Живопис. Кольорознавство. Взаємодія теплих і холодних кольорів. «Мушлі на піску». Виконання натюрморту в нетрадиційній техніці «аерографія».

Про матеріал
Мета. Розширювати уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва, про колір як засіб виразності у живописі. Вчити працювати в техніці «аерографії». Ознайомити з новим терміном, з роботою аерографа. Закріплювати вміння отримувати колірні відтінки, розрізняти основні та похідні, теплі та холодні кольори. Закріплювати вміння працювати у певній послідовності. Знайомити з творчістю художника-земляка Василя Стецька. Розвивати спостережливість, образне мислення, творчу уяву, фантазію. Виховувати патріотизм, бережне ставлення до природи.
Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «БОРЩІВСЬКИЙ ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ» БОРЩІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття на тему:

Живопис. Кольорознавство. Взаємодія теплих і холодних кольорів. «Мушлі на піску».  Виконання натюрморту в нетрадиційній техніці  «аерографії».

 

 

Любов Чайковська,

керівник гуртків «Юний художник»

 

 

 

 

 

Борщів - 2021

 

Тема.  Живопис. Кольорознавство. Взаємодія теплих і холодних кольорів. «Мушлі на піску».

Завдання.  Виконання натюрморту в нетрадиційній техніці  «аерографії».

Мета. Розширювати уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва, про колір як засіб виразності у живописі. Вчити працювати в техніці «аерографії». Ознайомити з новим терміном, з роботою аерографа. Закріплювати вміння отримувати колірні відтінки, розрізняти основні та похідні, теплі та холодні кольори. Закріплювати вміння працювати у певній послідовності. Знайомити з творчістю художника-земляка Василя Стецька. Розвивати спостережливість, образне мислення, творчу уяву, фантазію. Виховувати патріотизм, бережне ставлення до природи.

Тип заняття: комбінований.

Обладнання: Для наставника: зоровий ряд: зразки морських черепашок, зображення аерографа, фото картин борщівського художника Василя Стецька «Захід», «Подих моря», «Хвилі», «Море»; дитячі роботи; ТЗН – проектор, екран, комп’ютер;

музичний ряд: мелодія ДиДюЛя «На побережжі».

літературний ряд: вірш Анатолія Качана «Після бурі». 

Для учнів: акварельний папір, олівець простий, пензлі, щетинний жорсткий пензель або вживана зубна щітка, акварельні фарби, посуд для води, палітра, ганчірка, промокальний папір.

 

Хід  заняття

І. Організаційна частина.

1. Привітання.

2. Перевірка готовності дітей до заняття (наявність на робочому столі альбомів, простих олівців, фарб акварельних, пензлів, зубних щіток, або щетинистих пензлів, палітри, посуду з водою).

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань заняття.

  • Сьогодні у нас на занятті тема літня.

Вірш Анатолія Качана «Після бурі»


Море п’ятки нам лоскоче,
Сліпить зайчиками очі,
Камінцями-стрибунцями
Грає в крем’яхи́ із нами.
Роздає на знак пошани
Черепашки і рапа́ни.


*крем'яхи – гладкі камінці, які використовують для гри;

*рапани - морський хижий равлик з великою мушлею, яка має гострий кінчик.

  • Вправа «Асоціаціативний кущ»
  • Отже, коли ми говоримо про море, про що ми думаємо? Що ви згадуєте? Які слова спадають на думку?

      хвилі                                           пісок

 

                                 вода                                                   черепашки,  мушлі

 

                                    сонце                                          водорості

                                        

                                                риби                   чайки 

   

  • Отже, ми сьогодні малюватимемо пісок і мушлі , які винесли хвилі на пісок. (Демонструється малюнок з мушлями. ( Додаток А. Малюнок 1 )
  • Вправа «Очікування»
  • Чого ви очікуєте від заняття? З яким настроєм приступаєте до роботи?
  • Сьогодні ми працюватимемо у нетрадиційній техніці «аерографії».
  • Вправа «Асоціації»
  • Які асоціації виникають у вас ? Що нагадує слово «аеро»?
  • Термінологічна скарбничка:
  • Можна виконувати таке розпилювання за допомогою спеціального прилада аерографа. ( Додаток А. Малюнок 2 )

 

ІІІ. Робота над новим матеріалом.

  • Перед тим, як показати вам роботу аерографа, ознайомимось зі світлинами картин нашого земляка, борщівського художника Василя Стецька, роботи якого ви мали можливість бачити на виставках у місцевій картинній галереї в Борщівському краєзнавчому музеї. (Додаток Б. Малюнки 1-4 ). Кілька картин Василь Петрович присвятив темі моря, піщаним берегам. ( Перегляд фото картин, аналіз зображення піску. )

ІV. Актуалізація опорних знань. Кольорознавство.

  • Отже, щоб намалювати пісок, які кольори нам потрібні? (Жовті, сірі)
  • Але пісок не є яскраво жовтий, як кульбабка чи сонечко. Він насправді жовто-сірого, білого кольору. Він буває різного кольору. Кожне море має свій особливий пісок, або камінчики.
  • А чи знаєте ви, що деякі відпочиваючі на морі туристи люблять збирати собі на згадку чи для колекції з пляжу, де відпочивали, пісочок, камінчики, мушлі. Але такі, здається, безневинні захоплення можуть завдати великої шкоди екології. Місцева влада на італійському острові Сардинія вилучала у туристів півлітрові пляшечки з піском і камінчиками чи черепашками. І протягом року назбирала одну тону піску. Тому існує заборона на такі захоплення.

 

  • Тож, повернімося до кольорів. На які групи поділяються кольори? (Хроматичні та ахроматичні.) Ахроматичні поділяються на… (Теплі та холодні.)
  • Отже, щоб передати жовтосірий пісок, нам треба теплий жовтий-охра змішати з холодним фіолетовим.

 

V. Поетапність виконання. Практична робота.

Наставник виконує педагогічний малюнок. Діти практично працюють з керівником гуртка.

  • Вправа «Роби як я»
  1. Композиція. Розміщення черепашок-мушлів в кутку аркуша. (3-4 шт.)
  2. Обвести контури мушлів простим олівцем.
  3. Для створення тла-піску змішати жовтий і фіолетовий кольори з достатньою кількістю води. Замалювати утвореним кольором фон, минаючи мушлі. Працюємо великим пензлем (№ 6-12)

Фізкультхвилинка

  • Доки наш малюнок сохне зробимо руханку «А ти лети у далекі світи» 

( https://www.youtube.com/watch?v=_eD21EzS5ig )

 

  1. Перегляд відео роботи аерографа. Розпис стін інтер’єра. ( Для  теоретичного ознайомлення )

 ( https://www.youtube.com/watch?v=wIgoeUm4gdY )

-    Таким інструментом користуються художники-оформлювачі. Ми такого аерографа не маємо, але можливо хтось з вас у недалекому майбутньому зможе пізніше працювати таким професійним інструментом 

 

  • Зараз у техніці аерографії ми передамо фактуру піска, тобто зобразимо піщинки різних кольорів. Спробуємо виконати цю техніку за допомогою щіточки або щетинного пензля.
  1. Додати до суміші жовтого-охри і фіолетового з водою більше фіолетового кольору. Нанести пензлем дану суміш на зубну щітку. І розпилити малюнок. Залишити підсихати. (Мушлі залишаються на аркуші)
  2. Повторити операцію, добавляючи синього (ультрамарин) кольору. Промокнути краплі, що забруднили мушлі.
  3. Після висихання кінчиком тоненького пензля (№ 0-2) розмалювати мушлі сумішшю голубого і чорного кольору (отримуємо сірий). Внизу кожної черепашки з лівого боку тоненькою смужкою нанести тінь темнішим коричнево-фіолетовим кольором.

 

VІ. Підсумок заняття.

  • Вправа «Рефлексія»
  • Що нового дізналися?
  • Як називається ця нетрадиційна техніка?
  • Як називається інструмент, яким професійні художники виконують цю роботу?
  • Де можете застосувати знання?
  • Що сподобалось, а що викликало негативні емоції чи труднощі?
  • Над чим варто ще попрацювати?
  • Вправа «Вернісаж»

Кращі роботи демонструються і виставляються на виставковий стенд. Над слабшими малюнками продовжується робота з рекомендаціями, підказками, усуваються і виправляються недоліки. ( Додаток В. )

  • Вправа «Чисте робоче місце»

Прибирання робочих місць.

 

Література.

  • Серія «Малюємо акварелями». Техніки і матеріали. Додаток до журналу «Образотворче мистецтво» - К.: 2007. – с.21-24.
  • Барбер Баррингтон. Ви можете намалювати все, що завгодно. Акварель.  – Москва: Издательство «Э», 2016 – с.9-42.
  • Н.Николин. Митці Борщівщини. – «Літопис Борщівщини», - випуск 2 – 1995.
  • Вікіпедія (електронні ресурси) https://uk.wikipedia.org/wiki/Аерографія

https://uk.wikipedia.org/wiki/Аерограф

ДОДАТОК  А

 

https://domfotooboev.com.ua/tmp/cache/interiors/1994/079757278f544d0beeac687517da06ce.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок 1.

 

Аерограф професійний TG139В 0,2 ммАерограф професійний з нижньою подачею матеріалу 0.35 мм

 

Малюнок 2.

 

 

 

ДОДАТОК  Б

Малюнок 1.  Василь Стецько «Захід»

Малюнок 2. Василь Стецько «Подих моря»

               

 

Малюнок 3. Василь Стецько «Море»

 

 

 

Малюнок 4. Василь Стецько «Хвилі»

 

 

 

Василь Петрович Стецько

(нар. 6 березня 1950 року в с. Стрілківці, Борщівського районуТернопільської області) -український художник. Член НСХУ (1994).  

Закінчив Одеське художнє училище (1976, нині художньо-театральне училище); Львівський поліграфічний інститут (1991, нині Українська академія друкарства).

Працював художником-оформлювачем у містах Борщові і Тернополі.

Від 1979 — учасник виставок у містах Тернополі, Львові, Борщові, Києві.

Персональні виставки в Тернополі (198419942005), Борщеві.

Голова творчого об’єднання «Потік», створеного при Борщівському краєзнавчому музеї.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК  В.

Роботи вихованців гуртка

«Юний художник №2»,

віком 6-9 років

 

E:\Здиску С\Робстіл 2021\Роботи дітей 2021-22н.р\Яцент.JPGE:\Здиску С\Робстіл 2021\Роботи дітей 2021-22н.р\NSXFE4917.JPGE:\Здиску С\Робстіл 2021\Роботи дітей 2021-22н.р\IHDNE0388.JPG

E:\Здиску С\Робстіл 2021\Роботи дітей 2021-22н.р\IMG_E9794.JPG

1

 

docx
Додано
22 листопада 2021
Переглядів
1102
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку