Урок образотворчого мистецтва у 2 класі на тему: " Декоративний розпис. Створення композиції «Незвичайний звір» за мотивами картин М.Примаченко."

Про матеріал

Розробка містить матеріали про життя і творчість Марії Примаченко, особливості її робіт, кросворд за темою уроку, цікаві завдання для учнів для розвитку уяви і фантазії.

Перегляд файлу

Конспект уроку образотворчого мистецтва у 2 класі.

 

Тема: Декоративний розпис. Створення композиції «Незвичайний звір» за 

          мотивами картин М.Примаченко.

 

Мета: Познайомити дітей з творчістю народної художниці М.Примаченко,

          закріплювати вміння створювати кольорові композиції фарбами,

          закріплювати навички роботи в кольорі, розвивати творчу уяву і 

          фантазію.

 

Прилади і матеріали: папір, акварельні або гуашеві фарби, маркер.

                                     Репродукції робіт М. Примаченко.

 

Література: О.С.Данченко «Народні майстри»

 

Хід заняття

І   Оргмомент.

ІІ  Актуалізація опорних знань.

  • Які декоративні розписи ми вивчали?
  • Що прикрашали декоративним розписом
  • З якими майстрами розпису ви знайомі.

(Майстри Петриківки Н.Білокінь, П Павленко)

ІІІ Оголошення теми заняття

  • А сьогодні я хочу познайомити вас з творчістю народної художниці М.Примаченко. А за мотивами її творчості запропоную вам намалювати казкового звіра.
  •  

IV Пояснення нового матеріалу

 

 В цьому році виповнюється 100 років, з дня народження видатного майстра народного живопису, лауреата Державної премії УРСР, відомої в усьому світі народної художниці М.Примаченко. На честь цієї дати в Україні випустили монету вартістю 5 гривень із зображенням цієї художниці. Народилася в       році в селі Болотне на Київщині, де виросла і працювала все життя. Вона не навчалася в художній школі та в інститутах, а самотужки опанувати це мистецтво малювання, виражала себе через живопис олійними фарбами все життя.

 У її творах,  основу композиції яких становлять зображення квітів, птахів і звірів, зміст того чи іншого малюнка допомагають повніше зрозуміти тексти-написи, що їх робить Марія Оксентівна. Численні малюнки квітів художниці дуже схожі на народні настінні розписи, хоч у селі де вона виросла і жила не було таких традицій.(«Цвіти, цвіт Україна.як іде до шлюбу дівчина будь щаслива і багата, і всім добрим людям будь рада» «Букет людям на радість»)

 Часто використовує Примаченко у своїх творах популярний у народному мистецтві дуже давній мотив попарних птахів, що можуть бути невеликими, сидіти десь на самому вершечку чи, навпаки, займати більшу частину аркуша. Наприклад: « красні птиці стоять на границі, хотя приходиться горько, но стережуть зорко.»

 Ви мабуть помітили, що часто назви малюнків художниці це рядки з пісень, приказок, прислів’їв, народних оповідань. І це не спроста, адже Марія Оксентівна дуже любила пісні і часто почувши пісню, що вразила її душу, малювала до неї малюнок.

 Твори із зображенням картин з народного життя, обрядів і свят, серед яких бачимо сцени сватання, весілля, зустрічі парубка і дівчини і інші. Усі вони близькі до традиційних народних картинок - дуже цікавого виду народного живопису, що побутував в Україні (наприклад: « Маруся мичку пряла, а Івана дожидала»).

  У своїх творах вона зображувала і військові сюжети і радянських солдатів які захищали свою Батьківщину (« Дують сім вітрів, а солдат стоїть і не поворухнеться на посту», «Велика слава невідомим солдатам»).

 Композиції Марії Примаченко і зображенням химерних звірів становлять чи не найхарактернішу групу творів у доробку художниці. Зображення звірів різні і за кольором, і за настроєм, і за формою(про якусь породу чи належність до якогось типу тварин для більшості з них годі й говорити).

 Розглядаючи їх не скажеш , що є в них якась своя, звірина краса, притаманна, наприклад, кішці з її гнучким тілом, ведмедю з його вайлуватістю і ін.

 Немає в них і граціозності, легкості лету птахів. У них короткі, товсті  або ж несподівано довгі й тонкі лапи з гострими пазурами, важкі масивні тіла з якимись нетиповими рисами.

 Здається їх намалювала уява художниці такими, щоб вони змогли продиратися через хащі лісів, переповзати через болото і т.д. Створені нею образи відкривають героїв казок, легенд, пісень. А вже саме таки  виразними, яскравими, незвичними їх створила уява і фантазія художниці ( Розглянути і проаналізувати роботи: «Корова отака дасть 5000 літрів молока», «Міліард років як цього звіра немає», «Атомна війна» і ін.).

 Її послідником став син Федір, хоч і не досяг таких вершин мистецтва як його мати, його робота «Той звір, що ліс охороняє та про птахів дбає».

 А тепер давайте перевіримо, яка у вас уява і фантазія. Візьміть маркер і аркуш паперу. Не відриваючи маркер від аркуша намалюйте довільні лінії, (мал.1). А тепер спробуйте покрутити аркуш паперу і «знайти» на своєму малюнку якусь тваринку. Можете домалювати дрібні деталі : очі, ніс, вуха, хвіст і т.д.(мал..2)

 А може хтось побачить декілька тварин чи птахів.

 

V  Самостійна робота над вправою.

 

 Фізпауза

 А, тепер візьміть інший аркуш паперу зобразіть тут улюблену тваринку. При цьому не забудьте підкреслити в малюнку риси характеру.

 Тут ви можете використати і особливості свого улюбленця, його звички, індивідуальність, унікальність і навіть казковість, які у вас вийшли під час вправ. Не забувайте працювати на цьому аркуші. Спочатку працюємо олівцем, а потім фарбами.   Коли будете малювати, подумайте і придумайте назву своєму малюнку, а також коротеньку казочку або оповідання, або історію яка відбулася  з вашим улюбленцем.

 

VI  Самостійна робота.

 

VIІ Підведення підсумків.

 

Обговорення дитячих робіт, захист (розповіді, казки, оповідки)

 Давайте пригадаємо про що ми говорили на початку заняття, а для цього розгадайте невеликий кросворд.

 

1.Декоративний розпис якого села на Дніпропетровщини, став відомим у світі.

2.Казковий герой робіт М.Примаченко.

3.Хто продовжив справу художниці М.Примаченко

4.Чим витираєте неправильно проведені лінії?

5.Тварина зображена на малюнку М.Примаченко

7.Чим наносять лінійний малюнок?

8.Що надихало на творчість М.примаченко?

10.Чим написані малюнки М.Примаченко?

 

 

 

 

 

 

1

п

е

т

р

и

к

і

в

к

а

 

 

2

з

в

і

р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

с

и

н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

г

у

м

к

а

 

 

 

 

 

 

 

5

к

о

р

о

в

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ч

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

о

л

і

в

е

ц

ь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

п

і

с

н

я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

о

л

і

я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку образотворчого мистецтва у 2 класі.

 

Тема: Декоративний розпис. Створення композиції «Незвичайний звір» за

мотивами картин М.Примаченко.

 

 

 

 

 підготувала і провела Сорочан Т.В.

doc
Додано
6 липня 2018
Переглядів
1684
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку