Урок з читання 2 клас НУШ (за програмою О.Савченко) "Добрій людині і чужа хвороба до серця. Зірка Мензатюк «Золоте серце»

Про матеріал
Мета: • формування предметних компетентностей: - ознайомити учнів з літературною казкою, її автором; - розширити знання про особливості структурних компонентів казки (зачин, основна частина, кінцівка) і навчати визначати їх під час аналізу казки; - формувати вміння аналізувати вчинки персонажів твору; - закріплювати навички досліджування слів в прямому і переносному значенні; - вчити переказувати текст за словами – маркерами; - удосконалювати навички свідомого виразного читання; - розвивати навички критичного мислення, уяву, увагу, пам’ять; - виховувати у дітей доброту і милосердя, бажання співчувати і допомагати іншим людям; • формування ключових компетентностей: - уміння вчитися: уміти висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання, виконувати завдання за інструкцією, переключатися з одного виду роботи на інший; - комунікативної: уміти висловлювати свої думки , спілкуватися під час виконання завдань; - інформаційної: уміти здобувати з підручника необхідну інформацію; - здоров’язбережувальної: уміти правильно сидіти за партою; - соціально-громадянської: співпрацювати в парі, групі, планувати взаємодію з учасником з учасником спільної діяльності; - загальнокультурної: дотримувати правил поведінки на уроці. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація до уроку (пояснення значень слів, модель будови тексту, слова-маркери) стікери для дискусії Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережувальна.
Перегляд файлу

ЧИТАННЯ

2 клас

(За програмою О.Савченко)

Тема: Добрій людині і чужа хвороба до серця.

Зірка Мензатюк «Золоте серце»

Мета:

• формування предметних компетентностей:

  • ознайомити учнів з літературною казкою, її автором;
  • розширити знання про особливості структурних компонентів казки (зачин, основна частина, кінцівка) і навчати визначати їх під час аналізу казки;
  • формувати вміння аналізувати вчинки персонажів твору;
  • закріплювати навички досліджування слів в прямому і переносному значенні;
  • вчити переказувати текст за словами – маркерами;
  • удосконалювати навички свідомого виразного читання;
  • розвивати навички критичного мислення, уяву, увагу, пам’ять;
  • виховувати у дітей доброту і милосердя, бажання співчувати і допомагати іншим людям;

формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися: уміти висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання, виконувати завдання за інструкцією, переключатися з одного виду роботи на інший;
  • комунікативної: уміти висловлювати свої думки , спілкуватися під час виконання завдань;
  • інформаційної: уміти здобувати з підручника необхідну інформацію;
  • здоров’язбережувальної: уміти правильно сидіти за партою;
  • соціально-громадянської: співпрацювати в парі, групі, планувати взаємодію з учасником з учасником спільної діяльності;
  • загальнокультурної: дотримувати правил поведінки на уроці.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація до уроку (пояснення значень слів, модель будови тексту, слова-маркери) стікери для дискусії

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережувальна.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. Створення емоційного фону уроку.

1.  Розминка.

На покликав на урок

голосистий наш дзвінок.

Будемо навчатись гарно,

швидко, весело і вправно.

2. Психологічний настрій. Вправа «До успіху»

(Учні беруть один одного за руки, утворюючи коло)

Люблю я свій розум, увагу і пам'ять,

Працює мій мозок і вчусь я старанно.

Сприймаю все нове і мислю критично,

учителя слово здійсню я практично.

3. Хвилинка фантазії. Вправа «Сторітеллінг»

(звучить мелодія із м/ф «Лускунчик»)

- Уявімо собі, що ми опинилися у дивному чарівному лісі перед таємничим прекрасним палацом. Як ви думаєте, що в середині палацу, хто там проживає? Чи хотіли б ви там побувати?

- А з яким настроєм ви туди зайдете? (діти зображують  на смайликах свій настрій).

4. Об’єднання в групи (прикріплюють смайлик і беруть квітку з кошика, об’єднуються за кольором квітки)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку. Обґрунтування навчання.

1. Актуалізація опорних знань учнів:

- Щоб потрапити до казки, потрібно виконати ряд завдань.

А) Робота в групах . Гра «Доповни прислів’я і прочитай з потрібною інтонацією», пояснити, як розумієте прислів’я:

І група - « Добре роби, добре й ….»(буде) – прочитати з окличною інтонацією повільно.

ІІ група - «Хочеш собі добра – не чини нікому ….»(зла) – прочитати з питальною інтонацією скоромовкою.

ІІІ група – «Доброго тримайся, поганого …»(цурайся) – прочитати з розповідною інтонацією у звичайному темп

Б)  Вправа «Мозковий штурм» Повторення про казку, види казок

- Пригадайте, а хто складає казки?

- Якими бувають казки в залежності від того, хто їх склав? (народні, літературні або авторські)

- Наведіть приклади народних авторських казок ( яка група більше)

2. Повідомлення теми і завдань уроку.

 А) Відгадування загадки

І група  - Хто невпинно кров качає,

     Всюди кисень постачає?

     Б'ється в тебе за реберцем

     Працьовите, щире…(серце)

ІІ група – Що воно за штука, що день і ніч в людини стука? (серце)

ІІІ група – День і ніч стукає воно,

        Немов би заведено.

        Та як тільки перестане,

        Людині зле одразу стане. (Серце)

  • А чи знаєте ви казку про серце?
  • Сьогодні ми познайомимося з казкою, яку створила українська дитяча письменниця Зірка Мензатюк

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Робота над заголовком казки. Вправа «Передбачення»

- Прочитайте назву казки, як ви її розумієте?

- Як ви гадаєте, про що йтиме у казці з такою назвою?

2. Первинне сприймання учнями змісту казки.

А) Вправа «Кероване читання»

І частина - (вчитель читає до слів «…заплакана жінка»)

  • Що, на вашу думку, відбудеться далі?
  • Як учинить найменша царівна? Чому?

ІІ частина - (вчитель читає до слів «…малі діти плачуть»)

  • Що буде робити далі царівна, адже у неї залишилася лише одна монета? Обґрунтуйте вашу думку.

ІІІ частина - (вчитель читає до слів «…сумну - пресумну»)

  • Як учинить найменша царівна тепер? Монеток у неї вже немає.

Дочитування казки вчителем до кінця.

3. Перевірка емоційного сприймання змісту.

 - Чи сподобалась казка? Що здивувало? Вразило?

-  Чи справдилися ваші очікування щодо змісту казки?

- У якому значенні вжито слово «золоте»? Прямому чи переносному?

4. Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=jTGDegPI_Vs

5. Словникова робота

Робота з цеглинками ЛЕГО – знайти, під яким кольором правильне тлумачення слова, якщо учні не справляються, вчитель допомагає

Персні – кільця з дорогого металу (золота, срібла), каблучка, обручка. (червоний)

Сукня – жіночий одяг, плаття.(зелений)

Сиріточка – дитина, яка втратила батьків.(синій)

6. Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту.

А)  Читання учнями І частини (до слів «…заплакана жінка») – ланцюжком;

       Читання ІІ частини ( до слів «…малі діти плачуть») – з віконечком:

       Читання ІІІ частини ( до кінця казки) – буксиром

Б) Аналіз тексту з елементами вибіркового читання

     - Хто є дійовим персонажем казки?

     - Як витратила свої гроші старша царівна?

     - Нащо витратила дві монети молодша царівна?

     - Кому вона віддала останню монетку?

     - Як царівна вчинила з сиріткою?

     - Прочитайте речення, де слово « золотий» має пряме, переносне значення.

7. Метод «Ґронування»

 

8. Робота в групах. Стратегія «Карусель» (учні в групах крутять стрілку, куди вона вкаже, дають відповідь на питання)

D:\3 клас\9ffc81a4d3438934119ce62bb9fc66b5.png

Хто? – Хто головний герой твору? Хто ще з героїв запам’ятався?,Хто з героїв найбільше сподобався?

Де? Куди? Звідки? – Де відбувалися події, описані у творі? Куди поспішала героїня твору?

Звідки стадо відомо, що у меншої принцеси золоте серце?

Що трапилося? - Що трапилося з героєм? Що могло б трапитися, якби царівна не мала золотого серця?

Який? – Які риси характеру у героя?

Скільки? – Скільки добрих вчинків у творі?

Чи? – Чи бувають насправді такі люди із золотим серцем?

Чому? – Чому принцеса себе так поводила?

Як? – Як ти почуваєшся, читаючи цей твір?

Коли? – Коли відбувалася подія, описана у творі?

Що? – Що було на початку і наприкінці твору?

9. Читання з позначками. Читання з другом.

VЯ знав це.

+ -  Це для мене нове.

? – Викликає запитання.

10. Вправа – гра «Так чи ні» (Діти сигналізують цеглинками ЛЕГО: зелений  –так, червоний – ні)

Жив собі цар Золотодар і мав він двох дочок? (ні)

• А найменша царівна не знала, що робити? (так)

• Послав слуг перевірити? (ні)

• Нате вам монети, купіть ліки, мама й одужає. (ні)

• А в найменшої царівни золоте серце (так)

11. Усне переказування за допомогою слів – маркерів:

Жив собі цар…

Покликав він до себе…

Найстарша царівна купила…

Середульша царівна купила..

А найменша царівна …

Назустріч їй заплакана жінка…

Тоді зустріла босу сирітку…

Повернулася царівна..

Послав цар слуг подивитися…

12. Дискусія з використанням графічного організатора «Шкала ставлень за питанням: «Чи правильно вчинила менша донька, нічого собі не купивши?»

 

ТАК                 НЕ ЗНАЮ НІ

●________________●_________________●

 

  • Візьміть свій стікер – сердечко та розмістіть його на шкалі.

Потім діти об’єднуються в групи залежно від їх вибору «Так», «Ні», «Не знаю» і аргументують свій вибір

 

ІІІ. Рефлексія

1. Вправа «Мікрофон»

- З якою казкою ознайомились?

- Хто її автор?

 - Назвіть герої цієї казки.

- Про що говориться в зачині? Основній частині? Кінцівці?

- Що уславлюється в цій казці?

2. Вправа «Сенкан»

 3.

 

 

 

 

3. Письмо в малюнках

- Намалюйте, яке сердечко у вас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Самооцінювання

- Закінчити речення:

• На уроці я дізнався…

• Я працював на повну силу

• Я працював мало, але…

• Я навчився…

5. Заключне слово вчителя

Ми починали урок з визначення настрою. Який настрій у вас в кінці уроку? Позначте. Чи змінився ваш настрій? Наш урок пройшов немарно і приніс радість від отриманих нових знань.

 

Швидко спливають хвилини –

                                               От і прощання пора.

                                               Я на прощання всім зичу

                                                Щастя, здоров’я й добра

 

 

Список використаної літератури

 

1. Вовк Т.В. Технологія розвитку критичного мислення як засіб формування особистості учня. // Науково-методичний журнал Педагогічна майстерня. Видавнича група Основа.– №2(14) лютий 2012р.

2. Українська мова та читання: Підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти  (у 2-х частинах): Частина 2// О.Савченко.-К.: УОВЦ «»Оріон», 2019. – 144с.

3. https://www.youtube.com/watch?v=jTGDegPI_Vs

 

docx
Додано
4 листопада 2019
Переглядів
6089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку