На екскурсіях узагальнюємо уявлення дітей про зиму; знайомимо з новими віршами та оповіданнями про зиму; виховуємо любов до рідного слова,дбайливе ставлення до природи.
Зима вчить і розважає
«Райські врата відкрила нам зима
В свою розкішну сяючу царину….»
Тиха, загадкова, таємнича приходить до нас зима. Малюємо картину фарбами за уявою…поскрипує під ногами перший сніг. Якого він кольору? Мріємо, фантазуємо, придумуємо нові відтінки; пахне морозом, новоріччям, мандаринами,цукерками. Білизна снігу набуває нових відтінків: блакитного, сіруватого, вершкового
Зима приходить до нас зі своїми примхами, сердитими колючими вітрами, який доносить аромат неспокою, наполегливості, нестримності.
Вслухайтесь в мелодію вітру й ви почуєте дзвін весняного струмочка, придивіться – і ви побачите відблиск яскравого сонячного промінчика, відчуєте сміливість і відчайдушність першого проліска, що проганяє зиму з нашого подвір’я, душі.
Сніг у лютому пахне весною! Неспокій весни – уже час відступати, залишати якісь свої, такі зимові, холодні сліди….. Наполегливість прозорих струмочків, що пробивають собі шлях під сніговою, схожою на цукор скоринкою. Ми йдемо стежками, запорошеними снігом….
Тема екскурсії. Виявлення ознак зими у природі.
Зима – це сон природи….
Мета екскурсії. Узагальнити уявлення дітей про зиму; ознайомити з новими віршами та оповіданнями про зиму; виховувати любов до рідного слова,дбайливе ставлення до природи.
Наша екскурсія розпочалася з запрошення на гостину до дуже гарної пори року…. зими! Ми підбирали слова,асоціації, відчуття, які спадали нам на думку, коли ми чуємо слово зима;описували колір неба, дерев, снігу, сонечка й почали ліпити сніговика – це гість на нашому уроці;повторили назву зимових місяців.
Висновок: зима щороку настає в різні терміни. Перші заморозки – це ще не зима. Заморозки зміняються теплом, сніг випадає і тане кілька разів. Зима починається, коли температура повітря встановлюється нижче за нуль градусів, замерзають водоймища, земля вкривається снігом. Дні стають кокороткими і холодними. Зима – це сон природи….
Тема екскурсії. Урок милування природою «Зимові портрети дерев».
Мета екскурсії. Виявити зміни, що відбулися у неживій природі, в житті рослин із настанням зими; з’ясувати причини, що зумовлюють ці зміни;розширювати поняття «листяні» та «хвойні» дерева; пояснити, що листяні дерева перебувають у стані спокою; розкрити значення загартовування організму для зміцнення й охорони здоров’я; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.
Одягаємося тепло й з’ясовуємо, чому відбулися зміни в неживій природі, вчимося розрізняти рослини за зовнішнім виглядом.
Виявляємо зміни у житті рослин – на яких деревах і кущах залишилися плоди, насіння; порівнюємо листок дуба з хвоїнкою; з’ясовуємо чи скидають ялина, сосна свої хвоїнки; чи ростуть дерева взимку; чим живляться птахи й не забули обговорити питання про охорону здоров’я взимку.
Ура! Дитячі розваги….
Тема екскурсії. Летять сніжні пушинки …
Мета екскурсії. Узагальнити уявлення дітей про зиму, виховувати дбайливе ставлення до природи.
Зима – це художник, який забарвлює пухнастим білим пензлем все навколо. Дерева вже не здаються голими, вони одягнулися в білий наряд, побіліли і доріжки. Подув студений вітер, і з неба посипались сніжинки. Кружляють в повітрі і падають на землю – одна красивіше за іншу! Ось квітка….ось зірочка…..чим тихіша морозяна погода, тим красивіші сніжинки. Спостерігаємо і любуємося сніжними пушинками…