Урок образотворчого мистецтва для 7 класу на тему "Архітектурні пам'ятки України"

Про матеріал

Розробра містить конспект уроку образотворчого мистецтва для 7 класу за підручником Федун С. І. Образотворче мистецтво: підручник для 7 класу загальноосвіт. навч. закл./С. І. Федун, О. В. Чорний. – Тернопіль: навчальна книга – Богдан, 2015.- 192с.: іл. на тему "Архітектурні пам'ятки України", додаткові матеріали для швидкої та ефективної підготовки вчителя до заняття. У презентації підібрано світлини для вдалого проведення уроку. Під час розробки уроку використано інтернет джерела.

Перегляд файлу

Урок 6                     Образотворче мистецтво 7 клас                      Дата _____

Тема. Архітектурні памятки України.

Мета. Продовжувати знайомити учнів із архітектурною спадщиною України, вчити компонувати кілька елементів пейзажу в просторовому зв’язку їх між собою з композиційним та тоновим рішенням, розвивати аналітичне мислення технічні навички, виховувати інтерес до вивчення культури України.

Обладнання. Світлини архітектурних споруд, демонстраційні картки, підручник «Образотворче мистецтво 7 клас» (С. І. Федун, О. В. Чорний), гуашеві фарби, пензлі, палітра, ємність для води, індивідуальні картки «План аналізу архітектурної споруди», картки оцінювання.

Практична робота. Створення ескізу  історичної споруди в стилі однієї з пам’яток архітектури України.

                                        Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Вправа «Естафета»
  • Назвіть архітектурні елементи, що творять образ міста.

(Будинки, вітрини, кафе, ятки, зелені насадження, містки, скульптура, огорожі, ліхтарі, рекламні банери тощо)

  1. Бесіда.
  • Чому місто Вилкове називають українською Венецією?
  • На картинах якого художника можна помилуватися вулицями італійської Венеції? (Рубенса Санторо)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Знати культуру та історію країн світу – це почесно для кожної людини, але, насамперед, потрібно цікавитися, вивчати, опікуватися історією, культурою, мистецтвом рідного краю. Саме тому поряд з відомими архітекторами Іспанії, Італії на попередніх уроках ми знайомилися з творчим доробком українських архітекторів, художників.
  • Перед вами репродукції картин українського художника Сергія Кропивницького. (Підручник)
  • Що зображено на картинах? (Архітектурні споруди, учні називають які саме споруди зображені, в якому місті вони знаходяться.)
  • Так, ці споруди – архітектурні пам’ятки України зведені в різні епохи та під дією різних стильових традицій. Вони викликають справжнє захоплення історичним минулим України.
  • Сьогодні на уроці ми ближче познайомимося з архітектурними пам’ятками України та спробуємо зробити замальовку найбільш вражаючої архітектурної споруди.

ІV. Робота над завданнями уроку.

  1. Вправа «Ажурна пилка»
  1. Учні працюють в «домашніх» групах (систематизують зібрану в процесі підготовки до уроку інформацію про архітектурні памятки певної групи)

1 група: Фортеці України

2 група: Церкви, Собори України

3 група: Сучасні архітектурні споруди України

4 група: громадські споруди відомих українських архітекторів.

                  План вивчення архітектурної памятки

  1. Назва архітектурної пам’ятки, її призначення.
  2. До якого виду архітектури належить?
  3. Місце розташування.
  4. Автор
  5. Матеріал, з якого виконана.
  6. Які засоби виразності використані. (бані, розміри, пластика, пропорції, симетрія, асиметрія, фактура, колір)
  7. Роль пам’ятки у сьогоденні.

(Додаток до уроку 6)

  1. Переформування груп, щоб виступити «експертами»  та прослухати повідомлення «експертів» інших груп.
  2. Повернення в «домашні» групи, поділ прослуханою інформацією, систематизація.
  1. Вправа «Гронування»

Створення схеми на дошці за допомогою світлин, короткі тези учнів за результатами роботи під час вправи «Ажурна пилка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота з підручником. Аналіз архітектурної пам’ятки «Церква Покрови Пресвятої Богородиці» с. Сутківці Хмельницької області (с. 36)

Динамічна пауза.

V. Практична діяльність.

1. Повторення правил лінійної та повітряної перспектив.

2. Повторення правил роботи гуашевими фарбами.

  1. Самостійна творча діяльність учнів. Створення ескізу архітектурної споруди в стилі однієї з відомих архітектурних пам’яток України (на вибір учнів)

VІ. Виставка робіт. Аналіз використаних учнями засобів виразності.

VІІ. Оцінювання.

 

                                       ОЦІНКА

Прізвище, імя

«домашня» група

Експертна діяльність

Творча робота

Вчительська

     Загальна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІІ. Підсумок уроку

  • Які з архітектурних памяток України вас найбільше вразили? Чому?

ІХ. Домашнє завдання.

Підготувати питання до однокласників з теми «Архітектура».

Спостерігати та, по можливості, сфотографувати естетично оформлений садово-парковий простір (доріжки парків, альтанки, зелені насадження, місточки, фонтани тощо)

 

 

Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької  області

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Кам’янець-Подільська фортеця

Номер слайду 2

Золоті Ворота

Номер слайду 3

Собор Святого Юра, Львів

Номер слайду 4

Софійський Собор, Київ

Номер слайду 5

Будинок з химерами, Київ

Номер слайду 6

Львівський національний академічний театр опери та балету ім. Соломії Крушельницької

Номер слайду 7

Бізнес-центр, Тернопіль

Номер слайду 8

Мерія, Єнергодар

Перегляд файлу

                  План вивчення архітектурної памятки

  1. Назва архітектурної пам’ятки, її призначення.
  2. До якого виду архітектури належить?
  3. Місце розташування.
  4. Автор
  5. Матеріал, з якого виконана.
  6. Засоби виразності.
  7. Роль пам’ятки у сьогоденні.

 

АЖУРНА ПИЛКА

Метод дозволяє учням працювати разом, щоби вивчити значну кількість  інформації за короткий час, а також заохочує їх допомагати один одному вчитися, навчаючи.

Спершу кожен учень працюватимете в «домашній» групі. Завданням для кожного учня  у домашній групі є аналіз та засвоєння певної порції інформації на такому рівні, щоб він  був здатний чітко і зрозуміло викласти її з метою навчання інших учнів.

Потім в іншій групі, яка називається експертною, такі учні виступатимуть в ролі «експертів» із питання, над яким вони працювали в домашній групі, вчитимуть цій інформації інших та відповідатимуть на їхні питання. В експертній групі учні також повинні отримати інформацію від представників інших груп. Завдання експертної групи – здійснити обмін інформацією.

В останній частині уроку учні знову повертаються до своєї «домашньої» групи, щоби поділитися тією новою інформацією, яку їм надали учасники інших груп. Їхнім завданням тепер буде знов обмінятись інформацією, узагальнити її та виробити спільні рішення разом з учасниками «домашньої» групи.

Порядок роботи в «домашніх» групах:

  1. В кожній групі обирається головуючий, спостерігач (тайм-кіпер) і той, хто ставить запитання, щоб переконатися, що кожний розуміє зміст матеріалу;
  1. Кожна група отримує завдання, вивчає його та обговорює свій матеріал.

Порядок роботи в «експертних» групах:

  1. Після об’єднання у нові групи, кожен учень стає «експертом» з тієї теми, що вивчалась у його «домашній» групі.
  2. По черзі та за визначений час кожний має якісно і в повному обсязі донести інформацію учням з інших груп і сприйняти нову інформацію від кожного з них.

 

Під час повернення до «домашніх» груп:

  1. Учні мають поділитися інформацією з членами своєї «домашньої» групи про нову інформацію, яку вони отримали від представників інших груп, узагальнюють її.
  2. Учні виробляють спільні висновки та рішення.

Таким чином, за допомогою методу «Ажурна пилка» за короткий відрізок часу можна надати і опрацювати велику кількість інформації.

 

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Кам'янець-Подільська фортеця.jpg

 

 

 

 

 

 

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Архіт. Золоті ворота.jpg

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Екстер'єр  Городецький Будинок з Химерами.jpg

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Архіт. Собор Святого Юра.jpg

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Архіт. Софія Київська.jpg

 

 

 

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Лівівська опера.jpg

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Українська Архітектура Бізнес-центр в Тернополі.JPG

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Українська Архітектура Мерія Енергодара.jpg

Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької  області

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гаврилюк Любов Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
23 липня 2018
Переглядів
9390
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку