Проект
Образ світу в слові явлений.
Паспорт проекту.
Назва проекту: «Образ світу в слові явлений».
Мета: систематизувати та узагальнити вивчений упродовж року матеріал, акцентувати увагу школярів на особливостях зображення світу різними письменниками різних епох та країн;
розвивати уміння створювати презентації, працювати в групах, усне та писемне мовлення, логічне, образне, асоціативне мислення учнів, їхню уяву, кмітливість;
виховувати повагу до загальнолюдських моральних цінностей, естетичний смак, прищеплювати інтерес до читання художніх творів.
Завдання проекту:
Тип проекту:
Учасники проекту – учні 6 класу.
Навчальні предмети: зарубіжна література, українська література, образотворче мистецтво, географія, історія, інформатика.
Об’єкт пізнання: навчальний матеріал, читацький потенціал.
Актуальність проекту: Проект покликаний прищеплювати інтерес до книги, любов до читання творів художньої літератури;
Книги – морська глибина,
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хоч і труду мав досить,
Дивнії перли виносить.
І. Франко.
Усі хороші книги схожі в одному – коли ви дочитуєте
до кінця, вам здається, що
все це трапилось з вами, і
так воно назавжди при вас
і залишиться.
Е. Хемінгуей.
Хід презентації
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети, завдання презентації.
ІІІ. 1 слайд. Презентація проекту.
Ось і закінчується ще один рік навчання в школі. Ми з вами знайомились з найкращими творами зарубіжної літератури, досліджували глибини розуму й душі людини, бо ж недаремно літературу називають «людинознавством». Ми розширювали свій мистецький кругозір, бо література – це мистецтво слова. Вона тісно пов’язана з іншими видами мистецтва: живописом, скульптурою, архітектурою, музикою. Отож, уроки зарубіжної літератури – це діалог різних видів мистецтва, різних культур.
Але найперше було СЛОВО. Ми відкривали для себе впродовж року «образ світу в слові явлений» як чітко підмітив російський поет Борис Пастернак.
2 слайд. Наш проект покликаний систематизувати і узагальнити знання, отримані на уроках зарубіжної літератури, перевірити рівень засвоєних вами знань, розбудити ваш творчий потенціал у створенні презентацій, уміння об’єднуватися в групи для спільної роботи. Та найголовніше, що ми, знайомлячись з тим чи іншим твором, співпереживали, подорожували, відкривали нові горизонти, знайомились з письменниками і країнами, вчилися любити, дружити, перемагати, виживати, йти до перемоги, любити життя.
3 слайд. Іван Франко стверджував: Книги – морська глибина,
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хоч і труду мав досить,
Дивнії перли виносить.
Ернест Хемінгуей же писав: «Усі хороші книги схожі в одному – коли ви дочитуєте їх до кінця, вам здається, що все це трапилось з вами, і так воно назавжди при вас і залишиться.
Отож, що саме залишилось у вас в пам’яті, в ваших серцях після прочитання творів ми сьогодні і перевіримо, підсумуємо вже сказане і ви висловите своє враження.
4 слайд. Ми познайомились з шістьма тематичними блоками:
1 – міфи народів світу;
2 – мудрість байки;
3 – пригоди і фантастика;
4 – людські стосунки;
5 – поетичне бачення світу;
6 – образ майбутнього та сучасна література.
5 слайд. Наш клас утворив шість робочих груп, за кожною з яких був закріплений певний блок літератури. Кожна група мала завдання представити тематичний блок за допомогою ейдос – конспекту, кросенсу, літературної газети, літературного журналінгу, емблеми, мистецької галереї. Також кожна група повинна була підготувати ребуси, вікторини, кросворди, інші види перевірки знань для інших учасників проекту зі своєї теми.
Презентація.
6 слайд. 1 група: а) Ейдос – конспект «Міфи народів світу».
7 слайд. б) Завдання: Розгадайте кросворд.
( Еврісфей).
9слайд. б) Завдання: літературний диктант.
1- Езоп служив у господаря, якого звали …(Ксанф).
2- Наслідував Езопа у своїй творчості давньоримський байкар … (Федр).
10 слайд. 3 група: а) Кросенс «Пригоди і фантастика».
11 слайд. б) Завдання: розшифруйте криптограму.
16,32,6,11,18,1 22,23,3,19,21,7,18,1 6,16,33 23,19,4,19
30,19,2 29,11,21,19,15,19 21,19,10,15,21,11,3,29,11
15,21,11,16,1 20,1,21,11,23,11 18,1,6 10,7,17,16,7,32.
3,4,32,4,19.
(Людина створена для того, щоб широко розкривши крила парити над землею. Гюго).
12 слайд. 4 Група: а) Літературний журналінг «Людські стосунки».
13 слайд. б) Завдання: тести.
а)Гурзуф, б)Ялта, в)Сімферополь, г)Херсон;
2- Рудий городовик ніс решето вщерть наповнене
а)агрусом, б)полуницею, в)черешнею, г)смородиною;
3- Справжнє ім’я Джека Лондона
а)Самуель Клеменс, б)Генрі Райдер Хатгард,
в)Джон Гріффіт Чейні, г)Томас Майн Рід;
4- Що відчував герой Джека Лондона, побачивши кістки товариша?
а)радість, б)сум, в)розчарування, г)страх;
5- В.Г.Короленко народився в місті
а)Рівному, б)Одесі, в)Житомирі, г)Полтаві;
6- Назва музичного інструменту, що розпалив у душі Петра Попельського любов до музики
а)скрипка, б)фортепіано, в)гітара, г)сопілка;
7- Де Петру Попельському вдалося зцілити душу?
а)в чернечому монастирі, б)під час подорожі в Почаєв,
в)під час весільної подорожі, г)біля могили бандуриста Юрка;
8- Хто з героїв казки – притчи «Маленький принц» вважає: «…лише серце добре бачить»
а)змія, б)лис, в)льотчик, г)троянда;
9- Символом чого для льотчика і Маленького принца стають зорі?
а)багатства, б)любові, в)миру, г)надії;
10- За що все життя вела боротьбу Гаррієт Бічер – Стоу?
а)за незалежність батьківщини, б)за права жінок,
в)за скасування рабства, г)за рівні права всіх національностей.
Ключ. 1 – б; 2 – а; 3 – в; 4 – б; 5 – в; 6 – г; 7 – б; 8 – б; 9 – г; 10 – в.
14 слайд. 5 група: а) Емблема «Поетичне бачення світу».
15 слайд. б) Завдання: встановіть відповідність.
сів ночувати крук.
Глибока осінь.
Туди – сюди. приховане за листівками
Довів до ладунку зачіски всіх верб.
Прощавайте темні звори й світлії луги!
Що сріблиться перед вами. краю
Змийте фарби, фарби бою.
А вірю я своїм очам.
Ключ: 1 – в; 2 – д; 3 – г; 4 – а; 5 – б.
17 слайд. б) Завдання: підпишіть портрети.
Ключ: 1 – Роберт Шеклі; 2 – Міхаель Енде; 3 – Крістіне Нестлігер;
4 – Астрід Ліндгрен; 5 – Рей Дуглас Бредбері.
18 слайд. Отож, зараз ми можемо підсумувати все зроблене за цілий рік напруженої роботи. Я сподіваюсь, що герої багатьох творів стали вашими літературними друзями. Деякі з них, можливо, стали для вас зразком для наслідування. Збагатився і ваш читацький досвід. Я впевнена, що вам небайдужа та література, з якою ми знайомились, а отже ми не даремно витрачали час на читання творів. Любов до літератури і читання – гарна риса. Я хочу подякувати вам за те, що ви творчо підійшли до презентації своїх тематичних блоків, підготували цікаві завдання для своїх однокласників.
Я надіюсь, що все, про що ми говорили впродовж року і сьогодні, залишило
в вашій голові, а найголовніше, в серці – помітний слід. Недаремно ж
І.Франко писав, що книги – морська глибина і ви, я впевнена, зуміли з неї
винести те, що вам згодиться в житті, підтримає і підкаже, допоможе і
навчить.
19 слайд. А своє побажання вам я хочу висловити словами Ліни Костенко,
нашої сучасниці, великої української поетеси, яка стверджує:
Минають фронди і жиронди,
Минає славне і гучне.
Шукайте посмішку Джоконди –
Вона ніколи не мине
Любіть травинку і тваринку,
І сонце завтрашнього дня,
Вечірню в попелі жаринку,
Шляхетну інохідь коня.
Згадайте в посміху вагона
В невідтворності зникань,
Як рафаелівська Мадонна
У вічі дивиться вікам.
В епоху спорту і синтетики
Людей велика ряснота
Нехай тендітні пальці етики
Торкнуть вам серце і вуста.
Тамара Вовк, вчитель російської мови та зарубіжної літератури Савинківської ЗОШ І – ІІІ ступенів Корюківської районної ради Чернігівської області.
Зарубіжна література – це предмет, який відкриває серця дітей. Саме з його допомогою вчитель має можливість достукатись до найпотаємніших куточків душ своїх учнів. Діти на уроках зарубіжної літератури відкривають нові світи і континенти, вчаться любити і перемагати, фантазувати і творити.
Така форма роботи, як проект, дає можливість розкритися учням, показати свої можливості, таланти. Навіть найскромніші отримують можливість продемонструвати свої здібності: скласти кросенс, оформити газету, чи намалювати малюнок до твору. Робота ж в групах дає можливість об’єднати учнів класу в дружній колектив. Тож, наш предмет потрібний і цікавий. Зарубіжній літературі – бути!