Дата:19.02.2020р.
Клас: 4- А
Хто проводить: Гуніна Аліна
Тема: Фантастичні істоти за мотивами творів народних художників. Виконання композиції «Пташка щастя»
Мета: Ознайомити школярів із творчістю Марії Приймаченко; вчити дітей основам декоративного мистецтва, правилам стилізації; формувати відчуття кольору як засобу відтворення настрою та характеру у художній композиції; навчити малювати образ фантастичного птаха.
Розвивати якісне мовлення, логічне та творче мислення, уяву,міцну пам'ять, старанність, охайність, моторику руки, навички роботи з фарбами;
Виховувати цікавість та любов до декоративно-прикладного мистецтва України, виховувати доброту по відношенню до людей, до природи, до тварин.
Обладнання: портрет Марії Приймаченко, репродукції декоративних картин Марії Приймаченко, презентація.
Художньо-технічне обладнання: обладнання для учні (аркуші паперу формату А-4, простий олівець, гумка, підтісувала, гуашеві фарба, палітра, пензлі, склянка з водою).
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина. Повідомлення теми і завдань уроку.
1.1 Привітання
- Доброго дня, діти. Мене звати Аліна Миколаївна і сьогодні урок образотворчого мистецтва проведу у вас я, а з вами ми познайомимося в ході нашого уроку.
-Сьогодні у нас надзвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок.
В країну відому, в країну чудову
В країну чудових казок.
- Діти, а які правила охайної роботи ви знаєте?
1.3 Перевірка наявності необхідних художніх матеріалів.
Сідайте, приберіть усі зайві речі із парт, а для уроку приготуйте альбоми, простий олівець, гумку, фарби, пензлики та стаканчики для води.
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
2.1 Актуалізація опорних знань.
-Для того, щоб ваші роботи були гарними, естетичними ми будемо їх декорувати, тому пригадаємо що таке "декор"?
- Молодці, правильно. Тому сьогодні ми будемо прикрашати свої роботи різноманітними крапочками, рисочками, кружечками, квітами.
- Великий внесок у розвиток декоративного мистецтва зробила Марія Приймаченко. Коли я вперше побачила її роботи, вони здалися мені нецікавими, незрозумілими. Але добре роздивившись їх, я все ж таки пізнала їх неперевершеність. Вони мене настільки зацікавили, що вирішила взяти у бібліотеці книгу із репродукціями картин Марії Приймаченко. ( Відео)
2.2 Повідомлення теми і мети. Мотивація навчальної діяльності.
- Цю подорож ми здійснимо для того, щоб створити власну казкову істоту, а яку саме, вам слід відгадати загадку.
Прилетіли гості,
Сіли на помості,
Без сокири, без лопати
Збудували собі хати. (Птахи)
2.3 Вступна бесіда.
- Сьогодні ми продовжимо подорожувати фантастичним світом, де звірі та інші персонажі, які, можливо, чимось і схожі на реальних, проте мають певні відмінності. Чи знаєте ви якихось фантастичних істот?
- А можливо ви пригадаєте казки, мультфільми та фільми, в яких зустрічаються фантастичні істоти.
- Фантастичні казкові герої бувають і добрими, і злими. Якими вони є насправді нам може розповісти колір. Теплими, яскравими кольорами зображується добрі істоти, а темними, холодними - злі, недобрі.
Тому на вибір кольору треба теж звертати увагу, адже він здатний передати характер персонажів, істот, яких ми малюємо.
- Як правило, багатоголові змії, дракони, за народними уявленнями, були лихими. В багатьох казках ми зустрічаємо фантастичних істот.
Над цим працюють художники-ілюстратори. Вони допомагають нам уявити казкових тварин та істот.
Ми доволі часто самі створюємо у нашій уяві різноманітні образи, тому сьогодні до вас буде змога проявити свою творчість, а уявлення втілити в реальність.
2.4 Пояснення нового матеріалу
- Сьогодні ми з вами потренуємося малювати квіти. Вам слід обрати колір, а потім прикладаючи пензлик створити квітку так, як у мене.
2.5 Демонстрація зразка
Ось перед вами робота, яку я пропоную виконати вам теж, але це лише зразок, тому ви можете створювати власного птаха.
Зверніть увагу, що птах розташований по центрі аркуша паперу. Він має тулуб, голову з гребінцем, хвіст.
2.6 Інструктаж
1. Візьміть аркуш формату А4. Покладіть горизонтально
2. Олівцем малюємо тулуб
3. Малюємо голову
4. Малюємо шию, якою з’єднуємо голову і тулуб,а згодом хвіст.
5. Розфарбовуємо нашого птаха жовтою фарбою.
6. Фарбуємо фон синьою фарбою з додаванням рожевого.
7. Малюємо деталі. Квіти, візерунки на птахові.
2.7 Закріплення інструктажу
1. З чого починаємо малюнок?
2. Спочатку олівцем малюємо тулуб і голову, а потім…
3. Яким кольором потрібно робити фон?
ІІІ. Практична робота
3.1 Самостійна робота учнів
3.2 Фізкультхвилинка
- Діти, до вас в гості сьогодні завітала фантастична істота, саме воно і проведе вам фізкультхвилинку, а ви повторюйте за нею.
IV. Підведення підсумку уроку.
4.1 Оцінювання робіт учнів.
4.2 Виставка і аналіз виконаних робіт
- А зараз до дошки вийдуть дівчатка і продемонструють свої роботи. А зараз хлопчики вийдуть до дошки і продемонструють свої роботи.
4.3 Повторення окремих теоретичних питань.
-Ви дуже творчі діти, активно працювали, проявили свою творчість. Молодці! А тепер закріпимо вивчений сьогодні матеріал.
-Кого ми сьогодні малювали?
-3 творчістю якої художниці ви познайомилися?
-Вірно, діти. Вважаю, що ви ще не раз зустрінетеся в житті з творчістю цієї дивовижної майстрині, у основі творчості якої велика доброта, любов до людей, до природи, до тварин.
Сьогодні ви чудово попрацювали. Дуже уважно слухали, відповідали, гарно себе поводили, творчо працювали. Ви виконали дуже гарні й цікаві роботи. Ви молодці. Дякую вам за співпрацю.
4.4 Прибирання робочих місць.
А тепер ви можете прибирати робочі місця. На цьому наш урок закінчено.
- На цьому наш урок закінчено. До побачення!
Конспект перевірили і до уроку допустили:
Вчитель: О.Г. Якута
Методист: О.В. Зозуля
Оцінка за урок: