Урок "ОБПИЛЮВАННЯ ТА ШЛІФУВАННЯ ФАНЕРИ І ДВП ШЛІФУВАЛЬНОЮ ШКУРКОЮ"

Про матеріал
МЕТА ЗАНЯТТЯ: Навчальна: сформувати знання, вміння та навички обпилювання і шліфування фанери та ДВП; Виховна: виховувати в учнів культуру праці, охайне виконання роботи, економне використання матеріалів; Розвиваюча: розвивати у школярів технічне мислення, сприяти розвитку технічного мислення, працелюбності; ОБ’ЄКТИ ПРАЦІ: зачищання наждачною шкуркою пластмасових деталей прямокутної форми;
Перегляд файлу

ТЕМА ЗАНЯТТЯ: ОБПИЛЮВАННЯ ТА ШЛІФУВАННЯ ФАНЕРИ  І ДВП ШЛІФУВАЛЬНОЮ ШКУРКОЮ.

МЕТА ЗАНЯТТЯ:

Навчальна: сформувати знання, вміння та навички обпилювання і шліфування фанери та ДВП;

Виховна: виховувати в учнів культуру праці, охайне виконання роботи, економне використання матеріалів;

Розвиваюча: розвивати у школярів технічне мислення, сприяти розвитку технічного мислення, працелюбності;

ОБ’ЄКТИ ПРАЦІ: зачищання наждачною шкуркою пластмасових деталей прямокутної форми;

ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ: зразки наждачної шкурки, підручники, плакати;

ОБЛАДНАННЯ, ІНСТРУМЕНТИ ТА МАТЕРІАЛИ: столярний верстак, наждачна шкурка, заготовки з пластмаси;

ТРУДОВІ ДІЇ, ПРИЙОМИ ТА ОПЕРАЦІЇ: удосконалення навичок шліфування поверхонь наждачною шкуркою;

ТИП ЗАНЯТТЯ: комбінований урок;

 

ХІД І ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ

- перевірка присутніх;

- призначення чергових.

  1. ПОВТОРЕННЯ РАНІШЕ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
  1. Який технологічний процес називають різанням?
  2. Чому зубці пилки роблять у формі клина?
  3. Для чого слугують пазухи між зубцями пилки?
  4. Як виконати запил заготовок?
  5. Яких правил безпечної праці слід додержувати під час різання деревини?
  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Виріб буде якісним та конкурентоспроможним, якщо він буде мати належний естетичний та привабливий вигляд. Для цього його піддають остаточній обробці: обпилюванню, шліфуванню та оздобленню. Сьогодні ми ознайомимося з шліфуванням виробу.

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План

  1. Процес шліфування.
  2. Види шліфувальних шкурок.
  3. Прийоми шліфування.

 

Основні терміни теми:

Впадина – заглиблення на поверхні заготовки, виробу.

Гладкий – без виступів, западин; рівний.

Колодка – виріб прямокутної форми.

Напилок стальний різальний інструмент у формі бруска з насічкою, який використовується для зачищення поверхонь заготовок.

Насічка гострі виступи (зубці) на напилку, які мають форму клина; зазублини, нарізки на поверхні напилка.

Хвостовик кінець інструмента, що слугує для кріплення ручки.

Кільце металева деталь, яка має форму кола і призначена для запобігання розколюванню ручки напилка.

 

Після виготовлення деталей з деревинних матеріалів їх по­верхні ретельно зачищають рашпілями і шліфують шліфуваль­ними шкурками. Технологічний процес обробки поверхонь деталі за допомогою рашпілів називають обпилюванням.

 

 

 

 

 

 

Рашпіль - це напилок з крупною насічкою, призначений для обробки м'яких матеріалів.

Рашпілі бувають двох видів: з прямою насічкою  та з дуговою. Завдяки великим впадинам між зубцями рашпіля з дуговою насічкою ним знімають значний шар матеріалу з поверхні заготовки. Дугоподібні зубці тако­го рашпіля врізаються у матеріал поступово, тому ним пра­цювати легше, ніж рашпілем з прямою насічкою. Якщо в процесі роботи рашпіль забивається відходами, його очища­ють спеціальними щітками.

Під час роботи рашпілем необхідно стежити, щоб пальці руки, розміщені на хвостовику, не потрапили між оброблю­вану деталь та корпус напилка.

Технологічний процес вирівнювання нерівностей широ­ких поверхонь наждачними шкурками називають шліфуван­ням. Шліфувальні шкурки виготовляють з тканини або цупкого паперу, на один бік яких наклеюють подрібнені ча­стинки твердої речовини. Чим дрібніші частинки, тим вища якість оброблюваної поверхні.

Під час шліфування шкурку намотують на колодки (брус­ки) або застосовують спеціальні пристрої. Аби не пошкодити оброблювану поверхню, на основу колод­ки необхідно закріплювати повсть або інший м'який ма­теріал.

Щоб зачистити дрібні деталі, їх рухають по шліфувальній шкурці. Великі деталі шліфують переміщенням бруска зі шліфувальною шкуркою уздовж поверхні заготов­ки.

Обпилювання та шліфування деталей виконують для то­го, щоб надати виробу красивого вигляду та високої якості. Після цього виконують оздоблювальні та опоряджувальні роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           Очищення рашпіля щіткою                      Обробка вузької грані рашпілем

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Шліфувальна шкурка           Обробка поверхні деталі шліфувальною шкуркою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прийоми  шліфування дрібних і великих деталей

 

 

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  1. Що впливає на якість шліфування виробів з деревних матеріалів?
  2. До якого виду інструменту належить шліфувальна шкурка?
  3. Яких правил безпечної праці потрібно додержувати під час шліфування виробів?
  1. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ

У ході демонстрації звертаю увагу учнів на такі моменти:

  •       інструмент повинен рухатися паралельно кришці верстака і трохи під кутом до лінії кромки виробу, щоб не зривались верхні шари фанери;
  •       зусилля обох рук під час руху інструмента від себе розподіляю так, щоб він не завалювався вниз;
  •       при зворотному русі інструмента не на себе тиснути, а на нього.

 

Правила безпечної праці під час  шліфування виробів з деревинних матеріалів

  1. Виконувати доручену вчителем роботу.
  2. Користуватися лише справним інструментом.
  3. Необхідно бути уважним, не відволікатися під час ро­боти.
  4. Тирсу, інші відходи прибирати щіткою-зміталкою. Забороняється здмухувати їх або змітати рукою.
  1. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ І ІНСТРУКТАЖ ВЧИТТЕЛЯ

А. Самостійна робота учнів:

Завдання: Зачистити і пошліфувати виріб шліфувальною шкуркою.

Б. Інструктаж вчителя:

1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи;

2-й обхід: перевірка правильності виконання трудових прийомів, дій, рухів і якості виробів;

3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю;

4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов і т.д.

  1. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
  1. Підведення підсумків практичної роботи;
  2. Повідомлення оцінок за якість виробів кожного учня;
  3. Відзначення кращих робіт і їх демонстрація;
  4. Аналіз найхарактерніших помилок і недоліків;
  5. Загальна характеристика заняття;
    1.                ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Доопрацювати матеріал по даній темі. Підготувати повідомлення по класифікації шліфувального паперу та видів рашпілів.

  1. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ І ПИМІЩЕННЯ МАЙСТЕРНІ

1

 

doc
Додано
7 квітня 2019
Переглядів
3903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку