Розробра містить конспект уроку образотворчого мистецтва за підручником Федун С. І. Образотворче мистецтво: підручник для 7 класу загальноосвіт. навч. закл./С. І. Федун, О. В. Чорний. – Тернопіль: навчальна книга – Богдан, 2015.- 192с.: іл., додаткові матеріали для швидкої та ефективної підготовки вчителя до заняття. У презентації підібрано світлини для вдалого проведення уроку. Під час розробки уроку використано інтернет джерела
Урок 5 Образотворче мистецтво 7 клас Дата _____
Тема. Вулиці, що творять образ міста.
Мета. Поглибити знання учнів з перспективи, вчити відтворювати просторову перспективу, розвивати композиційні уміння та навички, просторову уяву учнів; виховувати любов до мистецтва на творах мистецтва.
Обладнання. Світлини вулиць італійського міста Венеція, українського міста на воді Вилково, репродукції картин Рубенса Санторо, світлини пам’яток архітектури України, картки для повторення законів перспективи, графічні матеріали та інструменти для виконання лінійного малюнка вулиці міста, підручник «Образотворче мистецтво 7 клас» (С. І. Федун, О. В. Чорний)
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Тема вправи. «Ідеальний будинок, який він»
А) Всі учасники (учні) висловлюють свої думки;
Б) «Секретар» (обраний учень) записує ідеї на дошці;
В) Ідеї обговорюються, вдосконалюються, доповнюються.
Г) Висновок
Наприклад: «Ідеальний будинок має бути…»
Ідеї учнів:
Багатоповерховий виготовлений зі скла
Яскравий бетонний
З колонами побудований з екологічних матеріалів
Без вікон зручний
Міцний функціональний
Цікавий «розумний»
Затишний оздоблений
Тощо
Обговорення. Наприклад. Не доцільно будувати будинок без вікон, оскільки сонячне світло і тепло – це джерело здоров’я.
Висновок. Ідеальний будинок має бути: міцним, функціональним, побудованим з екологічних матеріалів, затишним, мати естетичний вигляд, втілювати бажання господарів, гармоніювати з навколишнім середовищем і т. д.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
подібних, то і оформлення екстер’єрів підпорядковується єдиній концепції того чи іншого населеного пункту. Отже, сьогодні на уроці ми вкотре зануримося в атмосферу творчості, поглибимо свої знання про архітектуру, спробуємо стати творцями художнього образу міста, вдосконалюватимемо вміння виконувати лінійний рисунок.
ІV. Робота над завданнями уроку.
- Не менш колоритними є вулиці українських міст. Нас захоплює загадковий Львів, величний Київ і багато людей навіть не здогадується про існування Української Венеції – міста на воді Вилкове, що в Одеській області. (Презентація до уроку 5). Проаналізуйте вулиці за світлинами. (Вчитель пропонує групам світлини вулиць)
А) Поділ на групи.
Б) Аналіз репродукцій в групах.
1 група – Хрещатик, Київ
2 група – Площа Ринок, Львів
3 група – Вулиця українського міста на воді Вилкове
В) Подання результатів роботи у групах.
Г) Міжгруповий діалог.
- Вулиці яких міст зображені на репродукціях?
- Що в них спільного? Відмінного?
- Про що «розповіли» вам вулиці міст?
- Чи можна стверджувати, що архітектурні споруди, творять художній образ міста?
V. Практична творча діяльність учнів.
1. Повторення законів лінійної та повітряної перспективи. (На картках) (Додаток до уроку5)
Закономірності перспективного малювання:
VІ. Виставка учнівських робіт.
VІІ. Підсумок уроку.
VІІІ. Домашнє завдання.
Учні діляться на 4 групи, обираючи світлину архітектурної споруди (Додаток до уроку 5). Групи отримують завдання для роботи в домашніх групах.
Дослідити архітектурні пам’ятки:
1 група: Фортеці України
2 група: Церкви, Собори України
3 група: Громадські споруди відомих українських архітекторів.
4 група: Сучасні архітектурні споруди України
(учитель наголошує, щоб групи досліджували не більше 2 архітектурних пам’яток, роздає план вивчення)
План вивчення архітектурної пам’ятки
Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької області
Закономірності перспективного малювання:
Закономірності перспективного малювання:
План вивчення архітектурної пам’ятки
План вивчення архітектурної пам’ятки
План вивчення архітектурної пам’ятки
План вивчення архітектурної пам’ятки
Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької області