Тема уроку: Орієнтовний проект «Моя професійна кар'єра».
Мета уроку: Засвоєння знань про методику планування майбутньої професійної діяльності та кар'єрного росту, технологію проектування майбутньої професійної діяльності. Формування вмінь проектувати власну майбутню професійну діяльність та кар'єрний ріст. Виховувати відповідальність, трудову дисципліну, допитливість. Розвивати логічне та образне мислення, пам'ять, кругозір.
Учитель________________________ Методист ______________________
Підпис_________________________ Підпис_________________________
Оцінка_________________________ Оцінка_________________________
Клас___________________________ Дата___________________________
План – конспект уроку
з технології
Тема уроку: Орієнтовний проект «Моя професійна кар’єра».
Мета уроку: Засвоєння знань про методику планування майбутньої професійної діяльності та кар’єрного росту, технологію проектування майбутньої професійної діяльності. Формування вмінь проектувати власну майбутню професійну діяльність та кар’єрний ріст. Виховувати відповідальність, трудову дисципліну, допитливість. Розвивати логічне та образне мислення, пам'ять, кругозір.
Обладнання: навчальний посібник, зошит, додатковий матеріал.
Тип уроку: комбінований.
Орієнтований план проведення уроку
І. Організаційна частина (2 хв.)
ІІ. Повторення вивченого матеріалу й набутих знань і умінь (5 хв.)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (2 хв.)
IV. Оголошення теми й мети уроку (2 хв.)
V. Вивчення нового матеріалу (15 хв.)
VI. Практична робота учнів (16 хв.)
VII. Підведення підсумків роботи (3 хв.)
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
Учитель проводить письмове опитування учнів:
Варіант 1.
Варіант 2.
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності.
Ми з вами живемо у інформаційному суспільстві. Для виготовлення будь-якого проекту: виготовлення виробу, надання послуг необхідна певна інформація. Вміле опрацювання інформації дає змогу проектувальнику більш чітко та ясно визначати проблему, швидко віднайти власні способи для розв’язання поставлених завдань і, відповідно, більш ґрунтовно розробляти банк ідей та пропозицій.
IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє навчальну мету та визначає такі завдання уроку:
- засвоїти знання про методику планування майбутньої професійної діяльності та кар’єрного росту;
- навчитися здійснювати планування власної професійної діяльності та кар’єрного росту.
V. Вивчення нового матеріалу.
План вивчення:
Планування професійної кар’єри.
Вибір професії і, зокрема, планування кар’єри – важлива ланка у життєвому та професійному становленні людини. Саме вона надає можливість реалізувати себе як особистість. Кар’єрою вважають як успішне просування у певному виді діяльності, так і досягання визнання та слави. Психологи використовують поняття кар’єри в третьому значенні, згідно з яким кар’єра трактується як діяльність, за допомогою якої людина реалізує (продає) свої здібності. У цьому визначенні ключове поняття «продає» для однієї людини має безпосереднє відношення до кар’єри, тоді як для іншої це може бути хобі. Якщо ви, наприклад, займаєтеся бісероплетінням виключно заради задоволення, то це ваше хобі, а не кар’єра. Однак якщо ви організовуєте продаж своїх виробів, то ви близькі до того, щоб зробити своє улюблене заняття кар’єрою.
Вибір кар’єри визначає коло наших друзів і статус у суспільстві. Крім того, обрана нами справа має визначальний вплив на Я-концепцію і самооцінку. Навіть місце проживання може бути зумовлене вибором кар’єри. Погодьтеся, адже складно займатися фермерством, проживаючи у Києві, або бути гідробіологом, перебуваючи у Харкові.
Проблема вибору кар’єри постає не тільки перед випускниками шкіл і коледжів. Безумовно, вибрана в юності професія здебільшого зумовлює майбутній трудовий шлях людини. Проте досить часто людині доводиться перенавчатися, здобувати нову спеціальність і починати все спочатку в зовсім новій сфері діяльності: люди змінюють роботу у віці 20, 30, 40, 50 років, а деякі починають займатися новою справою, вийшовши на пенсію.
Незалежно від віку, в якому людина обирає кар’єру, цей вибір має основоположний вплив на все її життя. Тому не варто робити цей вибір поспішно або під тиском оточення – ви можете зрештою опинитись у безвихідному становищі. Кращий спосіб уникнути цього – детальний самоаналіз, аналіз різних видів діяльності й складання відповідного плану дій – лише в такому разі можна сподіватися, що вибрана кар’єра відповідатиме вашим вимогам та інтересам. Складаючи проект вибору професії, необхідно весь час зіставляти власні потреби та здібності з тією інформацією, яку ви знаходите чи використовуєте у роботі над ним.
Починати треба з аналізу ситуації. Перед цим з’ясуйте для себе критерії, за якими будете здійснювати аналіз. Наприклад, уявіть, що ви ведете діалог з чарівником, який може зробити для вас все, що завгодно. Що буде важливим для вас? Престижна робота? Висока заробітна плата? Можливість подорожувати? Чи щось інше?
Наголос на питанні про заробітну плату може нібито свідчити про нескромність, проте саме з нього і варто починати, оскільки здебільшого вибір кар’єри визначається фінансовими можливостями людини. Диплом випускника вищого навчального закладу сам по собі не є гарантією успішної кар’єри. Кар’єра буває успішною лише у тому випадку, коли вона відповідає здібностям та інтересам людини.
VI. Практична робота.
Розробка проекту «Моя професійна кар’єра».
Завдання: Розробити систему власної професійної кар’єри.
6.1. Вступний інструктаж.
1. Розробіть презентацію вашого проекту за таким планом:
6.2. Поточний інструктаж.
- слідкувати за дотриманням вимог, що ставляться перед учнями;
- допомагати учням у разі потреби;
- звернути увагу учнів на типові помилки та хиби під час виконання практичної роботи;
- відзначити правильність навчальних дій учнів.
6.3. Заключний інструктаж.
- зробити підсумок практичної роботи, мотивувати його.
VII. Підсумок уроку.
7.1. Рефлексія.
Підведення підсумків уроку доцільніше провести за допомогою інтерактивного методу «Мікрофон», що надасть можливість кожному учневі сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію.
1) Чи можна скористатись отриманими знаннями у повсякденному житті?
2) Чи справилися ви із своїми завданнями?
7.2. Заключна частина:
Варіант 1.
Варіант 2.
ПЛАН РОЗРОБКИ ПРЕЗЕНТАЦІЇ.
ПЛАН РОЗРОБКИ ПРЕЗЕНТАЦІЇ.
ПЛАН РОЗРОБКИ ПРЕЗЕНТАЦІЇ.