Урок НУШ. "Відтворення колових і прямих рухів пальців. Наведення, домальовування. Штрихування".

Про матеріал
Тема дня.Відтворення колових і прямих рухів пальців. Наведення, домальовування. Чітке промовляння назв зображених предметів. Штрихування малюнків. Мета:ознайомити учнів із видами ліній, вчити орієнтуватися на сторінці зошита; продовжу¬вати навчати дітей правильно сидіти під час письма, тримати ручку; закріпити знання правил розташування зошита на парті під час письма та малювання; повторити назви пальчиків; розвивати дрібну моторику; вчити працювати спільно, формувати позитивне ставлення до навчання; виховувати бережливе ставлення до письмового приладдя; любов до школи.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________            Українська мова  1  клас

 

Тема тижня.

Тема дня. Відтворення колових і прямих рухів пальців. Наведення, домальовування.

Чітке промовляння назв зображених предметів.  Штрихування малюнків.

Мета: ознайомити учнів із видами ліній, вчити орієнтуватися на сторінці зошита;

продовжу­вати навчати дітей правильно сидіти під час письма, тримати ручку; закріпити знання правил розташування зошита на парті під час письма та малювання; повторити назви пальчиків; розвивати дрібну моторику; вчити працювати спільно, формувати позитивне ставлення до навчання; виховувати бережливе ставлення до письмового приладдя; любов до школи.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;

-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)

Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій

Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту

Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію

Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак

Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі

Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище

Відтворює графічні знаки за зразком

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів

Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад

Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки

Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків

Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки

Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки

Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Психолого-емоційне налаштування

  • Добрий день! Пропоную сьогодні розпочати наш урок з невеличкого відео

Перегляд відеоролика https://www.youtube.com/watch?v=sBUpiYZjkHw

 

ІІ. Етап цілепокладання

Повторення правил посадки під час письма

12. Розвиток підлітків » Народна Освіта

Де хлопчик сидить правильно?

— Як правильно тримати спину під час письма?

— Де стоять ноги?

— Де мають лежать лікті?

— Як перевірити відстань між партою та грудьми?

— Якою повинна бути відстань від зошита до очей? Як це пере­вірити?

— Покажіть, як правильно тримати ручку.

— Перевірте одне одного.

Положення зошита на парті під час письма

— Давайте згадаємо, як правильно покласти зошит.

Стенд пластиковий. Сиди правильно. Пиши правильно. 80х60х0,3 см, цена 320  грн - Prom.ua (ID#24714805)

Правила тримання ручки під час письма

Давайте згадаємо, як називаються наші пальчики. (Учні про­мовляють назви пальців.)

— Візьміть ручку в ту руку, якою ви будете писати.

— Скількома пальцями ви тримаєте ручку?

— Як вони називаються?

F:\Початкові класи\1 клас\Українська мова Тарнавська\Урок №8\Fingers_Ukrainian_Yanko_Gortalo_Янко_Гортало_пальці_українською.png

— Що роблять під час письма інші пальчики?

Вказівний на правій

Вів всіх пальчиків в похід,

Середній братик ніс рюкзак,

Безіменний йшов просто так,

А мізинчик став всім грати,

Запросив всіх танцювати.

Раз-два-три-чотири-п’ять —

Гей, виходьте танцювать.

— А тепер продемонструйте, будь ласка, як правильно тримати ручку в руці. Перевірте себе, свого сусіда по парті.

Положення ручки в руці під час письма

Стенд пластиковий. Сиди правильно. Пиши правильно. 80х60х0,3 см, цена 320  грн - Prom.ua (ID#24714805)

Вправи з ручкою

Вправа 1. Згинання й розгинання пальців при «письмі» прямих штрихів у повітрі.

Вправа 2. Коливання ручкою, утримуючи її вказівним і великим пальцями; вказівним і середнім та ін.

Вправа 3. Обертання ручки пальцями правої руки.

Вправа 4. Поставити ручку кулькою на парту, тримаючи за про­тилежний кінець, потім «спуститися» пальцями до кульки.

Вправа 5. Піднімати й обертати у повітрі ручку так, щоб кулька опинилася вгорі (при цьому пальці будуть біля кульки).

Вправа 6. Не випускаючи з рук, поставити ручку на парту вже протилежним від кульки кінцем і «спускатися» пальцями від куль­ки вниз (декілька разів).

Вправа 7. Тримаючи ручку великим та середнім пальцями, підні­мати вказівний.

Вправа 8. Колові оберти кистю.

Вправа 9. Покладіть ручку на парту і знову візьміть її.

Посадка за партою під час роботи

1) Сиди рівно, не торкаючись грудьми столу, відстань від грудей до парти має дорівнювати ширині долоні.

2) Не нахиляй низько голову. Відстань від очей до зошита перевір так: постав лікоть правої руки на парту, кінцем середнього пальця доторкнись до вуха.

3) Плечі тримай на однаковій висоті.

4) Став ноги на підлогу. Ліву ногу можна трохи висунути вперед. Лікті обох рук тримай на парті.

Повідомлення теми і завдань уроку

— Ми вже знаємо, як правильно сидіти за партою, як тримати ручку, класти зошит. А сьогодні на уроці ми навчимося виконувати різні види ліній, та робити колові та прямі рухи пальчиками.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Ознайомлення з видами ліній

Казка «Лінія-чарівниця»

Це було дуже давно. Люди ще тільки вчилися бути людьми. І от якось один чоловік у дикому лісі по­бачив невідомого звіра. Він навіть не міг придумати йому назву. Зля­кався чоловік — треба попередити плем’я про загрозу! Прибіг він до гурту і почав руками махати, розка­зувати, кричати, стрибати, ричати. Але ніхто не розумів його. Тут він схопив палку і надряпав на землі щось схоже на того звіра, якого він бачив у лісі.

І нарешті люди зрозуміли його. Схопили найцінніше і сховали­ся в печері.

Страшний звір прийшов на галявину, де чувся людський запах. Покрутився, погарчав — нема нікого. Раптом побачив на землі на­мальовану страшну потвору. Злякався страшний звір так, що на­віть шерсть дибки стала. Загорланив він від страху і втік.

Ось так за допомогою ліній з’явилися перші зображення. Люди відразу зрозуміли, яку важливу роль у житті відіграє зображення. І з давніх часів почали оточувати себе малюнками, надписами, пор­третами, кресленнями — різними зображеннями.

Лінії можуть бути короткими і довгими, товстими та вузькими, вони можуть утворювати чудернацькі візерунки та чудові орнамен­ти, зображення тварин, птахів, різних речей та предметів…

Лінії бувають різні.

(Учитель демонструє на білому ватмані.)

Тож давайте познайомимося з лінією-чарівницею!

Учитель демонструє малюнки, на яких пунктирними, ламаними, кри­вими лініями зображено предмети.

F:\Початкові класи\1 клас\Українська мова Тарнавська\Урок №8\настройка-подчёркивать-различные-виды-линий-устроили-точки-волнистое-170188739.jpg

— Як би ви назвали ці лінії? (Відповіді дітей, оголошення назв ліній учителем.)

— А яку назву буде мати лінія, проведена під лінійку? (Пряма)

Учитель демонструє малюнки прямих горизонтальних, вертикальних, діагональних ліній.

Письмові вправи

— А зараз і ми спробуємо провести лінії.

Вправа 1. «Веселка»

Провести дугоподібні лінії зліва направо та справа наліво, не відриваючи руки.

У веселки над землею

Різнобарвні стрічечки.

Задивилася веселка

У глибоку річечку.

Вправа 2. «Цікаві лінії»

У прямокутниках олівцем без лінійки накреслити лінії:

1) Вертикальні.

   2) Горизонтальні.

 

3)Похилі.

 4) Ламані.

 

5)Заплутані.

  6) Хвилясті.

 

7)Випуклі.

    8) Лункові.

 

9) Завиткові.

        10)Вертикальні дугоподібні.

 

11) Горизонтальні дугоподібні.

    12) Дугові хвилясті.

13) Пружинисті.

14)Жирну.

15)Схожі на вісімку.

Вправа 3. «Чудернацькі перетворення»

За допомогою різних видів ліній намалювати будь-які речі.

Підготовка до роботи в зошиті

— Перед тим, як розпочати працювати на сторінці зошита, не­обхідно розігріти наші пальчики.

Масаж пальчиків

1) Попестимо наші ручки від ліктів до кінчиків пальців із вну­трішньої та зовнішньої сторони (3 рази).

2) Вказівним пальчиком лівої руки «загостримо» олівець — вка­зівний пальчик правої руки з чотирьох сторін.

3) Беремо в руку кожен пальчик по черзі і намагаємося ніби за­крутити його, натискаючи на шкіру з силою.

4) Розминаємо кожну фалангу на всіх пальчиках.

5) Стискаємо долоню в кулак і розминаємо кісточки.

6) Ніби ножицями намагаємося розрізати кожний пальчик, про­кручуючи його назовні.

7) Розминаємо на долоньці горбики біля великого та біля всіх ін­ших пальців.

8) Витягуємо пальчики, поступово спускаючись до їх кінчиків.

9) Намагаємося обережно дотягнути великий палець до руки.

10) Колові оберти долонями. Руки витягнуті перед собою.

Робота в зошиті

Наведення по пунктирах ліній.

F:\Початкові класи\1 клас\Українська мова Тарнавська\Урок №8\Liniy_11728.jpg

Фізкультхвилинка

Хмара сонечко закрила,

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки позбираєм,

У травичці пошукаєм.

Пострибаєм, як зайчата.

Політаєм, як пташата.

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили руки й ніжки.

Всі веселі? От чудово!

А тепер до праці знову.

Продовження роботи в зошиті

F:\Початкові класи\1 клас\Українська мова Тарнавська\Урок №8\699774d9e106276b3e4875b043002dce.jpg

Розфарбовування предметів

Розфарбуй, тільки ті предмети, що візьмеш до школи.

F:\Початкові класи\1 клас\Українська мова Тарнавська\Урок №8\63c8c6f21a3b15495bb01a1bc48a3151.jpg

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Рефлексія

Презентація до уроку. "Які бувають потреби?"

  • Чи сподобався сьогоднішній урок?
  • Чого ви навчилися?
  • З чим виникли проблеми?

 

1

 

docx
Додано
25 жовтня 2022
Переглядів
1730
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку