Урок. О.Сайко. Оповідання «Гаманець».

Про матеріал
О.Сайко. Оповідання «Гаманець». Драматизм сюжету оповідання. Проблема добра і зла, морального вибору людини.
Перегляд файлу

Тема уроку : О.Сайко. Оповідання «Гаманець». Драматизм сюжету оповідання. Проблема

добра і зла, морального вибору людини.

Мета : ознайомити зі змістом оповідання і розвивати зв’язне мовлення, навички

виразного читання, уміння висловлювати власні думки, почуття, враження, давати

оцінку зображуваному, передавати текст графічно та трансформувати графічну

інформацію в текстову.

Види навчальної діяльності : бесіда за запитаннями, характеристика героїв, робота з

 цитатним матеріалом, творча робота, аналітико-синтетична робота над змістом

 оповідання.

Тип уроку : засвоєння знань.

Перебіг уроку

  1. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності
  2. Забезпечення емоційної готовності
  3. Перевірка знань учнів

Учні презентують роботу (візитку за твором)

Назва твору

Автор твору       

 

     Головні герої                                  Час подій                                          Місце подій

                 

 

 

 

 

                                                    Чим сподобався твір ?

 

 

 

 

Как нарисовать закрытую книгу — Пошаговые уроки рисованияМій варіант обкладинки книги

Оголошення теми уроку.

Цілевизначення та планування.

Незакінчене речення

Сьогодні ми говоритимемо…

Я можу поділитися з іншими…

Цікаво буде дізнатися…

Опрацювання навчального матеріалу.

  • Чи цікаво було читати оповідання?
  • Що найбільше запам’яталося?
  • Які думки і почуття викликало у вас оповідання?

    Скласти асоціативне гроно до слова

 

Маленький                              Гроші                                                    Таємниця


                                                 Гаманець                                                       Можливості


Великий                                 Майбутнє                                           Впевненість

 

Наше завдання : з’ясувати , проаналізувавши зміст оповідання, чи набуває іншого значення це слово.

  • Де і коли відбуваються події в творі ?
  • Як починається оповідання (описом весняно-літнього пейзажу)
  • знайдіть опис в тексті:

Сонце яскраве, майже спекотне ;

Небо блакитне-блакитне, без жодної хмаринки;

Листя зеленого кольору;

Юне літнє тепло

  • Охарактеризуйте колористику пейзажу :

Жовтогарячий, блакитний, зелений

  • Які емоції викликає опис природи ?
  • Хто є героями оповідання ? (Іванка, Ритка)
  • Що ви знаєте про Іванку, якою постає дівчинка на початку оповідання (підтвердіть цитатами з тексту)

 

 

 

 

 

 

має симпатію, хлопець Андрій                                            не більше 13 років

 

веселий настрій                                Іванка                         має мірю: отримати ролики

 

гарно навчається                                                                   має бабусю, яка проживає в селі

 

любить спорт (легка атлетика)                                         забезпечена родина

               

                           ніколи не знала, що таке нестатки        батько їздив на новенькому джипі

 

  • Яка неприємна ситуація трапилась з Іванкою ?( незнайома дівчинка поцупила гаманець)
  • Як Іванка поводиться, коли розуміє, що гаманець вкрадено ? Як це  її характеризує ?
  • Що ми дізнаємося про іншу дівчинку, Ритку

 

                                                   очі горіли диким вогнем

Є тітка в Італії                                                                                 светр з чужого плеча

                                                                 Ритка

старі потерті джинси                                                                           піклується про братика

 

сирота, 2 роки тому                         дзвінкий голос                    коротко стрижена
померла мама (бідна
родина)

 

  • Що Іванку вразило у розповіді Ритки? Як вона вчинила?
  • Обидві дівчинки мають мрію. Чим їхні мрії відрізняються : Іванка хоче нові ролики. Ритка – торгувати городиною, щоб мати власний прибуток і забезпечувати себе і братика.
  • Що зрозуміла Іванка після зустрічі з Риткою. Який вибір зробила?
  • Як вона пояснила татові, чому не купила ролики?
  • Що ж є набагато важливіше за ролики?
  • Якого нового символічного значення набуває слово ?

                                                        Гаманець

                                   

Дружба                                                                                                                

 

Здатність до співчуття                Повага                Допомога              Добро

 

  • Як ви думаєте чи змогли б дівчатка у майбутньому стати подружками ?
  • Чому навчає це оповідання ?

 

 

Домашнє завдання. Виконати завдання за поданою схемою. Які життєві уроки дають нам герої твору.

 

Герой

У якому епізоді?

Який урок?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Форсюк Олена Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Den Elena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 січня 2023
Переглядів
11002
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку