Розробка уроку 5 клас.
Дата:22.04.
Тема уроку: Скульптура.Рельєф.
Мета уроку :
навчальна: розширення знань учнів з скульптури та рельєфу; ознайомлення із змістом понять; формування колористичних уявлень; удосконалення навичок естетичного сприймання, оцінної та образотворчої діяльності; поглиблення знань декоративно-прикладного мистецтва; навчити розрізняти види скульптури та рельєфу; прийомам ліплення з пластиліну;
розвиваюча: розвиток спостережливості, зорової пам'яті, окоміру, образного мислення, естетичного ставлення до явищ життя та творів мистецтва; асоціативної пам'яті, фантазії, уяви ; почуття композиційного рішення; вміння роботи з пластиліном;
виховна: активізація творчої ініціативи учнів; формування естетичних почуттів, інтересів, смаків, оцінок; виховання любові до рідної землі; самостійності, наполегливості виховування естетичних смаків;
Вид уроку: комбінований
Тип уроку:формування знань,умінь і навичок
Завдання які закладенні в зміст уроку: скульптура
Техніка виконання:скульптура-рельєфна(пластилін,тісто)
Обладнання для вчителя: технічні засоби навчання; репродукції; фотографії, моделі, роздавальний матеріал, зразки наочності та учнівських робіт на аналогічну тему; художні матеріали та інструменти; музичний супровід,презентація до уроку.
Обладнання для учнів: пластилін,робоча поверхня,інструменти для роботи з пластиліном.
Словниковий мінімум термінів і понять або словникова абетка
Хід уроку
І. Організаційний момент:
· Привітання
· Визначення теми та мети уроку
. Мотивація знань учнів
ІІ.Мотиваційна частина.
Показ слайд-шоу «скульптура» з коментарем:
Перегляд фотографій учнями , ви зараз подивитесь фотографії прикладів нетрадиційної скульптури сучасності.
1. Скульптура з піску – традиційні фестивалі проходять у різних куточках світу по декілька разів на рік. Пісок дуже популярний матеріал для скульптури. Хто з нас хоча б раз не будував фортеці з піску на пляжі?
2. Крижана скульптура – теж досить популярна зараз у всіх куточках світу. Ви дивитесь скульптури з традиційного фестивалю в бельгійському місті Брюгге.
3. Співаюче дерево – створена ця скульптура на одному з пагорбів Пекінських гір, де завжди дує вітер. Створили її Майк Тонкін та Анна Лю. Скульптура створена з декількох сотень металевих труб, які під напругою вітру працюють як орган та співають.
4. Дерев’яна скульптура – автор цих робіт невідомий. Але можна припустити, що це був горе-музикант. Який під натиском батьків примусово вчився грати на скрипці, але потім став скульптором. Або дуже вражений грою на скрипці слухач – скульптор.
5. Настільні статуетки авторів Бориса Валеджио та Джулі Белл, які працюють над фантазійними образами неіснуючих істот.
6. Скульптури зі старих автомобільних покришок – для талановитої людини і такий матеріал для створення скульптури стає в нагоді для геніальних витворів.
ІІІ. Повторення та актуалізація знань учнів.
Питання:
1. Назвіть види образотворчого мистецтва. (використовується презентація «Образотворче мистецтво»
2. Що відображає живопис на картинах? (використовується 1 частина мультфільму «Пластилиновая ворона»)
ІV. Засвоєння нових знань. (використовується презентація «Скульптура»)
Сьогодні, як ви зрозуміли, мова на уроці піде про скульптуру. Як ви знаєте, скульпту́ра (лат. sculptura, від sculpo — «вирізаю», «висікаю») — ліпка, пластика, вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об'ємну, тривимірну форму і виконуються із твердих чи пластичних матеріалів
Скульптура буває рельєфна та кругла
Рельєф поділяється на три різновиди: заглибленний рельєф, барельєф (від фр. bas-relief — низький рельєф) та горельєф (від фр. haut relief — високий рельєф).
Ми з вами сьогодні будемо працювати над барельєфом та горельєфом. А перед виконанням практичної роботи ми з вами проведемо хвилинку відпочинку і подивимося мультфільм «Пластилиновая ворона»
Пауза для відпочинку. (використовується 3 частина мультфільму «Пластилиновая ворона»)
V.Визначення практичних завдань.
Сьогодні ми з вами спробуємо виконати рельєфну композицію.
V І.Фізкультхвилинка.
V ІІ. Практична робота „Виконання рельєфу з пластиліну на вініловій платівці ”
Ви подивились мультфільм. Яка ідея цього фільму?
- Треба бути завжди дуже обережними. Знати та виконувати правила з техніки безпеки. Також під час виконання практичної роботи не забувайте бути уважними, охайними і поводитися обережно з гострими предметами.
- Декілька слів треба сказати за прийоми роботи з пластиліном. У підручнику на сторінці 60 дуже детально описані способи обробки цього матеріалу:
А от як це правильно робити покаже для вас фахівець з цієї справи відео учитель Алексій Почебалов. (використовується фрагмент відео урока «Учимся лепить із пластіліна»)
- Навкруги нас дуже багато прикладів використання рельєфу (показ прикладів рельєфу: магніти, панно).
І ваші товариші теж працювали з пластиліном і зробили такі цікаві речі (показ панно, пляшки, різний посуд)
Ми працювали над стилізацією рослинних форм. Сьогодні попрацюємо над образністю та асоціативністю природних форм – птахів, звірів, комах, риб і т.п. Згадайте свої улюблені казки, мультфільми де звірі, птахи розмовляють як люди, мають якісь якості характеру – складають тим самим образ і створюють асоціацію з ким-небудь із нас. Згадайте таких героїв і створіть рельєф на вініловій платівці за допомогою пластиліну. Не забувайте про композиційне рішення вашої роботи. Тема цього уроку розрахована на 2 години тому зараз ви ліпите героя а на наступному уроці ми завершимо композицію додаванням оточуючого середовища.
VІІІ. Підведення підсумків виконання практичної роботи. (вернісаж робіт)
Коментар до робіт в формі самооцінювання та взаємооцінювання..
Що вам найбільше сподобалось в уроці, що запам’яталося?
ІХ. Домашнє завдання.
Назбирайте кошик ідей. Як саме ви будете завершувати свою композицію.