Розробра містить конспект уроку образотворчого мистецтва за підручником Федун С. І. Образотворче мистецтво: підручник для 7 класу загальноосвіт. навч. закл./С. І. Федун, О. В. Чорний. – Тернопіль: навчальна книга – Богдан, 2015.- 192с.: іл., додаткові матеріали для швидкої та ефективної підготовки вчителя до заняття. У презентації підібрано світлини для вдалого проведення уроку. Під час розробки уроку використано інтернет джерела.
Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької області
Урок 4 Образотворче мистецтво 7 клас Дата ____
Тема. Екстер’єр – обличчя будинку.
Мета. Ознайомити учнів з конструктивними та декоративними елементами будівель, поглибити знання з лінійної перспективи; розвивати аналітичне та конструктивне мислення; вчити зображати будинок в кутовій перспективі; виховувати наполегливість у роботі, інтерес до архітектури.
Обладнання. Світлини кутового та фронтального екстер’єрів, макети будинків, світлини архітекторів Антоніо Гауді та Сантьяго Калатрави, Городецького та їхніх робіт, підручник «Образотворче мистецтво 7 клас» (С. І. Федун, О. В. Чорний).
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань .
(На дошці макети будинків з номерами, учні підходять, обирають будинок, зачитують питання на звороті, відповідають. Один з будинків кольоровий, решта – білі)
Запитання:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІV. Робота над завданнями уроку.
А) Поділ на групи (3 групи )
Учні обирають картинку з зображенням архітектурної споруди, групуються відповідно обраних картинок.
Б) Повторення правил групи.
Г) Аналіз архітектурної споруди (Вчитель роздає групам світлини тих архітектурних споруд, відносно яких вони групували в збільшеному форматі А4)
Д) Виступ учасників групи.
Динамічна пауза
V. Практична творча діяльність учнів.
1. Ознайомлення з видами архітектурних споруд відносно зображення.
- Розгляньте світлини архітектурних споруд та скажіть чи вони відрізняються? (Додаток до уроку 4) (На одній світлині кутове зображення архітектурної споруди, на іншій – фронтальне)
- Також зображення архітектурних споруд різняться відносно місця знаходження спостерігача. Розгляньте приклади зображення архітектурних споруд з врахуванням законів лінійної перспективи.
- Які відмінності ви помітили? (Точки сходження знаходяться на різній висоті)
2. Педагогічний малюнок на дошці простої архітектурної споруди.
(Індивідуальна робота з учнями, фронтальна робота з класом)
VІ. Виставка робіт. Взаємооцінювання.
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Учні діляться на 2 команди (за рядами, варіантами тощо). Вчитель пропонує одній з команд виступити на захист художнього оформлення екстер’єрів будинків, іншій - проти. Наприклад:
Проти: художнє оформлення екстер’єрів будинків займає багато часу,
вимагає фінансових витрат, такий екстер’єр потребує постійного догляду і т.
д.
За: художньо оформлені будинки гарні, привабливі, відображають естетичні смаки господарів, їх ідеали, переконання. В таких спорудах приємно жити, вони ваблять до себе друзів і т. д.
VІІІ. Домашнє завдання.
Спостерігати за розміщенням, виглядом, художнім оформленням елементів вулиць: будинків, ліхтарів, огорож, яток, зелених насаджень. Повторити закони лінійної та повітряної перспективи.
Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької області