Розробра містить конспект уроку образотворчого мистецтва для 7 класу за підручником Федун С. І. Образотворче мистецтво: підручник для 7 класу загальноосвіт. навч. закл./С. І. Федун, О. В. Чорний. – Тернопіль: навчальна книга – Богдан, 2015.- 192с.: іл. на тему "Архітектурні пам'ятки України", додаткові матеріали для швидкої та ефективної підготовки вчителя до заняття. У презентації підібрано світлини для вдалого проведення уроку. Під час розробки уроку використано інтернет джерела.
Урок 6 Образотворче мистецтво 7 клас Дата _____
Тема. Архітектурні пам’ятки України.
Мета. Продовжувати знайомити учнів із архітектурною спадщиною України, вчити компонувати кілька елементів пейзажу в просторовому зв’язку їх між собою з композиційним та тоновим рішенням, розвивати аналітичне мислення технічні навички, виховувати інтерес до вивчення культури України.
Обладнання. Світлини архітектурних споруд, демонстраційні картки, підручник «Образотворче мистецтво 7 клас» (С. І. Федун, О. В. Чорний), гуашеві фарби, пензлі, палітра, ємність для води, індивідуальні картки «План аналізу архітектурної споруди», картки оцінювання.
Практична робота. Створення ескізу історичної споруди в стилі однієї з пам’яток архітектури України.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
(Будинки, вітрини, кафе, ятки, зелені насадження, містки, скульптура, огорожі, ліхтарі, рекламні банери тощо)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Робота над завданнями уроку.
1 група: Фортеці України
2 група: Церкви, Собори України
3 група: Сучасні архітектурні споруди України
4 група: громадські споруди відомих українських архітекторів.
План вивчення архітектурної пам’ятки
(Додаток до уроку 6)
Створення схеми на дошці за допомогою світлин, короткі тези учнів за результатами роботи під час вправи «Ажурна пилка»
Динамічна пауза.
V. Практична діяльність.
1. Повторення правил лінійної та повітряної перспектив.
2. Повторення правил роботи гуашевими фарбами.
VІ. Виставка робіт. Аналіз використаних учнями засобів виразності.
VІІ. Оцінювання.
|
ОЦІНКА |
||||
Прізвище, ім’я |
«домашня» група |
Експертна діяльність |
Творча робота |
Вчительська |
Загальна |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VІІІ. Підсумок уроку
ІХ. Домашнє завдання.
Підготувати питання до однокласників з теми «Архітектура».
Спостерігати та, по можливості, сфотографувати естетично оформлений садово-парковий простір (доріжки парків, альтанки, зелені насадження, місточки, фонтани тощо)
Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької області
План вивчення архітектурної пам’ятки
АЖУРНА ПИЛКА
Метод дозволяє учням працювати разом, щоби вивчити значну кількість інформації за короткий час, а також заохочує їх допомагати один одному вчитися, навчаючи.
Спершу кожен учень працюватимете в «домашній» групі. Завданням для кожного учня у домашній групі є аналіз та засвоєння певної порції інформації на такому рівні, щоб він був здатний чітко і зрозуміло викласти її з метою навчання інших учнів.
Потім в іншій групі, яка називається експертною, такі учні виступатимуть в ролі «експертів» із питання, над яким вони працювали в домашній групі, вчитимуть цій інформації інших та відповідатимуть на їхні питання. В експертній групі учні також повинні отримати інформацію від представників інших груп. Завдання експертної групи – здійснити обмін інформацією.
В останній частині уроку учні знову повертаються до своєї «домашньої» групи, щоби поділитися тією новою інформацією, яку їм надали учасники інших груп. Їхнім завданням тепер буде знов обмінятись інформацією, узагальнити її та виробити спільні рішення разом з учасниками «домашньої» групи.
Порядок роботи в «домашніх» групах:
Порядок роботи в «експертних» групах:
Під час повернення до «домашніх» груп:
Таким чином, за допомогою методу «Ажурна пилка» за короткий відрізок часу можна надати і опрацювати велику кількість інформації.
Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької області