Урок образотворчого мистецтва на тему "Фантастичні істоти за мотивами творів народних художників. Виконання композиції «Пташка щастя»"

Про матеріал
Дану роботу можна використовувати на урок образотворчого мистецтва, щоб Ознайомити школярів із творчістю Марії Приймаченко; вчити дітей основам декоративного мистецтва, правилам стилізації; формувати відчуття кольору як засобу відтворення настрою та характеру у художній композиції; навчити малювати образ фантастичного птаха. Розвивати якісне мовлення, логічне та творче мислення, уяву,міцну пам'ять, старанність, охайність, моторику руки, навички роботи з фарбами;
Перегляд файлу

Дата:19.02.2020р.

Клас: 4- А

Хто проводить: Гуніна Аліна

Тема: Фантастичні істоти за мотивами творів народних художників. Виконання композиції «Пташка щастя»

Мета: Ознайомити школярів із творчістю Марії Приймаченко; вчити дітей основам декоративного мистецтва, правилам стилізації; формувати відчуття кольору як засобу відтворення настрою та характеру у художній композиції; навчити малювати образ фантастичного птаха.

Розвивати якісне мовлення, логічне та творче мислення, уяву,міцну пам'ять, старанність, охайність, моторику руки, навички роботи з фарбами;

Виховувати цікавість та любов до декоративно-прикладного мистецтва України, виховувати доброту по відношенню до людей, до природи, до тварин.

Обладнання:  портрет Марії Приймаченко, репродукції декоративних картин Марії Приймаченко, презентація.

Художньо-технічне обладнання:  обладнання для учні (аркуші паперу формату А-4, простий олівець, гумка, підтісувала, гуашеві фарба, палітра, пензлі, склянка з водою).

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина. Повідомлення теми і завдань уроку.

1.1 Привітання

- Доброго дня, діти. Мене звати Аліна Миколаївна і сьогодні урок образотворчого мистецтва проведу у вас я, а з вами ми познайомимося в ході нашого уроку.

-Сьогодні у нас надзвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок.

В країну відому, в країну чудову

В країну чудових казок.

  1. Повторення правил охайної роботи.

- Діти, а які правила охайної роботи ви знаєте?

1.3 Перевірка наявності необхідних художніх матеріалів.

 Сідайте, приберіть усі зайві речі із парт, а для уроку приготуйте альбоми, простий олівець, гумку, фарби, пензлики та стаканчики для води.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

2.1 Актуалізація опорних знань.

-Для того, щоб ваші роботи були гарними, естетичними ми будемо їх декорувати, тому пригадаємо що таке "декор"?

- Молодці, правильно. Тому сьогодні ми будемо прикрашати свої роботи різноманітними крапочками, рисочками, кружечками, квітами.

- Великий внесок у розвиток декоративного мистецтва зробила Марія Приймаченко. Коли я вперше побачила її роботи, вони здалися мені нецікавими, незрозумілими. Але добре роздивившись їх, я все ж таки пізнала їх неперевершеність. Вони мене настільки зацікавили, що вирішила взяти у бібліотеці книгу із репродукціями картин Марії Приймаченко. ( Відео)

2.2 Повідомлення теми і мети. Мотивація навчальної діяльності.

- Цю подорож ми здійснимо для того, щоб створити власну казкову істоту, а яку саме, вам слід відгадати загадку.

    Прилетіли гості,

    Сіли на помості,

  Без сокири, без лопати

  Збудували собі хати.   (Птахи)

2.3 Вступна бесіда.

- Сьогодні ми продовжимо подорожувати фантастичним світом, де звірі та інші персонажі, які, можливо, чимось і схожі на реальних, проте мають певні відмінності. Чи знаєте ви якихось фантастичних істот?

- А можливо ви пригадаєте казки, мультфільми та фільми, в яких зустрічаються фантастичні істоти.

- Фантастичні казкові герої бувають і добрими, і злими. Якими вони є насправді нам може розповісти колір. Теплими, яскравими кольорами зображується добрі істоти, а темними, холодними - злі, недобрі.

Тому на вибір кольору треба теж звертати увагу, адже він здатний передати характер персонажів, істот, яких ми малюємо.

- Як правило, багатоголові змії, дракони, за народними уявленнями, були лихими. В багатьох казках ми зустрічаємо фантастичних істот.

   Над цим працюють художники-ілюстратори. Вони допомагають нам уявити казкових тварин та істот.

   Ми доволі часто самі створюємо у нашій уяві різноманітні образи, тому сьогодні до вас буде змога проявити свою творчість, а уявлення втілити в реальність.

2.4 Пояснення нового матеріалу

- Сьогодні ми з вами потренуємося малювати квіти. Вам слід обрати колір, а потім прикладаючи пензлик створити квітку так,  як у мене.

2.5 Демонстрація зразка

Ось перед вами робота, яку я пропоную виконати вам теж, але це лише зразок, тому ви можете створювати власного птаха.

Зверніть увагу, що птах розташований по центрі аркуша паперу. Він має тулуб, голову з гребінцем, хвіст.

2.6 Інструктаж

1. Візьміть аркуш формату А4. Покладіть горизонтально

2. Олівцем малюємо тулуб

3. Малюємо голову

4. Малюємо шию, якою з’єднуємо голову і тулуб,а згодом хвіст.

5. Розфарбовуємо нашого птаха жовтою фарбою.

6. Фарбуємо фон синьою фарбою з додаванням рожевого.

7. Малюємо деталі. Квіти, візерунки на птахові.

2.7 Закріплення інструктажу

1. З чого починаємо малюнок?

2. Спочатку олівцем малюємо тулуб і голову, а потім…

3. Яким кольором потрібно робити фон?

ІІІ. Практична робота

3.1 Самостійна робота учнів

3.2 Фізкультхвилинка

- Діти, до вас в гості сьогодні завітала фантастична істота, саме воно і проведе вам фізкультхвилинку, а ви повторюйте за нею.

IV. Підведення підсумку уроку.

4.1 Оцінювання робіт учнів.

4.2 Виставка і аналіз виконаних робіт

- А зараз до дошки вийдуть дівчатка і продемонструють свої роботи. А зараз хлопчики вийдуть до дошки і продемонструють свої роботи.

4.3 Повторення окремих теоретичних питань.

-Ви  дуже творчі діти, активно працювали, проявили свою творчість. Молодці! А тепер закріпимо вивчений сьогодні матеріал.

-Кого ми сьогодні малювали?                                            

-3 творчістю якої художниці ви познайомилися?      

-Вірно, діти. Вважаю, що ви ще не раз зустрінетеся в житті з творчістю цієї дивовижної майстрині, у основі творчості якої велика доброта, любов до людей, до природи, до тварин.

    Сьогодні ви чудово попрацювали. Дуже уважно слухали, відповідали, гарно себе поводили, творчо працювали. Ви виконали дуже гарні й цікаві роботи. Ви молодці. Дякую вам за співпрацю.

4.4 Прибирання робочих місць.

А тепер ви можете прибирати робочі місця. На цьому наш урок закінчено.

- На цьому наш урок закінчено. До побачення!

 

 

 

Конспект перевірили і до уроку допустили:

 

 

Вчитель:                                                                                                  О.Г. Якута

 

 

 

Методист:                                                                                               О.В. Зозуля                 

 

 

 

Оцінка за урок:

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Борисенко Лилия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 березня 2020
Переглядів
2762
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку