Розробра містить конспект уроку образотворчого мистецтва для 7 класу за підручником Федун С. І. Образотворче мистецтво: підручник для 7 класу загальноосвіт. навч. закл./С. І. Федун, О. В. Чорний. – Тернопіль: навчальна книга – Богдан, 2015.- 192с.: іл.на тему "Види декоративно-прикладного мистецтва", додаткові матеріали для швидкої та ефективної підготовки вчителя до заняття. У презентації підібрано світлини для вдалого проведення уроку. Під час розробки уроку використано інтернет джерела
Урок 9 Образотворче мистецтво 7 клас Дата _____
Тема. Декоративно-прикладне мистецтво.
Мета. Розширити знання про декоративно-прикладне мистецтво, учити розпізнавати та аналізувати види декоративно-прикладного мистецтва; розвивати естетичний смак, образне мислення, відчуття ритму; виховувати почуття національної свідомості. Гордості за спадщину рідного краю, інтерес до пізнання українського народного мистецтва.
Обладнання. Макети рушника, тарілки, куманця, дощечки, світлини виробів ДПМ, картки з анаграмами та підписами видів ДПМ, сканворд, малюнки для поділу класу на групи, фломастери, кольорові олівці, маркери, таблиця «Символи ДПМ», кольоровий папір, клей, ножиці, підручник «Образотворче мистецтво 7 клас» (С. І. Федун, О. В. Чорний)
Практична робота. Декорування макетів речей домашнього вжитку.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
На дошці вчитель кріпить макети рушника, тарілки, куманця, дощечки білого кольору.
Учні читають зашифровані слова. Після кожного прочитаного слова бажаючі зачитують з підручника визначення (с. 45)
А И К
З Т
В И
С Н
Т Ц
І І
Л О
Л Я
С Р
О Т
А М
С
Динамічна пауза
V. Практична діяльність учнів.
1. Робота в групах
А) Формування груп (за допомогою зменшених макетів предметів домашнього вжитку представлених на початку уроку: рушничок, тарілка, куманець, дощечка.)
Група отримує макет предмету, навколо якого згрупувалися.
Б) Повторення правил роботи в групі.
В) Розподіл доручень.
Г) Творча групова діяльність
1 група – тарілочка – оздобити рослинним орнаментом (аплікація)
2 група – куманець – прикрасити символами (таблиця символів на дошці) –
кольорові ручки.
3 група – рушник – геометричний орнамент (фломастери)
4 група – дощечка – імітація випалювання (чорний маркер)
2. Виставка робіт.
Групи презентують роботу, аналізуючи за планом поданим у підручнику. (с. 46)
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Вправа «Закінчи речення»
Мистецтво, головною метою якого є створення та оздоблення художніх виробів, що мають практичне призначення у побуті називається …. (декоративно-прикладне мистецтво)
Художня колективна творча діяльність народу, що відображає його життя, світогляд і морально-естетичні ідеали називається ….. (народна мистецтво)
Основними засобами виразності видів декоративно-прикладного мистецтва … (стилізація, контраст, колір)
VІІ. Домашнє завдання.
Розв’язати кросворд на с. 47, прочитати ключове слово.
Переглянути в друкованих виданнях та на Інтернет-сайтах зображення народних розписів різних регіонів України. Проаналізувати виражальні засоби, які використали майстри.
Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької області
А И К
З Т
В И
С Н
Т Ц
І І
Л О
Л Я
С Р
О Т
А М
С
А И К
З Т
В И
С Н
Т Ц
І І
Л О
Л Я
С Р
О Т
А М
С
А И К
З Т
В И
С Н
Т Ц
І І
Л О
Л Я
С Р
О Т
А М
С
Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької області