На уроках - екскурсіях продовжуємо формувати уявлення про живу і неживу природу, про дерева, кущі; вчимо виявляти і з'ясовувати зміни, що спостерігаються у природі навесні; виховуємо любов до навколишнього середовища.
Весна відкриває таємниці
«Блакитними очима дивиться мені в очі весна…
Вона ще молода, усміхається святково й чисто…»
Чи ви відчуваєте, як пробуджується все живе: цвірінчать пташки, дзюрчать струмочки, співає душа? Співає й спонукає до творчості, натхнення.
Весна – це завжди поштовх до пошуку нового. Ласкаво пригріває сонечко. Ліс вабить до себе п’янкими пахощами перших таких ніжних, тендітних та водночас мужніх і наполегливих первоцвітів. Спостерігаємо за паростками перших весняних квітів, які тягнуться до світла, сонця….
Йдемо стежкою, прислухаємося до співу пташок, милуємося квітами, що визирають з-під торішнього листя, зупиняємося, щоб привітатися із весною.
Мандруємо у весну, розмірковуємо: незабаром Великдень, а це свято асоціюється з відродженням, оновленням природи, думок, знань, відчуттів….
Чи подобається нам спілкуватися з весною?
Легкий грайливий дотик вітерцю ніби огортає затишком прозорої шалі. Насолоджуємося ніжними поцілунками ласкавого сонячного тепла. Це пора пробудження, натхнення…. Вона допомагає рости траві, квітам, деревам, людським мріям…
Цікаві ідеї з’являються навесні, мов тендітні паростки проростають чудовою квіткою…
Привітання для весни
Чи подобається Вам спілкуватися з весною?
Легкий грайливий дотик вітерцю ніби огортає затишком прозорої шалі. Насолоджуємося ніжними поцілунками ласкавого сонячного тепла. Це пора пробудження, натхнення…. Вона допомагає рости траві, квітам, деревам, людським мріям…
Цікаві ідеї з’являються навесні, мов тендітні паростки проростають чудовою квіткою – аплікацією!
Тема екскурсії. Екскурсія в ліс для виявлення ознак весняного пробудження природи «Прокидаються дерева».
Мета екскурсії. Продовжувати формувати уявлення про живу і неживу природу, про дерева, кущі; учити виявляти і з’ясовувати зміни, що спостерігаються у природі навесні; виховувати любов до навколишнього середовища.
Під час весняних спостережень першокласники з’ясовували ознаки весни в неживій і живій природі, праці людей. Для активізації цієї роботи було організовано гру «Розвідники». Завдання були різноманітні:дізнатися, яке дерево першим вкривається листям, зацвіте; хто першим помітить метелика, шпака, ластівку тощо.
Діти розповідали про зміни, які відбулися зі снігом: він брудний, дірчастий, розтає,з-під нього біжать струмочки. «Чому так змінився сніг?» - звертали увагу на сонечко, небо,теплий чи холодний вітер дме й знайшли відповідь. Ми помітили, що перш за все сніг розтає біля стовбурів дерев, будинків, на пагорбах.
Під час екскурсії дітям було показано бубнявіння бруньок, розпускання листочків, появу перших квітів, метеликів, приліт птахів.
Гуляємо серед природи й для опису спостережувальних явищ першокласники добирали відповідні епітети, порівняння, метафори.
У лісі прислухалися до голосів птахів, щоб не турбувати птахів ми не шуміли, не бігали, не наближалися до них.
Ранньоквітучі рослини: первоцвіти, медунка( звертали увагу на форму листочків, квітів). Яка краса!
Спостереження за комахами, які відвідують ранньоквітучі рослини, за тим, як вони живляться.
Завдання вчителя: навчити дитину милуватися незірваною квіткою, не впійманим метеликом. «Пурхаючі квіти»! І, нарешті запропонувала питання, відповідаючи на які, необхідно визначити свою позицію, відстояти свою точку зору у ставленні до природного об’єкта.
Узагальнення спостережень – «Хто розбудив ліс від зимового сну?». Ліс розбудила весна! Вона принесла з собою світло, тепло, що розтопило сніг. Рослини оживають! Дякуємо тобі, весно!
Тема екскурсії. Весняна погода. «Привітання для весни».
Мета екскурсії. Дати уявлення про зміни в житті рослин навесні; ознайомити з весняними первоцвітами; виховувати любов до рідного краю.
Опис весняних явищ у природі
Гра «Кольори весни» - діти малювали різноманітні абстрактні пейзажі за уявою.
На свіжому повітрі почали складати казку «Куди поспішає весняний струмок».
Закінчили екскурсію творчою роботою «Привітання для весни».
Тема екскурсії. Розмаїття кольорів у природі. Урок милування природою «Де живуть кольоринки ?»
Мета екскурсії. Поглиблювати й узагальнювати знання дітей про весняні квіти, занесені до Червоної книги;розширювати світогляд;розвивати мислення, зв’язне мовлення; виховувати шанобливе ставлення до всього живого.