Урок "Обчислення площі фігури за допомогою палетки. Задачі, повязані з площею прямокутника. Знаходження значень виразів на сумісні дії"

Про матеріал
Навчити дітей користуватися палеткою для обчислення площі невеликих фігур; формувати логіко-математичну компетентність учнів; розвивати увагу, память; виховувати працездатність, вміння допомагати іншому, толерантність.
Перегляд файлу

Тема. Обчислення площі фігури за допомогою палетки. Задачі, пов’язані з площею прямокутника. Знаходження значень виразів на сумісні дії.

 

Мета: дати поняття про обчислення площі фігур за допомогою палетки; навчитися користуватися нею для обчислення площі невеликих фігур; формувати логіко – математичну компетентність учнів;розв’язувати задачі, пов’язані з площею прямокутника; розвивати увагу; виховувати працездатність.

 

Обладнання: презентація, палетки, роздатковий матеріал, таблиця.

 

 

Хід уроку

 

І. Організація класу. Привітання з гостями.

   Діти, на уроках математики ми вчимося лічити, міркувати, розв’язувати, порівнювати, відповідати, грати, складати задачі. В народі говорять Математику вчити – розум точити. 

  • Та сьогодні перед нами неабияке завдання.

ІІ. Каліграфічна хвилинка. Підпис числа.

  • Відкрийте зошит. Сядьте правильно. Прочитайте число. Чому таке число сьогодні написала? Яке воно?
  • Утворіть з цього числа трицифрове,….
  • Але, одна умова, записати ці числа каліграфічно.
  • Прочитайте.
  • Підпишіть число, класна робота.
  • Наш урок сьогодні буде проходити під таким гаслом. Прочитайте.

Слайд №1

« Будем математику вивчати та рідний край свій пізнавати.»

 Наша країна багата своєю природою, заповідниками, озерами, горами, пам’ятками, містами і селами.

  • Кожне виконане завдання із математичного диктанту допоможе нам дізнатись щось цікаве про нашу Батьківщину.

Ш.  Математичний диктант    (1 учень біля дошки)

 

 1 .  Запишіть числа, які ви почуєте у моїх повідомленнях.

*Довжина кордону України  6500км.

*В Україні 73000річок,  20000 озер.

*Найвища вершина Кримськиих гір – Роман-Кош–має висоту 1545км. *Найвища вершина Карпат – Говерла – 2061м

Перевірка

Усно збільшіть перше число у 10 разів.  Друге поділіть на 100. Назвіть сусідів третього числа.

Слайд № 2

  1. Складіть, запишіть та обчисліть вирази.
  • Якщо знайдете добуток чисел 429 і 1000 (429х1000=429000 ) то дізнаєтесь площу Чорного моря (приблизно 429 000 км2)  Перевірка
  • Якщо збільшити 301 800 у 2 рази ( 301 800х2=603 600) , то дізнаєтесь приблизну ТЕРИТОРІЮ НАШОЇ ДЕРЖАВИ (603628 км2) Перевірка
  • А якщо обчислите приклад, у якому І множник- 13000 і ІІ – 3, то знайдете (13000х3= 39000) площу Азовського моря, найменшого моря у світі (39 000км2) Перевірка
  • При збільшенні числа 8000 у 3 рази (8000х3=24000) дізнаєтесь яку площу займають Карпатські гори  ( 24000 км2 ). Перевірка
    • Назвіть найбільшу одиницю вимірювання площі? Найменшу?

 

IV. Актуалізація опорних знань та вмінь.

  • А хто виконав завдання на зірочку, знайшов площу своєї кімнати?
  • А в яких одиницях ви вимірювали площу власної кімнати? Чим виміряли? Хто допомагав?
  • Як знаходили площу кімнати? Відкрийте зошити.
  • Яка у тебе площа кімнати? А у тебе?
  • Дякую батькам і вам за роботу.

 

V.  Постановка проблеми.

  • Це ми навчилися знаходити площі прямокутників, а що ж робити з іншими предметами, як знаходити їх площу. Наприклад, ось така валентинка, м’яч. (припущення дітей)
  • Повернемось до цього питання у кінці уроку.    ?????????

 

ІV. Повідомлення теми, мети уроку.

Слайд №  3.

 

VI. Вивчення нового матеріалу.

- У нас є ось такий предмет. Поділений на квадрати і називається ПАЛЕТКА. Повторіть. Але вона використовується тільки для знаходження площі невеликих плоских фігур. Наприклад, листочок, квітка, круг.

3. Робота з підручником  с.103 № 626

- Які геометричні фігури? Накладають палетку. Рахують кількість повних квадратів. (Запис у зошитах та на дошці)

 

S = ?                                                    S = ?

k = 5                                                    k = 6

n = 16 : 2 = 8                                      n = (9) 10 : 2 = 5

5 + 8 = 13 (см2)                                  6 + 5 = 11 (см2)

S = k + n : 2

 

Фізкультхвилинка

  • Найуважніший учень, слухаючи вчителя, отримує 15 – 20 % знань. А щоб було 100% потрібно працювати самому.

2. Практична робота

Слайд № 4              Читання алгоритма

 

  • Підписали задача. Дівчата знаходять 

площу квітки; хлопці – площу листочка.

 

VIІ. Закріплення математичних знань, умінь та навичок

 

  1. Розв’язання задачі с.103 № 631 (1)
  2. Аналіз задачі.
  3. Робота в групах.   Слайд №5

 

І і ІІ групи

Скласти план розв’язання задачі.

 

ІІІ і IV групи

Розв’язати задачу по діях.

 

V і VI групи

Знайти периметр та площу прямокутника виразом.

 

VII група

Скласти обернену задачу.

 

Перевірка

 

  1. Розв’язання прикладів на сумісні дії. Самостійна робота.

С. 103 №629 ( 1 приклад)

 

VIII. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Зробіть шкалу самооцінювання.
  • Що вам найбільше сподобалось?
  • ???? Повернемось до початку уроку. Так як же виміряти площу валентинки? М’яча?

 

Слайд №6

 

IX. Домашнє завдання.

С. 103 № 632;

№ 633 або № 628 (на вибір);

Сніжинка (у подарунок), знайти площу сніжинки.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
979
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку