Тема. Обчислення площі фігури за допомогою палетки. Задачі, пов’язані з площею прямокутника. Знаходження значень виразів на сумісні дії.
Мета: дати поняття про обчислення площі фігур за допомогою палетки; навчитися користуватися нею для обчислення площі невеликих фігур; формувати логіко – математичну компетентність учнів;розв’язувати задачі, пов’язані з площею прямокутника; розвивати увагу; виховувати працездатність.
Обладнання: презентація, палетки, роздатковий матеріал, таблиця.
Хід уроку
І. Організація класу. Привітання з гостями.
– Діти, на уроках математики ми вчимося лічити, міркувати, розв’язувати, порівнювати, відповідати, грати, складати задачі. В народі говорять Математику вчити – розум точити.
ІІ. Каліграфічна хвилинка. Підпис числа.
Слайд №1
« Будем математику вивчати та рідний край свій пізнавати.»
Наша країна багата своєю природою, заповідниками, озерами, горами, пам’ятками, містами і селами.
Ш. Математичний диктант (1 учень біля дошки)
1 . Запишіть числа, які ви почуєте у моїх повідомленнях.
*Довжина кордону України 6500км.
*В Україні 73000річок, 20000 озер.
*Найвища вершина Кримськиих гір – Роман-Кош–має висоту 1545км. *Найвища вершина Карпат – Говерла – 2061м
Перевірка
Усно збільшіть перше число у 10 разів. Друге поділіть на 100. Назвіть сусідів третього числа.
Слайд № 2
IV. Актуалізація опорних знань та вмінь.
V. Постановка проблеми.
ІV. Повідомлення теми, мети уроку.
Слайд № 3.
VI. Вивчення нового матеріалу.
- У нас є ось такий предмет. Поділений на квадрати і називається ПАЛЕТКА. Повторіть. Але вона використовується тільки для знаходження площі невеликих плоских фігур. Наприклад, листочок, квітка, круг.
3. Робота з підручником с.103 № 626
- Які геометричні фігури? Накладають палетку. Рахують кількість повних квадратів. (Запис у зошитах та на дошці)
S = ? S = ?
k = 5 k = 6
n = 16 : 2 = 8 n = (9) 10 : 2 = 5
5 + 8 = 13 (см2) 6 + 5 = 11 (см2)
S = k + n : 2
Фізкультхвилинка
2. Практична робота
Слайд № 4 Читання алгоритма
площу квітки; хлопці – площу листочка.
VIІ. Закріплення математичних знань, умінь та навичок
І і ІІ групи
Скласти план розв’язання задачі.
ІІІ і IV групи
Розв’язати задачу по діях.
V і VI групи
Знайти периметр та площу прямокутника виразом.
VII група
Скласти обернену задачу.
Перевірка
С. 103 №629 ( 1 приклад)
VIII. Підсумок уроку. Рефлексія.
Слайд №6
IX. Домашнє завдання.
С. 103 № 632;
№ 633 або № 628 (на вибір);
Сніжинка (у подарунок), знайти площу сніжинки.