Урок образотворчого мистецтва у 4 класі НУШ "Сільські пейзажі і мотиви. Створення ілюстрації «Осінній пейзаж»"

Про матеріал
Конспект уроку образотворчого мистецтва для 4 класу складений відповідно вимог нового Державного стандарту початкової освіти НУШ, за програмою для ЗЗСО 3-4 класи (розроблена під керівництвом Р. Б. Шияна Київ ТД «Освіта-Центр плюс» - 2019 ) ,відповідно до «Мистецтво : підручник інтегрованого курсу для 4 класу закладів аг. серед. Освіти / Л. Г. Кондратова. — Тернопіль : Навчальна книга – Богдан. — 2021)
Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва  4 клас  НУШ                            

Тема. Сільські пейзажі і мотиви. Створення ілюстрації «Осінній пейзаж»

Мета. Розширити знання учнів про жанр – пейзаж; розвивати навички              сприйняття, образного мислення, асоціативної пам’яті, уяви, фантазію. Виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу, формувати спостережливість, уміння бачити і відчувати красу осінньої пори.

Очікувані результати. Створює просту композицію, визначає головне і другорядне в композиції, використовує всю площину аркуша. Користується художніми матеріалами, палітрою, пензлями. Розпізнає і виражає власні емоції від художньої творчості. Дотримується охайності, правил техніки безпеки,організовує робоче місце.

Обладнання. Малюнки ( зразки дитячих робіт), ілюстрації із зображенням пейзажів, репродукції картин художників-пейзажистів.

 Фарби, пензлі, склянка з водою, палітра, планшет для малювання, олівець, гумка, альбом, словничок, підручник «Мистецтво», ЛЕГО

Техніка виконання. Живопис.

                           Хід уроку.

І. Організаційна частина.

                      Всі сідайте тихо, діти,

                      Домовляймось не шуміти.

                      Тож гаразд, часу не гаєм,

                       І урок розпочинаєм!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Які ви знаєте жанри живопису?
  • Що таке пейзаж?
  • Які є види пейзажів?

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Технологія  «Передбачення».

Послухайте уважно загадку. Проаналізуйте її і спробуйте здо­гадатися, про що йдеться. Ваша відповідь і буде темою сьогод­нішнього уроку.

Коли вона загляне в сад,

Наллється соком виноград,

І пізні яблука ранет

 Солодкі стануть, наче мед.

Як помандрує по гаях

З   чарівним   пензлем   у   ру­ках,—

Все розмалює на путі,

 Берізки стануть золоті!

 І ми її уклінно просим: —

Заходь  у гості,  щедра... (Осінь.)

IV. Робота над темою уроку

  1.     Вправа «Створи осінню картину» ЛЕГО

(Скласти з цеглинок ЛЕГО осінню картину і презентувати її)

2. Вступна бесіда.

Осінь... Скільки поезії в цьо­му золотаво-сонячному слові і скільки радості й тихого смут­ку! її часто називають «чудо­вою», «замріяною», «золотою», «загадковою», «незбагненною». Щоразу осінь неповторна у своїй красі й витівках. А яка вона не­постійна! То ніжна і лагідна, то похмура і непривітна; то весела і життєрадісна, то мрійлива і пла­ксива.

Можливо, саме через це її не оминали і не оминають увагою по­ети, композитори і художники. За допомогою своїх специфічних за­собів вони передають красу осін­ньої природи. Для художника — це фарби, композитора — звуки, а для письменника — слово.

3. Поетична хвилинка .Прослуховування вірша
Олександра Олеся «Ліс восени».

Давно вже скошені лани,  

Стоять степи похило,

На липах листя золоте

 Тріпоче понад вами,

Неначе знову ліс цвіте

Осінніми квітками.

Там наче макові квітки

 На гілці зайнялися,

Там наче жовті нагідки

 Промінням пройнялися.

Тут в росах квіти лісові,

 Там струмені прозорі,

Ось кущ біліє на траві,

 Як шум на синім морі.

Там шпак доспівує пісні,

 Всю душу виливає,

Якісь брехеньки голосні

Сорока розпускає.

Ось жовтий лист на зайця впав,

І заєць стрепенувся,

Схопивсь, на задні лапки став

І вбік кудись метнувся.

Он ледве чутно ходить лис.

То зникне між травою,

То вгору дивиться кудись

І крутить головою.

А вколо листя золоте

Тріпоче понад нами,

Неначе вдруге ліс цвіте

Осінніми квітками.

4. Прослуховування  музики П. Чайковського "Пори року" ("Жовтень".)

    Діти діляться своїми враженнями від почутого.

5. Споглядання творів мистецтва. Робота з підручником с. 20-21

Бесіда за репродукціями картин

. Алгоритм « Змістовний склад суто естетичної оцінки твору».

   1.    Власна інтерпретація сюжету ( Що зображено на картині?) .

   2. Опис місця події (Де це відбувається?).

   3.Визначення головного героя, його емоційного стану або інших якостей     (Що або хто знаходиться в центрі? Які явища, події, предмети?).

   4.Визначення другорядних персонажів ,їх роль у творі.

 5.Опис представлених явищ або подій ( Словесний опис картини).

 6.Аналіз композиційного вирішення ( наявність композиційного центру), плановість ( доцільність виділення планів), розміщення та підпорядкованість деталей, тощо.

 7.Відповідність реальності ( фантастична чи реалістична).

 8.Оцінка колірного вирішення (визначення колориту картини: в якій гамі кольорів). Показ цеглинок ЛЕГО

 9.Визначення жанру твору та аналіз художньої техніки виконання (Що зображено? Чим зображено? - гуаш, акварель, олівець, туш, вугіль, пастель, олійні фарби).

  1.     Констатація образності твору (Виявлення художнього образу).
  2.     Аналіз загального настрою твору.
  3.     Висловлення особистого враження від твору ( Уяви себе художником. Що ти хочеш змінити в картині? ).

6. Перегляд відеоролика «Сільські пейзажі українських живописців»

7.Поетична хвилина.

                  Що за чудо осіння палітра!

                  Сум і радість в пейзажі звучить.

                  Онде квітка остання розквітла,

                  Павутинка на вітрі тремтить.

                  Листя золотом щирим палає

                  Під осіннім промінням палким.

                  Вітерець між гілками зітхає,

                  Зачарований дивом таким.

                  Ну а небо – безмежне і синє,

                  Заворожує серце умить.

                  Подих вітру… і листя осіннє

                  Все летить, і летить і летить…

8. Словникова робота.

Пейзажжанр образотворчого мистецтва, присвячений зображенню природи, міст, сіл.

Репродукція відтворення художнього оригіналу поліграфічним або фотографічним способом.

Гармонія упорядкована узгодженість частин одного цілого.

Повітряна перспектива — це уявні зміни деяких ознак предметів під впливом повітряного середовища й простору.

  1. Практична робота учнів.

1.Послідовність роботи над пейзажем:

А) перегляд відео Майстер клас «Осінній пейзаж»

Б) Робота з підручником ст.21 .

3)Інструктаж для учнів

  1. Виберіть мотив і «напишіть» його в умі, визначивши, що де головним на вашому малюнку.
  2. Визначте точку зору, лінію горизонту. Вирішіть, яка частина аркуша буде відведена небу, землі, деревам, воді тощо.
  3. Уникайте ситуацій, коли лінія горизонту поділяє лист пополам, і зображень, у яких дерево, стовп, будинок та інші об'єкти ділять малюнок по вертикалі на дві рівні частини. Виконавши малюнок, починайте роботу фарбами.
  4. Спочатку пропишіть воду, землю, небо, дерева, і тільки
    тім працюйте над конкретизацією форми предметів.
  5. Особливу увагу приділіть предметам, розташованим на пер­шому плані. Вони пишуться більш об'ємно та енергійно за кольо­ром, контрастами; предмети другого плану мають вигляд плоскої плями з холодним блакитним, фіолетовим або сірим відтінком.

2. Послідовне виконання композиції вчителем

3.Самостійна робота учнів

      Під час роботи учнів  здійснюється індивідуальний контроль.

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

1. Пригадаймо:

  • Що нового сьогодні ви дізналися?

  • Що ми повторили?
  • Що навчилися робити?
  •    Які кольори найчастіше використовує осінь? (цеглинки ЛЕГО)
  • До якої групи вони належать?
  • 2. Презентація учнівських робіт.

     3.Оцінювання малюнків.

 - Сонечко спостерігало за вашою роботою та вирішило залишити вам на згадку за вашу творчість маленькі сонечка-смайлики. Домалюйте на них свій настрій від уроку.

 

 

 

doc
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
2475
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку