Урок "Образ світу в слові явлений"

Про матеріал
Заключний урок в 6 класі, який дає змогу перевірити знання учнів, згадати вивчені теми
Перегляд файлу

                                                                                                            Проект

Образ світу в слові явлений.

     

 

Паспорт проекту.

Назва проекту: «Образ світу в слові явлений».

Мета: систематизувати та узагальнити вивчений упродовж року                   матеріал, акцентувати увагу школярів на особливостях                                                         зображення світу різними письменниками різних епох та країн;

розвивати уміння створювати презентації, працювати в групах,                   усне та писемне мовлення, логічне, образне, асоціативне                                                         мислення учнів, їхню уяву, кмітливість;

виховувати повагу до загальнолюдських моральних цінностей,                 естетичний смак, прищеплювати інтерес до читання художніх творів.

     Завдання проекту:

  •         Розширити читацький потенціал дітей;
  •         Прищеплювати любов до книги;
  •         Формувати дружній колектив.

Тип проекту:

  •         За пріоритетним видом діяльності – практично-орієнтований;
  •         За предметно-змістовною сферою інтересів – літературний;
  •         За участю у розробці – колективний.

Учасники проекту – учні 6 класу.

  • За звертанням до аудиторії – шкільний;
  •         За терміном виконання – довготривалий;
  •         За характером партнерських взаємодій між учасниками проектної діяльності – змішаний;
  •         За формою представлення – творчий.

Навчальні предмети: зарубіжна література, українська література, образотворче мистецтво, географія, історія, інформатика.

Об’єкт пізнання: навчальний матеріал, читацький потенціал.

Актуальність проекту: Проект покликаний прищеплювати інтерес до книги, любов до читання творів художньої літератури;

  • Спонукає до роздумів про цінність життя;
  •         Сприяє посиленню інтересу до творів образотворчого мистецтва;
  •         Виховує у учнів кращі людські риси;
  •         Збагачує духовно, формує моральні якості, розширює кругозір;
  •         Вчить бути патріотом рідної землі.

 

                                                     

                                                                   Книги – морська глибина,

                                                     Хто в них пірне аж до дна,

                                                     Той, хоч і труду мав досить,

                                                    Дивнії перли виносить.

                                                                                         І. Франко.

                                                                   Усі хороші книги схожі в                                                                                                                    одному – коли ви дочитуєте

                                                                   до кінця, вам здається, що

                                                                   все це трапилось з вами, і

                                                                   так воно назавжди при вас

                                                                   і залишиться.

                                                                                          Е. Хемінгуей.

                                Хід презентації

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети, завдання               презентації.

ІІІ. 1 слайд. Презентація проекту.

  1. Вступне слово вчителя.

Ось і закінчується ще один рік навчання в школі. Ми з вами знайомились з найкращими творами зарубіжної літератури, досліджували глибини розуму й душі людини, бо ж недаремно літературу називають «людинознавством». Ми розширювали свій мистецький кругозір, бо література – це мистецтво слова. Вона тісно пов’язана з іншими видами мистецтва: живописом, скульптурою, архітектурою, музикою. Отож, уроки зарубіжної літератури – це діалог різних видів мистецтва, різних культур.

Але найперше було СЛОВО. Ми відкривали для себе впродовж року «образ світу в слові явлений» як чітко підмітив російський поет Борис Пастернак.

2 слайд. Наш проект покликаний систематизувати і узагальнити знання, отримані на уроках зарубіжної літератури, перевірити рівень засвоєних вами знань, розбудити ваш творчий потенціал у створенні презентацій, уміння об’єднуватися в групи для спільної роботи. Та найголовніше, що ми, знайомлячись з тим чи іншим твором, співпереживали, подорожували, відкривали нові горизонти, знайомились з письменниками і країнами, вчилися любити, дружити, перемагати, виживати, йти до перемоги, любити життя.

3 слайд. Іван Франко стверджував: Книги – морська глибина,

                                                           Хто в них пірне аж до дна,

                                                           Той, хоч і труду мав досить,

                                                           Дивнії перли виносить.

Ернест Хемінгуей же писав: «Усі хороші книги схожі в одному – коли ви дочитуєте їх до кінця, вам здається, що все це трапилось з вами, і так воно назавжди при вас і залишиться.

Отож, що саме залишилось у вас в пам’яті, в ваших серцях після прочитання творів ми сьогодні і перевіримо, підсумуємо вже сказане і ви висловите своє враження.

4 слайд. Ми познайомились з шістьма тематичними блоками:

1 – міфи народів світу;

2 – мудрість байки;

3 – пригоди і фантастика;

4 – людські стосунки;

5 – поетичне бачення світу;

6 – образ майбутнього та сучасна література.

5 слайд. Наш клас утворив шість робочих груп, за кожною з яких був закріплений певний блок літератури. Кожна група мала завдання представити тематичний блок за допомогою ейдос – конспекту, кросенсу, літературної газети, літературного журналінгу, емблеми, мистецької галереї. Також кожна група повинна була підготувати ребуси, вікторини, кросворди, інші види перевірки знань для інших учасників проекту зі своєї теми.

 

                                                 Презентація.

6 слайд. 1 група: а) Ейдос – конспект «Міфи народів світу».

7 слайд. б) Завдання: Розгадайте кросворд.

Снимок.PNG

  1. Бог океану індійської міфології (Варун).
  2. Богиня кохання (Афродіта).
  3. Верховний бог Давньої Греції (Зевс).
  4. Давньогрецький скульптор, що закохався в своє творіння (Пігмаліон).
  5. Бог моря грецької міфології ( Посейдон).
  6. Ім’я правителя, який змушував Геракла здійснити 12 подвигів

( Еврісфей).

  1. Самозакоханий юнак, що перетворився в квітку ( Нарцис).
  2. Донька бога Сонця Ра в Єгипетській міфології (Тефнут).
  1. слайд. 2 група: а) Літературна газета «Мудрість байки».

9слайд. б) Завдання: літературний диктант.

     1- Езоп служив у господаря, якого звали …(Ксанф).

 2-    Наслідував Езопа у своїй творчості давньоримський байкар … (Федр).

  1. Послідовником Езопа в українській літературі вважають… (Глібова).
  2. Кого з героїв байки Езопа стосується мораль: «Коли хто неспроможний досягти чогось, посилається на обставини…» (лисиці).
  3. У якої комахи шукала підтримки і допомоги Цикада? (Мурахи).
  4. Крилов народився в родині…(військового офіцера).
  5. Крилов заснував часопис «Пошта духів», коли йому виповнилось … років (18).
  6. Якої пори року Вовк зустрів Ягня біля струмка? (влітку).
  7. Як Ягня величає Вовка? (Світлість).
  8.                     У байці Крилова Лисиця у Крука хотіла відібрати… (сир).

10 слайд. 3 група:  а) Кросенс «Пригоди і фантастика».

11 слайд. б) Завдання: розшифруйте криптограму.

16,32,6,11,18,1        22,23,3,19,21,7,18,1        6,16,33        23,19,4,19               

30,19,2       29,11,21,19,15,19        21,19,10,15,21,11,3,29,11

15,21,11,16,1        20,1,21,11,23,11         18,1,6          10,7,17,16,7,32.

                                                                                                        3,4,32,4,19.

(Людина створена для того, щоб  широко розкривши крила парити над землею. Гюго).

12 слайд. 4 Група: а) Літературний журналінг «Людські стосунки».

13 слайд. б) Завдання: тести.

  1. Біла дача Чехова знаходилась в місті

а)Гурзуф, б)Ялта, в)Сімферополь, г)Херсон;

2- Рудий городовик ніс решето вщерть наповнене

а)агрусом, б)полуницею, в)черешнею, г)смородиною;

3- Справжнє ім’я Джека Лондона

а)Самуель Клеменс, б)Генрі Райдер Хатгард,

в)Джон Гріффіт Чейні,  г)Томас Майн Рід;

4- Що відчував герой Джека Лондона, побачивши кістки товариша?

а)радість, б)сум, в)розчарування, г)страх;

5- В.Г.Короленко народився в місті

а)Рівному, б)Одесі, в)Житомирі, г)Полтаві;

6- Назва музичного інструменту, що розпалив у душі Петра Попельського любов до музики

а)скрипка, б)фортепіано, в)гітара, г)сопілка;

7- Де Петру Попельському вдалося зцілити душу?

а)в чернечому монастирі, б)під час подорожі в Почаєв,

в)під час весільної подорожі, г)біля могили бандуриста Юрка;

8- Хто з героїв казки – притчи «Маленький принц» вважає: «…лише серце добре бачить»

а)змія, б)лис, в)льотчик, г)троянда;

9- Символом чого для льотчика і Маленького принца стають зорі?

а)багатства, б)любові, в)миру, г)надії;

10- За що все життя вела боротьбу Гаррієт Бічер – Стоу?

а)за незалежність батьківщини, б)за права жінок,

в)за скасування рабства, г)за рівні права всіх національностей.

Ключ. 1 – б; 2 – а; 3 – в; 4 – б; 5 – в; 6 – г; 7 – б; 8 – б; 9 – г; 10 – в.

14 слайд. 5 група: а) Емблема «Поетичне бачення світу».

15 слайд. б) Завдання: встановіть відповідність.

  1. На висохлу гілку                                   а. заклик до миру

 сів ночувати крук.

Глибока осінь.

  1. Весняний вітрець –                                б. справжнє життя

Туди – сюди.                                             приховане за листівками

Довів до ладунку зачіски всіх верб.

  1. Прощавайте, сині гори, білії сніги         в. самотність

Прощавайте темні звори й світлії луги!

  1.  Окуніться ж ви в джерело,                      г. любов до рідного                                                                     

Що сріблиться перед вами.                         краю

Змийте фарби, фарби бою.

  1. Не вірю я чужим речам,                           д. весна все прикрашає

А вірю я своїм очам.

Ключ: 1 – в; 2 – д; 3 – г; 4 – а; 5 – б.

  1. слайд. 6 група:  а) Мистецька галерея «Образ майбутнього. Сучасна література».

     17 слайд. б) Завдання: підпишіть портрети.

Ключ: 1 – Роберт Шеклі; 2 – Міхаель Енде; 3 – Крістіне Нестлігер;

4 – Астрід Ліндгрен; 5 – Рей Дуглас Бредбері.

      18 слайд. Отож, зараз ми можемо підсумувати все зроблене за цілий рік напруженої роботи. Я сподіваюсь, що герої багатьох творів стали вашими літературними друзями. Деякі з них, можливо, стали для вас зразком для наслідування. Збагатився і ваш читацький досвід. Я впевнена, що вам небайдужа та література, з якою ми знайомились, а отже ми не даремно витрачали час на читання творів. Любов до літератури і читання – гарна риса.  Я хочу подякувати вам  за те, що ви творчо підійшли до презентації своїх тематичних блоків, підготували цікаві завдання для своїх однокласників.

Я надіюсь, що  все, про що ми говорили впродовж року і сьогодні, залишило

в вашій голові, а найголовніше, в серці – помітний слід. Недаремно ж

І.Франко писав, що книги – морська глибина і ви, я впевнена, зуміли з неї

винести те, що вам згодиться в житті, підтримає і підкаже, допоможе і

навчить.

19 слайд. А своє побажання вам я хочу висловити словами Ліни Костенко,

нашої сучасниці, великої української поетеси, яка стверджує:

Минають фронди і жиронди,

Минає славне і гучне.

Шукайте посмішку Джоконди –

Вона ніколи не мине

Любіть травинку і тваринку,

І сонце завтрашнього дня,

Вечірню в попелі жаринку,

Шляхетну інохідь коня.

Згадайте в посміху вагона

В невідтворності зникань,

Як рафаелівська Мадонна

У вічі дивиться вікам.

В епоху спорту і синтетики

Людей велика ряснота

Нехай тендітні пальці етики

Торкнуть вам серце і вуста.

 

Тамара Вовк, вчитель російської мови та зарубіжної літератури Савинківської ЗОШ І – ІІІ ступенів Корюківської районної ради Чернігівської області.

Зарубіжна література – це предмет, який відкриває серця дітей. Саме з його допомогою  вчитель має можливість достукатись до найпотаємніших куточків душ своїх учнів.  Діти на уроках зарубіжної літератури відкривають нові світи і континенти, вчаться любити і перемагати, фантазувати і творити. 

Така форма роботи, як проект, дає можливість розкритися учням, показати свої можливості, таланти. Навіть найскромніші отримують можливість продемонструвати свої здібності: скласти кросенс, оформити газету, чи намалювати малюнок до твору. Робота ж в групах дає можливість об’єднати учнів класу в дружній колектив. Тож, наш предмет потрібний і цікавий.  Зарубіжній літературі – бути!


 


                                                                              


 


 


 


 

doc
Додано
31 жовтня
Переглядів
32
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку