народних казок як жанру фольклору.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;

-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)

Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій

Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту

Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію

Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак

Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі

Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище

Відтворює графічні знаки за зразком

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів

Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад

Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки

Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків

Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки

Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки

Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Вправа «Намалюй настрій».

Кожен на аркуші малює свій настрій, ділиться емоціями.

imageimage (1)

 

ІІ. Етап цілепокладання

Повторення вивченого матеріалу.

— Із чим ми ознайомилися на минулому уроці?

— Що таке слово? речення?

— Як зобразити речення за допомогою схеми?

— Як позначається початок речення?

— Як у схемі показати кінець речення?

Робота зі схемами.

— Розгляньте схеми речень в букварику.

— Скільки речень записано?

— Чи однакові вони?

— Складіть речення до кожної схеми.

— Складіть речення з чотирьох слів. Запишіть його схему.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Сьогодні ми продовжимо працювати з реченнями. На уроці ми з вами навчимося озвучувати картинки. Цікаво? Тоді мерщій розпочинати урок.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Робота з художнім твором

Це було в четвертому класі. Всі схилились над зошитами. Учитель дав задачі для самостійного розв’язування, і діти уважно працювали. Віталик сидів на останній парті. Він уже закінчував розв’язувати задачу, як раптом на парту впала записка.

«Це знову, мабуть, від Петрика, — подумав Віталик. — Знову просить ковзани. Що ж я йому весь час даватиму свої ковзани?»

    Іване Петровичу, — сказав Віталик, — мені хтось записку кинув… Хіба ж можна на уроці записки писати?

    Записки на уроці писати не можна, — сказав Іван Петрович. — Але якщо вже тобі хтось написав, то розповідати про неї вчителеві — недобре, Віталику. Записка — це ж таємниця, яка мусить бути відома тільки тобі і твоєму товаришеві. А ти розголошуєш цю таємницю. Візьми записку, заховай, на перерві прочитаєш…

Віталик почервонів. Тепер він зрозумів, що вчинив негарно. У класі запанувала тиша. Дехто з хлопців час від часу підводив голову, дивився на Віталика, і в тих поглядах хлопчик бачив подив і обурення.

Віталик розгорнув записку і прочитав: «Віталику, — писав Петрик, — я намалював вогнегривого коня. Якщо хочеш, дам тобі».

На перерві Віталик підійшов до Петрика.

    Давай коня, — сказав Віталик.

    Утік кінь… — тихо відповів Петрик.

Етична бесіда.

  • Про що розповідає оповідання?
  • Чи правильно вчинив Віталик, що розповів учителю про записку?
  • Якби ви вчинили в такій ситуації?

Формування уявлення про діалог (без уживання терміна).

— А тепер давайте пригадаємо, яка розмова відбулася між Віталиком і учителем, між Віталиком і Петриком. Спробуємо їх відтворити.

Учні за бажанням відтворюють або навіть театралізують діалоги.

— Скільки осіб брали участь у розмовах? (Два.)

— Що робив Віталик у першій розмові? (Запитував учителя)

— Що робив учитель? (Відповідав)

— Отже, ми навчалися відтворювати розмову між персонажами?

Фізкультхвилинка

Складання речень за картинками до теми «Клас»

Изображения Classroom | Бесплатные векторы, стоковые фото и PSD F:\Початкові класи\1 клас\Українська мова Тарнавська\Урок №7\милые-дети-учат-новые-слова-с-флэш-картами-в-классе-начальной-школе-198449136.jpgF:\Початкові класи\1 клас\Українська мова Тарнавська\Урок №7\classroom-for-mathematics-learning-in-school_107791-1685.jpg

Театралізація з етичною ситуацією.

Як ви гадаєте Петрик образився на Віталика за його вчинок?

Що потрібно зробити Віталику? (вибачитись)

Давайте спробуємо розіграти ситуацію вибачення між Віталиком і Петриком.

Дослідження з лего.

Класні кімнати або класи відрізняються один від одного. Пропоную вам дослідження про наш клас. Я запитую, а ви відповідаєте піднімаючи цеглинки Лего

Так

Ні

Не знаю

  • В класі є вікна?
  • В класі двоє дверей?
  • У класі холодно?
  • У класі більше 5 парт?
  • У класі менше двох вікон?
  • У класі є рослини?
  • У класі є тварини?
  • Наш клас великий?
  • Ваша кімната менша за наш клас?

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Рефлексія

Презентація до уроку. "Які бувають потреби?"

  • Чи сподобався сьогоднішній урок?
  • Чого ви навчилися?
  • З чим виникли проблеми?

 

1

 

docx
Додано
25 жовтня 2022
Переглядів
601
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку