Урок Однорідні члени речення

Про матеріал
Розробка до уроку української мови за темою Однорідні члени речення. 4 клас.
Перегляд файлу

Урок

Тема: Закріплення знань про однорідні члени речення.

Мета: вдосконалювати компетентність в знаннях про однорідні члени речення, інтонувати їх, розставляти розділові знаки; розвивати увагу, спостережливість, вміння працювати в парах та групах, робити висновки. Пишатися красою рідної осінньої природи.

Обладнання :  підручник до уроку.

Реквізити до уроку : пелюстки, кружечки мовної квітки.

Відео “однорідні члени речення” 4кл.

Різнокольорові аркуші

 

Хід уроку

  1.  Перевірка домашнього завдання.
  2. Актуалізація опорних знать та вмінь; мотивація навчання.
  1. Хвилина краснопису

ез, еч, же, в’є, ться

Через поле і долину

В’ється стежечка в’ юнка.

 

А) Граматичний полілог

         ( 2 ведучих)

  • Якою мовною одиницею є даний запис?
  • Чому він вважається реченням?
  • Яке за інтонацією?
  • Як називаються слова в реченні?
  • Які бувають члени речення?
  • Назвати граматичну основу.

Б) Мовна п’ятипелюсткова квітка.

Які орфограми є у словах?

 

 

в) Словосполучниковий диктант

Різнокольорові сукні, килим з осінніх листочків, з’явилися опеньки.

 

Усно : листочків (яких ?)

            З’явилися гриби

Доповнити словосполучення однорідними словами, ввести їх у речення.

 

 

III. Оголошення теми і мети уроку.

IV. Усвідомлення вивченого матеріалу.

1. Колективна пошукова діяльність ( за вправами 76(1,2)

2. С.7

3. Самостійна робота за підручником (за впр.84,85)

-  Згадайте правило розділових знаків при однорідних членах речення і обговоріть його з сусідом по парті. Доповніть правило власними прикладами.

- Записати речення варіативно та вибірково.

(впр,85 (3-6реч.) впр.85

- Взаємоперевірити виконання завдань.

 

V.  Закріплення та систематизація знань

1. Робота в парах

- Доповнити речення однорідними членами речення, прокоментувати розділові знаки. Одне речення (на вибір) записати в зошит. ( На інтерактивній дошці читаються речення)

- Діти були не в лісі, а

- Вересень здивував нас яскравістю останніх квітів та

- Школярі .... м’яч по колу.

 

2. Коментоване письмо

Ось і осінь прийшла. Летять у вирій лелеки, шпаки, ластівки. Ліс пахне хвоєю, грибами, листям.

(Коментуючи речення учні пояснюють розділові знаки при однорідних членах речення, називаючи їх).

 

3. Творча групова робота

( У дітей на партах лежать паперові листочки берези( жовті),  клена (червоні), дуба ( зелені). Відповідно кольору діти групуються.

Завдання для груп :

Жовті -  виписати  речення з однорідними підметами.

Червоні — виписати речення з однорідними присудками.

Зелені — виписати речення з однорідними другорядними членами речення.

( Школярі працюють читаючи речення і записуючи їх з групових картах)

Щоднини на вулицях і в домівках холоднішає. Липи, берези та клени скидають своє листя. Птахи збираються зграями і прощаються з рідною землею.

2. Перегляд відео. Однорідні члени речення.

- Знайти, запам’ятати однорідні члени речення та озвучити їх.

- Поставити питання до однорідних членів речення.

3. Складання тексту з розрізнених частин.

Використовуючи вуглинки Лего. За бажанням виходять три учні. В дітей на партах цеглинки. Ведучі читають частину тексту потім по черзі виходять до дошки і прикріплюють свою картку певного кольору, нна звороті якої написаний текст. Учні за власним рішенням піднімають цеглинки відповідного кольору, що відповідає змісту частини тексту.

Вона одягає ліс в різнобарвні шати. Посилає до далекого вирію лелек, гусей, ластівок. Людям дарує багатий урожай, а учням працю в школі.

 

На Броварщині панує осінь.

 

Нікого осінь не залишить без роботи.

 ( На дошці з’являється різнокольорове панно, (зелений, жовтий,червоний).Ведучі стають в правильному порядку та читають повністю текст.

 

Руханка “Вверх і вниз”

 

За пелюстками квітки створюється мікрогрупа дітей, які народились восени ( 2 хлопців, 2 дівчат) Вони по черзі беруть пелюстки квітки. Зі зворотньої сторони читають завдання команді класу.

Зразок завдань :

1, Які члени речення вважаються однорідними?

2, Назвати характерні ознаки однорідних членів речення ( 4 ознаки)

3,Які саме члени речення можуть бути однорідними.?

4,Які розділові знаки ставлять при однорідних членах речення?

 

4. Інструктаж вчителя до ДЗ.

Домашнє завдання: повторити правила, впр,83

docx
Додано
16 грудня 2020
Переглядів
738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку