Уроки образотворчого мистецтва покликані розширювати кругозір дитини. Засобами образотворчого мистецтва формувати та розвивати в учнів комплекс ключових, міжпредметних і предметних компетентностей. Виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу через образотворче мистецтво.
Урок образотворчого мистецтва
у 1 класі на тему:
«Спектральні кольори та їхня послідовність. Відтінки кольорів. Виконання композиції «Веселка»
( фарби)»
Підготувала вчитель
початкових класів
Великодолинського НВК-ліцей
Якуц Валентина Анатоліївна
Тема: Спектральні кольори та їхня послідовність. Відтінки кольорів. Виконання композиції «Веселка»(акварельні фарби).
Мета: ознайомити учнів зі спектральними кольорами та послідовністю їх зображення; закріплювати розуміння учнями понять «спектральне коло», «основний колір», «змішаний колір»; ознайомлювати учнів із поняттями «світліший», «темніший», «колірний тон»; закріплювати навички створення необхідного кольору змішуванням кольорів; навчати правильно розташовувати зображення на аркуші; утворювати відтінки кольорів додаванням білої фарби; розвивати практичні навички роботи з фарбами; зорове сприйняття, аналітичне мислення; формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати кольори; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу через образотворче мистецтво.; забезпечувати доброзичливу атмосферу.
Обладнання: репродукції картин відомих художників, альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
І в десять років, в сім , і п’ять
Всі люди люблять малювати
І кожен намалювати мастак
Все те, що його цікавить так.
1.Перевірка готовності до уроку.
2.Визначення настрою перед початком уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів:
Зелений колір довго плакав:
Він загубив і маму й тата.
А ти йому допоможи,
Де мама й тато покажи.
Далі демонструю макет будиночка з не зафарбованими вікнами (стіни в будинку синього кольору):
Візьмемо жовтого від сонця,
Червоного дадуть нам квіти
І зафарбуємо віконця,
Щоб світло в них нам засвітити.
Яким цей колір буде, діти?
Візьмемо кольору від неба,
Червоного додати треба...
Чи схожий він на колір ночі?
Назвати колір цей хто хоче?
3. Правила роботи з фарбами та пензлем
Показую, демонстративно розбризкуючи краплини чистої води навколо себе.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
(Перегляд уривку мультфільму «Капітошка»)
Тільки дощик прошумів
За лужком, за лісом,
Хтось у небі рушничок
Вишитий повісив.
Хто вгадає з діточок,
Що воно за рушничок?
Відповідь (Веселка)
ІV. Оголошення теми і мети уроку.
V. Викладення нового навчального матеріалу
1.Перегляд фрагменту «Чому буває веселка?»
Запитання від Капітошки
2. Розповідь вчителя
(Учитель демонструє репродукції картин, які виконано акварельними фарбами.)
4.Перегляд фрагменту «Веселка – кольори»
5.Алгоритм виконання
VІ.Пальчикова гімнастика «Малювали ми, трудились»
Малювали ми, трудились,
Наші пальчики стомились.
Поскачіть же, пальчики,
Як сонячні зайчики.
Стриб - скок, стриб - скок,
Прискакали на лужок. .
Вітер травичку колихає,
Вліво - вправо нагинає.
Ви не бійтесь вітру, зайчики,
Веселіться пострибайчики.
Фізкультхвилинка «Веселка»
VІІ.Закріплення вивченого матеріалу
- Капітошка пропонує вам погратись
1.Гра «Асоціації»
Матеріал для гри: різнокольорові картки .
Учитель називає будь-який колір і запитує які асоціації виникають у дітей коли вони чують назву кольору. Наприклад, блакитний - небо.
2.Пояснення до творчого завдання
(Пропоную учням розглянути зображення веселки на малюнках і фотографіях.)
Демонструю на дошці декілька простих варіантів композиції з різним взаємним розташуванням елементів.
VІІІ.Фізкультхвилинка «Веселка»
ІX.Практична робота
Х. Підбиття підсумків
Гра «Ні, не так»
Якщо колір веселки почуєш ти,
Високо підстрибни і мовчи,
Якщо веселці колір не належить,
Ти присядь і скажи:- «Ні, не так».
(Малиновий, синій, чорний, сірий, зелений, фіолетовий, білий, червоний, жовтий, рожевий, коричневий, оранжевий, голубий, бузковий).
1. Обговорення учнівських робіт
Веселкова лічилка
В лузі дощик із квіток
кольоровий сплів вінок.
У долину, аж до річки,
простяглись барвисті стрічки.
Ось червона, перша стрічка, —
колір стиглої сунички.
Друга — наче мандаринки,
що оранжеві в них спинки.
Третя — жовта, наче сонце
зазирає у віконце.
А четверта — то зелена,
як листок берізки, клена.
П’ять — блакитна, барвінкова,
наче квіточка святкова.
Шоста — синя, як ті сливи,
що дощі вмивали й зливи.
Сьома — вкрили ліс та балки
фіолетові фіалки.
Із семи стрічок веселих
утворилася веселка,
і щоб знати кольори,
ти лічилку повтори.
Додатковий матеріал ВЕСЕЛКА У веселки-веселинки Запитала Василинка: — Ой райдуго-семицвітко, Чарівна небесна квітко, Звідки силу ти черпаєш? Де ти кольори збираєш? Може, в морі на просторі? Може, у високих горах? Чи в долині-скатертині? А можливо, в неба сині? Розкажи, бо хочу знати, Щоб тих фарб собі набрати! Засміялася веселка, Бо завжди вона весела: — Добре, дівчинко, скажу, Таємниць я не держу. Ніжні маки у пшениці, В лісі запашні суниці Фарб червоних назбирали І мені подарували. Де взяла жовтогарячий? На городі. Йди — побачиш, Лиш з’являюся я де, Дощик більше не іде. На барвистому місточку Сушать небеса сорочку. Засміялась Василинка До веселки-веселинки: — Я дружитиму з тобою, Із хорошою такою! Л. Кондрацька |
Там дівиця-морковиця, Що сховалася в темниці, Пензлик чарівний взяла І по небу провела, А вродливі нагідки Помагали залюбки. Жовтий — соняхи дали, Що у полі зацвіли. А зелений, а зелений Звідусіль прийшов до мене: Із стежини у садочку, З поля, лугу та лісочку — Із усіх земних просторів, Що злились в зелене море. Дарували небеса Голубий. Озер краса Теж влила своє відерце. Й незабудки — пам’ять серця — Пензликом попрацювали — Так я голубий придбала. У житах волошки сині Додали до мене сині. Фіолетовий, останній, Плив до мене на світанні Від фіалок та бузку, Від медунки у гайку. Ось тому така вродлива Розцвітаю всім на диво. А чому весела я? Вдача вже така моя:
|