УРОК "Органічні сполуки"

Про матеріал
Матеріал методичних та дидактичних матеріалів з предмета «ХІМІЯ» за темою: «ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ»
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

 

 

 

 

ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/67/Butlerov_A.png/200px-Butlerov_A.png        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Для того, щоб учень міг вільно і міцно засвоювати знання, треба розвивати його аналітичне мислення, навчати виділяти істотне у навчальному матеріалі, порівнювати, робити узагальнення, доводити окремі положення, оцінювати явища і події, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки . Метою будь – якого навчання, будь – якої форми роботи є зацікавленість предметом, наукою, створення комфортних умов навчання. Усі методи, що пропонуються у цій роботі, дозволяють реалізувати ідею співробітництва тих, хто навчає та тих, хто навчається.              Основна мета уроку: розвивати пізнавальний інтерес учнів, навчити працювати над отриманням знань як самостійно,так  і в парах, залучити їх до активної участі в продуктивній співпраці, розвивати індивідуальні здібності, підвищити працездатність, надати допомогу в підготовці до уроків на основі використання інформаційних і телекомунікаційних технологій.

  Тематична папка розроблена для учнів і призначена для вивчення теоретичного матеріалу з теми «Органічні сполуки», дає можливість перевірити результати навчальних досягнень та об’єктивно оцінити рівень оволодіння учнями теоретичного та практичного матеріалу.                                                        Дані матеріали допоможуть залучити учнів до активного процесу пізнавання і вивчення предмету, виховувати інтерес до предмету, розвивати уяву, логічне і творче мислення, розвивати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал, робити висновки, перевірити рівень засвоєння учнями теми та осмисленого застосування знань на практиці, створення умов для розвитку творчого та логічного мислення, всебічно розвиненої особистості учнів, вміння висловлювати свою точку зору, формувати науковий світогляд.

 

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Химия 2016\Fotolia_48926325_L.jpg

Зміст  тематичної  папки складає:

 

  • Опорні конспекти
  • Картки з прикладами розв’язування задач
  • Картки з диференційованими завданнями для самоконтролю та самостійних робіт
  • Тестові рівневі завдання, які дають можливість проводити підготовку до контрольної роботи з використанням диференціації за вибором самого учня
  • Зразки проблемних завдань
  •  Зразки креативних домашніх завдань
  •  Зразки ілюстративного матеріалу
  • Окремі аспекти роботи з обдарованими учнями
  • Матеріали, які використовуються для самостійної діяльності учнів.

 

Джерела навчальної інформації:

1. Основний підручник:

  • Г.А.Лашевська, А.А.Лашевська. - Хімія: підручник для 11 класу загальноосвітніх навч. закладів; видавництво: Київ, 2011р.

2. Додаткові підручники, навчальні та електронні посібники:

  • Н.М. Буринська, Л.П.Величко.-Хімія, 10-11 кл.: Підручник для серед. загальноосвіт. шк. -Київ; Ірпінь: ВТФ «Перун», 1999.-176с.
  • C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\viitor_56658600.jpgПрограма: «Програмно-методичний комплекс навчального призначення «Хімія, 8-11 клас» для загальноосвітніх закладів»

3. Інтернет – ресурси:

Єдина колекція цифрових освітніх ресурсів:

  • http://school-collection.edu.ru                                       
  • http:// alhimikov.net
  • http:// chemworld.narod/ru

 

 

Умовні позначення:

   Прочитай і запамятай   

 

 

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\63136665_5f8350820dd8.png      Запиши у зошит                 

   Поміркуй і дай відповіді на питання

    Виконай завдання

    Домашнє завдання                  C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\IMG18302853.jpg

   Цікаво знати

 

G:\images.jpg"Учитель готується до хорошого уроку все життя... Така духовна і філософська основа нашої професії і технологія нашої праці: щоб дати учням іскорку знань, вчителеві треба ввібрати ціле море світла"

В.О.Сухомлинський

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів з теми «Органічні сполуки»

Учень:

  • наводить приклади органічних сполук різних класів, приклади синтезів органічних сполук на основі вуглеводневої сировини;
  • називає  ізомери вуглеводнів за міжнародною номенклатурою;
  • складає структурні та молекулярні формули вуглеводнів;
  • формулює основні положення теорії хімічної будови органічних сполук О.М.Бутлерова;
  • класифікує  органічні сполуки за будовою карбонового ланцюга і видами карбон-карбонових зв’язків;
  • встановлює причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями та застосуванням органічних сполук; C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Химия 2016\120.jpg
  • характеризує значення органічних речовин для розв’язання сировинної проблеми людства;
  • пояснює значення теорії хімічної будови, причини багатоманітності органічних сполук.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичні рекомендації щодо проведення уроку засвоєння нових знань і формування умінь і навичок учнів

Технологічна карта уроку

Етап Час

Навчальні задачі етапу

Зміст етапу

Методи та прийоми

1 хв.

І. Організаційний етап прарпароп(Пититиии)

 

1.Привітання викладача, фі- ксація відсутніх.

  1. Перевірка підготовки уч- нів до заняття.
  2. Перевірка підготовки ка- бінету до заняття.
  3. Організація уваги учнів

 

  1. Привітання, по- бажання хорошого настрою.
  2. Список відсутніх.
  3. Привітання учнів, які після тривалої відсутності прийш-ли на заняття.

6 хв.

ІІ. Актуалізація  опорних знань, умінь, уявлень та чуттєвого досвіду

 

  1. Встановити рівень опорних знань учнів.

2. Виявити прогалини у знаннях і способах дій учнів, з’ясувати причини їх виникнення.

  1. Ліквідувати в ході переві- рки знайдені прогалини.

1.З’ясування ступеня за- своєння знань і способів дій учнів.

2.Визначення типових недоліків у знаннях і способах дій учнів та причин їх появи.

3.Ліквідація  знайдених недоліків.

 

  1. Випереджувальне завдання (презента- ція).

2. Інтерактивна вправа «Так чи ні ».

4 хв.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

1. Забезпечити мотивацію навчання.

2.Актуалізувати суб’єктний досвід учнів.

1.Постановка перед учнями навчальної проблеми.

2.Актуалізація об’єктного досвіду учнів.

 

  1. 1.Метод «Прес».
  2. 2.Для допитливих
  3. 3. «Мозкова атака»

 

1 хв.

ІV. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

 

1. Забезпечити прийняття учнями цілей уроку.

2. Актуалізувати суб’єктний досвід учнів.

  1. Повідомлення теми уроку.
  2. Формування цілей уроку разом з учнями.
  3. Показ практичного значення матеріалу, що вивчається.

1.Пояснення цілей уроку одночасно з повідомленням теми.

15 хв.

V. Сприймання і первинне усвідомлення нового матеріалу

 

1. Забезпечити сприйняття, осмислення та первинне за- пам’ятовування учнями ма- теріалу, що вивчається.

  1.    Організація уваги учнів.
  2. Повідомлення основної ідеї  матеріалу,  що вивчається.

 

 

 

  1. Сприяти засвоєнню учня- ми способів, засобів, які привели до певного висновку.
  2. Створити змістові та ор- ганізаційні умови засвоєння учнями методики відтво- рення вивченого матеріалу.
  1. 3.Забезпечення  осмислення методу досліджен- ня знань, що вивчаються, способів та засобів.
  2. 4.Забезпечення засвоєння методики відтворення ви- вченого матеріалу.
  1. 1. Конспект навчального матеріалу

2.Для допитливих

4 хв.

        VІ. Осмислення зв’язків і відношень об’єктів вивчення

 

  1. Встановити правильність, усвідомлення вивченого матеріалу.
  2. Виявити прогалини первинного осмислення вивче- ного матеріалу, неправильні уявлення учнів.
  3. Провести корекцію в ус- відомленні учнями вивченого матеріалу.
  1. Перевірка викладачем розуміння учнями того, що є суттю основного змісту.
  2. Перевірка повноти і ус- відомлення учнями нових знань і способів дій.
  3. Виявлення прогалин первинного осмислення вивченого матеріалу
  1. Вправа «Коректор»;
  2. Вправа«Бліцопитування»;
  3. Робота в групах «Акваріум».

5 хв.

    VІІ. Закріплення, систематизація та узагальнення  нових знань

 

  1.   Забезпечити формування цілісної системи знань учнів.
  2. Забезпечити встановлення учнями внутрішньопредметних та міжпредметних зв’язків.
  3.   Забезпечити формування в учнів узагальнених понять.
  1. Закріплення методики вивчення нового матеріа- лу, логіки відповіді при перевірці знань.
  2. Організація діяльності учнів з переведення окре- мих знань і способів дій у цілісну систему знань і умінь.

1.Вправа «Назви мене»;

2.Вправа «Знайди мене»;

2.Вправа «Розв'яжемо разом»;

4.Вправа Сузіря»

4 хв.

VІІІ. Контрольно-коригувальний етап

 

  1. Виявити якість та рівень             

засвоєння знань і способів дій.

  1. Виявити недоліки в знаннях

 і способах дій учнів.

  1. Установити причини

 виявлених недоліків.

 

 

  1. Забезпечити розвиток в учнів здатності до оціночних дій.
  2. Корекція виявлених прогалин в знаннях і способах дій у межах вивченої теми.

1.Глибока й усебічна пе- ревірка знань і способів дій учнів.

2.Перевірка мислення уч-нів.

  1. Перевірка рівня сфор- мованості загальних умінь.
  2. Коментування відповідей учнів.
  3. Організація діяльності учнів з корекції виявлених недоліків.

 

1.Різнорівнева самостійна робота (по варіантам).

2 хв.

ІХ.  Підбиття підсумків уроку 

 

1. Дати якісну оцінку роботи групи та окремих учнів.

1.Підбиття підсумків уроку.

Виставлення самооцінок учнями і оцінок вчителем.

2 хв.

Х. Повідомлення домашнього завдання

 

1. Забезпечити розуміння уч- нями цілей, змісту й спосо- бів виконання домашнього завдання.

  1. Інформація про д /з.
  2. Мотивування виконан- ня д /з.
  3. Інструктаж з виконання д /з.
  4.       Перевірка розуміння учнями змісту й способів виконання д /з.

 

1. Різнорівневі д/з.

2.Творче д/з.

 

1 хв.

ХІ. Етап рефлексії

 

  1. Ініціювати та інтенсифі- кувати рефлексію учнів з приводу психоемоційного стану, мотивації діяльності й взаємодії з викладачем та одногрупниками.
  2. Забезпечити засвоєння учнями принципів саморе- гуляції та співробітництва.

1. Мобілізація учнів на рефлексію своєї поведін- ки.

 

Вправа «Рефлек- сійний екран»

 

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\48016706.jpg

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Химия 2016\62777_html_633df89a.jpgПлан – конспект уроку

 

 

Багатоманітність органічних сполук. Вуглеводні.

МЕТА УРОКУ: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

  1. C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Химия 2016\i.jpeg 

а) привітання, перевірка відсутніх;

б) перевірка підготовки учнів до заняття;

     в) перевірка готовності кабінету до уроку.

 

  1. C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Химия 2016\canstockphoto4609083.jpg

МЕТА:  З’ясувати ступінь засвоєння попередньої теми учнями і ліквідувати знайдені   недоліки.

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Химия 2016\Nie2_xl.jpgНа попередньому уроці учням було запропоновано розподілитися на 2 команди. Вони отримали випереджальне завдання - підготувати презентацію : «Основні положення теорії хімічної будови органічних сполук О.М.Бутлерова».                                                                                                                                                          Команди презентують свої розробки.

               Вправа «Так чи ні»                

(якщо ви згодні з твердженням, то поставте «+», якщо «ні», то «-»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IІІ.    C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Химия 2016\139333332.jpg          

МЕТА:  Спонукати учнів до вивчення даної теми уроку та виконання завдань, що визначають активність особистості та її спрямованість на досягнення запланованого результату.

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\565bc069c25e62e3cca03522ba4e1cdb.jpg

 

 

 

 

Обгрунтуйте відповідь, використовуючи набуті знання з хімії і власний життєвий досвід .

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\143758763552122fcda00d46.37236303.gifМЕТОД «ПРЕС»

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Химия 2016\00996413.jpg

                           Для допитливих:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV.     C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\Class room - canstockphoto20131803.jpg 

 

МЕТА:  Пояснити учням, що для того, щоб відповісти на попередні запитання, потрібно поглибити знання про гомологічні ряди вуглеводнів, будову молекул, з якої можна зробити висновок про їх фізичні та хімічні властивості.

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Химия 2016\6133652_orig.gif

V.

 

МЕТА:  Вивчити основні поняття даної теми, загальні формули, хімічні та фізичні властивості.  Показати застосування вуглеводнів для розв’язування різних задач і вправ, у тому числі й задач практичного змісту.

Викладання теоретичного матеріалу з використанням презентації, яка демонструється на мультимедійній дошці (додаток).

Вуглеводні найпростіші органічні сполуки, що складаються з Карбону і Гідрогену. Атоми Карбону можуть сполучатися між собою простими (одинарними), кратними (подвійними і потрійними) ковалентними зв’язками і циклічно.

Насичені вуглеводні (алкани, парафіни)

Алкани – насичені вуглеводні ланцюгової будови.

 Загальна формула - СnH2n+2.

АЛКАНИ

Метан СН4

Етан С2Н6

Пропан С3Н8

Бутан С4Н10

Пентан С5Н12

Гексан С6Н14

Гептан С7Н16

Октан С8Н18

Нонан С9Н20

Декан С10Н22

 

Одновалентні радикали

Метил СН3

Етил С2Н5

Пропил С3Н7

Бутил С4Н9

Пентил С5Н11

Гексил С6Н13

Гептил С7Н15

Октил С8Н17

Нонил С9Н19

Децил

С10Н21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Тетрадрическое строение метана  метан.gif

 

 

 

Ненасичені вуглеводні (алкени та алкіни)

Алкени (етиленові вуглеводні) – вуглеводні із загальною формулою СnН2n, в молекулах яких між атомами Карбону є один подвійний зв’язок. Щоб дати назву алкенам, у назві відповідного алкану суфікс  -ан замінюють на –ен.                                                                                    Алкіни (ацетиленові вуглеводні) – вуглеводні із загальною формулою СnН2n-2, в молекулах яких між атомами Карбону є один потрійний зв’язок. Щоб дати назву алкінам, у назві відповідного алкану суфікс  -ан замінюють на –ин або –ін.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Копия 1orgvesh5.jpg

 

 

 

 

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\7873.jpg            Ароматичні вуглеводні (арени)

Арени – ненасичені вуглеводні із загальною формулою CnH2n-6, молекули яких, містять бензольне кільце. Перший представник ароматичних вуглеводнів: С6Н6 – бензен.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\211222.jpg 

VІ.

 

 

МЕТА:  Перевірити, як зрозуміли учні те, що є основним на уроці, тобто перевірити, чи засвоїли основні означення щодо теми. Показати застосування цих знань для розв’язування різних завдань.

Вправа «Коректор»

Заповніть пропуски: 

 

 

 

 

 

 

         Вправа  « Бліцопитування»

 

 

 

 

 

 

 

                  Робота в групах    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                І варіант                       

  •  

VIІ.  C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\business_admin-1-.jpg

МЕТА:  Забезпечити закріплення та засвоєння учнями знань і способів дій на рівні застосування їх у різноманітних завданнях, формування цілісної системи провідних знань учнів, встановлення учнями внутрішньо предметних та міжпредметних зв’язків.

Вправа «Назви мене»               
 

 

 

 

 

Вправа «Знайди мене»

 

 

 

 

                                        C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\book.png    

 

Вправа «Сузір’я»

 

 

 

 

 

 

 

 

На ігровому полі за допомогою прямих або                          ломаних ліній позначте контури сузір’я, тобто                                                                         складіть із залишків молекул формули вуглеводнів і назвіть їх. 

Вправа «Розв’яжемо разом»       

Дано:

m(СnH2n) = 1,4 г           1,4 г     0,746 л

V(НBr) = 0,746 л СnH2n + НBr → СnH2n + 1Br

         СnH2n-?  14n г     22,4 л

 

 1,4∙22,4 = 14n∙0,746

 n= 3

Відповідь: Формула вуглеводню - С3Н6.

 

        Дано:

DН2 хНy) = 39 1) М(СхНy) = DН2∙М(Н2) = 39∙2 = 78г/моль

ω (С) = 92,3% 2) ω (Н) = 100% - 92,3% = 7,7%

3) Найпростіша формула:

СхНy - ?             Х : У = 92,3: 12 =  7,7 : 1;       Х : У=1:1

Найпростіша формула: СН. М(СН) = 13 г/моль

78 г/моль :13 г/моль =  6.                    Відповідь: Формула вуглеводню  С6Н6 – бензен

 

VІІІ.      C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\istock_000018375225large.jpg 

 

МЕТА:  Виявити рівень засвоєння знань і способів дій, недоліки в знаннях учнів. Розвивати в учнів здатність до оціночних дій.

Різнорівнева самостійна робота       

(Кожний учень сам вибирає для себе рівень, який відповідає його знанням)

Завдання початкового рівня складності  Тестова взаємоперевірка (3 бали)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://3.bp.blogspot.com/-4_HBTIikjnk/VHjWrW6cPGI/AAAAAAAAAA4/7qJkp3_uMWo/s1600/chemistry-tutor.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

Завдання середнього  рівня складності (3 бали)

Вправа «Ланцюжок»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Химия 2016\breaking_backlinks.jpg

Завдання достатнього рівня складності (3 бали)              C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\919026986.gif

Вправа «Розв’яжіть задачу»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                  C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\attke.png

 

Завдання високого рівня складності (3 бали)

 

 

 

 

 

 

 

ІХ.          C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\elottunk_128.png 

МЕТА:  Дати якісну оцінку роботи групи, окремих учнів. На даному етапі уроку потрібно проаналізувати роботу групи, окремих учнів та виставити оцінки.

Х.        C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\schoolboy.jpg 

 

МЕТА:  Забезпечити розуміння учнями цілей, змісту і способів виконання домашнього завдання.

       

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\Думай.jpg

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\riskmanagement.jpgХІ.   

 

 

МЕТА:  Ініціювати та інтенсифікувати рефлексію учнів з приводу свого психоемоційного стану, мотивації діяльності та взаємодії з викладачем,одногрупниками. Забезпечити засвоєння учнями принципів саморегуляції та співробітництва.

ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА «РЕФЛЕКСІЙНИЙ ЕКРАН»

Учні по черзі висловлюють одним реченням враження від уроку, вибираючи початок фрази з рефлексивного екрану

Оцініть свій настрій після уроку

MCj04244740000[1]   MCj04244620000[1]   MCj04244660000[1]   MCj04244460000[1]MCj04244800000[1]MCj04244920000[1]

 

Додатки

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\sm.jpgСловник хімічних термінів

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Химия 2016\5627636_kimyasal-şişe-soyut-renkli-cam-sanat.jpgАлкани це насичені ациклічні вуглеводні, в молекулах яких всі атоми Карбону зв’язані між собою простими зв’язками виражаються загальною формулою СnH2n+2.                                                                                       Алкени це ненасичені вуглеводні, в молекулах яких всі атоми Карбону зв’язані між собою одинарними одним подвійним зв’язком і виражаються загальною формулою СnH2n.                                                                                                                                                                        Алкіни це ненасичені вуглеводні, в молекулах яких атоми Карбону зв’язані між собою одинарними і одним потрійним зв’язком і виражаються загальною формулою СnH2n-2.                                                                                                                                                                          Алкільна група (алкільний радикал) фрагмент молекули, що залишається після уявного відділення атома Гідрогену від молекули алкану.                                          Ароматичні вуглеводні це органічні сполуки, до складу яких входять одне або декілька бензольних ядер.                                                                                                                                                                        Ацетиленові вуглеводні ненасичені вуглеводні, які містять потрійний С ≡ С зв'язок.                                                                                                                                                           Вуглеводні найпростіші органічні сполуки, що               складаються з Карбону і Гідрогену.                                                                                                  Гомологи - сполуки, що мають подібну будову молекул і подібні хімічні властивості, але відрізняються між собою за складом на одну чи  кілька груп СН2 .                                                                                                                                             Гомологічний ряд – ряд сполук, що мають подібну будову молекул і подібні хімічні властивості, але відрізняються між собою за складом на одну чи  кілька груп СН2 .                                                                                                                                                                                                                   Етиленові вуглеводні ненасичені вуглеводні, які містять подвійний   С = С зв'язок.                                                                                                                                                                                                                                Ізомери -  сполуки, що мають однакову молекулярну формулу, але різну будову та різні властивості (із зростанням кількості атомів Карбону в молекулі зростає число можливих ізомерів).                                                                                                                               Органічні сполуки – сполуки, що утворені Карбоном.                                                                                    Нормальний вуглеводеньвуглеводень, який має лише нерозгалужений карбон-карбоновий ланцюг.                                                                                                                                                                        Реакція Вюрца -               синтез алканів, що полягає у взаємодії алкілгалогенідів з металічним Натрієм.                                                                                                                                                                                       Реакція горіння -               окиснення органічних сполук киснем повітря при високих температурах, що призводить до повного руйнування                          речовини та утворення вуглекислого газу та води як кінцевих продуктів.                                             Реакція дегідрування -               каталітичне відщеплення водню від молекул органічних сполук.                                                                                                                                                                                                     Реакція декарбоксилування -               реакція, що проходить з виділенням вуглекислого газу з молекули органічної  кислоти або її солі.                                                                                    Реакція Коновалова -               взаємодія алканів з розбавленою нітратною кислотою при нагріванні та під тиском з утворенням нітропрохідних алканів.             

 

    

Критерії оцінювання учбових досягнень учнів з теми «Вуглеводні»

Рівень

Оцінка

Критерії оцінювання

Низький

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\photo_4908.jpg

 

1-3

Учень повинен знати поняття «елементи-органогени»; формули насичених, ненасичених та ароматичних вуглеводнів, фізичні властивості та поширення в природі метану, етану, ацетилену та бензену, а також їх застосування; знати поняття «гомологи», «ізомери», «гомологічний ряд»; знати систематичну номенклатуру алканів, алкенів, алкінів, аренів; розрізняти природні та синтетичні органічні речовини.

Середній

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\business_admin-1-.jpg

4-6

Учень повинен знати спільні та відмінні ознаки органічних і неорганічних речовин, електронну будову, зв’язки, структурні формули вуглеводнів; вміє писати їх за назвами; характеризувати за допомогою хімічних реакцій властивості насичених,  ненасичених та ароматичних вуглеводнів; писати рівняння реакцій, за допомогою яких можна одержати алкани, алкени, алкіни, арени; розв’язує найпростіші (на 1 дію) розрахункові задачі з використанням готових формул.

Достатній

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\attke.png

7-9

Учень вміє складати рівняння відповідно до ланцюжків перетворень за участю насичених, ненасичених та ароматичних вуглеводнів; розв’язувати якісні задачі на визначення молекулярної формули сполуки; писати складні структурні формули відповідно до назв і давати назву за структурною формулою; розв’язувати логічні завдання з використанням знань хімічних властивостей і добування вуглеводнів; вміти експериментально встановлювати наявність елементів Гідрогену, Карбону і Хлору в органічних сполуках.

Високий

C:\Users\ПК\Desktop\Картинки Литература 2016\человечек.gif

10-12

Учень має вільно володіти програмним матеріалом і знати додатковий: реакцію Вюрца, крекінг, реакцію Коновалова, дегідрування і т.д. розв’язувати комбіновані розрахункові задачі; розв’язувати завдання творчого рівня, пов’язані з будовою і властивостями вуглеводнів.

 

Презентація уроку на тему: «Багатоманітність органічних сполук. Вуглеводні. Склад, будова, фізичні та хімічні властивості»

                            

               

                         

                  

            

             

                

 

         

       

        

       

        

docx
До підручника
Хімія (профільний рівень) 10 клас (Буринська Н.М. та інші)
Додано
27 грудня 2020
Переглядів
1147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку