Урок образотворчого мистецтва для 7 класу на тему "Екстер'єр - обличчя будинку"

Про матеріал

Розробра містить конспект уроку образотворчого мистецтва за підручником Федун С. І. Образотворче мистецтво: підручник для 7 класу загальноосвіт. навч. закл./С. І. Федун, О. В. Чорний. – Тернопіль: навчальна книга – Богдан, 2015.- 192с.: іл., додаткові матеріали для швидкої та ефективної підготовки вчителя до заняття. У презентації підібрано світлини для вдалого проведення уроку. Під час розробки уроку використано інтернет джерела.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької  області

Перегляд файлу

Урок 4                      Образотворче мистецтво 7 клас                      Дата ____

Тема. Екстерєр – обличчя будинку.

Мета. Ознайомити учнів з конструктивними та декоративними елементами будівель, поглибити знання з лінійної перспективи; розвивати аналітичне та конструктивне мислення; вчити зображати будинок в кутовій перспективі; виховувати наполегливість у роботі, інтерес до архітектури.

Обладнання. Світлини кутового та фронтального екстер’єрів, макети будинків, світлини архітекторів Антоніо Гауді та Сантьяго Калатрави, Городецького та їхніх робіт, підручник «Образотворче мистецтво 7 клас» (С. І. Федун, О. В. Чорний).

                                                         Хід уроку

І. Організація класу 

ІІ. Актуалізація опорних знань .

  1. Гра «Обери питання»

(На дошці макети будинків з номерами, учні підходять, обирають будинок, зачитують питання на звороті, відповідають. Один з будинків кольоровий, решта – білі)

Запитання:

  • Гармонійно і художньо оформлена внутрішня частина приміщення – це …(інтерєр)
  • Коли житло вважають функціональним?  (Коли кожна кімната відповідає призначенню, правильно підібрані меблі, прилади)
  • Які якості забезпечують гігієнічність житла? (Правильно організований повітряобмін, функціонування санітарно-гігієнічного устаткування, освітлення, утеплення)
  • Гармоніййність речей простору, цілісність їх сприймання забезпечують приміщенню …. (естетичність)
  • Які види інтер’єрів за призначенням ти знаєш? (Житловий та громадський)
  • Які види інтер’єрів за способом зображення ти знаєш? (Кутовий та фронтальний)
  • Інтерєр, якої кімнати зображували на попередньому уроці? (Дитячої ігрової кімнати)

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Бесіда.
  • Чи запамятали ви будиночки із запитаннями? (Один)
  • Під яким номером? (2)
  • Чому він вам запамятався найбільше? (Він відрізнявся від решти будинків зовнішнім виглядом)
  • Чим саме? (Кольором)
  • Людину завжди цікавила не тільки власна зовнішність, а й те, як виглядають будинки, з якими вона пов’язує своє життя. Кожен з нас прагне жити, працювати як в функціональних, естетичних з середини, так і в привабливих ззовні приміщеннях. Адже вже підходячи до будинку, можна багато розказати про його господаря, його особисті якості, смаки та вподобання. Сьогодні на уроці ми поглибимо свої знання про екстерєр, його види. Познайомимося з творчістю архітекторів. Повторимо правила лінійної перспективи та спробуємо спроектувати власний екстер’єр.

ІV. Робота над завданнями уроку.

  1. Ознайомлення з творчістю іспанських архітекторів Антоніо Гауді та Сантьяго Калатрави та українського агрхітектора Городецького.
  • Іспанія – батьківщина багатьох неперевершених архітекторів, які подарували своїй крані та світу велику кількість чудових архітектурних спору. Наприклад, архітектор Антоніо Гауді своїми спорудами перетворив столицю Каталонії – Барселону – на архітектурну перлину. (Демонстрація робіт. Презентація до уроку 4) А Сантьяго  Калатрава – сучасний зодчий, який став відомим на весь світ завдяки оригінальним роботам у стилі «біо-тек» - стилі в архітектурі, який наслідує природні конструкції та прагне до співзвуччя споруд з природою. (Демонстрація робіт. Презентація до уроку 4) 
  • Наша країна також багата талановитими зодчими, одним з яких є  Владислав Городецький. Владислав Владиславович був поляком за походженням, але завдяки йому наша столиця збагатилося спорудами, які й донині її прикрашають. Костел Святого Миколая і Караїмська кенаса, музей в античному стилі й прибуткові будинки в стилі модерн, корпуси промислових підприємств та мавзолеї, споруджені Городецьким, свідчать про фахову майстерність зодчого. А його Будинок з химерами дивує і захоплює всіх, хто його бачить.
  1. Робота в групах. Аналіз архітектурної споруди за алгоритмом (с. 28 «Образотворче мистецтво» 7 клас)

А) Поділ на групи (3 групи )

Учні обирають картинку з зображенням архітектурної споруди, групуються відповідно обраних картинок.

 

 

 

 

 

 

 

 

Б) Повторення правил групи.

Г) Аналіз архітектурної споруди (Вчитель роздає групам світлини тих архітектурних споруд, відносно яких вони групували в збільшеному форматі А4)

Д) Виступ учасників групи.

Динамічна пауза

V. Практична творча діяльність учнів.

1. Ознайомлення з видами архітектурних споруд відносно зображення.

- Розгляньте світлини архітектурних споруд та скажіть чи вони відрізняються? (Додаток до уроку 4) (На одній світлині кутове зображення архітектурної споруди, на іншій – фронтальне)

- Також зображення архітектурних споруд різняться відносно місця знаходження спостерігача. Розгляньте приклади зображення архітектурних споруд з врахуванням законів лінійної перспективи.

- Які відмінності ви помітили? (Точки сходження знаходяться на різній висоті)

2. Педагогічний малюнок на дошці простої архітектурної споруди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Самостійна творча діяльність учнів. Виконання ескізу будинку в кутовій перспективі.

(Індивідуальна робота з учнями, фронтальна робота з класом)

VІ. Виставка робіт. Взаємооцінювання.

  • Які елементи екстерєру ви використали в своєму ескізі? (Ґанок, вікна, балкон, двері, сходи тощо)

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  1. Вправа «Дебати»

 Учні діляться на 2 команди (за рядами, варіантами тощо). Вчитель пропонує одній з команд виступити на захист художнього оформлення екстерєрів будинків, іншій - проти. Наприклад:

Проти: художнє оформлення екстер’єрів будинків займає багато часу,

вимагає фінансових витрат, такий екстер’єр потребує постійного догляду і т.

д.

За: художньо оформлені будинки гарні, привабливі, відображають естетичні смаки господарів, їх ідеали, переконання. В таких спорудах приємно жити, вони ваблять до себе друзів і т. д.

VІІІ. Домашнє завдання.

Спостерігати за розміщенням, виглядом, художнім оформленням елементів вулиць: будинків, ліхтарів, огорож, яток, зелених насаджень. Повторити закони лінійної та повітряної перспективи.

Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької  області

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Антоніо Гауді

Номер слайду 2

Дім Міла

Номер слайду 3

Будинок Бальо

Номер слайду 4

Палац в Асторзі

Номер слайду 5

Храм Святого Сімейства

Номер слайду 6

Сантьяго Калатрава

Номер слайду 7

Художній музей в Мілуокі, США

Номер слайду 8

Струнний міст в Єрусалимі

Номер слайду 9

Turning Torso, Мальме

Номер слайду 10

Аудиторіо-де-Тенеріфе, Санта-Крус-де-Тенеріфе

Номер слайду 11

Палац мистецтв імені королеви Софії, Валенсія

Номер слайду 12

Телекомунікаційна вежа Монжуік, Барселона

Номер слайду 13

Владислав Городецький

Номер слайду 14

Римо-католицький костел Святого Миколая, Київ

Номер слайду 15

Будинок з химерами, Київ

Номер слайду 16

Єврейська гімназія, Черкаси

Номер слайду 17

Міський музей

zip
Додано
23 липня 2018
Переглядів
4426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку