Тема:Птахи в польоті
Мета:навчальна: ознайомити учнів із будовою тіла птахів; навчити відтворювати характерні особливостей силуету птахів (тварин) у русі;
розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак;
активізувати ініціативу учнів;
виховна : прищеплювати зацікавленість творами образотворчого мистецтва.
Матеріали та інструменти: альбоми, олівці, акварель, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів, клейонки.
Зоровий ряд: репродукції творів художників (Кітагава Утамаро «Птахи»,
«Півень та курка»; А. Торберн «Серія творів “Птахи”»), схеми малювання птаха.
Літературний ряд: загадки про тварин.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
II. Актуалізація опорних знань
Бесіда
Про що йшлося на попередньому уроці?
III. Мотивація навчальної діяльності
Відгадайте загадки(з інтернету).
Маленька, чорненька, співає, щебече,
Під стріхою з глини зліпила гніздечко,
Роздвоєний хвостик, як ножички, має.
Що це за пташина? Хто пташку цю знає?
(Ластівка)
Пташка невеличка, в неї білі щічки,
Сірі лапки, чорна шапка, фартушок
Жовтенький, голосок тоненький, і
Ця пташка невеличка називається... (синичка).
Швидко скрізь цей птах літає,
Всіх комашок поїдає,
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує.
В нього спереду шильце,
Ззаду вильце,
На грудях біле полотенце. (Ластівка)
Хто це у садку скрекоче,
Всі новини знати хоче?
Це хитренька, білобока,
З чорним хвостиком… (сорока).
IV. Викладання нового навчального матеріалу
Цікаві факти про птахів(діти підготували самостійно).
V. Фізкультхвилинка
VI. Інструктаж
Починаємо малювати з великих форм — тулуба та голови. Потім з’єднуємо їх між собою шиєю. А вже після цього малюємо дрібні деталі — хвіст, крила, лапки, дзьобик.
Послідовність малювання птаха у стані спокою
Ще дуже цікаво виглядає птах, коли він летить,— його крила
розправлені, шия витягнута. Він ширяє у небі та дивиться на нас
згори вниз.
Птахи у русі
Послідовність малювання птаха у русі — у польоті
VII. Самостійна практична робота учнів
Творче завдання
Намалюйте птаха в русі. Спочатку намітьте контури олівцем,
потім розфарбуйте акварельними фарбами.
VIII. Актуалізація набутих знань
Бесіда
IХ. Підбиття підсумків уроку