Міністерство освіти і науки України
Вищий комунальний навчальний заклад
«Коростишівський педагогічний коледж імені І. Я. Франка»
Житомирської обласної ради
План-конспект
уроку з образотворчого мистецтва
проведеного під час педагогічної практики
«Пробні уроки і заняття»
05.02.2019 року
у 2-А класі
гуманітарної гімназії №5 м. Коростишева
студенткою 132 групи
відділення «Початкова освіта»
Гриб Мариною Павлівною
До уроку допускають:
учитель
методист О. М. Гордійчук
Оцінка за урок
Зауваження і пропозиції
Тема.Використання зображувальних можливостей кольору. Поняття про колорит, колірну гаму. Колірні асоціації. Виготовлення композиції «Святковий букет»
Мета. Формувати уявлення про виражальні можливості кольору та його роль у створенні художнього образу, ознайомити з поняттями «колорит», «колірна гама», навчати передавати настрій за допомогою кольору та його відтінків.
Розвивати творчу уяву, спостережливість, уміння аналізувати, порівнювати, зіставляти.
Виховувати естетичні смаки, почуття прекрасного, охайність під час роботи з художніми матеріалами.
Обладнання: матеріали та інструменти: папір для малювання, акварельні фарби, палітра, пензлики, ємність для води.
Література: Калініченко О. В. Образотворче мистецтво: підруч. для 2 кл. / О.В. Калініченко, В. В. Сергієнко. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2012. – 144 с.
Тип уроку: комбінований.
Словник термінів:
Колорит — це система співвідношення кольорів та їх відтінків.
Колірна гама - це гармонійно взаємопов’язані відтінки кольорів (з одним головним).
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку (1 хв).
- Добрий день, діти. Мене звати Марина Павлівна і сьогодні я проведу у вас урок образотворчого мистецтва.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів (1,5 хв).
-
Які кольори ви знаєте?
-
Які з них вам найбільше подобаються?
-
Які кольори ви частіше за все використовуєте у власних роботах?
-
Якими матеріалами та інструментами користуються художники-живописці?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку(7 хв).
-
Розповідь
-
Подивіться, який різнобарвний світ нас оточує! Скільки яскравих і не дуже яскравих кольорів дарує нам природа! Як же передати всю цю красу на аркуші паперу? Сьогодні ми спробуємо з цим розібратись.
-
Для того щоб дізнатись, що саме ми будемо малювати, пропоную вам переглянути мультфільм.
-
Діти, зверніть увагу на те, які квіти ви побачите? Якого вони кольору? Можливо,хтось запам’ятає скільки їх було.
-
Перегляд мультфільму «Просто так»
-
Хто здогадався, що саме ми будемо малювати? (букет квітів)
-
А які квіти можуть входити до букету? (ромашки, хризантеми, тюльпани, троянди, маки, волошки)
-
повідомлення теми і мети уроку.
-
Отже, сьогодні ми з вами будемо зображувати букет квітів, а також познайомимось з такими поняттями як «колорит» та «колірна гама».
IV. Вивчення нового матеріалу (10 хв).
-
Розповідь з елементами бесіди.
-
Чи знаєте ви, що передати на папері букет квітів дуже складно. Необхідно спеціально підбирати колірну гаму, щоб кольори композиції гармонійно поєднувалися один з одним.
-
Що ж таке колірна гама? Колірна гама- це гармонійно взаємопов’язані відтінки кольорів (з одним головним).
-
Кольорів дуже багато, але всі вони поділяються на 2 групи - основні та похідні. Основних кольорів є 3- червоний, жовтий і синій. Похідні кольори утворюються при поєднанні двох основних кольорів. Наприклад, щоб отримати зелений колір необхідно поєднати жовтий та синій кольори.
Похідні кольори також поділяються на теплі та холодні.
-
Які ви можете назвати теплі кольори?(жовтий, червоний, рожевий, помаранчевий) Які холодні?(синій, зелений, фіолетовий)
-
Є кольори, які легко поєднуються один з одним (відтінки одного кольору), а є більш складні поєднання, наприклад червоного і синього, червоного і зеленого. Створюючи малюнок, нам потрібно дібрати такі тони двох кольорів, які не сперечатимуться один з одним.
Колорит — це не тільки гармонійне поєднання кольорів. Він допомагає художникам передати внутрішній зміст картини, створити певний настрій. Для того щоб побачити колорит, потрібно уважно спостерігати за природою, багатством і розмаїттям її фарб.
-
Розгляд картини К. Білокур «Квіти»
-
Діти, зверніть увагу на дошку. Погляньте, перед вами картина відомої української художниці Катерини Білокур. Скажіть, що зображено на картині? (квіти)
-
Які саме квіти зобразила художниця? (ромашки, волошки, чорнобривці, бузок, майори, дзвіночки)
-
Які кольори використала майстриня? (рожевий, білий, зелений, фіолетовий, червоний, помаранчевий, синій)
-
Який настрій викликає у вас ця картина?
-
Чи вдалося Катерині Білокур передати цей настрій?
-
Розгляд зразка
- Що зображено?
- Які кольори переважають?
- Як розташовані квіти?
- Який настрій у вас викликає даний малюнок?
-
Інструктаж
1.Перевірте, як розміщений аркуш паперу.
2.Підготуйте водичку та необхідні фарби.
3.Продумайте, в якому місці будуть розміщуватися квіти, їх листки і стебла.
4.Передайте форму квітів за допомогою певних геометричних фігур.
5.Наводимо чіткий контур майбутніх квітів.
6.Витираємо зайві лінії.
7.Розфарбуйте за допомогою акварельних фарб.
-
Повторення правил роботи з акварельними фарбами.
-
Перед початком роботи, давайте повторимо правила роботи з акварельними фарбами, які ми будемо сьогодні використовувати:
1) акварель треба розвести водою, і перш ніж малювати, перевірити колір на папері;
2) кольори не повинні перекриватися, інакше буде бруд;
3) якщо малювати аквареллю в місці, де поряд фарба ще не просохла, то вона розтечеться.
4) набирати фарбу тільки промитим, чистим пензлем.
-
Фізкультхвилинка
-
Давайте з вами трохи відпочинемо. Встаньте всі, вийдіть із-за парт, щоб всім було зручно.
Руки в сторону та вгору -
На носочки піднялись.
Підніміть голівки вгору
Й на долоньки подивись.
Руки в сторони розводим,
Опускаєм плавно вниз.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз присіли, руки прямо,
Встали. Знову все так само.
Вправу дружно почали
Нахил вліво – раз, два, три!
Повертаємося вправо
Все виконуємо гарно.
Вліво, вправо повернулись.
Ось розминці вже й кінець,
Хто старався – молодець!
V. Практична робота учнів (23 хв).
-
Діти приступають до роботи. Слідкую за їхньою роботою, виправляю помилки.
VII. Аналіз та оцінка робіт (3 хв).
-
Завершуємо свою роботу.
-
Зараз, учні першого ряду показують свої роботи іншим. Чия робота вам сподобалась найбільше? Чим саме?
-
Тепер учні другого ряду, покажіть свої малюнки іншим. Чия робота найкраща? Чому?
-
І учні третього ряду, покажіть свої роботи. Чия робота сподобалась найбільше? Чим саме?
VIII. Підсумок уроку (2 хв).
-
Молодці, діти. Ви гарно попрацювали, тому у вас вийшли такі чудові малюнки!
-
Скажіть, що ми малювали сьогодні на уроці?
-
Які кольори використовували в роботі?
-
До якої групи вони належать?
-
На цьому наш урок закінчено. Дякую вам за роботу. До побачення!
IX. Прибирання робочих місць (1 хв).
-
А зараз кожен прибирає своє робоче місце.