Урок-огляд телепередач "Закріплення і узагальнення знань про прикметник".

Про матеріал

Урок-огляд телепередач для 3 класу. Протягом нього здобувачі освіти працюватимуть у телестудії «Прикметник» та братимуть участь у багатьох телепередачах. Під час уроку застосовуються різноманітні методи для формування критичного мислення.

Перегляд файлу

Ранкова зустріч

І.ВітанняСлайд 1

  1. «Коло друзів.

Візьмемося за руки

Та станемо у коло.

Радість та усмішки

Хай сяютьнавколо.

 

 

  1. Добрий день. Ранкове привітання в колі друзів.

Доброго ранку – сонце привітне!

Доброго ранку – небо блакитне!

Доброго ранку – в небі пташки!

Доброго ранку – зелені дубки!

Доброго ранку – люди привітні!

Я всімбажающобпосмішкиквітли!

-  До нас завітали гості і ви, як справжні господарі та господині, дуже чемно і виховано зустрічайте їх.

Учні

Ми вам раді люди добрі,

І вітаєм щиро вас.

І запрошуєм ласкаво

На урок у третій клас.

 

  •       Мені дуже приємно бачити, що ви посміхаєтесь один одному і приносите до класу радість, добро та павагу. То ж давайте її примножимо, подарувавши один одному подарунки.Слайд 2

 

Діти:

  •       Я хочу подарувати тобі щастя!
  •       Прийми від мене у подарунок хороший настрій!
  •       Мій подарунок для тебе – кольорова веселка у небі!
  •       Я хочу подарувати тобі натхнення!
  •       Усі весняні квіти – це мій подарунок для тебе!
  •       Я дарую тобі міцне здоровя!
  •       Я хочу подарувати тобі красу!
  •       Прийми в подарунок від мене посмішку!
  •       Прийми в подарунок від мене повагу!
  •       Я дарую тобі щиру ласку!
  •       Я хочу подарувати тобі чарівну казку!
  •       Я дарую тобі радість велику!
  •       Прийми в подарунок від мене щедрість!
  •       Я дарую тобі чудеса!
  •       Мій подарунок для тебе – дружба вірна й міцна!

 

  1. Побажання вчителя на позитивний настрій на роботу.Слайд 3

Від серця до серця

Лунають вітання.

Прийміть найщиріші мої побажання:

Щоб були ви активні,

Щоб були ви завзяті,

       Працювали старанно, вміло писали,

      Та на  запитання,

       Вірно відповідали.

 

ІІ. Груповезаняття

  1. «Загадковаскринька»

А) Дослідження

  • Діти, сьогодніви будете вчитисьпроводитидослідження та вирішуватипроблеми.Слайд 4
  • В руках у менескринька, в нійзагадковий предмет. Вам потрібновизначити, щоцеможе бути.
  • Але для початку давайте повторимо правила.
  1. Скриньку не можнавідкривати.
  2. Їїможнатрусити.

3) Коженможепоставитиоднезапитання про об'єктусередині.

Скринькапередаєтьсядоти, доки хтось не відповість, що там лежить.

Цей предмет є у кожного вдома. Найбільше його використовують у вечірній час.

(у скриньці пульт від телевізора)

Б) БесідаСлайд 5

  • Щовизнаєте про цей предмет?
  • Для чого його використовують?
  • А що ми можемо побачити по телевізору?

ІІІ. ОбмінінформацієюСлайд 6

  • А чи є у вас улюблена телепередача? Яку назву вона має?

(відповідь дітей про улюблені телепередачі)

  • Діти, а яку інформацію можна отримати із телепередачі «Новини»?

ІV .  Щоденні новини

  1. Робота з календарем.Слайд 7

- Давайте послухаємо наших синоптиків, які нам розкажуть про сьогоднішній день.

Синоптик 1.

- Сьогодні у нас 21 березня. За народним календарем сьогодні день весняного рівнодення.

- А чи знаєте ви чому цей місяць так назвали?

Синоптик 2Слайд 8

Назваберезеньзакріпилась за місяцемлише у середині XIX століття. У фольклорнихматеріалах слово «березень» вживаєтьсярідко і здебільшого в найновішихзаписах, частіше в українськійнароднійтворчостітрапляєтьсяназва «март» або «марець».

 Як слово потрапило в літературнумову, визначитидосі складно.

Синоптик 3Слайд 9

Березнемслов'яни могли називатицеймісяць тому, що в березні палили на вугілля березу, а в теплих районах вжезбиралиберезовийсік. У Білорусіїйого так і називають - Сакавік. У хорватівберезенькличутьСушец. Вважається, щоцьогомісяця мало буваєопадів і в лісі сухо. А ще в народіназиваютьберезенькаплюжником, крапельником. За швидкесніготанення і появу перших таловин - протальником.

- Дякую нашим синоптикам за цікаву інформацію.

- Діти, якщо ми подумками повернемося до вчорашнього дня, то ми можемо сказати, що весняне рівнодення за календарем видатних дат розпочинається Всесвітнім днем щастя.

2. БесідаСлайд 10

- Діти, а що для вас є щастя?

- Коли ви почуваєте себе щасливими?

Пісня «Щастя»

- Ще щасливими себе почувають люди коли їх мрії збуваються.

- Я зичу вам якомога частіше перебувати в гарному настрої та ділитися ним з іншими людьми.Живіть, радіючи кожному дню!Сьогодні ми з вами проведемо день цікаво.

V.   Підсумок зустрічі.

- Діти, чи мрієте ви побувати на телебаченні?

- Сьогодні, щаслива мить, ваша мрія здійсниться, бо ми відвідаємо різні телепередачі.

 

Тема:Закріплення і узагальнення знань про прикметник.

Мета: закріпити і узагальнити знання учнів із теми «Прикметник», вміння учнів визначати рід, число прикметників, узгоджувати прикметники з іменниками; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати вміння вживати прикметники в усному та писемному мовленні, критичне мислення, пізнавальну самостійність, креативність ; формувати комунікативну компетентність в процесі групової діяльності; виховувати культуру усного та писемного мовлення, інтерес до рідної мови.

Тип уроку:узагальнення та закріплення знань, умінь, навичок.

Форма проведення уроку:урок-огляд телепередач.

Обладнання:мультимедійна презентація, екран очікувань, смайлики, склади слова,  малюнки до плану уроку, емблеми назв груп, малюнок мікрофону та відеокамери, мікрофон, робочі зошити, аркуші зі словом Календар, фломастери, атрибути екстрасенсів, підручник, пазли, малюнки спецій, риби, посвідчення телестудії.

Хід уроку:

І. Організація класу.

1. . Вправа «Очікування»Слайд 11

-  Діти, що ви очікуєте побачити? На яких телепередачах побувати?

- Які ваші сподівання?

- А моє очікування, що ви будете слухати уважно, відповідати чітко, працювати злагоджено.

- Сьогодні наш екран сподівань ще порожній та я надіюсь, що ваші очікування здійсняться і він наповниться вашими посмішками.

ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

  1. Вправа «Математичний ключ».Слайд 12
  • А зараз я вам пропоную дізнатися хто генеральний директор цієї мовної телестудії, зробивши математичні обчислення.

Пора – а + и – ори + в + а – ва + ри – ква – ва + мета – а + ник

(Прикметник)

  • Отже, головна тема нашої роботи сьогодні: «Закріплення і узагальнення знань про прикметник».Слайд 13
  1. Визначення завдань уроку.
  • Діти, давайте поглянемо на екран та визначимо завдання нашого уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Сьогодні я пропоную вам відвідати телестудію «Прикметник» Слайд 14 та взяти участь у таких телепередачах:
  1. Світське життя Прикметника
  2. Абеткові поради (хвилинка каліграфії)
  3. Сьогодні
  4. Битва екстрасенсів
  5. Танцюють всі
  6. Служба розшуку
  7. Пазл-шоу
  8. Мастер Шеф
  9. Поки всі вдома
  • Діти, а що потрібно для зйомок телепередачі?
  • Я вам пропоную вибрати з чим би ви хотіли працювати.Слайд 15
  • Якщо ви хотіли б бути ведучим на будь-якій телепередачі, то візьміть мікрофончик.
  • А ті, хто бажає зробити відеозапис передачі оберіть відеокамеру.
  • Ось у нас утворилося дві групи «Репортери» та «Блогери»

ІV. Актуалізація опорних знань.

  • Займіть свої місця в студії.
  • І так, ми в ефірі.
  1. Світське життя Прикметника.Слайд 16
  • Сьогодні нашим гостем є генеральний директор цієї студії Прикметник. Тож давайте візьмемо в нього інтерв'ю та дізнаємося всі подробиці його життя.Слайд 17

Інтерв'ю

  • Добрий день, Прикметнику.
  • Доброго дня.
  • Розкажіть нам про себе.
  • Я – Прикметник. Проживаю в країні Морфологія.
  • Прикметнику, хто є вашою найближчою ріднею?
  • Моєю ріднею є частини мови.
  • Скажіть, будь ласка, чи є у вас друзі?
  • Так, звичайно! Мої найкращі друзі це іменники та займенники.
  • Розкажіть нам які у вас уподобання.
  • Мої уподобання – це колір, смак, відношення до іншого предмета, належність предмета комусь, розмір, вік.
  • А чи є у вас мрія?
  • Моя мрія бути неперевершеним художником української мови.
  • Дякуємо, пане Прикметнику, ми бажаємо вам щоб ваша мрія здійснилася.
  • Діти, ми почули про життя Прикметника. А тепер давайте в своїх групах для телепрограми «Світське життя» складемо фото-звіт життя Прикметника.

Слайд 18

Складання ментальної карти

(відповідає на питання який?, яка?, яке?, які?, називає ознаку предмета, має зв’язок з іменником, має рід та число, може мати пряме та переносне значення, існують прикметники-антоніми, існують прикметники-синоніми) Діти, давайте ще раз повторимо, що ми знаємо про прикметник.

  1. Телепередача «Абеткові поради» (хвилинка каліграфії)Слайд 19
  • Наступна телепередача в якій ми візьмемо участь це «Абеткові поради».
  • А зараз, кожен з вас покаже як вміє гарно, каліграфічно, правильно писати букви, склади, слова. А також складати речення.Слайд 20

В в ве вя нав вес ний весна весняний свято

  • Що ви можете сказати про слова весна, весняний?
  • Яке слово зайве?
  • Давайте в своїх групах складемо та запишеморечення зі  словом весна використовуючи прикметники.

V. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

3. Телепередача «Сьогодні»

- А нам час потрапити до телепередачі «Сьогодні».Слайд 21

- А чи знаєте ви чим визначний сьогоднішній день?

- А дізнатися про це допоможе нам календарик, але відкриє він нам свої таємниці лише тоді, коли ви виконаєте завдання.

- Працювати ви будете знову в групах.

- Отже, вам потрібно дібрати і записати прикметники, що починаються з перших літер слова календар.Слайд 22

К -

А -

Л -

Е -

Н -

Д -

А -

Р –

  • Молодці! Давайте поглянемо, що ж  нам повідомить наш календар.Слайд 23
  • А кореспонденти програми «Сьогодні» нам розкажуть, що це за день і які прикмети та обряди цього дня.

(виступ кореспондентів)

  • Дякуємо кореспондентам за такі чудові повідомлення.

4.Телепередача «Битва екстрасенсів»Слайд 24

- Зараз ми з вами  на телепередачі «Битва екстрасенсів».

Екстрасенси – це люди з незвичними здібностями. Подивившись на річ, вони можуть розповісти про те, хто їх господар, а за фотокарткою надати інформацію про людину.

  • Учні нашого класу також зараз спробують побувати екстрасенсами.
  • Ваше завдання з одного погляду визначити і пояснити який рід і число має прикметник.Слайд 25

Кришталева ваза

Затишний сад

Весняний ліс

Чарівні квіти

Бадьорий настрій

Довгі канікули.

- Наші екстрасенси впоралися з завданням, визначили з першого погляду рід і число прикметника, а чому в словосполученнях чарівні квіти та довгі канікули не визначали рід?

5.Телепередача «Танцюють всі!»Слайд 26

- Давайте трішки відпочинимота візьмемо участь у передачі «Танцюють всі!».

А журі – це наші гості. Якщо їм сподобається ваш виступ, то вони це покажуть оплесками, а якщо дуже сподобається, то вони два рази плеснуть в долоньки і потупотять ніжками.

6.Телепередача «Служба розшуку»Слайд 27

- Дуже складна та відповідальна робота у Служби розшуку, в якій буде працювати наш клас. Знайдіть у підручнику на сторінці 155вправу 382.

Слайд 28

- Учні першої групи із запропонованих словосполучень виписуватимуть лише ті, які вжито в переносному значенні. А учні другої групи випишуть лише ті словосполучення, які вжито в прямому значенні.Слайд 29

- Давайте перевіримо як ви справилися із завданням.

- Молодці! Служба розшуку спрацювала на відмінно!

6.Пазл-шоуСлайд 30

- Діти, нас зачекалися на програмі «Пазл-шоу»

- Кожна група отримає комплект пазлів. Вам потрібно скласти з них речення, записати його в зошити і пояснити спосіб написання прикметників у ньому.

1-ша група.

Серце матусі маленьке, а любов у ньому велика.

2-га група

У моєї бабусі золоте серце.

  • Молодці! І на цьому шоу ми продемонстрували чудову роботу.

7. Мастер Шеф.Слайд 31

-  І ось, ми з вами, на телепрограмі Мастер Шеф. Готувати ми будемо святкову страву рибу «Фішбоун».

- Готуючи її ми даватимемо відповідь на запитання Чи потрібно використовувати прикметники у мовленні?

- А допоможуть нам у цьому спеції «Факти» та «Причини».Слайд 32

- Кожна група витягне спеції з якими буде працювати.

- Отже, перша група додаватиме спеції «Факти», а друга «Причини».Слайд 33

- Наша страва буде готова лише тоді, коли ми зможемо дати відповідь на запитання.

- Отже, приступимо до приготування.

(   1. Ознака предмета.  –>   За допомогою прикметника кожен предмет набуває ознаки.

2. Наша мова стає мелодійною, цікавою за допомогою прикметників –> Дійсно мова стає досконалішою.

3. Наше мовлення має бути зв’язним у висловлюванні і у цьому допомагає прикметник –> Тоді розмова стає цікавішою)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Наша страва готова! Тепер можемо нею посмакувати і про прикметник сказати. Прикметник у мовленні потрібно використовувати завжди.

VІІІ. Підсумок уроку.

  • Робота в мовній телестудії добігає кінця. У яких телепередачах ми побували?
  1. РефлексіяСлайд 34
  • Чи здійснилися ваші очікування від уроку?
  • Пропоную тим у кого вони здійснилися прикріпити до екрану свою посмішку-смайлик та охарактеризувати урок одним словом- прикметником.
  • Головний директор вам щиро дякує за співпрацю, чудову, злагоджену роботу у його студії і святково вручає посвідчення                    телестудії.

ІХ. Домашнє завдання

 Телепередача «Поки всі дома»Слайд 35

На зворотній стороні свого посвідчення ви знайдете домашнє завдання від телепрограми «Поки всі дома».

1

 

docx
Додано
16 квітня 2018
Переглядів
1306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку