Урок
Тема: Закріплення знань про однорідні члени речення.
Мета: вдосконалювати компетентність в знаннях про однорідні члени речення, інтонувати їх, розставляти розділові знаки; розвивати увагу, спостережливість, вміння працювати в парах та групах, робити висновки. Пишатися красою рідної осінньої природи.
Обладнання : підручник до уроку.
Реквізити до уроку : пелюстки, кружечки мовної квітки.
Відео “однорідні члени речення” 4кл.
Різнокольорові аркуші
Хід уроку
ез, еч, же, в’є, ться
Через поле і долину
В’ється стежечка в’ юнка.
А) Граматичний полілог
( 2 ведучих)
Б) Мовна п’ятипелюсткова квітка.
Які орфограми є у словах?
в) Словосполучниковий диктант
Різнокольорові сукні, килим з осінніх листочків, з’явилися опеньки.
Усно : листочків (яких ?)
З’явилися гриби
Доповнити словосполучення однорідними словами, ввести їх у речення.
III. Оголошення теми і мети уроку.
IV. Усвідомлення вивченого матеріалу.
1. Колективна пошукова діяльність ( за вправами 76(1,2)
2. С.7
3. Самостійна робота за підручником (за впр.84,85)
- Згадайте правило розділових знаків при однорідних членах речення і обговоріть його з сусідом по парті. Доповніть правило власними прикладами.
- Записати речення варіативно та вибірково.
(впр,85 (3-6реч.) впр.85
- Взаємоперевірити виконання завдань.
V. Закріплення та систематизація знань
1. Робота в парах
- Доповнити речення однорідними членами речення, прокоментувати розділові знаки. Одне речення (на вибір) записати в зошит. ( На інтерактивній дошці читаються речення)
- Діти були не в лісі, а
- Вересень здивував нас яскравістю останніх квітів та
- Школярі .... м’яч по колу.
2. Коментоване письмо
Ось і осінь прийшла. Летять у вирій лелеки, шпаки, ластівки. Ліс пахне хвоєю, грибами, листям.
(Коментуючи речення учні пояснюють розділові знаки при однорідних членах речення, називаючи їх).
3. Творча групова робота
( У дітей на партах лежать паперові листочки берези( жовті), клена (червоні), дуба ( зелені). Відповідно кольору діти групуються.
Завдання для груп :
Жовті - виписати речення з однорідними підметами.
Червоні — виписати речення з однорідними присудками.
Зелені — виписати речення з однорідними другорядними членами речення.
( Школярі працюють читаючи речення і записуючи їх з групових картах)
Щоднини на вулицях і в домівках холоднішає. Липи, берези та клени скидають своє листя. Птахи збираються зграями і прощаються з рідною землею.
2. Перегляд відео. Однорідні члени речення.
- Знайти, запам’ятати однорідні члени речення та озвучити їх.
- Поставити питання до однорідних членів речення.
3. Складання тексту з розрізнених частин.
Використовуючи вуглинки Лего. За бажанням виходять три учні. В дітей на партах цеглинки. Ведучі читають частину тексту потім по черзі виходять до дошки і прикріплюють свою картку певного кольору, нна звороті якої написаний текст. Учні за власним рішенням піднімають цеглинки відповідного кольору, що відповідає змісту частини тексту.
Вона одягає ліс в різнобарвні шати. Посилає до далекого вирію лелек, гусей, ластівок. Людям дарує багатий урожай, а учням працю в школі.
На Броварщині панує осінь.
Нікого осінь не залишить без роботи.
( На дошці з’являється різнокольорове панно, (зелений, жовтий,червоний).Ведучі стають в правильному порядку та читають повністю текст.
Руханка “Вверх і вниз”
За пелюстками квітки створюється мікрогрупа дітей, які народились восени ( 2 хлопців, 2 дівчат) Вони по черзі беруть пелюстки квітки. Зі зворотньої сторони читають завдання команді класу.
Зразок завдань :
1, Які члени речення вважаються однорідними?
2, Назвати характерні ознаки однорідних членів речення ( 4 ознаки)
3,Які саме члени речення можуть бути однорідними.?
4,Які розділові знаки ставлять при однорідних членах речення?
4. Інструктаж вчителя до ДЗ.
Домашнє завдання: повторити правила, впр,83