Урок " Обчислення виразів. Побудова прямокутників. Обернені здачі до заадач на знаходження площі прямокутника"

Про матеріал
Урок-подорож До уроку створено презентацію на тему "Обчислення виразів. Побудова прямокутників. Обернені здачі до заадач на знаходження площі прямокутника"
Перегляд файлу

Тема: Обчислення виразів. Побудова прямокутників. Обернені задачі до задач на знаходження площі прямокутника

Мета:

 освітня – повторити одиниці виміру довжини і площі,  вчити аналізувати і пояснювати свої дії під час обчислення площі ;

 розвивальна – розвивати увагу, логічне мислення та обчислювальні навички у дітей;

 виховна – виховувати естетичні почуття, старанність у роботі, любов до рідного краю;

практична – закріплювати вміння обчислювати площу прямокутника, вчити розв’язувати задачі, пов’язані із поняттям площі прямокутника.

 

Обладнання: ІКТ, опорні таблиці, картки для групової роботи, цеглинки Lego, підручник « Математика» Н . Листопад ( І частина)

Тип уроку: Урок – подорож.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.Привітання

- Сьогодні у нас  на уроці математики присутні гості, привітайтеся з ними.

                                   Ми вам раді, люди добрі,

                                   І вітаєм щиро вас,

                                   Та запрошуєм ласкаво

                                   На урок в четвертий клас.

 

2. Інтерактивна гра «Якщо хочеш…»

  • Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.
  • Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки вгору і попрацюйте кулачками.
  • Якщо ви хочете допомагати одне одному, візьміть товариша за руку.
  •         Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, розітріть свої долоньки.

3. Вправа « Очікування».

-Сьогодні у нас незвичайний урок. Чого ви очікуєте від цього уроку?

- Для того, щоб досягати мети людям потрібні певні правила роботи. Давайте подумаємо, які правила ми візьмемо з собою на урок ( діти відмічають оплесками)….(Цінування часу, обдумування відповідей, викрикування, позитивний настрій, правило «піднятої руки», неуважність, доброчесність,  егоїзм, взаємодопомога, толерантність ).

     -Отже, починаємо свій урок.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку ( СЛАЙД 1)

- Яку тему ми з вами почали вивчати на попередніх уроках?

- Для чого треба вміти обчислювати площу фігур?

- Сьогодні ми продовжимо працювати над цією темою, будемо  знаходити площу прямокутника, складати обернені задачі та обчислювати вирази.

-Діти, а ви любите подорожувати?

- А де найцікавіше подорожувати, на вашу думку?

- Попрацювавши в групах, ви дізнаєтесь, куди ми вирушимо у подорож.

 

 

 

Робота в групах

 

600:10      50 * 10        70 : 2        9000 : 10         72 : 9              30 * 7 10

    * 7            - 400          +20               : 100             * 6                  * 10          * 1

  + 80              * 4            : 5                + 11              : 2                + 100        * 10

 : 100           + 600          * 8                   : 5           + 36                - 1000         : 1

         ( Р )         ( І )            ( Ч )              ( Н )          ( Г )                ( В )         ( Е )

 

  88

 100

    5

     4

  1000

   60

  1000

 1200

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( ЧЕРНІГІВ )

 - Дійсно, ми трошки помандруємо нашим містом, бо перш ніж вивчати чужі країни, ми повинні краще пізнати своє рідне місто.

 

ІІІ. Опрацювання теми уроку.

- Ви зрозуміли, що урок у нас сьогодні незвичайний, ми будемо гуляти містом і виконувати різні завдання з математики. Але розпочати нашу подорож ми зможемо лише  перевіривши домашнє завдання.

 

1. Перевірка домашнього завдання.

- Яким було завдання у № 490?

- Як знайти периметр  квадрата? Прямокутника?

 - Як знайти площу квадрата? Прямокутника?   

- Яку одиницю площі ви знаєте? Що таке 1 см квадратний?

- Чому дорівнюють периметр і площа квадрата зі стороною 3 см?

- Ми з вами перевірили домашнє завдання, всі справилися, ви, молодці,  і цим самим повторили правила на знаходження площі та периметра квадрата і прямокутника.

- Ще ви мали розв’язати задачу 491 та скласти до неї обернену. Перевіримо, як ви справились.

- Що означає число 90 у домашній задачі?  Число 5?

- Яку величину ви мали знайти?

- Який це тип задачі?

- Скільки обернених задач можна було скласти до цієї задачі? Наведіть приклади.

- Отже, розпочинаємо подорож. Давайте запишемо дату, коли саме ми порожували .

 ( СЛАЙД 2)

- Візитівкою нашого міста є Катерининська церква, яка зустрічає багатьох гостей, і запрошує відвідати найцікавіші місця. Ця церква була побудована 300 років тому  на честь перемоги чернігівського козацького війська над турками.

( СЛАЙД 3 )

  • Куди ведуть ці сходи?
  •    Чернігівський Вал – одне із найбільш відвідуваних місць. Він знаходиться в центральній частині міста. Раніше на вершині цього земляного валу була зведена оборонна фортеця – Дитинець, захищена глибоким ровом. Її територія вважалась найбезпечнішою для спорудження церков, будинків князів. Більше 200 років тому всі захисні мури Чернігівського Валу були знесені, а на їх місці був побудований парк. Зараз на цій території розташована більшість архітектурних пам'яток міста, до яких ми з вами ще повернемось після виконання деяких завдань.

 

  1. Хвилинка правопису  (СЛАЙД 4)

- Виконаємо цікаві завдання з цифрами.   7,  4, 0, 2.

- Запишіть цифри каліграфічно у порядку зростання

- Назвіть найбільше чотирицифрове число, яке можна скласти з цих цифр.

- Запишіть його.      7420   (запис числа на дошці)

- Скільки всього сотень у цьому числі?

- Назвіть сусідів цього числа?

- Зменшіть це число у 10 разів. 742

-  Запишіть його у зошит.  (запис числа на дошці)

- Утворіть із цих цифр найменше чотирицифрове число. Назвіть його і запишіть.  2407 

- Скільки всього десятків у цьому числі?

- Помножте число на 100 і запишіть

  1.  Усний рахунок ( СЛАЙД 5)
  • Повторимо одиниці вимірювання довжини.

Гра «Морський бій».  ( Кількість дій за хвилину)

 

А

В

С

D

1

100 cм

2дм 5 см

20 см

5 км

2

42 м

5090 см

100 м

250 см

3

56 км

63 дм

345 см

7560 мм

А1 – знайди половину.

С1 – знайди 1/5

В2 – скільки тут дм

Д1 – скільки тут см, знайди 1/5

Д3 – скільки тут м

С3 – скільки тут дм, м

  1. «Математичний диктант».
  • Запишіть число, у якому 399 одиниць класу одиниць й 106 одиниць класу тисяч
  • Запишіть наступне число
  • Знайдіть   1/100 від 1 км
  • На яке число потрібно розділити 640, щоб отримати 80?
  • Число 500 збільшити на 2.
  • Число 500 збільшити в 2 рази.
  • Суму чисел 250 і 700 зменшити у 10 разів
  • Різницю чисел 480 і 300 збільшити у 100 разів

 

Взаємоперевірка ( 106 399, 106 400, 10 м, 8, 502, 1000, 95, 18000)

  • Давайте  далі прогуляємось по Валу.

 

( СЛАЙД 6)

  • Піднявшись сходами ми зможемо побачити будинок козацького гетьмана Мазепи. Ходять легенди, що у величезних підвалах будинку Іван Мазепа заховав бочки з золотом. Але знайти їх нікому не вдалося. А ще існує легенда, що дух нареченої Івана Мазепи, Марії, досі перебуває в цих стінах і оберігає скарби Мазепи.

 

(СЛАЙД 7)

  • Якщо ми підемо далі, то побачимо Колегіум. Це була І школа на Лівобережній Україні, яку відкрили десь 300 років тому, і була вона саме в Чернігові.

 

  1. Робота з підручником.

Розв’язування задач на знаходження площі прямокутника, складання обернених задач

  1. Колективне опрацювання за № 494  усно
  • Що відомо в першій задачі?
  • Як знайшли площу?

( за аналогією 2 і 3 завдання)

  1. Висновок за № 495 і « чарівним» трикутником

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(СЛАЙД 8)

  • Недалеко від Валу можна побачити курган Чорна могила, де, за легендою,

похований сам князь Чорний, ніби то на честь якого і назване наше місто.

Тут  на природі  ми  відпочинемо і порухаємось.

 

                                      ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

-Напишіть носиком цифру 1,

-очима – цифри 2 і  3,

-лівим плечем цифру 4,

-правим – 5,

- лівим коліном – цифру 6,

- правим – 7,

- закрийте очі, уявіть себе білочкою, яких багато на території Валу, і напишіть «хвостиком» цифру 8,

- закрийте пальці у «замок» і напишіть цифру 9.

- Плесніть стільки разів, скільки одиниць у числі 853, десятків у числі 621, 104, сотень у числі 356,

 

  1. Розв’язування задачі 496 письмово

Довжина – 10 см

Ширина – 5 см

S - ? см 2

-Що означає число 10 у цій задачі? А число 5? Як знайти периметр прямокутника?

10 * 5 = 50 ( см2)

Відповідь: площа прямокутника 50 см2.

  • Скільки обернених задач можна скласти за цією умовою? (2).
  • Що ще може бути невідомим у цій задачі?

 

 Обернені  задачі учні виконують самостійно за варіантами.

 

  1. Побудова прямокутника з Лего. Робота в парах.
  • Побудуйте кожен свій прямокутник з одного набору цеглинок.
  • Об’єднайте набори і побудуйте один спільний прямокутник.
  • Що можемо сказати, порівнявши їхні площі?

(S1 менше, ніж S2)

Висновок: Чим більші сторони прямокутника, тим більша його площа.

 

  1. Самостійна робота ( Слайд 9 )
  • Обчисліть вирази за варіатами

І варіант      449 + 430 * 2 – 9  =  ( 1300)

ІІ варіант     647 + 220 * 3 – 7  = ( 1300)

 

  • Приблизно саме стільки років нашому місту.

( СЛАЙД 10 )

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Самостійна робота  ( за № 497 )

( Учні обчислюють за таблицею площу прямокутника, знаходять довжину й ширину).

  1. Взаємоперевірка з допомогою вчителя.

Площа 7 * 4 = 28 (см2)

Довжина 28 : 4 = 7 ( см)

Ширина 28 : 7 = 4 ( см)

 

  1. Гра «Так-ні»
  • Площа прямокутника зі сторонами 4см і 7см дорівнює 28см²?  (так)
  • Площа прямокутника зі сторонами 5см і 8см дорівнює45см?  (ні)
  • Ділене 1000, дільник 250, частка40? (ні)
  • Площу прямокутника знаходять за формулою  S=а+в? (ні)
  • Площу прямокутника знаходять за формулою  S=а∙в? (так)

 

  •  А ми пішки продовжимо подорож закінчимо свою мандрівку на Болдиних горах.

( СЛАЙД 11)

  •  Чому вони так називаються? ( Від давньої назви дуба «болд», а колись на цьому місці росли могутні дуби.)

    ( СЛАЙД 12)

- Піднявшись сходами, ми можемо побачити курган «Гульбище», відомий тим, що тут знайшли поховання чоловіка, жінки та коня. Причому чоловік був не менше 2 м 15 см зросту, а його масивне спорядження могло бути впору хіба що богатирю. Так і виникла легенда, що саме тут був похований Ілля Муромець, адже його доля насправді була пов’язана з Черніговом.

( СЛАЙД 13 )

  • Прогулявшись алеєю, ми зможемо  спуститися в печери і побачити, як жили монахи.

( СЛАЙД 14)

  • Або піднятись на дзвіницю Троїцького собору і з висоти пташиного польоту помилуватись містом, яке овіяне безліччю цікавих легенд.

( СЛАЙД 15 )

 

V. Підсумкова рефлексія.

1. Вправа « 5 речень» Обговорення роботи на уроці.

2. Інтерактивна вправа «Рюкзак»

– Які із отриманих на уроці знань, умінь і навичок ви візьмете для використання на інших уроках, у житті, для виконання домашнього завдання?

VІ. Домашнє завдання ( диференційовано).

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
22 грудня 2021
Переглядів
865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку