24 вересня о 18:00Вебінар: Використання елементів проєктної діяльності в умовах змішаного навчання

Урок "Одвічна боротьба добра і зла. Олександр Олесь. Драма-казка "Микита Кожум'яка"

Про матеріал
Конспект уроку з української літератури. Може бути використаний для проведення відкритого уроку.
Перегляд файлу

Тема. Одвічна боротьба  добра і зла. Олександр Олесь. Драма-казка «Микита Кожум’яка»

Мета: продовжувати роботу над казкою О. Олеся «Микита Кожум’яка», опрацювати ідейно-тематичний зміст твору; розвивати увагу, спостережливість, пам’ять, навички виразного читання за ролями, характеризувати образи; виховувати кращі людські якості, пошану до минулого.

Тип уроку: формування і вдосконалення вмінь та навичок.

Методи та прийоми: слово вчителя, бесіда, вікторина, читання за ролями, інсценізація уривку з казки, незакінчені речення, сенкан, мультимедійна презентація.

 Міжпредметні зв’язки: українська мова, історія, образотворче мистецтво.

Обладнання: підручник, ноутбук, телевізор, портрет О. Олеся, картини Віктора Васнецова, малюнки учнів.

Хід уроку

І.  Організаційний момент

У мене сьогодні гарний настрій, думки,

Я люблю себе, своїх рідних, друзів, свою землю, свою Україну!

Вона – єдина, вона – найкраща!

Я бажаю, щоб наш урок був плідний і цікавий.

І. Актуалізація опорних знань

  1. Який твір називається драматичним?
  2. Назвіть ознаки драматичного твору.

ІІІ.   Мотивація навчальної діяльності

Усна народна творчість завжди була й залишається невичерпним джерелом натхнення художників, письменників. Художники писали картини про справних богатирів, воїнів-захисників. Давайте переглянемо картини Віктора Васнецова «Богатирі» (Ілля Муромець, Альоша Попович, Добриня Никитич). «Витязь на роздоріжжі» (Білий кінь – символ перемоги). Ось і Олександр Олесь за мотивами народних казок, билин, легенд створив чудову драму-казку «Микита Кожум’яка», героєм якої є справжній богатир, захисник – Микита Кожум’яка.

ІV. Оголошення теми і мети уроку

V. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу

1.Ідейно-художній аналіз змісту твору. Незакінчені речення

Давайте з вами визначимо тему, головну думку, кульмінаційний момент. Для цього вам необхідно продовжити речення.

Тема драми-казки «Микита Кожум’яка» - боротьба народних богатирів із ворогами, зокрема  із жорстоким  Змієм).

Кульмінаційний момент у драмі-казці двобій Микити і Змія.

Головна думка твору – уславлення народного героя-богатиря.

2. Гра «Так – Ні»

  1. Князь із Княгинею сумували, бо повинні були віддати Змію улюбленого сина? (Ні)
  2. Посланець Змія був «чорний та окатий, як та ніч»? (Так)
  3. Народ боявся Змія? (Так)
  4. Князь зібрав воєвод, щоб повідомити своє рішення добровільно віддати Змію дочку? (Ні)
  5. Чи всі воєводи одностайно погодилися з Князем боротися проти змія? (Ні)
  6. У три роки Микита міг побороти свого батька? (Так)
  7. Микита брутальний, злий, жорстокий? (Ні)
  8. У Микити було 5 братів? (Ні)
  9. Микита одразу погодився боротися зі змієм? (Ні)
  10.        Замок Змія був похмурий, темний? (Ні)
  11.        Чи важко Микиті було боротися зі Змієм? (Так)
  12.        Микита врятував Князівну від Змія? (Так)
  1. Гра «Чарівний мішечок»
  2. Інсценізація уривку з казки «Микита Кожум’яка»

Як Микита поводився з посланцями від Князя і хто спонукав його на двобій зі Змієм давайте дізнаємося, подивившись інсценізацію уривку з казки «Микита Кожум’яка»

  1. Виразне читання кульмінаційного моменту за ролями (с.187)
  2. Фізкультхвилинка!!!
  3. Демонстрація дитячих малюнків

Характеристика головного героя (сильний, мужній, безкорисливий)

7.Скласти сенкан до образу Микита Кожум’яка

Микита Кожум’яка

Мовчазний, кремезний

Мне, бореться,перемагає

Оборонець власного народу

Найсильніший

Характеристика Князя і Князівни, дівчини.

Князь і Князівна (люблячі батьки; Князь більш рішучий, упевнений, активно намагається протидіяти лиху; Княгиня більш печальна, розгублена, зневірена).

Дівчина (мужня, самовіддана, здатна до самопожертви заради порятунку Князівни).

Знайти і виписати приклади гіперболи в драмі-казці О.Олеся «Микита Кожум’яка»

VІ.  Підсумок уроку

VІ.  Оцінювання учнів

VІ.  Домашнє завдання

Прочитати розділи 1-4 повісті Зірки Мензатюк «Таємниця козацької шаблі»

 

docx
Додано
9 червня
Переглядів
158
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку