Уроки - екскурсії "Осінь творить дива....."

Про матеріал

Мета: формування системи наукових знань, поглядів,переконань, які закладають основи відповідального та дієвого ставлення до навколишнього природного середовища.

Перегляд файлу

Осінь творить дива

«Листок – золотистий, яскравий,самотній

Тріпоче під вітром осіннім,умивається дощем холодним,

Зривається з гілки і падає у траву…»

 

 

 

C:\Users\Администратор\Desktop\Екскурсії 1 клас\Фотографії екскурсія 1 кл. 2016 р\DSC02328.JPG

 

    Вересневе небо вабить своєю безмежною блакиттю, спокушає пухнастими білими хмаринками. Разом із цими примарними картинками заглиблюємося в роздуми: вересень, романтика бабиного літа, початок навчального року….

    Бринить, тремтить, намагається утриматися за пожухлу травинку тендітна павутинка бабиного літа. Йдемо стежками лісу, милуємося красою барвистої осені, прагнемо зловити лагідні промінчики такого сором’язливого сонечка.        Важливо допомогти малечі доторкнутися до краси лісової стежки, закохатися у яскраві барви останніх осінніх квітів й тоді вона цінуватиме кожну мить життя під мирним небом, даруватиме тепло своїх долонь рідним, близьким…

     Осінній настрій. Який він: сумний, замріяний, настояний на терпких пахощах хризантем?... А може, це настрій чарівності, магії, натхнення?...

     Наше сприйняття осені різноманітне, барвисте, як і мереживо осіннього листя. Ви чуєте, як у шарудіння листя вплітаються мелодії кларнетів? Барвисті листочки кружляють у вальсі.

     Саме цей танок осіннього листя нагадав нам шарудіння сторінок улюблених дитячих книжок…. Сприймаємо відтінки листочків із позитивом.

Вплітаймо в неповторну партитуру екскурсій барвисті листочки, спостерігаймо натхненно, граймо на струнах осінніх дощів….

      Ось вона – калюжа на нашому шляху…Обійти? Перейти?Калюжа. Був дощ. І знову сонце, а ми так любимо райдугу…

Ми обожнюємо калюжі , адже в них віддзеркалюється небо і сонце, обличчя людей і наш настрій….

 

Тема екскурсії. Осінні зміни у природі.

Мета екскурсії. Розширювати знання учнів про початок осені в рідному краї; учити їх спостерігати за змінами в природі; показати, як ці зміни відображені в художніх творах мистецтва і народній мудрості; розвивати уявлення учнів про природу; увагу, спостережливість, творчі здібності; виховувати естетичні почуття дітей.

     Наша перша екскурсія розпочалася в дворі нашої школи з постановки навчального завдання – ми відгадували загадки від равлика….й прийшли до висновку, що в наш край завітала красуня - осінь!

      Учні спробували розповідати про ознаки осені в Денишах; повторювали назви осінніх братів-місяців; слухали осінні вірші; повторили фізкультхвилинку на свіжому повітрі «Встало вранці ясне сонце…»;повторили зміни в житті рослин і тварин восени; запам’ятали, що найкраще милуватися осінніми деревами , коли заходить сонце;прослухали народні прикмети осені; закінчилася наша екскурсія рефлексією – грою «Вірю – не вірю».

C:\Users\Администратор\Desktop\Екскурсії 1 клас\Фотографії екскурсія 1 кл. 2016 р\DSC02297.JPG

Тема екскурсії. Граємо в барви, звуки, пахощі осені.

Мета екскурсії. Систематизувати знання дітей про ліс; уточнити уявлення про тварин та інших мешканців лісу; викликати радість і задоволення від перебування на природі.

       Під час екскурсії діти розглядали і називали відомі їм дерева, чагарники, трави, порівнювали і встановлювали, що в гущавині й на галявині ростуть різні трави.

       Розглядали шишки, що лежать під деревом, повторили, хто з тварин харчується насінням з шишок. Спостерігали за птахами (синичками, горобцями, воронами). Обговорювали , як люди піклуються про ліс

Висновок: бережіть ліс – він росте довго, вимагає багато праці та турбот!

C:\Users\Администратор\Desktop\Екскурсії 1 клас\Фотографії екскурсія 1 кл. 2016 р\DSC02327.JPG

Тема екскурсії. Осінні явища в житті рослин – розцвічування листя, визрівання і поширення насіння. Складання гербарію осіннього листя.

Мета екскурсії. Розширити знання дітей про дерева, кущі, трави; учити визначати породи дерев, спостерігати за рослинами; розвивати вміння порівнювати, робити висновки; виховувати любов до природи, бажання охороняти і примножувати її красу.

       Наша екскурсія розпочалася з хвилинки спостережень й  відгадування різноманітних загадок… Практична робота: інтерактивний метод «2,4 –  всі разом» -  працювали у групах й парах, повторюючи назви рослин. У грі «Капкан» - повторили істотні ознаки рослин й перейшли до рухавки «Ось до лісу ми дійшли…»

      Закріплення вивченого матеріалу: складання «асоціативного куща» ( гра «Що де росте?»).

      Вдома діти разом з батьками складали гербарій осіннього листя та колекцію різноманітних рослин.

C:\Users\Администратор\Desktop\Екскурсії 1 клас\Фотографії екскурсія 1 кл. 2016 р\DSC02592.JPG

Тема екскурсії. Листопадний карнавал. Осінні садові квіти.

Мета екскурсії. Формувати прийоми спостереження за деревами, осінніми садовими квітами; учити визначати породи дерев; розвивати вміння порівнювати, робити висновки; виховувати любов до природи, бажання охороняти та примножувати її красу.

      На екскурсії з цієї теми у дітей формуються прийоми спостережень за деревами, осінніми квітами.  Для проведення екскурсії вчитель намічає чудовий куточок природи біля школи. Дорогою проводилася бесіда, під час якої учні закріплюють отримані внаслідок спостережень знання про зміни в неживій природі восени.

C:\Users\Администратор\Desktop\Проект екологічний 1 клас\Відпочинок\IMG_20141011_152002.jpg    Спостереження за окремими деревами відбулося за планом. А далі ми спостерігали справжній карнавал…як окремі листочки відриваються від гілок і падають на землю.

    Спостереження за садовими квітами. Осінні квіти – айстри (царигрядки), морозець,чорнобривці, хризантеми. Поволі квіти з клумб ховаються в насінини, щоб у сухому місці десь у коморі чи на полиці чекати на наступну весну.

    Наприкінці екскурсії були проведені дидактичні ігри: «Відгадай за описом», «Знайди дерево». Діти бігали опалим листям; слухали, як воно шурхотить, збирали листя різних відтінків для того, щоб використовувати його на уроках образотворчого мистецтва для виготовлення аплікацій, малювання композицій.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Яланська Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 липня 2018
Переглядів
3676
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку