Урок образотворчого мистецтва 5 клас "Скульптура.Рельєф"

Про матеріал
Конспект уроку в якому розкрито навчальний матеріал ,який доступний для 5х класів.Скульптури,їх види,техніки виконання та методи зображення.
Перегляд файлу

Розробка уроку 5 клас.

Дата:22.04.

Тема уроку: Скульптура.Рельєф.

Мета уроку :

навчальна: розширення знань учнів з скульптури та рельєфу; ознайомлення із змістом понять; формування колористичних уявлень; удосконалення навичок естетичного сприймання, оцінної та образотворчої діяльності; поглиблення знань декоративно-прикладного мистецтва; навчити розрізняти види скульптури та рельєфу; прийомам ліплення з пластиліну;

розвиваюча: розвиток спостережливості, зорової пам'яті, окоміру, образного мислення, естетичного ставлення до явищ життя та творів мистецтва; асоціативної пам'яті, фантазії, уяви ; почуття композиційного рішення; вміння роботи з пластиліном;

виховна: активізація творчої ініціативи учнів; формування естетичних почуттів, інтересів, смаків, оцінок; виховання любові до рідної землі; самостійності, наполегливості виховування естетичних смаків;

 

 

Вид уроку: комбінований

Тип уроку:формування знань,умінь і навичок

Завдання які закладенні в зміст уроку: скульптура

Техніка виконання:скульптура-рельєфна(пластилін,тісто)

Обладнання для вчителя: технічні засоби навчання; репродукції; фотографії, моделі, роздавальний матеріал, зразки наочності та учнівських робіт на аналогічну тему; художні матеріали та інструменти; музичний супровід,презентація до уроку.

 

Обладнання для учнів: пластилін,робоча поверхня,інструменти для роботи з пластиліном.

Словниковий мінімум термінів і понять або словникова абетка

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент:

· Привітання

· Визначення теми та мети уроку

. Мотивація знань учнів

ІІ.Мотиваційна частина.

Показ слайд-шоу «скульптура» з коментарем:

 Перегляд фотографій учнями , ви зараз подивитесь фотографії прикладів нетрадиційної скульптури сучасності.

1. Скульптура з піску – традиційні фестивалі проходять у різних куточках світу по декілька разів на рік. Пісок дуже популярний матеріал для скульптури. Хто з нас хоча б раз не будував фортеці з піску на пляжі?

2. Крижана скульптура – теж досить популярна зараз у всіх куточках світу. Ви дивитесь скульптури з традиційного фестивалю в бельгійському місті Брюгге.

3. Співаюче дерево – створена ця скульптура на одному з пагорбів Пекінських гір, де завжди дує вітер. Створили її Майк Тонкін та Анна Лю. Скульптура створена з декількох сотень металевих труб, які під напругою вітру працюють як орган та співають.

4. Дерев’яна скульптура – автор цих робіт невідомий. Але можна припустити, що це був горе-музикант. Який під натиском батьків примусово вчився грати на скрипці, але потім став скульптором. Або дуже вражений грою на скрипці слухач – скульптор.

5. Настільні статуетки авторів Бориса Валеджио та Джулі Белл, які працюють над фантазійними образами неіснуючих істот.

6. Скульптури зі старих автомобільних покришок – для талановитої людини і такий матеріал для створення скульптури стає в нагоді для геніальних витворів.

ІІІ. Повторення та актуалізація знань учнів.

Питання:

1. Назвіть види образотворчого мистецтва. (використовується презентація «Образотворче мистецтво»

2. Що відображає живопис на картинах? (використовується 1 частина мультфільму «Пластилиновая ворона»)

ІV. Засвоєння нових знань. (використовується презентація «Скульптура»)

Сьогодні, як ви зрозуміли, мова на уроці піде про скульптуру. Як ви знаєте, скульпту́ра (лат. sculptura, від sculpo — «вирізаю», «висікаю») — ліпка, пластика, вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об'ємну, тривимірну форму і виконуються із твердих чи пластичних матеріалів

Скульптура буває  рельєфна та кругла

Рельєф поділяється на три різновиди: заглибленний рельєф, барельєф (від фр. bas-relief — низький рельєф) та горельєф (від фр. haut relief — високий рельєф).

Ми з вами сьогодні будемо працювати над барельєфом та горельєфом. А перед виконанням практичної роботи ми з вами проведемо хвилинку відпочинку і подивимося мультфільм «Пластилиновая ворона»

Пауза для відпочинку. (використовується 3 частина мультфільму «Пластилиновая ворона»)

V.Визначення практичних завдань.

Сьогодні ми з вами спробуємо виконати рельєфну композицію.

V І.Фізкультхвилинка.

 

V ІІ. Практична робота „Виконання рельєфу з пластиліну на вініловій платівці ”

Ви подивились мультфільм. Яка ідея цього фільму?

- Треба бути завжди дуже обережними. Знати та виконувати правила з техніки безпеки. Також під час виконання практичної роботи не забувайте бути уважними, охайними і поводитися обережно з гострими предметами.

- Декілька слів треба сказати за прийоми роботи з пластиліном. У підручнику на сторінці 60 дуже детально описані способи обробки цього матеріалу:

  •  Скочування
  •  Розкочування
  •  Сплющування
  •  Втискання
  •  Прищипування
  •  Відтягування
  •  Загладжування

А от як це правильно робити покаже для вас фахівець з цієї справи відео учитель Алексій Почебалов. (використовується фрагмент відео урока «Учимся лепить із пластіліна»)

- Навкруги нас дуже багато прикладів використання рельєфу (показ прикладів рельєфу: магніти, панно).

І ваші товариші теж працювали з пластиліном і зробили такі цікаві речі (показ панно, пляшки, різний посуд)

Ми працювали над стилізацією рослинних форм. Сьогодні попрацюємо над образністю та асоціативністю природних форм – птахів, звірів, комах, риб і т.п. Згадайте свої улюблені казки, мультфільми де звірі, птахи розмовляють як люди, мають якісь якості характеру – складають тим самим образ і створюють асоціацію з ким-небудь із нас. Згадайте таких героїв і створіть рельєф на вініловій платівці за допомогою пластиліну. Не забувайте про композиційне рішення вашої роботи. Тема цього уроку розрахована на 2 години тому зараз ви ліпите героя а на наступному уроці ми завершимо композицію додаванням оточуючого середовища.

VІІІ. Підведення підсумків виконання практичної роботи. (вернісаж робіт)

Коментар до робіт в формі самооцінювання та взаємооцінювання..

Що вам найбільше сподобалось в уроці, що запам’яталося?

ІХ. Домашнє завдання.

Назбирайте кошик ідей. Як саме ви будете завершувати свою композицію.

 

docx
Додано
16 вересня 2020
Переглядів
2353
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку