Урок "Використання зображувальних можливостей кольору. Поняття про колорит, колірну гаму. Колірні асоціації. Виготовлення композиції «Святковий букет»"

Про матеріал
Тема.Використання зображувальних можливостей кольору. Поняття про колорит, колірну гаму. Колірні асоціації. Виготовлення композиції «Святковий букет»
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Вищий комунальний навчальний заклад

«Коростишівський педагогічний коледж імені І. Я. Франка»

Житомирської обласної ради

 

 

 

 

 

 

План-конспект

уроку з образотворчого мистецтва

проведеного під час педагогічної практики

«Пробні уроки і заняття»

05.02.2019 року

у 2-А класі

гуманітарної гімназії №5 м. Коростишева

студенткою 132 групи

відділення «Початкова освіта»

Гриб Мариною Павлівною

 

 

 

 

 

 

 

 

До уроку допускають:

 

учитель

 

методист                                                                                О. М. Гордійчук

 

Оцінка за урок

 

Зауваження і пропозиції

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема.Використання зображувальних можливостей кольору. Поняття про колорит, колірну гаму. Колірні асоціації. Виготовлення композиції «Святковий букет»

Мета. Формувати уявлення про виражальні можливості кольору та його роль у створенні художнього образу, ознайомити з поняттями «колорит», «колірна гама», навчати передавати настрій за допомогою кольору та його відтінків.

          Розвивати творчу уяву, спостережливість, уміння аналізувати, порівнювати, зіставляти.

          Виховувати естетичні смаки, почуття прекрасного, охайність під час роботи з художніми матеріалами.

Обладнання: матеріали та інструменти: папір для малювання, акварельні фарби, палітра, пензлики, ємність для води.

Література: Калініченко О. В. Образотворче мистецтво: підруч. для 2 кл. /  О.В. Калініченко, В. В. Сергієнко. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2012. – 144 с.

Тип уроку: комбінований.

Словник термінів:

Колорит — це система співвідношення кольорів та їх відтінків.

Колірна гама - це гармонійно взаємопов’язані відтінки кольорів (з одним головним).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку (1 хв).

- Добрий день, діти. Мене звати Марина Павлівна і сьогодні я проведу у вас урок образотворчого мистецтва.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів (1,5 хв).

  • Які кольори ви знаєте?
  • Які з них вам найбільше подобаються?
  • Які кольори ви частіше за все використовуєте у власних роботах?
  • Якими матеріалами та інструментами користуються художники-живописці?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку(7 хв).

  1. Розповідь
  • Подивіться, який різнобарвний світ нас оточує! Скільки яскравих і не дуже яскравих кольорів дарує нам природа! Як же передати всю цю красу на аркуші паперу? Сьогодні ми спробуємо з цим розібратись.
  • Для того щоб дізнатись, що саме ми будемо малювати, пропоную вам переглянути мультфільм.
  • Діти, зверніть увагу на те, які квіти ви побачите? Якого вони кольору? Можливо,хтось запам’ятає скільки їх було.
  1. Перегляд мультфільму «Просто так»
  • Хто здогадався, що саме ми будемо малювати? (букет квітів)
  • А які квіти можуть входити до букету? (ромашки, хризантеми, тюльпани, троянди, маки, волошки)
  1. повідомлення теми і мети уроку.
  • Отже, сьогодні  ми з вами будемо зображувати букет квітів, а також познайомимось з такими поняттями як «колорит» та «колірна гама».

IV. Вивчення нового матеріалу (10 хв).

  1. Розповідь з елементами бесіди.
  • Чи знаєте ви, що передати на папері букет квітів дуже складно. Необхідно спеціально підбирати колірну гаму, щоб кольори композиції гармонійно поєднувалися один з одним.
  • Що ж таке колірна гама? Колірна гама- це гармонійно взаємопов’язані відтінки кольорів (з одним головним).
  • Кольорів дуже багато, але всі вони поділяються на 2 групи - основні та похідні. Основних кольорів є 3- червоний, жовтий і синій. Похідні кольори утворюються при поєднанні двох основних кольорів. Наприклад, щоб отримати зелений колір необхідно поєднати жовтий та синій кольори.

Похідні кольори також поділяються на теплі та холодні.

  • Які ви можете назвати теплі кольори?(жовтий, червоний, рожевий, помаранчевий) Які холодні?(синій, зелений, фіолетовий)
  • Є кольори, які легко поєднуються один з одним (відтінки одного кольору), а є більш складні поєднання, наприклад червоного і синього, червоного і зеленого. Створюючи малюнок, нам потрібно дібрати такі тони двох кольорів, які не сперечатимуться один з одним.
    Колорит — це не тільки гармонійне поєднання кольорів. Він допомагає художникам передати внутрішній зміст картини, створити певний настрій. Для того щоб побачити колорит, потрібно уважно спостерігати за природою, багатством і розмаїттям її фарб.
  1. Пов’язане зображення
    Розгляд картини К. Білокур «Квіти»

 

  • Діти, зверніть увагу на дошку. Погляньте, перед вами картина відомої української художниці Катерини Білокур. Скажіть, що зображено на картині? (квіти)
  • Які саме квіти зобразила художниця? (ромашки, волошки, чорнобривці, бузок, майори, дзвіночки)
  • Які кольори використала майстриня? (рожевий, білий, зелений, фіолетовий, червоний, помаранчевий, синій)
  • Який настрій викликає у вас ця картина?
  • Чи вдалося Катерині Білокур передати цей настрій?
  1. Розгляд зразка

- Що зображено?

- Які кольори переважають?

- Як розташовані квіти?

- Який настрій у вас викликає даний малюнок?

  1. Інструктаж

     1.Перевірте, як розміщений аркуш паперу.

2.Підготуйте водичку та необхідні фарби.

3.Продумайте, в якому місці будуть розміщуватися квіти, їх листки і стебла.

4.Передайте форму квітів за допомогою певних геометричних фігур.

5.Наводимо чіткий контур майбутніх квітів.

6.Витираємо зайві лінії.

7.Розфарбуйте за допомогою акварельних фарб.

  1. Повторення правил роботи з акварельними фарбами.
  • Перед початком роботи, давайте повторимо правила роботи з акварельними фарбами, які ми будемо сьогодні використовувати:

1) акварель треба розвести водою, і перш ніж малювати, перевірити колір на папері;

2) кольори не повинні перекриватися, інакше буде бруд;

3) якщо малювати аквареллю в місці, де поряд фарба ще не просохла, то вона розтечеться.
4) набирати фарбу тільки промитим, чистим пензлем.

  1. Фізкультхвилинка
  • Давайте з вами трохи відпочинемо. Встаньте всі, вийдіть із-за парт, щоб всім було зручно.

Руки в сторону та вгору -

На носочки піднялись.

Підніміть голівки вгору

Й на долоньки подивись.

Руки в сторони розводим,

Опускаєм плавно вниз.

Присідати ми почнемо,

Добре ноги розімнемо.

Раз присіли, руки прямо,

Встали. Знову все так само.

Вправу дружно почали

Нахил вліво – раз, два, три!

Повертаємося вправо

Все виконуємо гарно.

Вліво, вправо повернулись.

Ось розминці вже й кінець,

Хто старався – молодець!

 

V. Практична робота учнів (23 хв).

  • Діти приступають до роботи. Слідкую за їхньою роботою, виправляю помилки.

VII. Аналіз та оцінка робіт (3 хв).

  • Завершуємо свою роботу.
  • Зараз, учні першого ряду показують свої роботи іншим. Чия робота вам сподобалась найбільше? Чим саме?
  • Тепер учні другого ряду, покажіть свої малюнки іншим. Чия робота найкраща? Чому?
  • І учні третього ряду, покажіть свої роботи. Чия робота сподобалась найбільше? Чим саме?

VIII. Підсумок уроку (2 хв).

  • Молодці, діти. Ви гарно попрацювали, тому у вас вийшли такі чудові малюнки!
  • Скажіть, що ми малювали сьогодні на уроці?
  • Які кольори використовували в роботі?
  • До якої групи вони належать?
  • На цьому наш урок закінчено. Дякую вам за роботу. До побачення!

 

IX. Прибирання робочих місць (1 хв).

  • А зараз кожен прибирає своє робоче місце.

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 березня 2019
Переглядів
2444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку