Урок образотворчого мистецтва для 7 класу на тему "Вулиці, що творять образ міста"

Про матеріал

Розробра містить конспект уроку образотворчого мистецтва за підручником Федун С. І. Образотворче мистецтво: підручник для 7 класу загальноосвіт. навч. закл./С. І. Федун, О. В. Чорний. – Тернопіль: навчальна книга – Богдан, 2015.- 192с.: іл., додаткові матеріали для швидкої та ефективної підготовки вчителя до заняття. У презентації підібрано світлини для вдалого проведення уроку. Під час розробки уроку використано інтернет джерела

Перегляд файлу

Урок 5                       Образотворче мистецтво 7 клас                   Дата _____

Тема. Вулиці, що творять образ міста.

Мета. Поглибити знання учнів з перспективи, вчити відтворювати просторову перспективу, розвивати композиційні уміння та навички, просторову уяву учнів; виховувати любов до мистецтва на творах мистецтва.

Обладнання. Світлини вулиць італійського міста Венеція,  українського міста на воді Вилково, репродукції  картин Рубенса Санторо,  світлини пам’яток архітектури України, картки для повторення законів перспективи, графічні матеріали та інструменти для виконання лінійного малюнка вулиці міста, підручник «Образотворче мистецтво 7 клас» (С. І. Федун, О. В. Чорний)

                             Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Вправа «Мозковий штурм»

Тема вправи.  «Ідеальний будинок, який він»

А) Всі учасники (учні) висловлюють свої думки;

Б) «Секретар» (обраний учень) записує ідеї на дошці;

В) Ідеї обговорюються, вдосконалюються, доповнюються.

Г) Висновок

Наприклад: «Ідеальний будинок має бути…»

Ідеї учнів:

Багатоповерховий                      виготовлений зі скла

Яскравий                                     бетонний

З колонами                                  побудований з екологічних матеріалів

Без вікон                                      зручний

Міцний                                         функціональний

Цікавий                                         «розумний»

Затишний                                      оздоблений

Тощо

Обговорення. Наприклад. Не доцільно будувати будинок без вікон, оскільки сонячне світло і тепло – це джерело здоровя.

Висновок. Ідеальний будинок має бути: міцним, функціональним, побудованим з екологічних матеріалів, затишним, мати естетичний вигляд, втілювати бажання господарів, гармоніювати з навколишнім середовищем і т. д.

  1. Бесіда.
  • Пригадайте, що таке архітектура?
  • Що таке екстерєр?
  • Архітектурні шедеври яких зодчих вас вразили?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Творчий досвід кожного з нас збільшується від уроку до уроку. Адже ви вже спробували спроектувати інтер’єр та екстер’єр, пригадали закони лінійної перспективи, багато дізналися про закони організації внутрішнього простору архітектурних споруд та про оформлення екстер’єрів.
  • А, оскільки, людина – суспільна істота і оселяється, зазвичай біля собі

подібних, то і оформлення екстер’єрів підпорядковується єдиній концепції того чи іншого населеного пункту. Отже, сьогодні на уроці ми вкотре зануримося в атмосферу творчості, поглибимо свої знання про архітектуру, спробуємо стати творцями художнього образу міста, вдосконалюватимемо вміння виконувати лінійний рисунок.

ІV. Робота над завданнями уроку.

  1. Ознайомлення з старовинною архітектурою Італії за репродукцією відомого італійського художника Рубенса Санторо.
  • Кожне місто, де побувала людина, залишає в її душі слід, своє неповторне обличчя.
  • Як ви думаєте, завдяки чому у памяті людини залишаються вулиці того чи іншого міста? (Завдяки будинкам, паркам, зеленим насадженням, декоративному оздобленню вулиць, вітрин, людям, які зустрічаються)
  • Так, саме архітектурні споруди, що стоять обабіч вулиць, бульварів, навколо майданів, площ і творять образ міста. А вулиці, що кличуть до себе знову і знову, викликають у душі замилування, піднесений настрій, або ж навпаки заспокоюють – це справжні шедеври архітектури. Оскільки будинки створюють архітектори, можна сміливо назвати їх творцями художнього образу міста.
  • Кожен народ пишається архітектурою своїх міст. Особливо захоплива старовинна архітектура міст Італії. Багато художників світу черпають натхнення споглядаючи архітектуру Венеції – міста каналів і мостів. Одним з таких художників є відомий італійський художник Рубенс Санторо. Розгляньте його картину «Гондола на венеціанському каналі» за планом поданим у підручнику на с. 31.
  1. Колективний аналіз репродукції картини Рубенса Санторо «Гондола на венеціанському каналі» (Презентація до уроку 5)
  2. Робота в групах. Аналіз світлин із зображенням вулиць міста за групами.

- Не менш колоритними є вулиці українських міст. Нас захоплює загадковий Львів, величний Київ і багато людей навіть не здогадується про існування Української Венеції – міста на воді Вилкове, що в Одеській області. (Презентація до уроку 5). Проаналізуйте вулиці за світлинами. (Вчитель пропонує групам світлини вулиць)

А) Поділ на групи.

Б) Аналіз   репродукцій в групах.

1 група – Хрещатик, Київ

2 група – Площа Ринок, Львів

3 група – Вулиця українського міста на воді Вилкове

В) Подання результатів  роботи у групах.

Г) Міжгруповий діалог.

- Вулиці яких міст зображені на репродукціях?

- Що в них спільного? Відмінного?

- Про що «розповіли» вам вулиці міст?

- Чи можна стверджувати, що архітектурні споруди, творять художній образ міста?

V. Практична творча діяльність учнів.

 1.  Повторення законів лінійної та повітряної перспективи. (На картках) (Додаток до уроку5)

 Закономірності перспективного малювання:

  •                             паралельні горизонтальні лінії, які віддаляються від глядача до горизонту, зближуються видимо та при продовженні сходяться в одній точці на горизонті (цю точку називають точкою сходження (точка - уявна));
  •                             усі лінії, перпендикулярні до картинної площини, сходяться в головній точці, яка знаходиться на лінії горизонту проти точки зору;
  •                             горизонтальні лінії, які знаходяться вище рівня очей (горизонту), направлені вниз до горизонту;
  •                             горизонтальні лінії, що знаходяться нижче рівня очей (горизонту), направлені вгору до горизонту;
  •                             лінії, розміщенні на рівні очей проти точки зору (горизонту), здаються розміщеними на лінії горизонту;
  •                             висота вертикальних ліній у міру їх віддалення від глядача видимо зменшується; на малюнку ці лінії зображуються вертикальними;
  •                             чіткість ліній при віддаленні їх від точки зору зменшується (повітряна перспектива).
  1. Робота з підручником. Ознайомлення з етапами виконання лінійного малюнка вулиці міста (с. 32, 33)
  2. Педагогічний малюнок на дошці.
  3. Самостійна творча діяльність учнів

VІ. Виставка учнівських робіт.

VІІ. Підсумок уроку.

  • Закінчіть речення: «Архітектурні споруди творять ….. (художній образ міста)

VІІІ. Домашнє завдання.

Учні діляться на 4 групи, обираючи світлину архітектурної споруди (Додаток до уроку 5). Групи отримують завдання для роботи в домашніх групах.

Дослідити архітектурні памятки:

1 група: Фортеці України

2 група: Церкви, Собори України

3 група: Громадські споруди відомих українських архітекторів.

4 група: Сучасні архітектурні споруди України

 (учитель наголошує, щоб групи досліджували не більше 2 архітектурних пам’яток, роздає план вивчення)

                  План вивчення архітектурної памятки

  1. Назва архітектурної пам’ятки, її призначення.
  2. До якого виду архітектури належить?
  3. Місце розташування.
  4. Автор
  5. Матеріал, з якого виконана.
  6. Засоби виразності.
  7. Роль пам’ятки у сьогоденні.

