Розробка уроку української мови для 3 класу "Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками"

Про матеріал

Розробка уроку української мови для учнів 3 класу на тему "Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками"

Мета уроку:

формувати вміння вимови та правопису слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками; формувати в учнів уявлення про утворення і різницю дзвінких і глухих приголосних;

розвивати навики розрізняти глухі та дзвінкі приголосні;

розвивати увагу до слова, мовну догадку;

виховувати бажання вивчати рідну мову, любов до природи, розширювати пізнавальний інтерес, світогляд учнів.

Перегляд файлу

Урок української мови у 3 класі

 

Тема уроку. Вимова і правопис  слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками.

 

Мета уроку:

формувати вміння вимови та правопису слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками; формувати в учнів уявлення про утворення і різницю   дзвінких і глухих приголосних;

розвивати навики розрізняти глухі та дзвінкі приголосні;

розвивати увагу до  слова, мовну догадку;

виховувати бажання вивчати рідну мову, любов до природи,  розширювати пізнавальний інтерес, світогляд учнів.

Наочність: презентація.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

 

Стали всі рівненько,

До гостей повернулися,

Привіталися, посміхнулися

 

Сідайте, будь ласка.
Ще один важливий крок
Зробимо за цей урок.
Глибше вивчимо ми мову —
Солов'їну і чудову.
Тож часу не гаймо
І урок розпочинаймо!   

 

- Сьогодні на уроці ми:

Слухаємо уважно!

Міркуємо швидко!

Відповідаємо  чітко!

Пишемо гарно!

 

II. Актуалізація опорних знань

1.Повторення вивченого.

- Як годиться для порядку, все повторимо спочатку.

- Яку тему ми вивчали на минулому уроці? 

-   Чи у всіх словах ненаголошені [е][и] можна перевірити наголосом?

 - Як же дізнатися правильне написання таких слів?

2. Перевірка виконання дом. завд.

Вдома ви виконували вправу 189

— Прочитайте народні прикмети. Які пропущені букви вставили?

— Які перевірні слова дібрали?

— Які інші народні прикмети, пов’язані з явищами природи, ви знаєте? Розкажіть.

 

А зараз зошити свої відкривайте

 І під нахилом тримаєте

Сидіть рівно, не нахиляйтесь,

 А я погляну, як ви стараєтесь

(Записуємо число, класна робота)

 

  • Наступний етап нашої роботи - каліграфічна хвилинка

 

3. Каліграфічна хвилинка

М м Мм Мо ом ор оп во

Моє тобі побажання — будь людиною.

 

4. Словниковий диктант .

Всі працюють в зошитах, один учень біля дошки.

 (Вчитель описує якийсь предмет, діти відгадують його і записують відгадку в зошит).

 

 

III. Повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про вимову й правопис слів із

дзвінкими та глухими приголосними звуками.

 

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

Бесіда

— Пригадайте, всі звуки в українській мові поділяються на .. 

  • Які звуки називаємо голосними?
  • Які звуки називають приголосними.

 

Робота з таблицею.

Розгляньте таблицю, що на с 85. Що ми тут бачимо?

 

МОВНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ВПРАВА 190.

- Вимовте звуки позначені поданими   буквами та буквосполученнями.  Виясніть, які зовсім вимовляються без голосу, а в яких чуємо і голос?

 

Який висновок можемо зробити?

 

Деякі дзвінкі та глухі приголосні звуки утворюють пари.

Назвіть парні дзвінкі й глухі приголосні.

Тому дзвінкі звуки треба вимовляти особливо старанно, щоб їхнє місце не зайняв глухий звук.

Запам’ятайте! В українській мові у кінці слів і складів дзвінкі

приголосні треба вимовляти дзвінко.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА 
5. Робота в групах
- Кожна група  отримує картки з прислів'ями.

 

- Вставте потрібні літери і поясніть прислів'я.

Щоб ри..ку їсти, треба у воду лі..ти.

Дружба, як дзеркало: розіб’єш – не ..кладеш.

До доброї криниці сте..ка утоптана.

 

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань

— Прочитайте заголовок тексту. Про кого йтиметься в тексті?

Це текст розповідь чи опис?

 

  • Що є характерною ознакою цих своєрідних птахів? (дзьоб, нижня і верхня частина якого зігнуті і перехрещуються між собою).
  • Для чого пристосований такий дзьобик? (Це пристосування для того, щоб витягувати з-під лусок шишок сосни і ялини насіння)

 

Повідомлення про шишкаря

 

- Скільки глухих приголосних звуків заховалося в слові шишкар? Який дзвінкий є парним до зкуку [ш]?

 

  • Спишіть виділене речення і позначте в ньому головні члени речення.
  • Встановіть зв’язок між словами за допомогою питань.

 

- Із правила ми пам’ятаємо, що дзвінкі приголосні потрібно вимовляти як? (Дзвінко)

- Зараз граємо у гру. Я говорю речення, але не називаю звук останнього слова.  Його назвете ви!.

 

Гра «Закінчи слово»

Є у лісі білий гри.. (б).

Петрик захворів на гри.. (п).

Киця має гострий зу.. (б).

На сніданок буде су.. (п).

Я піду гуляти те.. (ж).

Хлопці, м’ячик цей не ва.. (ш).

Влітку ми підем на пля.. (ж).

- Щоб чітко та дзвінко вимовляти дзвінкі приголосні, потрібно тренувати наш мовний апарат.

Мовна розминка

Вітер в лісі як шумить? Шшшш

Пішов дощик: кап, кап, кап, кап.

А тепер тихо  цццц.

Бо зараз у нас фізкультхвилинка.

 

Фізкультхвилинка

 

- Діти, ви  запам’ятали правило вимови дзвінких приголосних, але дуже часто виникають  сумніви, яку ж літеру писати у слові.

Це перевірити дуже просто. Потрібно змінити слово так, щоб після нашого приголосного став голосний звук. Наприклад:

Зуб – зубок

Сніг – сніговий, снігом.  

Виконання вправи на закріплення.

 

VІ. Підсумок уроку   СЛАЙД

Наш урок завершується.  І, якщо ви дотримувалися нашого девізу, були уважні і старанні, то зможете відповісти на такі питання.

Питання на екрані

- Прочитайте слова, правильно вимовляючи дзвінкі приголосні в кінці слів та перед глухими в середині слів. (Читають хором)

Голубка зуб низько солодкий дід ліжко картуз друг різкий

 

На уроці ми міркували швидко?

А відповідали точно?

Виставлення оцінок

 

VІІ. Домашнє завдання

Вправа 193, с. 86. 

 

 

1

 

docx
Додано
16 квітня 2018
Переглядів
1761
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку