Урок №39 |
Тема |
Олександр Грін «Пурпурові вітрила». Символіка образу пурпурових вітрил |
||||
|
Мета |
|
||||
|
Тип уроку |
|
||||
Підготовка до уроку |
На уроці |
|||||
Діяльність учнів |
|
Літературний диктант Взаємоперевірка |
Проблемне питання Робота в групах
|
Виступи груп Обговорення результатів творчої роботи
|
Вправа «Займи позицію»
|
|
Час (по етапах уроку) |
І-10 хв. |
ІІ-20 хв. |
IІІ -10 хв. |
ІV -5 хв.
|
||
Діяльність учителя |
Перегляд календарного планува-ння теми. Перегляд підручника. Складання завдань для попереднього контро-лю знань. Розробка уроку |
Організація роботи Звернення Літературний диктант
|
Проблемне питання Організація роботи, корекція.
|
Організація й координація роботи Організація обговорення |
Вправа «Займи позицію» Мотивація на виконання Д/З
|
|
Завдання до кожного етапу уроку
І.Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.
Звернення учителя
Літературний диктант
1. Ким був батько Ассоль? (Моряком)
2. Чому він виховував доньку сам? (Дружина померла в бідності від хвороби )
3. Чим заробляв Лонгрен на життя? (Виготовляв іграшки)
4. Чому в селі не любили Лонгрена? (Був відлюдькуватий)
5. Який випадок остаточно посварив моряка і його доньку з односельцями? (Не допоміг крамарю під час шторму)
6. Чим займалася Ассоль, коли підросла? (Вела господарство, допомагала продаючи іграшки)
7. Хто сказав Ассоль про принца на кораблі з пурпуровими вітрилами? (Егль, збирач фольклору, який назвавсь чарівником )
8. У якій родині зростав Грей? (Багатій і знатній, але байдужій до нього)
9. Як він став моряком? (Утік із дому)
10. Як Грей познайомився з Ассоль? (Випадково натрапив на сплячу, коли їздив на берег рибалити, потім розпитав про неї )
11. Що Грей залишив Ассоль на знак дива? (Перстень)
12. Як поставилася до Грея, якого ніколи не бачила, Ассоль? (Упізнала свою мрію зі снів)
Взаємоперевірка роботи
IІ.Практична діяльність учнів
Визначте, які образи-символи є у повісті-феєрії
Пурпурові вітрила — символ мрії, надії на краще, величі кохання, що є рукотворним дивом.
Назва яхти Грея «Секрет» — символ пошуку смислу людського буття, таємниці життя.
Слово «рай» (у написі на старих бочках) — символ духовної єдності душ, піднесеного життя.
Море — символ непередбачуваного життя людини, бурхливої долі й водночас символ волі, природної гармонії.
Каперна — символ людського зла, жорстокості, ницості.
Зоря — символ здійснення мрій, пробудження душі, кохання.
Сонячне світло (коли Грей побачив Ассоль) — символ просвітлення душі, кохання, ідеалу
Робота в групах
Учні об′єднуються в чотири групи: художники, скульптори, прозаїки, поети (драматурги). Створюють власні проекти, використовуючи образи-символи повісті О. Гріна «Пурпурові вітрила». Учитель надає допомогу, консультує.
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань
Виступи груп
Обговорення результатів творчої роботи
VI. Підсумки уроку. Д/З
Вправа «Займи позицію»:
«Чи треба вірити в казку?», «Чи не шкідлива пуста мрія?»
«Що треба зробити для здійснення своєї мрії?»
Д/З Скласти та записати до зошитів алгоритм здійснення мрії.
Картка, яку учні отримали для підготовки до уроку
Символ (грец. — умовний знак, натяк) — предметний, або словесний знак, який опосередковано виражає сутність певного явища. Символ завжди розрахований на виявлення «таємної», невиявленої суті предмета, образу, явища тощо. Носіями символічного змісту у творі можуть виступати будь-які елементи: персонажі, порівняння, художні деталі, пейзажі, метафори тощо.
Пейзаж – словесне зображення картини природи у творі.
Вірш – невеликий художній твір, написаний віршованою мовою.
Епітет – художнє означення, що виділяє та образно змальовує характерну рису чи ознаку людини, предмета, явища.
Метафора – перенесення властивостей і ознак одного явища на інше на основі подібності.
Ілюстрація – зображення, що супроводжує текст літературного твору.
Скульптура – вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об′ємну, тривимірну форму і виконуються із твердих чи пластичних матеріалів.