 

  

Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької  області

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Репродукції картин Рубенса Санторо

Номер слайду 2

Гондола на Венеціанському каналіРубенс Санторо

Номер слайду 3

Ріо деі Мендіканті і Скуола ді Сан-Марко, Венеція Рубенс Санторо

Номер слайду 4

Венеціанский канал зі Скуола Гранде. Рубенс Санторо

Номер слайду 5

Рубенс Санторо. Венеціанский канал

Номер слайду 6

Церква Святих Апостолів, Венеція. Рубенс Санторо

Номер слайду 7

Вилкове – українська Венеція

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Вулиці українських міст

Номер слайду 14

Київ, Хрещатик

Номер слайду 15

Київ

Номер слайду 16

Київ

Номер слайду 17

Київ

Номер слайду 18

Львів, Площа Ринок

Номер слайду 19

Львів

Номер слайду 20

Львів

Номер слайду 21

Львів

Номер слайду 22

Львів

Перегляд файлу

     Закономірності перспективного малювання:

  •                             паралельні горизонтальні лінії, які віддаляються від глядача до горизонту, зближуються видимо та при продовженні сходяться в одній точці на горизонті (цю точку називають точкою сходження (точка - уявна));
  •                             усі лінії, перпендикулярні до картинної площини, сходяться в головній точці, яка знаходиться на лінії горизонту проти точки зору;
  •                             горизонтальні лінії, які знаходяться вище рівня очей (горизонту), направлені вниз до горизонту;
  •                             горизонтальні лінії, що знаходяться нижче рівня очей (горизонту), направлені вгору до горизонту;
  •                             лінії, розміщенні на рівні очей проти точки зору (горизонту), здаються розміщеними на лінії горизонту;
  •                             висота вертикальних ліній у міру їх віддалення від глядача видимо зменшується; на малюнку ці лінії зображуються вертикальними;
  •                             чіткість ліній при віддаленні їх від точки зору зменшується (повітряна перспектива).

 

 

 

 

 

 

 

     Закономірності перспективного малювання:

  •                             паралельні горизонтальні лінії, які віддаляються від глядача до горизонту, зближуються видимо та при продовженні сходяться в одній точці на горизонті (цю точку називають точкою сходження (точка - уявна));
  •                             усі лінії, перпендикулярні до картинної площини, сходяться в головній точці, яка знаходиться на лінії горизонту проти точки зору;
  •                             горизонтальні лінії, які знаходяться вище рівня очей (горизонту), направлені вниз до горизонту;
  •                             горизонтальні лінії, що знаходяться нижче рівня очей (горизонту), направлені вгору до горизонту;
  •                             лінії, розміщенні на рівні очей проти точки зору (горизонту), здаються розміщеними на лінії горизонту;
  •                             висота вертикальних ліній у міру їх віддалення від глядача видимо зменшується; на малюнку ці лінії зображуються вертикальними;
  •                             чіткість ліній при віддаленні їх від точки зору зменшується (повітряна перспектива).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План вивчення архітектурної памятки

  1. Назва архітектурної пам’ятки, її призначення.
  2. До якого виду архітектури належить?
  3. Місце розташування.
  4. Автор
  5. Матеріал, з якого виконана.
  6. Засоби виразності.
  7. Роль пам’ятки у сьогоденні.

 

 

 

План вивчення архітектурної памятки

  1. Назва архітектурної пам’ятки, її призначення.
  2. До якого виду архітектури належить?
  3. Місце розташування.
  4. Автор
  5. Матеріал, з якого виконана.
  6. Засоби виразності.
  7. Роль пам’ятки у сьогоденні.

 

 

 

План вивчення архітектурної памятки

  1. Назва архітектурної пам’ятки, її призначення.
  2. До якого виду архітектури належить?
  3. Місце розташування.
  4. Автор
  5. Матеріал, з якого виконана.
  6. Засоби виразності.
  7. Роль пам’ятки у сьогоденні.

 

 

 

План вивчення архітектурної памятки

  1. Назва архітектурної пам’ятки, її призначення.
  2. До якого виду архітектури належить?
  3. Місце розташування.
  4. Автор
  5. Матеріал, з якого виконана.
  6. Засоби виразності.
  7. Роль пам’ятки у сьогоденні.

 

 

Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької  області

zip
Додано
23 липня 2018
Переглядів
10336
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку