Тема уроку: Однорідні члени речення. Кома при однорідних членах речення.
Мета уроку : повторити й поглибити знання про однорідні члени речення, учити визначати їх у реченнях; формувати вміння ставити кому при однорідних членах речення; розвивати мислення, зв’язне мовлення; виховувати повагу до Шевченка, бажання знати його творчість.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань.
- Пригадайте, який розділ мовознавства ми вивчаємо? Які мовні одиниці є об’єктом синтаксису?
- Пригадайте, яке сьогодні число? Завдяки чому 9 березня залишило свій слід в історії не тільки України, але й усього світу?
Тарас Шевченко - видатний український поет, прозаїк, драматург, художник. Він був людиною універсальних обдарувань та інтересів. Усе його життя і творчість були присвячені українському народу. Поет мріяв про ті часи, коли його країна буде незалежною суверенною державою, коли в Україні шануватимуться мова, культура та історія народу, а люди будуть щасливими.
Ім'я Тараса Шевченка відоме в усьому світі. У багатьох країнах йому встановлені пам'ятники. Шевченкові твори перекладені майже на всі мови світу. Його ім'ям в Україні названі навчальні заклади, театри, площі, вулиці, міста. Національна опера України, Київський національний університет, центральний бульвар міста Києва носять ім'я видатного сина українського народу - Тараса Шевченка ( З інтернету).
Його ім’я відоме в усьому світі.
Тарас Шевченко - видатний український поет, прозаїк, драматург, художник.
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.
Епіграф
Рядки його – то світу цвіт прекрасний.
Гортаю тихо білі сторінки,
Читаю вірші славного Тараса,
Що донесли до нас роки – віки
Роман Гордійчук
Сьогодні на уроці ми ознайомимося з особливостями однорідних членів речення. Усі речення на уроці будуть використовуватися з творів Тараса Шевченка або про Тараса Шевченка.
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
По діброві вітер виє,
Гуляє по полю,
Край дороги гне тополю
До самого долу.
Чорніє поле, і гай, і гори,
На кого покинув
Батька, неньку старенькую,
Молоду дівчину?
Тече вода в синє море, та не витікає.
На розпутті кобзар сидить та на кобзі грає.
Поховайте та вставайте,
Кайдани порвіте
І вражою злою кров'ю
Волю окропіте.
І мене в сім'ї великій,
В сім'ї вольній, новій,
Не забудьте пом'янути
Незлим тихим словом.
І сниться ій той син Іван
І уродливий, і багатий,
Не одинокий, а жонатий
Хто ж викохав тонку, гнучку
В степу погибати?
З дитинства Тарас Шевченко був … та . хлопчиком. Тарасик часто слухав цікаві розповіді старих людей про…, про …та.... Любив також майбутній поет і…, і…, і….
Слова для довідок: їх походи , минуле України , казки , допитливий, легенди , розумний, козаків, народні пісні.
ІV. Підсумки уроки та домашнє завдання.
Картки для роздаткового матеріалу
Тарас Шевченко - видатний український поет, прозаїк, драматург, художник. Він був людиною універсальних обдарувань та інтересів. Усе його життя і творчість були присвячені українському народу. Поет мріяв про ті часи, коли його країна буде незалежною суверенною державою, коли в Україні шануватимуться мова, культура та історія народу, а люди будуть щасливими.
Ім'я Тараса Шевченка відоме в усьому світі. У багатьох країнах йому встановлені пам'ятники. Шевченкові твори перекладені майже на всі мови світу. Його ім'ям в Україні названі навчальні заклади, театри, площі, вулиці, міста. Національна опера України, Київський національний університет, центральний бульвар міста Києва носять ім'я видатного сина українського народу - Тараса Шевченка ( З інтернету).
З дитинства Тарас Шевченко був … та . хлопчиком. Тарасик часто слухав цікаві розповіді старих людей про…, про …та.... Любив також майбутній поет і…, і…, і….
Слова для довідок: їх походи , минуле України , казки , допитливий, легенди , розумний, козаків, народні пісні.