Урок образотворчого мистецтва у 1 класі на тему: «Спектральні кольори та їхня послідовність. Відтінки кольорів. Виконання композиції «Веселка»

Про матеріал

Уроки образотворчого мистецтва покликані розширювати кругозір дитини. Засобами образотворчого мистецтва формувати та розвивати в учнів комплекс ключових, міжпредметних і предметних компетентностей. Виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу через образотворче мистецтво.

Перегляд файлу

 

Урок образотворчого мистецтва

 у 1 класі на тему:

 

«Спектральні кольори та їхня послідовність. Відтінки кольорів. Виконання композиції «Веселка»

( фарби)»

 

 

Підготувала вчитель

початкових класів

Великодолинського НВК-ліцей

Якуц Валентина Анатоліївна

 

 

 

 

Тема: Спектральні кольори та їхня послідовність. Відтінки кольорів. Виконання композиції «Веселка»(акварельні фарби).

Мета: ознайомити учнів зі спектральними кольорами та послідовністю їх зображення; закріплювати розуміння учнями понять «спектральне коло», «основний колір», «змішаний колір»; ознайомлювати учнів із поняттями «світліший», «темніший», «колірний тон»; закріплювати навички створення необхідного кольору змішуванням кольорів; навчати правильно розташовувати зображення на аркуші; утворювати відтінки кольорів додаванням білої фарби; розвивати практичні навички роботи з фарбами; зорове сприйняття, аналітичне мислення; формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати кольори; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу через образотворче мистецтво.; забезпечувати доброзичливу атмосферу.

Обладнання: репродукції картин відомих художників, альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 

І в десять років, в сім , і п’ять

Всі люди люблять малювати

І кожен  намалювати мастак

Все те, що його цікавить так.

1.Перевірка готовності до уроку.

2.Визначення настрою перед початком уроку.

Капля Воды Мультфильм клипарты - ClipartLogo.com

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів:

  • 3 якими кольорами ми нещодавно ознайомилися?
  • На які дві групи їх поділяють художники? Чому?
  1. Гра “Кольоровий лабіринт”.
  • Сьогодні у нас з Вами буде незвичайний урок. Спочатку ми пограємо у гру “Кольоровий лабіринт”. Подивіться на аркуші паперу, що лежать у кожного на парті. Давайте уважно розглянемо зображення казкового лабіринту, у якому переплуталися  лінії. Потрібно віднайти “дорогу” зеленому кольору до тих кольорів, від яких він утворився.

Зелений колір довго плакав:

 Він загубив і маму й тата.

 А ти йому допоможи,

Де мама й тато покажи.

  1. Гра « Змішаємо кольори»

Далі  демонструю макет будиночка з не зафарбованими вікнами (стіни в будинку синього кольору):

Візьмемо жовтого від сонця,

Червоного дадуть нам квіти

І зафарбуємо віконця,

Щоб світло в них нам засвітити.

Яким цей колір буде, діти?

 Візьмемо кольору від неба,

Червоного додати треба...

 Чи схожий він на колір ночі?

Назвати колір цей хто хоче?

  • Подивіться ще раз на кольоровий круг.
  • Які кольори необхідно змішати, щоб отримати зелену фарбу? оранжеву? фіолетову?

3. Правила роботи з фарбами та пензлем

  •  Дорогі, діти, перш ніж розпочати роботу перевіримо як ви підготувалися до уроку. Які матеріали та інструменти знадобляться для малювання фарбами?
  •  Пензликами і фарбами.
  • Як потрібно водити пензликом по аркушу?
  •  Легенько, лагідно, не натискати сильно на пензлик.
  • Перед тим як намочити пензлик необхідно намочити його

Показую, демонстративно розбризкуючи краплини чистої води навколо себе.

  • Чи все я правильно роблю?
  •  Ні. Пензлик необхідно обережно віджати на краю баночки, щоб не забруднити оточуючих, роботу і себе.
  •  А як ми розташуємо фарби на  столі?
  •  Відкриємо і поставимо перед собою за аркушем паперу(альбомом).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Діти, у нас урок незвичайний ще й , тим що до нас у завітав казковий гість, а хто він ви дізнаєтесь,коли подивитесь уривок із мультфільму.

 (Перегляд уривку мультфільму «Капітошка»)

  • Так це Капітошка.
  • Скажіть, які природні явища ви спостерігали під час перегляду мультфільму? Коли народився Капітошка?

Тільки дощик прошумів
За лужком, за лісом,
Хтось у небі рушничок
Вишитий повісив.
Хто вгадає з діточок,
Що воно за рушничок?
Відповідь (Веселка)

 

  • Кому пощастило її бачити?
  • Коли з’являється веселка?

ІV. Оголошення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми познайомимось із спектральними кольорами, послідовністю їх розташування. Створимо композицію « Веселка»

 

V. Викладення нового навчального матеріалу

  • Веселка – одне з найкрасивіших явищ природи. Капітошка запитує, а хто з вас знає коли з’являється веселка?

1.Перегляд фрагменту «Чому буває веселка?»

Запитання від Капітошки

  • Сонячні промінчики проходять крізь дощові краплі — і з’являється веселка. А чи побачимо ми веселку похмурого дня?
  • Чому веселка так швидко зникає?

2. Розповідь вчителя

  • Художники у своїх творах прагнули передати це незвичайно гарне явище. Давайте розглянемо зображення веселки на світлинах і картинах відомих художників. (Діти разом з учителем аналізують картини).

(Учитель демонструє репродукції картин, які виконано акварельними фарбами.)

  • Для яких зображень художники обирають акварельні фарби?
  • Що можна сказати про малюнки, виконані акварельними фарбами? (Вони прозорі, містять багато повітря.)
  • Складіть невеличку розповідь за картиною, яку виконано акварельними фарбами. (Розповіді учнів.)
  • Вам сподобались ці картини? Чим саме?
  • 3. Пояснення вчителя
  • Капітошка дуже любить фантазувати. І просить вас пофантазувати разом з ним.
  • Уявіть, що веселки можна торкнутися рукою. Яка вона на дотик? А на смак?
  • Як ви вважаєте, чим пахне веселка?
  • А чи знаєте ви, які кольори є у веселки?

4.Перегляд фрагменту «Веселка – кольори»

  • Допоможуть запам’ятати кольори слова підказки , які записані у вас в альбомі. На уроці російської мови ми також  учили підказку для кольорів веселки, хто може її зараз пригадати і розказати.
  • Чи з усіма кольорами веселки ми ознайомились? (Ні.)
  • Ми ще не ознайомилися з блакитним кольором.
  • На яку із знайомих нам фарб він схожий? (На синю.)
  • Візьмемо синю повітряну кульку і почнемо її надувати. Чим дужче збільшується кулька, тим світлішою вона стає.
  • Як ви вважаєте, чому? (Кулька розтягується, і шар фарби стає тоншим.)

5.Алгоритм виконання

  • Спробуємо створити  блакитний колір. Візьмемо на палітру краплину синьої фарби. Ретельно вимиємо пензлик і наберімо на нього білої фарби. Додамо її на палітру до синьої фарби і змішаємо. Колір змінився — він став світлішим. Ми отримали блакитну фарбу.
  • Що робить біла фарба, коли ми додаємо її до будь-якого кольору? (Вона робить його світлішим.)
  • Якщо ми додамо більше білої фарби, колір стане світлішим, (якщо більше синьої — темнішим. Художники називають колірним тоном.
  • А який колір утворимо, якщо додамо білої фарби до червоної? (Рожевий.)
  • Візьмемо на палітру краплю червоної фарби.
  • Ретельно вимиємо пензлик і наберемо на нього синьої фарби. Додамо її на палітру до червоної фарби і змішаємо. Утворився фіолетовий колір.
  • Тепер у нас є всі кольори, щоб намалювати справжню веселку.
  • Нам потрібно підготувати руки до роботи.

VІ.Пальчикова гімнастика «Малювали ми, трудились» 

Малювали ми, трудились,

Наші пальчики стомились.  

Поскачіть же, пальчики,  

Як сонячні зайчики.  

Стриб - скок, стриб - скок,

Прискакали на лужок.  .

Вітер травичку колихає,

Вліво - вправо нагинає.  

Ви не бійтесь вітру, зайчики,  

Веселіться пострибайчики.

Фізкультхвилинка «Веселка»

VІІ.Закріплення вивченого матеріалу

- Капітошка пропонує вам погратись

1.Гра «Асоціації»

Матеріал для гри: різнокольорові  картки .

Учитель називає будь-який колір і запитує які асоціації виникають у дітей коли вони чують назву кольору. Наприклад, блакитний - небо.

2.Пояснення до творчого завдання

(Пропоную учням розглянути зображення веселки на малюнках і фотографіях.)

  • Уважно роздивіться малюнки. На якому з них художники зобразили веселку?
  • Як ви вважаєте, що нам необхідно обов’язково намалювати поруч із  веселкою?

Демонструю на дошці декілька простих варіантів композиції з різним взаємним розташуванням елементів.

  • Тепер намалюємо веселку. Перша смужка веселки буде червоною. Потім унизу, ближче до землі, розміщуються оранжева, за нею — жовта, зелена, блакитна, синя і фіолетова смужки.
  • Намалюємо небо. Змішаємо на палітрі блакитну фарбу і широким пензлем розфарбуємо верхню частину аркуша зліва направо. Уважно стежимо за тим, щоб фарба в робочій зоні не висихала,— інакше на небі залишаться смуги.
  • Тепер намалюємо землю. Із зеленою фарбою можна змішати жовту, і отримаємо листочки, освітлені сонцем. Для тіні необхідно додати синьої фарби. Додаючи до зеленої фарби жовтої, білої, синьої, можна отримати необхідні кольори для малювання дерев, кущів, трави.

VІІІ.Фізкультхвилинка «Веселка»

ІX.Практична робота

  • Сьогодні на уроці ви створите власну творчу роботу на тему «Веселка». Спробуйте намалювати , якою ви її уявляєте або бачили у природі. Але перед тим як розпочати роботу наш гість- помічник Капітошка пропонує вам пригадати назви кольорів веселки.
  • У нас вийшли дуже гарні та яскраві роботи. Погляньте, скільки на них різних кольорів!
  • Назвімо їх. (Учні називають кольори разом з учителем.)

Х. Підбиття підсумків

Гра «Ні, не так»

Якщо колір веселки почуєш ти,

Високо підстрибни і мовчи,

Якщо веселці колір не належить,

Ти присядь і скажи:- «Ні, не так».

 (Малиновий, синій, чорний, сірий, зелений, фіолетовий, білий, червоний, жовтий, рожевий, коричневий, оранжевий, голубий, бузковий).

 

 1. Обговорення учнівських робіт

  • Під час обговорення учнівських робіт у жодному разі не можна порівнювати роботи учнів. У кожній роботі слід знайти щось гарне та обов’язково відзначити учня. Якщо учнівська робота вийшла не дуже гарною, похваліть учня за старанність та висловіть упевненість у тому, що наступного разу в нього все вийде неодмінно якнайкраще.
  • Як з’являється райдуга? Скільки на ній можна побачити кольорів?
  • Які кольори веселки подобаються вам найбільше?
  • Діти, а як ви думаєте, коли так кажуть: «Веселковий настрій ». А який у вас настрій після виконання композиції «Веселка». Позначте на аркуші відповідну крапельку.
  • Райдуга сповіщає про кінець дощу і ясну погоду. Райдуга виступає символом  радості та дружби неба і Сонця. Люди  пов’язували веселку зі щасливим життям. Наприклад, вважалось що той, хто,пройде під веселкою (як під аркою), завжди буде щасливий. Бажаю кожному присутньому радості та  щастя.
  • Дякую вам за урок!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Веселкова лічилка

В лузі дощик із квіток
кольоровий сплів вінок.
У долину, аж до річки,
простяглись барвисті стрічки.
Ось червона, перша стрічка, —
колір стиглої сунички.
Друга — наче мандаринки,
що оранжеві в них спинки.
Третя — жовта, наче сонце
зазирає у віконце.
А четверта — то зелена,
як листок берізки, клена.
П’ять — блакитна, барвінкова,
наче квіточка святкова.
Шоста — синя, як ті сливи,
що дощі вмивали й зливи.
Сьома — вкрили ліс та балки
фіолетові фіалки.

Із семи стрічок веселих
утворилася  веселка,
і щоб знати кольори,
ти лічилку повтори.

 

 

Додатковий матеріал

ВЕСЕЛКА

У веселки-веселинки

Запитала Василинка:

 — Ой райдуго-семицвітко,

Чарівна небесна квітко,

Звідки силу ти черпаєш?

 Де ти кольори збираєш?

Може, в морі на просторі?

Може, у високих горах?

 Чи в долині-скатертині?

 А можливо, в неба сині?

 Розкажи, бо хочу знати,

 Щоб тих фарб собі набрати!

 Засміялася веселка,

 Бо завжди вона весела:

 — Добре, дівчинко, скажу,

Таємниць я не держу.

 Ніжні маки у пшениці,

 В лісі запашні суниці

Фарб червоних назбирали

 І мені подарували.

 Де взяла жовтогарячий?

 На городі.

Йди — побачиш,

Лиш з’являюся я де,

Дощик більше не іде.

На барвистому місточку

 Сушать небеса сорочку.

Засміялась Василинка

До веселки-веселинки:

— Я дружитиму з тобою,

 Із хорошою такою!

Л. Кондрацька

Там дівиця-морковиця,

 Що сховалася в темниці,

Пензлик чарівний взяла

 І по небу провела,

 А вродливі нагідки

Помагали залюбки.

 Жовтий — соняхи дали,

Що у полі зацвіли.

А зелений, а зелений

Звідусіль прийшов до мене:

 Із стежини у садочку,

З поля, лугу та лісочку —

Із усіх земних просторів,

Що злились в зелене море.

Дарували небеса Голубий.

 Озер краса Теж влила своє відерце.

Й незабудки — пам’ять серця

 — Пензликом попрацювали —

Так я голубий придбала.

У житах волошки сині

 Додали до мене сині.

 Фіолетовий, останній,

Плив до мене на світанні

Від фіалок та бузку,

Від медунки у гайку.

Ось тому така вродлива

 Розцвітаю всім на диво.

 А чому весела я?

Вдача вже така моя:

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
11414
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку