Урок образотворчого мистецтва на тему: "Рельєф. Передавання фактури поверхні в рельєфі. Тематичне завдання: «Підводне царство».

Про матеріал

Розробка уроку містить інтерактивні вправи (асоціативний кущ) для актуалізації знань з теми "Скульптура" , загадки ,уявну подорож, віршики для різних етапів уроку, інструкцію для роботи учнів.

Перегляд файлу

Клас:    2-Б                     

Дата : 24.11.2016

Тема: Рельєф. Передавання фактури поверхні в рельєфі. Тематичне завдання: «Підводне царство».

Мета: формувати компетентності: ключові (вміння вчитися - будувати процес самонавчання відповідно до поставленого завдання; соціальна - продуктивно співпрацювати з усіма членами групи; загальнокультурна – логічно, виокремлюючи головне, відтворювати інформацію, сприйняту з паперових носіїв, дотримуватися норм мовленнєвої культури; здоров’язбережувальна (життєві навички, що сприяють соціальному здоров’ю – вчитися слухати інформацію) та предметні: розвивати окомір, дрібну моторику рук; виховувати уміння спостерігати за навколишнім світом, удосконалювати  навички  роботи  з  пластиліном;  розмазування,  розкачування,  накладання,   примазування;  виховувати  естетичні почуття,  екологічну культуру.

Обладнання:  Таблиці,  ілюстрації,  малюнки  із  зображенням  морських               

  риб,  картинки  різних  видів  скульптур, телевізор.

Матеріали : Пластилін, картон, стеки, дощечка для пластиліну.

 

                                             Хід  уроку:

 

І. Оргмомент

                                           Вже  пролунав шкільний  дзвінок,

                                           Покликав  всіх  він  на  урок.

                                           Рівненько стали.  Все.  Вже  час,

                                           Роботу  починає  клас.

ІІ Актуалізація опорних знань

  • З яким видом образотворчого мистецтва ми познайомились на попередніх уроках?
  • Які асоціації у вас виникають до слова скульптура?

Асоціативний кущ

 

                глина                  скульптор                стек

 

пластилін                  скульптура                      дерево

 

   камінь                метал             об’єм            фактура

 

Назвіть виражальні засоби скульптури.

Пригадайте, що таке об’єм.

Як фактура допомагає скульпторові в його роботі?

ІІІ Вивчення нового матеріалу

1.Пояснення вчителя ( З використанням слайдів )

Скульптура може бути круглою або рельєфною.

Рельєф — це скульптура, у якій зображення тільки частково має об’єм, воно виступає або заглиблюється в неї .Таку роботу можна дивитись лише з однієї сторони — спереду

Рельєф може бути опуклим або заглибленим

2.Робота з підручником с.46

- Розгляньте малюнки , де зображення кругле , а де рельєфне?

 - На якому малюнку рельєфне зображення є опуклим, а на якому заглибленим?

3. Мотивація навчальної діяльності

Щоб дізнатися що ми будемо ліпити відгадайте загадки:

 

Хвилі котить на просторі

 До берегів піщаних … (море)

 

Має хвіст та не літає

Має рот,не розмовляє

Можеш вудкою спіймати

І загадку розгадати ( риба)

Сьогодні ми вирушимо в чарівну подорож до Чорного моря. Заплющте оченята та уявіть, що ми стоїмо на берегу, а потім розганяємось і пірнаємо у воду.

4. Вступна бесіда

  -  Як ви вважаєте, що ми можемо побачити під водою?

 - Кого ми там зустрінемо?

Так, це будуть і рибки, і медузи, і краби та багато інших мешканців підводного царства.

Ми з вами вже згадали, що в Чорному морі живуть риби. Але вони зовсім не схожі одна на одну. Учені підрахували, що саме в цьому морі мешкає до 180 різних видів риб.

Хто знає, які риби мешкають в Чорному морі?

Це риби-собачки, скати, риба-меч, риба-голка, скумбрії, акули та багато інших великих і маленьких рибок. (Демонстрування фотографій або ілюстрацій із зображеннями риб.)

Але крім риб Чорне море також вважають своєю домівкою інші різні істоти: краби, морські зірки, омари... Ось ми й познайомились з мешканцями підводного царства

Яка сама відома казкова рибка? Так, це золота рибка. Вона чарівна і може здійснювати будь-які бажання. Якщо ви добре постараєтесь, то здійснити і ваше.

Як виглядає золота рибка? Яку має форму тіла?

Який у неї хвіст?

А плавнички? ( демонстрація лінійного малюнка рибки)

Сьогодні на уроці ми ліпитимемо золотих рибок. Наші рибки відрізнятимуться одна від одної, адже у кожного з вас буде рибка, створена за власною уявою. Ми ліпитимемо не об’ємні фігурки, як на попередньому уроці, а рельєфні, тобто такі, щоб дивитися на неї тільки з одного боку.

Демонстрація дитячих робіт

Фізкультхвилинка

(під пісеньку про море)

ІУ Інструктаж

Пригадайте, як ми ліпили свої роботи на попередніх уроках. Сьогодні ми ліпитимемо по-іншому. Ми виготовлятимемо наш рельєф за допомогою «локшини» з пластиліну.

  1. Для цього потрібно  приготувати  прямокутну  чи квадратну  картонну  основу.  Вкрити її тонким  шаром пластиліну синього, голубого чи фіолетового кольору.
  2. На підготовленій основі намалюйте паличкою золоту рибку, яку ви уявили або щойно придумали, і  яка виконає ваше бажання
  3. Із пластиліну обраного кольору скачайте тоненькі ковбаски, які потім приплюсніть, щоб одержати так звану «локшину».

Цією «локшиною» дуже акуратно на підготовленій дошці викладіть зображення рибки.

(Учнів слід попередити, що «локшинки» мають бути однаковими завтовшки.)

 

  1. Виготовте луску, око, рот.

Прикрасьте малюнок водоростями, камінцями, мушлями, бульбашками з пластиліну                                      

V Самостійна практична діяльність учнів

                        Пластилін я вибираю,

Грію, в пальчиках стискаю.

І в долоньках у теплі  розм’якає пластилін.

Зліплю звіра, зліплю птаха,

Занесу до мами й тата.

Виконання рельєфу «Золота рибка» за допомогою пластилінової «локшини» під музичний супровід.

УІ Бесіда  про бережливе  ставлення до навколишнього  середовища.

 - Як  потрібно  поводитись  біля  водойм?

 - Яких  правил  повинні  дотримуватись?

VІ  Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

Що таке рельєф?

Чим він відрізняється від круглої скульптури?

У який спосіб ви сьогодні створювали рельєфне зображення?

 1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих).

 2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести альбоми для малювання, гуаш, пензлі; передивитись ілюстрації улюблених книжок, звернувши увагу на зображення казкових будинків.

Створення виставки дитячих робіт « Підводне царство»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку образотворчого мистецтва

у 2 класі

Тема: Рельєф. Передавання фактури поверхні в рельєфі. Тематичне завдання: «Підводне царство».

 

 

 

 

 

 

 

 

   Підготувала і провела Сорочан Т.В.

docx
Додано
6 липня 2018
Переглядів
5457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку