Урок образотворчого мистецтва "Зимова річка"

Про матеріал
формувати вміння дітей передавати плановість відкритого простору, учити передавати стан поверхні за допомогою різних кольорових відтінків; розвивати творчу уяву і фантазію, виховувати любов до природи, навколишнього середовища.
Перегляд файлу

Урок з образотворчого мистецтва

Створення композиції “Зимова річка»

Тема. Пропедевтичні відомості про ілюзорне зближення паралельних горизонтальних ліній, що йдуть у глибину (річка, доріжка). Передавання плановості відкритого простору за допомогою кольору та тону.

Практичне завдання: створення композиції «Зимова річка».

Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – орієнтуватися в часі та берегти його, планувати свої дії; громадянської – бережне ставлення до людей, до природи, до самого себе, здатність екологічно мислити;

 здоров'язбережувальної - слідкувати за своєю посадкою під час малювання, попереджувати стомлюванність очей;

 предметних компетентностей: формувати вміння дітей передавати плановість відкритого простору, учити передавати стан поверхні за допомогою різних кольорових відтінків; розвивати творчу уяву і фантазію, виховувати любов до природи, навколишнього середовища.

Обладнання: альбом-посібник, відео зимової природи, презентація як намалювати зимовий пейзаж, відео зимових картин відомих художників, ілюстрації, репродукції картин, музика А.Вівальді, М. Тарівердієва

Матеріали та інструменти: фарби, гуаш.

Тип уроку: практичної художньої діяльності.

Хід уроку

1.Організація класу. Створення емоційного настрою.

2.Девіз уроку «Щодня слід слухати хоча б одну пісню,

 дивитися на хорошу картину ,

і якщо це можливо, читати хоч один мудрий вислів»        

3Актуалізація опорних знань учнів

У бабусі-холодусі

Усміх сяє на лиці,

Ходить в білому кожусі

З дивним пензлем у руці.

Раз мазок і два мазок-

На вікні розцвів бузок,

А на другім сад казковий

Біля місяця підкови,

А на третім- срібний дім

 Іній світиться у нім..

Всі дивились, дивувались

Хто ж художник- здогадались?…

 

4.  Мотивація навчальної діяльності учнів

Бесіда з елементами розповіді

Арктика знаходиться на Північному полюсі. Це крижана пустеля. Північний Льодовитий океан в цьому місці покритий льодом, товщина якого дорівнює висоті 3-х поверхового будинку. У цих місцях холодно протягом усього року; і взимку і влітку. Влітку тут температура -30, а взимку-82. Люди тут не живуть, іноді відправляються експедиції для вивчення і спостережень. І день з ніччю не чергуються як у нас. На півроку сонце ховається за горизонтом, а потім також довго не сходить з неба (називають білі ночі). Тварини добре пристосовані для життя при низьких температурах. Багато полярних  тварини великих  за величиною і покриті товстим шаром жиру, що допомагає зберегти тепло (тюлені, моржі, пінгвіни). У тих, хто живе на землі - тепла густа шерсть, а у птахів - безліч густого пір'я. Шерсть або пір'я охоплюють повітря навколо тіла, зберігаючи теплоту тварин.

Ми побачимо дуже багато яскравих зимових картин відомих художників.

Вони любили писати зимову красу.

(відео «Картини відомих художників»)

- Повідомлення теми та мети уроку

- Бесіда за підручником с.76-79

Лінійна перспектива, повітряна перспектива

Придивіться до краєвидів, що нас оточують, зображених художниками на живописних полотнах. Міста і села сполучають дороги. Коли прямуєш нею, здається, ніби вона вдалині звужується, хоча насправді її ширина не змінюється. Так само сприймається в перспективі й річка. Митці використовують лінійну перспективу, щоб зобразити на картинах паралельні лінії, що обмежують дорогу й річку, звужуючи їх у напрямку горизонту.

Щоб передати простір, художники також використовують повітряну перспективу, за якої, що ближче до лінії горизонту, тим менш чітко, яскраво і контрастно зображуються об’єкти (дерева, ліс, гори, кораблі тощо).

Так, на дальньому плані кольори більш тьмяні, набувають холодних відтінків.

Роздивіться, як художники передають далечінь у краєвидах. (Сприймання  творів)

- Що зображено на передньому плані?

- Як змінилися кольори вдалині?

 -  А якого кольору сніг?

Хоч ми й звикли називати сніг білим, але насправді — залежно від освітлення, навколишнього середовища тощо — він набуває відтінків інших кольорів. Погляньте, як відтінки фіолетового, синього і зеленого кольорів урізноманітнюють і збагачують зимові краєвиди. У той же час вони такі ніжні, що ми все одно сприймаємо сніг білим.

Сонячне світло надає снігу теплих золотавих, рожевих відтінків, а тіні на снігу виглядають синіми, блакитними.

Вірш «Якого кольору сніг?»

Презентація «Як намалювати зимовий пейзаж»

Пояснення послідовності виконання завдання

  • Оберіть сюжет, який  зацікавив, і намітьте композицію.
  • За допомогою лінійної та повітряної перспективи зобрази північний краєвид.

Самостійна художньо-практична робота учнів. Учні виконують роботу під музику А.  Вівальді і М. Тарівердієва

Фізкультхвилинка для очей

Продовження виконання практичної роботи

  1. Підсумок уроку.

Виставка, аналіз виконаних робіт.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 січня 2022
Переглядів
1250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку