Урок-огляд телепередач для 3 класу. Протягом нього здобувачі освіти працюватимуть у телестудії «Прикметник» та братимуть участь у багатьох телепередачах. Під час уроку застосовуються різноманітні методи для формування критичного мислення.
Ранкова зустріч
І.ВітанняСлайд 1
Візьмемося за руки
Та станемо у коло.
Радість та усмішки
Хай сяютьнавколо.
Доброго ранку – сонце привітне!
Доброго ранку – небо блакитне!
Доброго ранку – в небі пташки!
Доброго ранку – зелені дубки!
Доброго ранку – люди привітні!
Я всімбажающобпосмішкиквітли!
- До нас завітали гості і ви, як справжні господарі та господині, дуже чемно і виховано зустрічайте їх.
Учні
Ми вам раді люди добрі,
І вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво
На урок у третій клас.
Діти:
Від серця до серця
Лунають вітання.
Прийміть найщиріші мої побажання:
Щоб були ви активні,
Щоб були ви завзяті,
Працювали старанно, вміло писали,
Та на запитання,
Вірно відповідали.
ІІ. Груповезаняття
А) Дослідження
3) Коженможепоставитиоднезапитання про об'єктусередині.
Скринькапередаєтьсядоти, доки хтось не відповість, що там лежить.
Цей предмет є у кожного вдома. Найбільше його використовують у вечірній час.
(у скриньці пульт від телевізора)
Б) БесідаСлайд 5
ІІІ. ОбмінінформацієюСлайд 6
(відповідь дітей про улюблені телепередачі)
ІV . Щоденні новини
- Давайте послухаємо наших синоптиків, які нам розкажуть про сьогоднішній день.
Синоптик 1.
- Сьогодні у нас 21 березня. За народним календарем сьогодні день весняного рівнодення.
- А чи знаєте ви чому цей місяць так назвали?
Синоптик 2Слайд 8
Назваберезеньзакріпилась за місяцемлише у середині XIX століття. У фольклорнихматеріалах слово «березень» вживаєтьсярідко і здебільшого в найновішихзаписах, частіше в українськійнароднійтворчостітрапляєтьсяназва «март» або «марець».
Як слово потрапило в літературнумову, визначитидосі складно.
Синоптик 3Слайд 9
Березнемслов'яни могли називатицеймісяць тому, що в березні палили на вугілля березу, а в теплих районах вжезбиралиберезовийсік. У Білорусіїйого так і називають - Сакавік. У хорватівберезенькличутьСушец. Вважається, щоцьогомісяця мало буваєопадів і в лісі сухо. А ще в народіназиваютьберезенькаплюжником, крапельником. За швидкесніготанення і появу перших таловин - протальником.
- Дякую нашим синоптикам за цікаву інформацію.
- Діти, якщо ми подумками повернемося до вчорашнього дня, то ми можемо сказати, що весняне рівнодення за календарем видатних дат розпочинається Всесвітнім днем щастя.
2. БесідаСлайд 10
- Діти, а що для вас є щастя?
- Коли ви почуваєте себе щасливими?
Пісня «Щастя»
- Ще щасливими себе почувають люди коли їх мрії збуваються.
- Я зичу вам якомога частіше перебувати в гарному настрої та ділитися ним з іншими людьми.Живіть, радіючи кожному дню!Сьогодні ми з вами проведемо день цікаво.
V. Підсумок зустрічі.
- Діти, чи мрієте ви побувати на телебаченні?
- Сьогодні, щаслива мить, ваша мрія здійсниться, бо ми відвідаємо різні телепередачі.
Тема:Закріплення і узагальнення знань про прикметник.
Мета: закріпити і узагальнити знання учнів із теми «Прикметник», вміння учнів визначати рід, число прикметників, узгоджувати прикметники з іменниками; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати вміння вживати прикметники в усному та писемному мовленні, критичне мислення, пізнавальну самостійність, креативність ; формувати комунікативну компетентність в процесі групової діяльності; виховувати культуру усного та писемного мовлення, інтерес до рідної мови.
Тип уроку:узагальнення та закріплення знань, умінь, навичок.
Форма проведення уроку:урок-огляд телепередач.
Обладнання:мультимедійна презентація, екран очікувань, смайлики, склади слова, малюнки до плану уроку, емблеми назв груп, малюнок мікрофону та відеокамери, мікрофон, робочі зошити, аркуші зі словом Календар, фломастери, атрибути екстрасенсів, підручник, пазли, малюнки спецій, риби, посвідчення телестудії.
Хід уроку:
І. Організація класу.
1. . Вправа «Очікування»Слайд 11
- Діти, що ви очікуєте побачити? На яких телепередачах побувати?
- Які ваші сподівання?
- А моє очікування, що ви будете слухати уважно, відповідати чітко, працювати злагоджено.
- Сьогодні наш екран сподівань ще порожній та я надіюсь, що ваші очікування здійсняться і він наповниться вашими посмішками.
ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.
Пора – а + и – ори + в + а – ва + ри – ква – ва + мета – а + ник
(Прикметник)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
ІV. Актуалізація опорних знань.
Інтерв'ю
Слайд 18
Складання ментальної карти
(відповідає на питання який?, яка?, яке?, які?, називає ознаку предмета, має зв’язок з іменником, має рід та число, може мати пряме та переносне значення, існують прикметники-антоніми, існують прикметники-синоніми) Діти, давайте ще раз повторимо, що ми знаємо про прикметник.
В в ве вя нав вес ний весна весняний свято
V. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.
3. Телепередача «Сьогодні»
- А нам час потрапити до телепередачі «Сьогодні».Слайд 21
- А чи знаєте ви чим визначний сьогоднішній день?
- А дізнатися про це допоможе нам календарик, але відкриє він нам свої таємниці лише тоді, коли ви виконаєте завдання.
- Працювати ви будете знову в групах.
- Отже, вам потрібно дібрати і записати прикметники, що починаються з перших літер слова календар.Слайд 22
К -
А -
Л -
Е -
Н -
Д -
А -
Р –
(виступ кореспондентів)
4.Телепередача «Битва екстрасенсів»Слайд 24
- Зараз ми з вами на телепередачі «Битва екстрасенсів».
Екстрасенси – це люди з незвичними здібностями. Подивившись на річ, вони можуть розповісти про те, хто їх господар, а за фотокарткою надати інформацію про людину.
Кришталева ваза
Затишний сад
Весняний ліс
Чарівні квіти
Бадьорий настрій
Довгі канікули.
- Наші екстрасенси впоралися з завданням, визначили з першого погляду рід і число прикметника, а чому в словосполученнях чарівні квіти та довгі канікули не визначали рід?
5.Телепередача «Танцюють всі!»Слайд 26
- Давайте трішки відпочинимота візьмемо участь у передачі «Танцюють всі!».
А журі – це наші гості. Якщо їм сподобається ваш виступ, то вони це покажуть оплесками, а якщо дуже сподобається, то вони два рази плеснуть в долоньки і потупотять ніжками.
6.Телепередача «Служба розшуку»Слайд 27
- Дуже складна та відповідальна робота у Служби розшуку, в якій буде працювати наш клас. Знайдіть у підручнику на сторінці 155вправу 382.
Слайд 28
- Учні першої групи із запропонованих словосполучень виписуватимуть лише ті, які вжито в переносному значенні. А учні другої групи випишуть лише ті словосполучення, які вжито в прямому значенні.Слайд 29
- Давайте перевіримо як ви справилися із завданням.
- Молодці! Служба розшуку спрацювала на відмінно!
6.Пазл-шоуСлайд 30
- Діти, нас зачекалися на програмі «Пазл-шоу»
- Кожна група отримає комплект пазлів. Вам потрібно скласти з них речення, записати його в зошити і пояснити спосіб написання прикметників у ньому.
1-ша група.
Серце матусі маленьке, а любов у ньому велика.
2-га група
У моєї бабусі золоте серце.
7. Мастер Шеф.Слайд 31
- І ось, ми з вами, на телепрограмі Мастер Шеф. Готувати ми будемо святкову страву рибу «Фішбоун».
- Готуючи її ми даватимемо відповідь на запитання Чи потрібно використовувати прикметники у мовленні?
- А допоможуть нам у цьому спеції «Факти» та «Причини».Слайд 32
- Кожна група витягне спеції з якими буде працювати.
- Отже, перша група додаватиме спеції «Факти», а друга «Причини».Слайд 33
- Наша страва буде готова лише тоді, коли ми зможемо дати відповідь на запитання.
- Отже, приступимо до приготування.
( 1. Ознака предмета. –> За допомогою прикметника кожен предмет набуває ознаки.
2. Наша мова стає мелодійною, цікавою за допомогою прикметників –> Дійсно мова стає досконалішою.
3. Наше мовлення має бути зв’язним у висловлюванні і у цьому допомагає прикметник –> Тоді розмова стає цікавішою)
VІІІ. Підсумок уроку.
ІХ. Домашнє завдання
Телепередача «Поки всі дома»Слайд 35
На зворотній стороні свого посвідчення ви знайдете домашнє завдання від телепрограми «Поки всі дома».
1