Урок образотворчого мистецтва для 7 класу на тему "Види декоративно-прикладного мистецтва"

Про матеріал

Розробра містить конспект уроку образотворчого мистецтва для 7 класу за підручником Федун С. І. Образотворче мистецтво: підручник для 7 класу загальноосвіт. навч. закл./С. І. Федун, О. В. Чорний. – Тернопіль: навчальна книга – Богдан, 2015.- 192с.: іл.на тему "Види декоративно-прикладного мистецтва", додаткові матеріали для швидкої та ефективної підготовки вчителя до заняття. У презентації підібрано світлини для вдалого проведення уроку. Під час розробки уроку використано інтернет джерела

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Види декоративно-прикладного мистецтва

Номер слайду 2

Розпис

Номер слайду 3

Вишивка

Номер слайду 4

Витинанка

Номер слайду 5

Гравіювання

Номер слайду 6

Народна іграшка

Номер слайду 7

Лялька-мотанка

Номер слайду 8

Писанкарство

Номер слайду 9

Гончарство

Номер слайду 10

Випалювання

Номер слайду 11

Різьблення

Номер слайду 12

Кування

Номер слайду 13

Ткацтво

Номер слайду 14

Бісероплетіння

Номер слайду 15

Ниткографія

Номер слайду 16

Лозоплетіння

Перегляд файлу

Урок 9                          Образотворче мистецтво 7 клас                 Дата _____

Тема. Декоративно-прикладне мистецтво.

Мета. Розширити знання про декоративно-прикладне мистецтво, учити розпізнавати та аналізувати види декоративно-прикладного мистецтва; розвивати естетичний смак, образне мислення, відчуття ритму; виховувати почуття національної свідомості. Гордості за спадщину рідного краю, інтерес до пізнання українського народного мистецтва.

Обладнання. Макети рушника, тарілки, куманця, дощечки, світлини виробів ДПМ, картки з анаграмами та підписами видів ДПМ, сканворд, малюнки для поділу класу на групи, фломастери, кольорові олівці, маркери, таблиця «Символи ДПМ», кольоровий папір, клей, ножиці, підручник «Образотворче мистецтво 7 клас» (С. І. Федун, О. В. Чорний)

Практична робота. Декорування макетів речей домашнього вжитку.

                                                 Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

  1. Бесіда про значення декорування предметів в житті людини.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Отже, сьогодні розпочнемо вивчення нової теми, яка допоможе нам познайомитися з особливостями народного мистецтва нашої країни.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Проблемне запитання.

На дошці вчитель кріпить макети рушника, тарілки, куманця, дощечки білого кольору.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Розгляньте макети речей домашнього, що б ви змінили на них? (Їх можна прикрасити, зробити яскравими)
  • Чому? (Ними приємніше буде працювати)
  1. Розповідь вчителя
  • Українці – талановита, творча нація. Звичайно, чисто білий одяг та інші речі теж заслуговують на повагу, але ми полюбляємо оздоблювати, прикрашати речі, що нас оточують, якими ми користуємось в повсякденному житті.
  • Традиція прикрашати речі домашнього вжитку сягає доісторичних часів. Вже тоді людина захоплювалася красою і прагнула оздобити своє помешкання. Археологічні знахідки речей побуту підтверджують, що мистецтво відображало релігійні уявлення людей , мало оберегове значення. А найяскравіші знання про особливості кожного народу дає нам саме мистецтво оздоблення. У ньому сконцентровані прадавні традиції і вірування, естетичні та моральні ідеали, а, отже, душа народу. Мистецтво ж оздоблення речей щоденного вжитку називається – декоративно-прикладне або декоративно-ужиткове мистецтво. Де слово ДЕКОРАТИВНО означає красиве, оздоблене, прикрашене, а слово ПРИКЛАДНЕ (ужиткове) – те, що використовується в побуті.
  1. Робота з підручником. Ознайомлення з визначеннями «декоративно-прикладне мистецтва» та «народне мистецтво» (с. 38)
  2. Вправа «Гронування».
  • Немає таких сфер життя, яких українці не хотіли б прикрасити. Тому декоративно-прикладне мистецтво тісно повязане з ремеслами, що формували матеріальне життя народу і його можна поділити на види. Прочитайте анаграми та створіть «павутинку» «Види декоративно-прикладного мистецтва». (Учні читають анаграму, вибирають картку з правильно записаним словом і кріплять його на дошку біля світлини виробу відповідного виду ДПМ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Які ще бувають види декоративно-прикладного мистецтва дізнаєтесь переглянувши презентацію. (Презентація до уроку  9)
  1. Робота з підручником. Визначення основних засобів виразності декоративно-прикладного мистецтва.

Учні читають зашифровані слова. Після кожного прочитаного слова бажаючі зачитують з підручника визначення (с. 45)

 

 

                                         А   И     К            

                               З                            Т

                        В                                            И

                 С                                                          Н

          Т                                                                         Ц

 

          І                                                                            І

              Л                                                                О

                   Л                                                      Я

                         С                                           Р

                               О                                Т

                                      А                  М

                                                 С                    

 

  1. Аналіз твору декоративно-прикладногомистецтва (с. 46)                                  

Динамічна пауза

V. Практична діяльність учнів.

1. Робота в групах

А) Формування груп (за допомогою зменшених макетів предметів домашнього вжитку представлених на початку уроку: рушничок, тарілка, куманець, дощечка.)

Група отримує макет предмету, навколо якого згрупувалися.

Б) Повторення правил роботи в групі.

В) Розподіл доручень.

Г) Творча групова діяльність

1 група – тарілочка – оздобити рослинним орнаментом (аплікація)

2 група – куманець – прикрасити символами (таблиця символів на дошці) –

                                     кольорові ручки.

3 група – рушник – геометричний орнамент (фломастери)

4 група – дощечка – імітація випалювання (чорний маркер)

2. Виставка робіт.

Групи презентують роботу, аналізуючи за планом поданим у підручнику. (с. 46)

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Вправа «Закінчи речення»

Мистецтво, головною метою якого є створення та оздоблення художніх виробів, що мають практичне призначення у побуті називається …. (декоративно-прикладне мистецтво)

Художня колективна творча діяльність народу, що відображає його життя, світогляд і морально-естетичні ідеали називається  …..   (народна мистецтво)

Основними засобами виразності видів декоративно-прикладного мистецтва … (стилізація, контраст, колір)

VІІ. Домашнє завдання.

Розвязати кросворд на с. 47, прочитати ключове слово.

Переглянути в друкованих виданнях та на Інтернет-сайтах зображення народних розписів різних регіонів України. Проаналізувати виражальні засоби, які використали майстри.

 

 

Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької  області

Перегляд файлу

 

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Вишивка рушники.jpg

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Витинанка соціально-побутова.jpg

 

 

 

 

 

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Кування.jpg

 

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Гравіювання.jpg

 

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Лозоплетіння.JPG

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Ткацтво.JPG

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Розпис Васильків1.jpg

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Писанкарство.jpg

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Випалювання.jpg

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Різьблення.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         А   И     К            

                               З                            Т

                        В                                            И

                 С                                                          Н

          Т                                                                         Ц

 

          І                                                                            І

              Л                                                                О

                   Л                                                      Я

                         С                                           Р

                               О                                Т

                                      А                  М

                                                 С                    

 

 

                                         А   И     К            

                               З                            Т

                        В                                            И

                 С                                                          Н

          Т                                                                         Ц

 

          І                                                                            І

              Л                                                                О

                   Л                                                      Я

                         С                                           Р

                               О                                Т

                                      А                  М

                                                 С                    

 

 

                                         А   И     К            

                               З                            Т

                        В                                            И

                 С                                                          Н

          Т                                                                         Ц

 

          І                                                                            І

              Л                                                                О

                   Л                                                      Я

                         С                                           Р

                               О                                Т

                                      А                  М

                                                 С                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької  області

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Злочевський Андрій Миколайович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
23 липня 2018
Переглядів
6956
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку