Українська література. 5 клас
Євген Гуцало «Лось»
Тема :Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків з оповідання «Лось», їхня невідступність у захисті гуманних переконань.
Мета:
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу
1. Літературний диктант
2.Слово вчителя.
Робота в групах.Гра «Дешифратор». У кожному рядку закреслити зайве за змістом слово. Букву, що відповідає цьому слову, випишіть і прочитаєте назву оповідання є Гуцала, яке ми будемо сьогодні вивчати.
1 |
Соловей А |
Шпак Н |
кіт Л |
Горобець І |
2 |
Ручка Ю |
Олівець И |
Фломастер П |
Зошит О |
3 |
Зима Р |
Січень С |
Весна Ж |
Літо Я |
4 |
Дуб Щ |
Тополя Б |
Ялина Ь |
Клен М |
3.Робота з текстом твору. Виразне читання твору учителем та учнями.
4.Бесіда з учнями.
1. Як ви гадаєте, чому хлопці врятували тварину?Як це їх характеризує? Як би ви вчинили на місці хлопчиків?
2. Чому лось не злякався людей?
3. Чому дядько Шпичак убив лося?Який прикметник можна дібрати для характеристики образу дядька хлопців?
4. Знайдіть у тексті опис лося. Зверніть увагу на очі тварини.
5. Чи очікували діти подібної розв'язки пригоди? Як вони відреагували на вчинок Шпичака?
6. Про що свідчить бажання шпичака, щоб лось ожив?
7. як ви розумієте задум автора?
8. Що в оповіданні вас найбільше схвилювало?
9. Як ви гадаєте, чому хлопці не відступилися від свого наміру звернутись до заповідника?
10. Чому, на вашу думку, хлопці нічого не сказали Шпичаку, коли він пропонував їм роги лося?
4. Складання асоціативного грона до образу Шпичака, до образів хлопців.
5. Робота над структурою оповідання
Дібрати із твору цитати, які б відповідали наведеним структурним елементам тору:
VІ. ДЗ. Уявіть себе письменником. Вам запропонували написати продовження оповідання «Лось». Поміркуйте, що могло б статися далі. Запишіть.