КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «БОРЩІВСЬКИЙ ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ» БОРЩІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Конспект заняття на тему:
Живопис. Кольорознавство. Взаємодія теплих і холодних кольорів. «Мушлі на піску». Виконання натюрморту в нетрадиційній техніці «аерографії».
Любов Чайковська,
керівник гуртків «Юний художник»
Борщів - 2021
Тема. Живопис. Кольорознавство. Взаємодія теплих і холодних кольорів. «Мушлі на піску».
Завдання. Виконання натюрморту в нетрадиційній техніці «аерографії».
Мета. Розширювати уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва, про колір як засіб виразності у живописі. Вчити працювати в техніці «аерографії». Ознайомити з новим терміном, з роботою аерографа. Закріплювати вміння отримувати колірні відтінки, розрізняти основні та похідні, теплі та холодні кольори. Закріплювати вміння працювати у певній послідовності. Знайомити з творчістю художника-земляка Василя Стецька. Розвивати спостережливість, образне мислення, творчу уяву, фантазію. Виховувати патріотизм, бережне ставлення до природи.
Тип заняття: комбінований.
Обладнання: Для наставника: зоровий ряд: зразки морських черепашок, зображення аерографа, фото картин борщівського художника Василя Стецька «Захід», «Подих моря», «Хвилі», «Море»; дитячі роботи; ТЗН – проектор, екран, комп’ютер;
музичний ряд: мелодія ДиДюЛя «На побережжі».
літературний ряд: вірш Анатолія Качана «Після бурі».
Для учнів: акварельний папір, олівець простий, пензлі, щетинний жорсткий пензель або вживана зубна щітка, акварельні фарби, посуд для води, палітра, ганчірка, промокальний папір.
Хід заняття
І. Організаційна частина.
1. Привітання.
2. Перевірка готовності дітей до заняття (наявність на робочому столі альбомів, простих олівців, фарб акварельних, пензлів, зубних щіток, або щетинистих пензлів, палітри, посуду з водою).
ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань заняття.
Вірш Анатолія Качана «Після бурі»
Море п’ятки нам лоскоче,
Сліпить зайчиками очі,
Камінцями-стрибунцями
Грає в крем’яхи́ із нами.
Роздає на знак пошани
Черепашки і рапа́ни.
*крем'яхи – гладкі камінці, які використовують для гри;
*рапани - морський хижий равлик з великою мушлею, яка має гострий кінчик.
хвилі пісок
вода черепашки, мушлі
сонце водорості
риби чайки
ІІІ. Робота над новим матеріалом.
ІV. Актуалізація опорних знань. Кольорознавство.
V. Поетапність виконання. Практична робота.
Наставник виконує педагогічний малюнок. Діти практично працюють з керівником гуртка.
Фізкультхвилинка
( https://www.youtube.com/watch?v=_eD21EzS5ig )
( https://www.youtube.com/watch?v=wIgoeUm4gdY )
- Таким інструментом користуються художники-оформлювачі. Ми такого аерографа не маємо, але можливо хтось з вас у недалекому майбутньому зможе пізніше працювати таким професійним інструментом
VІ. Підсумок заняття.
Кращі роботи демонструються і виставляються на виставковий стенд. Над слабшими малюнками продовжується робота з рекомендаціями, підказками, усуваються і виправляються недоліки. ( Додаток В. )
Прибирання робочих місць.
Література.
https://uk.wikipedia.org/wiki/Аерограф
ДОДАТОК А
Малюнок 1.
Малюнок 2.
ДОДАТОК Б
Малюнок 1. Василь Стецько «Захід»
Малюнок 2. Василь Стецько «Подих моря»
Малюнок 3. Василь Стецько «Море»
Малюнок 4. Василь Стецько «Хвилі»
Василь Петрович Стецько
(нар. 6 березня 1950 року в с. Стрілківці, Борщівського району, Тернопільської області) -український художник. Член НСХУ (1994).
Закінчив Одеське художнє училище (1976, нині художньо-театральне училище); Львівський поліграфічний інститут (1991, нині Українська академія друкарства).
Працював художником-оформлювачем у містах Борщові і Тернополі.
Від 1979 — учасник виставок у містах Тернополі, Львові, Борщові, Києві.
Персональні виставки в Тернополі (1984, 1994, 2005), Борщеві.
Голова творчого об’єднання «Потік», створеного при Борщівському краєзнавчому музеї.
ДОДАТОК В.
Роботи вихованців гуртка
«Юний художник №2»,
віком 6-9 років
1